Monday, March 11, 2013

Mengenai dakwaan sama ada dia bertemu dengan mana-mana pemimpin pembangkang Malaysia, dia berkata telah bertemu dengan Datuk Seri Anwar Ibrahim di Jakarta beberapa bulan lalu - MSTAR, 11 MAC 2012




Misuari berkata, apabila dia bertanya kepada beberapa 'saudaranya' sama ada benar bahawa MNLF terlibat dengan kumpulan bersenjata itu, jawapannya adalah mereka mungkin turut serta kerana menganggap diri mereka sebagai tentera dan pasukan keselamatan Kesultanan Sulu.

"Ini bermaksud, apabila MNLF pergi berperang, mereka akan bersama kita tetapi apabila Kesultanan Sulu memulakan misi pencerobohan ke Sabah, mereka juga akan pergi tetapi tanpa kebenaran kami," kata Misuari dalam satu temu bual menerusi telefon pada Ahad.

Misuari berkata, dia masih lagi berusaha untuk mengetahui sama ada salah seorang bekas komander MNLF antara lelaki bersenjata yang dibunuh oleh anggota keselamatan di Sabah.


Mengenai dakwaan sama ada dia bertemu dengan mana-mana pemimpin pembangkang Malaysia, dia berkata telah bertemu dengan Datuk Seri Anwar Ibrahim di Jakarta beberapa bulan lalu.

Dia meminta dipertemukan dengan Anwar untuk mengadu mengenai layanan Malaysia terhadap pendatang asing Selatan Filipina yang ditahan sambil memberitahu tiada perkara lain dibincangkan.

"Dia (Anwar) hanyalah satu-satu rakan rapat yang saya kenal selepas saya ditahan di perairan Sabah," katanya.

Bekas pemimpin pemberontak itu ditahan di Sabah pada 2001 dan diserahkan kembali ke Filipina atas permintaan negaranya.

sumber : MSTAR



Mengapa Anwar Ibrahim terus membisu menjawab persoalan beliau pernah bertemu dengan Nur Misuari ? ... Mustahil tiada perkara lain yang diperbincangkan ?

Cukup nyata pendedahan yang dilakukan oleh blogger-blogger pro kerajaan adalah benar. What say you Anwar Ibrahim ...






5 comments:

Anonymous said...

aku dah kata dahhh...

nur misuari bukannya boddo ...dia pon opportunis seropa mcm nuarr gakk...

duitt nuar dia kebas tapi lepas tu dia tgk kiri kanan...dia tikam nuarr balikk..

skrg nuarr dah kepanasan sbb link international dan intelligent interpol semua tunjuk pada dia...

kehkehkeh padan muka, sepandai2 tupai melompat akhirnya tersembam dilubang jubo jua...

nuarr ingat seme intteligent tunduk pada amerika ka?? alamakk sori laaa....

bukan seme intelligent negara asia tenggara ni tunduk pada CIA bebb...

skrg nuarr jubo da kepanasan, nur misuari akan cuci tangan dan buka seme pekung anwar, dia akan keluarkan bukti anwar mmg menaja pemberontakan sulu...

nur misuari nak reposition semula diri dia dgn kjaan filipina dan msia, utk survival politik misuari..

habis la kau nuarr oii.... jerong di makan jerong kau kali ni..

alamat kene hukum gantong sampai mati la kauuu.....

aku harap2 hukuman tu selepas suruhan diraja bersidang dan di gantung di penjara lahad datu..


Anonymous said...

maner bukti lain??? x cukup nie nak heret anuar ke mahkamah

Anonymous said...

kecewa dalam politik, gagal dalam persaingan , dendam sehingga hilang kewarasan , ini adalah persamaan anuar dan misuari..

nuar, gagal dalam permainan politiknya, hingga kini sanggup lakukan apa saja demi mencapai cita2 politiknya
begitu juga dengan misuari, seorang yg gagal dan kecewa dlm persaingan dengan murad Ibrahim, kerana murad lebih disukai ramai, lebih tenang dan profesional , boleh dibawa berunding dan sabar ..
apabila dimeterai perjanjian damai manila dan MILF di KL baru2 ini , marah misuari semakin membuak kerana murad yg dijemput oleh malaysia,
misuari merasakan dirinya dianak tirikan, tak dipandang , maka supaya dihormati dan disegani dan ditakuti serta mampu menarik ramai pengikut, misuari menyerang kem murad di patikul, 4 orang kem murad terkorban ..
sebulan selepas itu , misuari hantar pula orang2nya bersama geng kiram menceroboh Lahad Datu ,

anuar dan misuari memang rapat, ini diakui sendiri oleh orang2 sulu di sabah dan selatan mindanao, nuar dan misuari telah merancang semua ini sudah lama, selain itu mereka meminta bantuan asing iaitu sayap gelap negara luar dari US , orang sulu sudah lama tahu perancangan mereka ..

Anonymous said...

bukan satu rahsia, misuari memang marah dan dendam dengan kerajaan malaysia terutama Tun M yang menangkapnya pada tahun 2010 di sabah , sebelum itu misuari bebas keluar masuk sabah, malah sering dijemput oleh kerajaan hingga ke KL , masuk TV dan radio ..

tetapi kerana sifat tamak dan merasa diri hebat, misuari salah guna keistimewaan dan kebebasan yang kerajaan berikan , waktu itu misuari adalah gabenor cagayan de oro atau cagayan del sur !
misuari mahu membina kekuatan dan kem tentera disabah, ini sudah melampau!
lalu kerajaan tangkap dan atas permintaan manila maka misuari di extradisi ke filipina,
semasa ketiadaan misuari, MNLF berpecah dan tertubuhlah MILF dibawah murad ibrahim, murad menonjol dengan cepat dan lebih digemari masyarakat sulu, akhirnya misuari semakin tenggelam dan tak dipandang lagi ..

setelah keluar dan bebas dari tahanan di manila , misuari kembali ke sulu, dia marah ..dia merasakan malaysia mengkhianatinya, kalau kerajaan malaysia tak tangkapnya dahulu , dia masih sebagai gabenor!

pendekkata, pencerobohan Lahad Datu adalah rancangan sulit dan terancang antara misuari dan anuar dengan dibantu oleh pelbagai pihak , iaitu puak pembangkang presiden filipina , sultan gila sulu, NGo dalam negara malaysia sendiri, dan pihak negara luar lain iaitu dari US ..

Anonymous said...

semakin banyak nuar menafikan , semakin banyak pula bukti mengiakan bahawa nuar memang terbabit dalam komplot ini ...

begitu juga dengan misuari,
mereka tdk akan mampu menipu selamanya!