Sunday, August 28, 2011


SOMALIA ... HERE I COME! ... Mungkin begitu agaknya nada rajuk dan kecil hati sahabat PAPA GOMO bertindak membawa diri ke benua dan negara asing, Somalia!

Kecil hati dengan sikap tidak endah UMNO terhadap perjuangan memartabatkan BN dalam menangkis fitnah dan tohmahan pembangkang? atau ... melarikan diri dari saman yang bakal dilakukan oleh Khalid Samad?

Rajuk PAPA GOMO adalah rajuk memikirkan bentuk sumbangan dan pertolongan yang beliau mampu berikan kepada ribuan kanak-kanak yang kebuluran di Somalia.

Untuk makluman, PAPA GOMO menawarkan diri dan akan berangkat bersama 53 sukarelawan Malaysia untuk bantuan kemanusiaan buat kanak-kanak yang dilanda kebuluran di Somalia.



Misi bantuan kemanusiaan ini akan diiringi rakyat Somalia yang berada di negara ini dan Presiden State of Udubland of Somalia Ibrahim Abdullahi Addo.

Pertumpahan darah dan perang saudara bermula dari tahun 1991 menyebabkan 7 Kabilah berterusan berbunuhan sesama sendiri. Mangsanya adalah kanak-kanak yang masih 'hijau' dalam mengenal erti kehidupan.



Dalam tempoh setiap 6 minit, 105 nyawa kanak-kanak menjadi korban kebuluran, akibat perpecahan dikalangan 7 kabilah yang mengaku menganut Islam sebagai Ad-Din.

GWM ucapkan selamat jalan dan selamat kembali kepada PAPA GOMO yang berlepas hari ini, dalam menjalankan misi bantuan kemanusiaan untuk rakyat Somalia.

Ucapan syabas kepada 53 sukarelawan yang sanggup menggadaikan masa dari menyambut Hari Raya bersama sanak saudara ... sanggup bertaruh nyawa agar misi bantuan ini sampai ke tangan yang memerlukan.



PAPA GOMO ... kirimlah berita mutakhir apa yang berlaku di Somalia untuk tatapan rakyat Malaysia. BLOGGERS WANGSA MAJU akan sentiasa mendoakan kesejahteraan dan keselamatan untuk saudara dan sukarelawan yang turut sama.

GWM akan sentiasa memantau dan memberikan perkembangan mutakhir isteri saudara yang kini mengandung 7 bulan, anak kedua. Insya Allah, kandungan dan ibu akan senantiasa dilindungi Allah Taala.



Psssttt ... Mana perginya misi bantuan kemanusiaan dari juak-juak pembangkang? Masih sibuk dengan MISI GILA DUNIAWI ke Putrajaya! ... Haram Jadah!


0 comments: