Friday, March 8, 2013

Tian Chua berkata kenyataan beliau yang disiarkan Jumaat lepas oleh Keadilan Daily, di mana beliau mendakwa bahawa insiden tembak-menembak adalah satu konspirasi oleh UMNO untuk mengalihkan perhatian awam, telah diambil di luar konteks - THE STAR, 8 MAC 2013.




Lahad Datu: I was misquoted by party paper, says Tian Chua
PKR vice-president Tian Chua has refuted his own party organ, blaming it for misquoting him in the issue over the security forces in Lahad Datu.

The Batu MP said his remarks published last Friday by Keadilan Daily, in which he claimed that the shooting was a conspiracy by Umno to divert public attention, had been taken out of context.

“I was contacted by the journalist for comments about the intrusion in Lahad Datu on March 1 when the foreign press first published news about the shooting.

“I very clearly stated that the matter, at the time, was not confirmed and there was a media blackout here,” he said in a statement here yesterday.

Denying that he had insulted the security forces protecting the country's sovereignty in Lahad Datu, Tian Chua said he would leave it to the courts to clear his name.

“The accusation that I have insulted the security forces is complete slander and malicious lies.

“I have the utmost respect for the security forces defending the country and sympathise with those who died in the line of their very challenging duty,” he said.

Tian Chua said he was also giving bloggers 24 hours to stop publishing allegations that he had stated that the security forces personnel had mati katak (died unnecessarily). - THE STAR, 8 MAC 2013





Lahad Datu: Kenyataan Saya Di Salah Tafsir Media Parti, kata Tian Chua
Naib Presiden PKR, Tian Chua telah menafikan media partinya sendiri, meletakkan kesalahan menyalahtafsirkan kenyataan beliau dalam isu pasukan keselamatan di Lahad Datu. (Waaa ... sikalang lu blame Keadilan Daily)

Tian Chua berkata kenyataan beliau yang disiarkan Jumaat lepas oleh Keadilan Daily, di mana beliau mendakwa bahawa insiden tembak-menembak adalah satu konspirasi oleh UMNO untuk mengalihkan perhatian awam, telah diambil di luar konteks. (Di luar konteks ??? ... Lu mabuk ke)

"Saya telah dihubungi oleh wartawan untuk komen tentang pencerobohan di Lahad Datu pada 1 Mac apabila media asing melaporkan kejadian tembak-menembak itu.

"Saya sangat jelas menyatakan bahawa perkara itu, pada masa itu, adalah tidak disahkan dan didapati berlaku 'media blackout' di sini," katanya dalam satu kenyataan di sini semalam. (Waaa ... sikalang lu bagi alasan 'media blackout', esok lu mau kasi alasan apa lagi)

Menafikan bahawa dia telah menghina pasukan keselamatan yang melindungi kedaulatan negara di Lahad Datu, Tian Chua berkata, beliau akan menyerahkan kepada mahkamah untuk membersihkan namanya.

"Tuduhan bahawa saya telah menghina pasukan keselamatan adalah fitnah yang lengkap dan pembohongan berniat jahat.

"Saya mempunyai rasa hormat untuk pasukan keselamatan mempertahankan negara dan bersimpati dengan mangsa yang telah meninggal dunia dalam menjalankan tugas yang sangat sangat," katanya.

Tian Chua berkata, beliau juga memberi tempoh 24 jam kepada blogger untuk menghentikan penerbitan dakwaan bahawa beliau telah menyatakan bahawa anggota pasukan keselamatan mati katak.



Alasan giler babi Tian Chua ... media parti salah tafsir, di luar konteks, 'media blackout', salah blogger.

Allo Apek ... senang cerita lu kasi 'blackout' lah sama lu punya kepala. Kasi saman sama itu Keadilan Daily. Lagi mau blame sama blogger. Gila punya olang ...



22 comments:

Anonymous said...

ini semua sandiwara PKR dan KEADILAN JUBOR DAILY..

Anonymous said...

LU MMG BABI LA TIANG PORK....

Anonymous said...

macam-macamlah...nak lepaskan diri.

Anonymous said...

Ini betul betul wayang..saman saman..tak payah lah caya parti sman semalaya tu..

Anonymous said...

bunuh aja

Tukang Karut said...

