Tuesday, August 16, 2011




klik SCREWKUAT untuk artikel penuh bahagian kedua ...





4. ELEMEN YANG MENIMBULKAN SYAK

4.1 Walaupun dikatakan sebagai majlis berbuka puasa tetapi penunjuk arah dan itinerary program jelas mencatatkan bahawa majlis itu ialah "Thanksgiving Dinner" yang berunsurkan Kristian.

4.2 Hanya orang Islam yang dijemput khas telah hadir ke majlis tersebut dan ianya dibuat secara tertutup dan turut dihadiri orang bukan Islam.

4.3 Walaupun majlis itu adalah "Thanksgiving Dinner", terdapat usaha-usaha untuk mengelirukan orang beragama Islam kerana terdapat ciri-ciri tarikan iaitu:
4.3.1 Bunga manggar diletakkan di hadapan pintu masuk dewan tersebut.
4.3.2 Baju yang dipakai oleh peserta yang bukan beragama Islam iaitu baju kebangsaan, kebaya dan baju kurung.

4.4 Peserta (Islam) seramai 3 orang Islam cuba melarikan melalui pintu belakang secara senyap.

4.5 Nyanyian lagu ALHAMDULILLAH dan ALLAH AKBAR yang terdapat dalam tentatif sedangkan ia dilakukan di tempat yang tidak sepatutnya.

4.6 Soalan kuiz Islam yang diberikan kepada peserta yang hadir.

4.7 Cebisan kertas soalan kuiz Islam yang siap di isi yang telah dikoyakkan oleh penganjur (dan dibuang ke dalam tong sampah di dalam dewan).

4.8 Majlis tersebut dilakukan di premis milik organisasi kristian iaitu Damansara Utama Methodist Church yang jelas ketara elemen-elemen Kristian yang mendedahkan unsur-unsur penarikan (Terutama sekali evengelical mission melalui papan kenyataan dan wall paper yang dipamerkan di dinding ruang legar premis tersebut.)

4.9 Ketika dan selepas pemeriksaan, penganjur beria-ia benar menyembunyikan fakta sebenar perjalanan program Thanksgiving Dinner itu terutama sekali engenai ucapan (testimony) yang dilakukanb oleh seorang yang dalam proses menukar agamanya dari Islam ke Kristian dan mereka yang berselindung di sebalik program Makan Malam Muhibbah atas semangat 1Malaysia.

4.10 Salah seorang yang mendakwa dirinya oenganjur utama telah ditanya secara lisan oleh Penguatkuasa JAIS kepadanya samada dia beragama Islam, dan dia menjawab "I Believe in God" dan enggan mengaku beragama Islam sedangkan berdasarkan kadpengenalannya jelas beliau seorang Islam.

5. PENAFIAN

5.1 Tiada sebarang serbuah dilakukan, bahkan JAS telah melakukan rundingan sebelum melakukan pemeriksaan.

5.2 Panganjur dan JAS bersetuju untuk menjalankan pemeriksaan individu di dalam Dewan 3 berkenaan setelah Majlis selesai dijalankan.

5.3 Majlis tersebut dihadiri kemudiannya oleh wartawan. JAIS telah dituduh memanggil wartawan tersebut sedangkan tiada jemputan dibuat oleh JAIS.

6. PENUTUP

Laporan ini dibuat bagi memberi penjelasan berhubung kejadian sebenar yang berlaku semasa operasi yang dilakukan.


Disediakan oleh:

Penolong Pengarah (Perancangan & Stratejik)
Bahagian Penguatkuasaan
Jabatan Agama Islam Selangor

Tarikh: 4 Ogos 2011



Annou Xavier telahpun merancang bersama Teresa Kok untuk mempertahankan Kumpulan 12 di mana hanya 8 orang sahaja setakat ini yang boleh 'dikawal' mereka. Annou Xavier jugalah yang telah mengeluarkan surat meminta penangguhan daripada Kumpulan 12 bagi memberi kenyataan kepada JAIS pada minggu lepas.

Penangguhan ini disifatkan satu tindakan menghina JAIS dan DYMM Sultan Selangor. Persoalannya di sini, mengapa Kumpulan 12 ini perlu diwakili peguam daripada Persatuan Peguam Katolik? Kenapa Persatuan Peguam Katolik dan Teresa Kok beria-ia ingin mempertahankan tindakan Kumpulan 12 hadir ke GMDU?



SUMBER :
The Unspinners
ScrewKuat

10 comments:

komandomelayu said...

NAK KENA BAKAR KE SEMUA GEREJA DLM MALAYSIA NI?

BETUL2 TAK SAYANG NYAWA DAN INILAH KEJAYAAN PARTI ISLAM PAS HASIL PERKONGSIAN KUASA DENGAN DAP!

Anonymous said...

xyah bkr grja..wajib bunuh bg yg dh murtad tu...

Anonymous said...

yg murtad perlu diberi peluang utk bertaubat. jika dia ulang kembali menjadi murtad, beri peluang sekali lagi dia bertaubat namun jika kali ketiga dia kembali murtad..barulah dibunuh. Wallahuaklam.

Pork Nik Najis said...

Kt Riau di Ramadan kali ini 3 gereja dibakar..


Masyarakat Riau percaya
Tujuan kafir menyebar kristian untuk memecahkan masyarakat Nusantara supaya berbunuhan sesama sendiri..

kerana Singapork dah tak boleh survive lagi..

Anonymous said...

kecewa dgn PAS.kpd fanatik PAS,ape komen lu org?

Abu Garcia said...

Ikut Undang-undang.

Hadapkan kesemua kafir laknatullah yang cuba menyesatkan umat Islam ke mahkamah. Hampir kesemua Enakmen Jenayah Negeri boleh digunakan untuk disabitkan kesalahan.

Ikut Hati.

Tinggalkan Malaysia. Setakat 10% saja Kristian di Malaysia ... berambuspun tak dak hal.

Ikut Nafsu.

Takkanlah nak sembelih 10% rakyat Malaysia tak boleh kot?

koi said...

Awas Dap sengaja nak mencetuskan api peperangan..Biar mereka yang mulakan..Jangan kita yang mulakan kerana yang memulakan biasanya akan tewas.Sabar selagi Allah menghendaki kita bersabar.

koi said...

Darurat!Dap membuat kekacauan hampir setiap masa sekarang.Darurat!

Tauke Ikan said...

salam bro

harap dapat linkkan blog saya di blog ini. saya dah linkkan blog ni di blog saya

Anonymous said...

Perang salib seperti PERKASA cangangkan, semuga umat Islam sentiasa bersiap siaga dibulan Ramadhan Al mubarak ini, dan bersedia untuk berjihad ke jalan Allah, Islam melarang kita untuk memerangi kafir tetapi islam menghalalkan kita untuk memerangi kafir harbi oleh itu 'Haiya bil jihad'