Wednesday, August 31, 2011


Kerajaan tidak boleh terperangkap dalam mengenakan tindakan ke atas Timbalan Presiden Pas, Mohamad Sabu atau Mat Sabu berhubung kenyataan menghina pejuang kemerdekaan.

Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein berkata, sebarang tindakan ke atas Mat Sabu akan diambil mengikut lunas undang-undang dan perlu mengelak sehinggakan mendatangkan simpati kepada beliau. - UTUSAN MALAYSIA, 30 Ogos 2011


Sudah tidak terhitung rasanya jari GWM mengira berapa kali amaran yang telah, sedang dan bakal dikeluarkan lagi sehingga ke hari ini.

KDN seolah-olah sudah menjadi pendengar setia puak pembangkang sehingga membelakangkan kehendak dan suara majoriti. Dan puak pembangkang semakin selesa menjadikan KDN sebagai 'punching bag' ... asal boleh balun! Menteri menikus!

Semakin jelas, KDN 'superbly' super pantas jika laporan polis dibuat terhadap orang Melayu dan pihak yang menyokong kerajaan, dan tindakan super lembab bagi laporan yang melibatkan pihak pembangkang.



Dalam prinsip pentadbiran, sifat 'dictatorial' perlu ada untuk melindungi sesuatu entiti atau sebagai bukti dalam ketegasan perlaksanaan sesuatu prinsip, namun tidak melampaui asas toleransi.

Paling digusarkan, juak-juak pelampau ini seolah olah sudah kebal dan mempunyai imuniti dari sebarang tindakan oleh KDN!

Kadangkala terfikir juga dibenak pemkikiran GWM, sama ada Menteri KDN terlalu banyak politicking atau pegawai-pegawai khas yang berada disekeliling terlalu kuat menjadi pengampu setia!

Yes Sir! Everything Is Okay Sir! No Problem Sir! Ikut Perintah You Sir! Malaysia Boleh Sir! Sir, Sir, Sir! ...

Jatuhnya 6 peratus rating kepimpinan DS Najib juga berkait rapat dengan affirmative action oleh agensi dan badan kerajaan, yang dilihat semakin longgar dan longlai.

Kita boleh mengatakan soalselidik MERDEKA CENTRE sebagai bias dan terarah kepada pembangkang. Nasihat GWM ... don't take it seriously and please do not take it lightly!

Takut nanti selepas PRU13, ada yang gigit jari kaki ... trust me!




5 comments:

Anonymous said...

Tuan,
Bolehkah kita menukarkan nama Kementerian ini kepada yang lebih Afdal...

KAS- Kementerian Amaran Selalu.

NAWO - No Action Warning Only!

Bloody waste of space.


ARK2

Aku Peduli Apa @ APA said...

Salam bro GWM
Selamat hari raya maaf zahir dan batin.
Mangkuk mangkuk pemimpin Umno masakini tak belajar dari Tun M macamana nak memerintah dan tak mau belajar dari sifu.

Barapa banyak kemarahan yang Tun M timbulkan semasa tempuh 22thn pemerintahan beliau?Banyak sekali tapi ada rakyat kisah?

Rakyat Malaysia ini marahnya sekejap je,lepas tu lupa.Kalau Tun M nak fikir sentimen rakyat sebelum buat keputusan yang baik tapi drastik,hari ini rakyat tak melepak kat KLCC..kita masih naik pesawat kat Subang...kita tenguk F1 kat tv..dan banyak lagi.

Bab hina Melayu dan Raja..Lee Kim Sai dah rasa penangan nya.Tapi hari ini selagi ada keling dan komunis..semua nak tumpang sekaki hina.Bab agama Islam..tak berani bedetik.

Tapi hari ini apa dah jadi?
Semua kerana pemimpin dah hilang roh Melayu mereka.Diaorang ingat bodek bodek Cina dan Keling boleh menang PRU.Porrahhh..

Kalau Allah tak izin takkan menang pun...Pemimpin Melayu lupa asas

Unknown said...

SELAMAT HARI APA A.P.A.

SETUJU DENGAN PANDANGAN LU! ... MELAYU MUDAH LUPA!

Anonymous said...

si hishamuddin ni memang akan menyusahkan banyak orang terutama sekali orang melayu. sampaikan datoknya dihina oleh mat sabu pun dia tak berani nak bertindak. bangsatnya si hishamuddin pondan ni

Anonymous said...

pergi masuk jambanlah simulut berbuih nie,,,,,,,paria buat report pasal melayu bawa kepala lembu segera kau hukum meka atas dasar ada desakan dan lapuran polis serta org ramai yg mampu mengugat keamaanan.......itu sebab melayu,,,,,,,hutang lawyer pun kami tak mampu nak bayar lagi.tapi bila melayu buat report terhadap kapal singh menghina raja,anak cina baling arak kat surau,bersih.....telor menteri kdn terus termasuk dalam....apa hal lu....lu punya pasal...org melayu sekali lagi akan pakat pakat undi protes dan akan bg undi rosak....lu tengok lah nanti.lu kejar tak dapat undi cina dan keling,yg dikendong undi melayu messti bercifiran