Kalau sesiapa nak tau apa yg ada dlm kepala otak dan apa maksud yg nak disampaikan Tian Chua, yg skrg ni telah menyalahkan KeadilanDaily pulak, kenalah tanya sumber yg betul:

"TANYA SAMA ANGIN" ...

Anonymous said...

editor keldaiandaily lapor syok sendiri atau syok siar berita dari mulut pemimpinnya sendiri?

baik berenti jadi pemberitalah...!!!

dapat gaji haram sahaja dr sumber fitnah dan auta!!

Anonymous said...

itu yg dinamakan coner baringg...

statement begitu cukup popular bagi pemimpin politik yg tersepitt...

nik aziz yg paling suka guna statement mcm tu... "petikan diluar konteks"...

tiada apa yg dpt menyelamatkan ko sekarang tian chua walaupon ko mintak maap sekali pon...

org melayu sekali terhina sampai mati akan ingat nama ko tian chua oii...

nasib ko la tian chua kalau muka ko satu hari kene hempok dgn VAT69 atau asakar melayu diraja....

atau pon mana2 saudaramara mereka...

atau mana2 org melayu yg ko hina ....

otai

Anonymous said...

anwar pon sudah goyang skrag dan tak berani nak gunakan perkataan sandiwara pada askar kjaan. tapi tian chua ni terlebih berani plak ya. kenapa mcm tu?? npk sangat cina DAP lebih berani dan bersedia bila2 masa utk jahanamkan org melayu dari anwar sendiri. pun begitu ia menjelaskan bahawa anwar sedang ditonggang semahu2nya oleh cina DAP utk merosakkan tanah melayu ini. walaupun anwar sendiri sudah memenag jahat tapi cina DAP lagi bersedia utk hancurkan negara bila2 masa sahaja.

jadi ckp2 yg cina komunis ni lagi zalim memang terbukti dari kata2 tian chua pada askar melayu diraja dan org melayu. tiadakah lagi org melayu yg sanggup bangun untuk membela?

Anonymous said...

kenapa sikit sangat, kalau akulah aku saman 1000 juta baru berbaloi...baghal Apek ni.

Anonymous said...

BUAT BUAT LA SAMAN SPYA ORG RAMAI STOP KECAM DIA.
DUA BULAN LGI DIA GUGURKAN SAMAN. Org ramai kena tipu lagi. DIA ATTACK LGi UMNO DAN KERAJAAN.
Dasar Kafir.

Anonymous said...

sandiwara lagi tu saman konon....nanti dia xmengaku nk saman keadilandaily tempat dia cari makan...umno juga yang salah putar belit kenyataan...

Anonymous said...

puak pembangkang menjadikan saman menyaman satu business yang untung untuk idup senang sekiranya rakyat sudah tak terima mereka lagi...

Anonymous said...

itu sandiwara saja, umno kena saman kedua pihak ini untuk membersihkan nama parti.

Unknown said...

Wayang sama mcm bos dia daaa...

Anonymous said...

Why now? Why now? why not then? Dah seNegara naik sawan baru buat statement? Macamana lu......?

Anonymous said...

gua ingat lu sutah jadi rambo sana lahad datu..... tapi nama tatak announce hidup ka mati ka......

Anonymous said...

tatak mahu tanya sama mulut apasai tatak filter.......? wa pity lo...?

Anonymous said...

WAYANG CINA. MELAYU TOKEH

Anonymous said...

WAYANG CINA, TOKEY MELAYU CHINADOLL

adam said...

Kalau kita study ahli politik PR ni, cara mereka semua sama. Tian Chua, Anwar dan Nik Aziz....sama saja. Bila kena tegur salah mereka, mereka spin dgn isu lain. Cukup licik mengalihkan perhatian dan menutup kelemahan diri. Mengaku salah jauh sama sekali. Jelas perjuangan mereka TIDAK JUJUR DAN ADA AGENDA JAHAT terhadao negara. Bermula saat ini, saya dan ramai belia lain tidak akan menyokong perjuangan PR lagi kerana dah penat dgn pembohongan PR. Hidup BN !!!

Anonymous said...

cina ada yg baek kt mlaysia ni..tp cina sekor ni perangai mcm babi..tahap pukimak..tian chua lu mmg bangsat..