Monday, March 18, 2013

Ketua Pengganas Jamalul Kiram III berkata berundur dari Sabah bukanlah satu pilihan - PHILLIPINE STAR, 18 MAC 2013




Ketua Pengganas Jamalul Kiram III mengarahkan pengikut-pengikutnya supaya tidak berganjak dari Sabah dan melancarkan serangan gerila terhadap pasukan keselamatan Malaysia.

Menurut laporan media, Kiram berkata berundur dari Sabah bukanlah satu pilihan untuk tentera-tenteranya.

"Mereka sudah di tanah air mereka jadi mengapa kembali?" kata Kiram kepada pemberita di kediamannya di Taguig, menurut laporan 'The Philippine Star'.

Sementara itu, jurucakap Sultan Sulu, Abraham Idjirani yang menyifatkan tindakan memasuki Sabah sebagai satu 'perjuangan' berkata tenteranya akan meneruskan 'perjuangan' mereka.

Katanya, kesultanan Sulu telah menarik balik perintah gencatan senjata yang dikeluarkan dan tentera-tentera Diraja telah diarahkan melancarkan operasi secara "serang dan lari" terhadap pasukan keselamatan Malaysia.

Menurut laporan, Kiram berkata adik lelaki kepada Sultan Sulu, Agbimuddin Kiram dan pengikut-pengikutnya masih berada di Sabah dan ini bertentangan dengan laporan dari Malaysia yang mendakwa mereka telah melarikan diri.

Idjirani juga mendakwa Agbimuddin dan kumpulan pengikutnya masih kuat berdasarkan perbualan telefon dengan Agbimuddin pada malam Sabtu.

Katanya, tentera Diraja yang pada masa ini mempunyai 170 orang telah berpecah kepada tiga kumpulan bagi mengelak daripada pesawat pengintip yang berlegar di sekitar Lahad Datu.



Sudah tiba masanya anggota pasukan keselamatan, baik PDRM mahupun ATM tidak lagi perlu menawan pengganas.

Ini adalah misi SHOOT TO KILL.

Pengganas Jamalul Kiram III telah lancarkan perang habis-habisan, maka sewajarnya dihabiskan saki baki keturunan KIRAM ini wujud dari menjadi agenda dan bahan politik Anwar Ibrahim.




Inilah sandiwara yang dimomokkan oleh cina bangsat si Tian Chua ...



5 comments:

Anonymous said...

If it's War they want, Its War they are going to get...Eliminate all the SULU Pirates..

Anonymous said...

Askar Filipina 10 sen pun tak leh kalahkan ini askar Malaysia. Dia kurang baca sejarah agaknya. Biar dia kena.

Negara yang pernah di gelar pakar perang gerilla.

Megat Alam Gempita said...

Ayuh kita kibarkan Jalur Gemilang seluruh pelusuk Sabah tanda solidariti kita kepada Sabah milik Malaysia selamanya...

Ayuh rakyat Malaysia kita kempen dalam Facebook, blog, twitter, WhatsApp... Jalur Gemilang bukan hanya untuk dikibar masa hari kemerdekaan sahaja!!!!

Anonymous said...

Hapuskan KIRAM Dan Para pengikutnya.

Anonymous said...

If that idiot sultan sulu is making a war cry to attack sabah again, we have the right to pre- emptive strike targeting the kiram clan and his so called royal army in their own backyard- this has been practised by the US in fighting the terrorist in Pakistan and elseway.