Wednesday, March 27, 2013

Mengapa Anwar Ibrahim BERBOHONG kepada rakyat Sabah dalam 'Himpunan Pakatan Harapan Rakyat – Demi Keselamatan, Keamanan & Kedaulatan Sabah’ di Kota Kinabalu pada 25 Mac 2013.



Satu perkataan paling tepat untuk Anwar Ibrahim ... TERPERANGKAP DALAM PEMBOHONGAN.


Ketua Umum KEADILAN, Datuk Seri Anwar Ibrahim menjelaskan, hubungannya dengan mana-mana pemimpin termasuk bekas gabenor Mindanao, Nur Misuari adalah atas peranannya untuk membawa keamanan serantau.

Anwar mendedahkan, Dr Mahathir Mohamad sendiri mengarahkannya yang ketika itu sebagai Timbalan Perdana Menteri ke Manila untuk membantu menyegerakan proses damai antara kerajaan Filipina dengan Barisan Pembebasan Nasional Moro (MNLF).

“Saya sebagai Timbalan Perdana Menteri bawa rombongan dengan peniaga-peniaga untuk bantu, dengan persetujuan Presiden Filipina. Jadi, saya berkawan. Dr Mahathir, Perdana Menteri ketika itu jemput Nur Misuari ke Kuala Lumpur atas jemputan rasmi bagi taklimat EPU (Unit Perancangan Ekonomi).

“(Kita) bagi sokongan kepada masyarakat di selatan Filipina ketika itu untuk cari jalan damai, berbaik dengan Manila dan sebagainya,” kata Anwar pada ‘Himpunan Pakatan Harapan Rakyat – Demi Keselamatan, Keamanan & Kedaulatan Sabah’ di Kota Kinabalu semalam.

Justeru, Anwar menyelar tindakan Umno BN yang cuba mengaitkannya dengan pencerobohan di Lahad Datu, berbanding fakta sebenar peranannya mengusahakan jalan perdamaian.

“Yang masuk Perhimpunan Agung Umno itu keluarga Sultan Sulu. Dia tak pergi mesyuarat KEADILAN,” seloroh Anwar disambut tepukan dan ketawa hadirin.


Ini adalah intipati uacapan Anwar Ibrahim yang diambil dari SUARA KELDAIAN DAILY, artikel penuh klik DI SINI.



Rakyat di ajak untuk meneliti, menganalisa dan membuat kesimpulan setiap bait perkataan ucapan Anwar Ibrahim di Kota Kinabalu pada 25 Mac 2013, yang dipetik dari media rasmi PKR ini.

Adakah rakyat sudah nampak betapa PEMBOHONGAN dan TERPERANGKAPnya Anwar Ibrahim dalam insiden dan tragedi berdarah di Lahad Datu yang telah mengorbankan nyawa anggota pasukan keselamatan negara.

Anwar mendedahkan, Dr Mahathir Mohamad sendiri mengarahkannya yang ketika itu sebagai Timbalan Perdana Menteri ke Manila untuk membantu menyegerakan proses damai antara kerajaan Filipina dengan Barisan Pembebasan Nasional Moro (MNLF). “Saya sebagai Timbalan Perdana Menteri bawa rombongan dengan peniaga-peniaga untuk bantu, dengan persetujuan Presiden Filipina. Jadi, saya berkawan. Dr Mahathir, Perdana Menteri ketika itu jemput Nur Misuari ke Kuala Lumpur atas jemputan rasmi bagi taklimat EPU (Unit Perancangan Ekonomi). - SUARA KEADILAN, 27 MAC 2013.

Rakyat perlu bertanya kepada Anwar Ibrahim, mengapa perlu beliau membangkitkan cerita sewaktu menjawat jawatan Timbalan Perdana Menteri.

Adakah insiden dan tragedi berdarah di Lahad Datu ini berlaku pada tahun 1998 atau pada tahun 2013 ?

Isu pokok di sini adalah penglibatan pembangkang dalam insiden dan tragedi berdarah di Lahad Datu pada tahun 2013.

Mengapa Anwar Ibrahim tidak menjawab isu pertemuan beliau dengan Nur Misuari sebanyak dua kali pada tahun 2012 ?


16 Julai 2012 - Anwar Ibrahim bertemu dengan Nur Misuari di Jakarta. Pertemuan berlangsung di hotel Crowne Plaza Jakarta.

4 Ogos 2012 - Pertemuan kedua Anwar Ibrahim dengan Nur Misuari di Manila bagi memuktamadkan dan menandatangi perjanjian. Anwar Ibrahim menaiki pesawat MH 704 ke Manila.



Di hadapan rakyat Sabah di Kota Kinabalu, Anwar Ibrahim juga TIDAK BERANI dan GAGAL CEMERLANG untuk menjawab dan menafikan laporan-laporan yang dikeluarkan oleh media ini.





Ini adalah persoalan paling pokok, dakwaan media penglibatan Anwar Ibrahim dan pembangkang sehingga tercetusnya tragedi berdarah di Lahad Datu. Anwar Ibrahim lari dari menjawab pertuduhan ini. Mengapa ?



