Tuesday, March 26, 2013




Pihak berkuasa perlu menyiasat laporan media Filipina yang mendedahkan perbuatan Datuk Seri Najib Razak menjanjikan tanah kepada tentera Sulu hingga menyebabkan mereka menceroboh Lahad Datu, Sabah. Jika benar, Ketua Angkatan Muda KEADILAN (AMK) Pusat, Shamsul Iskandar Mohd Akin, berkata Najib juga perlu mendedahkan kandungan perjanjian itu kerana melibatkan kedaulatan Malaysia dan tanah milik Sabah. Katanya, rakyat berhak tahu kandungan perjanjian itu, apatah lagi ia membawa kepada pencerbohan tentera Sulu yang diterajui Sultan Jamalul Kiram III hingga mengancam keselamatan rakyat Sabah.

Beliau juga kesal kerana Perdana Menteri sehingga kini tidak membuat sebarang penafian terhadap pendedahan yang dibuat pengasas MNLF, Nus Misuari sebelum dipetik media Filipina. “Kita anggap perkara ini serius. Isu ini jadi masalah apabila berlaku pencerobohan wilayah,” katanya pada sidang media di ibu pejabat parti, hari ini.

IMG_2925
SAM KETOT MENUNJUKKAN 'BUKTI FITNAH JAHAT' PKR DAN SUARA KEADILAN TERHADAP DS NAJIB



Ini adalah sebahagian dari FITNAH PALING BESAR dilakukan oleh PKR dan SUARA KEADILAN, artikel penuh boleh dibaca DI SINI.

Mengapa PKR dan SUARA KEADILAN wajib dicop sebagai PEMFITNAH MAHA DAHSYAT ?


The Sulu sultanate denied media reports claiming that Malaysian Prime Minister Najib Abdul Razak and Sultan Bantilan Esmail Kiram II, the brother of Sulu sultan Jamalul Kiram III, met to negotiate the conflict in Sabah. Esmail II and PM Najib had never met, let alone talk, Abraham Idjirani, sultanate spokesman and secretary general, said.

The photos of the supposed meeting that is currently circulating on the Internet could have been fabricated, he added. Esmail II last went to Sabah on the last week of January before the standoff started. He only stayed in Semporna and did not go to Kuala Lumpur, Idjirani said.

sumber, klik INTERAKSYON



Terjemahan artikel ...

Kesultanan Sulu menafikan laporan media mendakwa bahawa Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Abdul Razak dan Sultan Bantilan Esmail Kiram II, adik kepada pengganas Jamalul Kiram III, bertemu untuk berunding konflik di Sabah. Esmail II dan PM Najib tidak pernah berjumpa, apatah lagi bercakap, kata jurucakap dan setiausaha agung, Idjirani Abraham.

Gambar-gambar mesyuarat sepatutnya yang kini beredar di Internet mungkin telah direka, katanya. Esmail II kaliterakhir pergi ke Sabah pada minggu terakhir Januari sebelum pencerobohan bermula. Dia hanya tinggal di Semporna dan tidak pergi ke Kuala Lumpur, kata Idjirani.



Nah ... rakyat telah disajikan dengan PEMBOHONGAN dan FITNAH PALING DAHSYAT dilakukan oleh Anwar Ibrahim, PKR dan Suara Keadilan.

Pengakuan Sultan Bantilan Esmail Kiram II ini perlu diambil perhatian yang cukup serius oleh rakyat Malaysia.


Foto atau imej di atas inilah yang digunakan dalam media rasmi PKR, SUARA KEADILAN untuk menghalalkan FITNAH terhadap DS Najib.

Semakin terbukti laporan Suara Keadilan tidak mempunyai KREDIBILITI dan BERBAUR FITNAH.

Cukup terdesak Anwar Ibrahim, PKR dan Suara Keadilan melakukan FITNAH terhadap DS Najib kononnya telah bertemu dengan Kesultanan Sulu untuk diberikan tanah kepada pengganas Jamalul Kiram III.




Anwar Ibrahim sehingga kini masih lagi TIDAK MAMPU untuk menjawab secara terbuka pertemuan beliau dengan Nur Misuari.

Apatah lagi TIDAK MAMPU MENAFIKAN pendedahan yang dilakukan oleh media-media dibawah ini ...




Bukti sudah ada di depan mata ... Anwar Ibrahim tahu beliau semakin tersepit dan sememangnya terbabit dalam insiden dan tragedi berdarah di Lahad Datu.

Rakyat perlu menilai dan melihat siapa sebenarnya Anwar Ibrahim. KANTOL ...





8 comments:

Anonymous said...

info tbaek... tq

Anonymous said...

busuk punya anwar...

pemerhati said...

salam, sy harap kerajaan akan ambil tindakan kt diorg ni..saman ke apa ke

Anonymous said...

GANTUNG SAMPAI MATI..>!!!!!

Anonymous said...

anugerah tuhan celop semakin mengelupur dan ketar lutut.

Anonymous said...

Sam Ketot hanya jadi alat utk sebarkan fitnah ja.. dia ni bodoh.. tak belajar tinggi!
Wataknya dlm Pakatan Haram sama mcm Tattoo dlm siri 'Fantasy Island' hanya pak lawak penyeri cerita. Isi dlm kepalanya hanya ketul2 batu.
Tengok muka bulatnya buat aku menyampah.. tak sedar diri konon nak tunjuk pandai! ptuih!!
Kerajaan wajib dakwa penfitnah ni.. hukum seberat-beratnya.. jangan lepaskan si Ketot bodoh ni!

Anonymous said...

walaupun dia ketot tapi fitnahnya besar!
cuma nak fitnah tapi tak pandai..terkantoi sebab dia bodoh!

Anonymous said...

Gedi temenan kontol le....