Wednesday, August 31, 2011


American actress Daryl Hannah has been arrested in front of the White House along with other environmental protesters who oppose a planned oil pipeline from Canada to the US Gulf Coast.

Hannah was released after paying a $100 fine, following her arrest for failure to obey a lawful order, said US Park Police spokesman Sergeant David Schlosser.

More than 70 people were arrested in the Tar Sands Action protest on Tuesday, which is named after efforts to block the proposed Keystone XL pipeline project to bring oil sands petroleum from Canada to Texas refineries. - THE TELEGRAPH, 31 Ogos 2011. Read more ... ARRESTED IN WHITE HOUSE


Moral of The Story? ... Apa sahaja bentuk demontrasi jalanan adalah haram dimana-mana negara didunia, baik di negara World Sheriff sekalipun. Yang pihak pembangkang sibuk mencanang hak asasi dan kebebasan demokrasi ... demokrasi menurut siapa sebenarnya?




2 comments:

Anonymous said...

Hak bersuara, hak demonstrasi untuk juak Pakatan Haramsial Demi kebenaran Kepala Alat Kelamin Dato Sri AnuWar Al-Jubury.

Al-Juburi adalah alat DAPig yg menjual Bangsa Melayu!
Melayu Pulau Pinang Sudah bangkit dari tidur,
Melayu Selangor bila lagi!

Anonymous said...

Biasalah, Pakatan Rakyat akan kata demontrasi liar adalah hak asasi mereka, tapi mereka tak pula hak asasi peniaga-peniaga, pemandu teksi, pelancong, warga kota yang hendak membeli belah dan mahu bersiar-siar di mana hak asasi mereka ini telah diragut dan diragut serta dirosakkan oleh gerombolan pendemontrasi liar BERSIH 2.0. Malahan kalau pendemontrasi liar ini berdemontrasi liar di Amerika atau di United Kingdom pun, mana akan dapat makan nasi briyani, lauk pauk, minuman serta makanan lain berharga RM 25.00 seorang dan disediakan tempat untu solat. Lihat tahanan warga Iraq di penjara Abu Ghraib, disiksa dengan dilepaskan anjing untuk mengigit tahanan itu dan dipaksa melakukan aksi-aksi memalukan. Di Malaysia ada polis suruh buat begitu? Tak ada, dapat makan nasi briyani beserta lauk pauk dan makanan lain serta minuman berharga RM 25.00 dan disediakan tempat solat dan tempat rehat pula. Inilah Pakatan Rakyat ini bukannya tahu berfikir, mereka fikir guna nafsu serakah, mana mereka tahu menilai baik dan buruk, orang pentingkan diri sendiri seperti Pakatan Rakyat ini bukannya boleh dipercayai, mereka sanggup buat apa saja untuk kepentingan diri walaupun menjual negara dan rakyat untuk kuasa. Kalau Pakatan Rakyat kata saya fitnah, apahal Anwar Ibrahim dengan suka-suka hati menuduh kerajaan Malaysia dan rakyat Malaysia sebagai orang jahat menindas pekerja asing Indonesia semasa ceramah politik Anwar Ibrahim di Indonesia? Begitu juga Anwar Ibrahim menuduh Malaysia mencuri seni batik dari Indonesia, ini apa semua ini kerana seni batik adalah budaya Melayu, bukannya budaya Indonesia, apahal Anwar Ibrahim boleh tuduh negara sedemikian rupa? Ini adalah kerana Pakatan Rakyat mahu memburukkan negara supaya dipulaukan oleh masyarakat antaranbangsa. Bila negara dipulaukan oleh masyarakat antarabangsa hinggakan ekonomi negara tergugat kerana tiadanya eksport, larangan import, pekerja kehilangan kerja, ramai orang jadi melarat dan kemiskinan, maka Pakatan Rakyat akan berlakon seperti hero kononnya untuk bela rakyat, sedangkan segala kesusahan dan penderitaan itu adalah perbuatan Pakatan Rakyat sendiri memburuk-burukkan negara di negara orang lain. Ini tahap patrotik tahap najis anjing, hina dan memalukan saja sikap sedemikian.