Anwar juga masih terus-menerus lari dari menjawab isu pokok dan mula menuding jari dan meletakkan kesalahan terhadap UMNO.

Justeru, Anwar menyelar tindakan Umno BN yang cuba mengaitkannya dengan pencerobohan di Lahad Datu, berbanding fakta sebenar peranannya mengusahakan jalan perdamaian. “Yang masuk Perhimpunan Agung Umno itu keluarga Sultan Sulu. Dia tak pergi mesyuarat KEADILAN,” seloroh Anwar disambut tepukan dan ketawa hadirin. - SUARA KEADILAN, 27 MAC 2013.

Rakyat perlu bertanya kepada Ketua Umum PKR ini ... Anwar, adakah kamu ini BANGANG dan TOLOL ?



Inikah bakal Perdana Menteri Malaysia yang tidak tahu membezakan di antara pemimpin MILF Ebrahim Murad Al-Haj dan pemimpin pengganas Kesultanan Sulu, Jamalul Kiram III. Anwar Ibrahim rabun ? Lemah Akal ?

TERPERANGKAP ...

Anwar Ibrahim sememangnya sudah TERPERANGKAP dengan mainan politik jijiknya. Bukti-bukti semakin nyata Anwar Ibrahim sememangnya terbabit dalam insiden dan tragedi berdarah di Lahad Datu.

Rakyat seharusnya sudah mengenali dan melihat siapa sebenarnya Anwar Ibrahim. KANTOL LAGI ...





14 comments:

Anonymous said...

ANUwar Dajjal AL Juburi ingat semua org BAHALOL dan BAGHAL mcm penganut tegar dia dan penganut PAS...

Soklan mudah tapi jwpn kona sana sini, dan akhirnya xjwb soklan...kalo dlm peksa dah lama GAGAL..

Tu lah...suke sgt aktiviti songsang...tuturkata dan minda pon penoh kesongsangan,....

sokong ANUwar = sokong liwat = pengkhianat agama, bangsa n negara.


Anonymous said...

Saya amat yakin admin Pengendali Lamanbloger ini adalah pacacai UMNO bodoh, sombong dan Bongol sehingga tidak dapat mentafsirkan apa yang di katakan anua, mengapa beliau bertemu dengan Nur Misuari, kalau memang dasar tukang spin makan beginilah jadinya, tapi rakyat Malaysia tulin di Sabah tidak bodoh menerima apa yang ditulis dalam Blog ini semuanya POYOOOOOO

Anonymous said...

marah nampak bro... nuar kena jawap dulu kenapa dia dan pemimpin2 pkr lain pegi jumpa pengganas disana beberapa hari sebelum berlaku serangan berdarah diLD...
nak jawap pun susah ke..??
kenapa nak babitkan umno plak..??
nuar cuma perlu sebut umno utk tutup kemaluan dia bila tiap kali terkantoi.. hampehhh

syukorr.. umno dan kerajaan sekarang bersusah payah menjaga kedaulatan dan rakyat negara ini bila ditimpa musibah

psstt.. balik dari pilipin nuar seronok sambil ajak balaci2 dia nyanyi bersama2.. sabah nak hilang..iskk pelikk.. mcm tau2 je..tapi perancangan Allah adalah lebih baik dari nuar...

Anonymous said...

Mrah ke bro? Relax la, org kna taw jgak soalan yg x d jwab lg.... Yg spin sape? Anua ke admin blog ni? Soalan lain d tnya soalan lain djwab. Sape spin sape? Ko blh jwab utk pihak anua? Mna tau ko ad jwapan dye yg buatkn ko rs admin spin.

Anonymous said...

Ko lagi poyoooo....
U ulang i saman

Anonymous said...

alo bro pehal ko nk salah kan pengendali laman blog ni? apalak ko kaitkan pengendali blog ni pencacai UMNO? ko ni paham ke tak? Yg pasti ni sumer salah Anwar Ibrahim, pemecah belah org islam/melayu....

Unknown said...
This comment has been removed by the author.
Unknown said...

aku paling kesian pengerusi MILF el haj murad ebrahim... dia paling teruk kena fitnah... Tak pasal2 orang tuduh dia Sultan Sulu... mesti dia tension memandangkan dia orang Moro... lol

Anonymous said...

Pesal minat sgt dorang kat anuar. Dah termakan ilmu penunduk anuar kot kwkwkwkw saja lawak

Anonymous said...

pasal politik, sesama agama dox maki2 hamun.masing2 dox kata depa lg baik dripada yg sowg lg.tp dox mgata kt org.kerana politik bangsaku bpecah belah, saudara jd musuh, kawan jd lawan.kita dox btumbuk, owg lain dok gelak kt kita.menang sorak, kg tgadai.

mchene said...

à propos de son dolabuy hermes je lisais ceci portefeuilles de répliques leur explication Dior Dolabuy

my house said...

Full Article Louis Vuitton replica Bags Home Page replica gucci bags pop over to this web-site Dolabuy Chrome-Hearts

taydoez said...

about his replica wallets internet dolabuy.ru go now replica gucci bags

mcteslee said...

r7c12s1l78 m4o25j1m77 h6t24q6n00 s1o46g1b23 u2u27l2d22 y0i25f8a09