Sunday, August 21, 2011

Bercampur baur perasaan GWM apabila membaca artikel blog penyokong PAS yang menghentam dan membelasah partinya. Sedih pun tidak, marah pun tidak sebenarnya ... tak tahulah!

Kalau kita memandu kereta dengan kelajuan tinggi, mungkin kita akan menekan brek dan menukar gear rendah supaya tidak berlanggar dengan kereta di hadapan yang memandu dengan perlahan.

Namun, blog pembangkang ini terus tarik handbrake, langsung tidak menekan pedal brek, menghentam partinya yang berada dihadapan sampai terbabas ke dalam gaung!


Blog pembangkang ini benar-benar marah dengan sikap dan tingkahlaku kepimpinan parti yang cukup sibuk memfitnah UMNO dalam bulan Ramadhan, walhal kebajikan penyokong diabaikan langsung.




Sebelum melangkau lebih jauh, GWM selidiki benarkah Perdana Menteri berbuka puasa bersama rakyat Kapar pada 18 Ogos 2011 seperti yang dilaporkan dalam blog pembangkang ini?



Emmm ... betullah tu!


Mengapa penyokong PAS Kapar begitu terkilan dan sakit hati dengan kepimpinan dan parti PAS? Apa yang dilakukan oleh pemimpin parti tersebut sehingga penyokong PAS malu alah dengan UMNO?




Ooooo ... panas dan pedas kritikan penyokong parti terhadap parti PAS. Dalam bulan puasa masih sempat pemimpin PAS menabur fitnah terhadap UMNO dan membohongi rakyat dalam isu murtad.


Apapun, GWM ucapkan tahniah kepada UMNO Bahagian Kapar, Dato’ Rahman Palil, Tuan Haji Roslee Abd Hamid dan Ungku Salleh Ungku Jamal kerana bantuan yang diberikan kepada penduduk setempat ... tanpa mengira parti dan parti apa yang disokong!



Alhamdulillah ... UMNO masih lagi prihatin dan bertanggungjawab dengan keperluan masyarakat terutamanya umat Islam, tatkala Syawal menjelma.


Buat empunya blog penyokongpas, banyak-banyakkanlah keluarkan artikel kebenaran pemimpin dan parti lu suka tohmah dan fitnah UMNO. Celik mata fitnah UMNO, nak tutup mata pun masih memfitnah UMNO!

Seeloknya, penyokong parti PAS kenalah bertanya Tuan Guru Nik 'Bengong" Aziz apa hukumnya memfitnah tanpa usul periksa terhadap UMNO. Mungkin jawapannya wajib kerna itulah pokok utama perjuangan PAS ... fitnah dulu, periksa kemudian!

Lagipun ... penyokong parti tersebut sudah dijanjikan dengan SORGA jika memangkah dan mengundi parti PASRAEL For All ini! ... Apa nak heran!



7 comments:

hitch said...

kalo betol bagai dikata...aku respek la org UMNO tetap tlg org PAS ni....tapi tidakkah dia fikir..dia membelakangkan fatwa dari pimpinan PAS.jika amik duit dari UMNO adalah HARAM....
Kalo pasal duit....xde halal haram...smua sapu....itulah perangai org2 Pas...

putrarahman said...

Adakah disebabkan Menteri Besar orang PKR, maka PKR anggap mereka adalah parti kerajaan dan parti lain termasuk PAS dan DAP adalah parti bukan kerajaan? Kalau macam ni, ada yang tak betul ni.

Selangor negeri terkaya, takkan tak boleh agih duit keraian atau duit saguhati kepada penyokong sendiri di musim raya ni. Kesian aku baca cerita penyokong PAS. Memang aku akui, ramai penyokong PAS dan petugas PAS yang miskin harta benda, tetapi disebabkan sayangkan kepada perjuangan , mereka sanggup berlapar dan berkorban harta benda untuk menyokong parti. Namun bila parti dah berkuasa, boleh pulak parti buat tak pandang pada mereka. Memang tak patut betul. Sokong, sokong jugak, dapur kena berasap juga. Takkkan sokong guna air liur je, last-last sekali air liur pun boleh kering. Berjuang apa kalu lagu ni. Zaman Nabi S.A.W. dulu, bila tentera Islam dah menang, mereka akan bahagikan harta rampasan, ini tidak bila dah menang,kedekut pulak nak di agih-agihkan kekayaan negeri kepada para penyokong. Kalu lagu ni, baik tak payah sokong. Pandai-pandailah bagaimana parti nak menang dalam PRU13 nanti.

Unknown said...

FATWA MATWA HITCH ... UMNO BAGI SAPU AJE! PANGKAH TETAP BULAN! ... BENGONG PUNYA PUAK!

Unknown said...

TEPAT PUTRARAHMAN ...

Anonymous said...

elok la sangat.. melayu pas dan pkr ni makan kurang, kentot je lebih.. salah satu contoh sebab makan taik china zionist ronnie liew banyak sangat.. he he he!

alo orang melayu selangor. bila nak sadar aaa? semua orang dah nampak. takan pasal if love is blind, i rather be blind..

lupakan saja pas dan pkr tu.. penjahanam negara dan bangsa..

Pemuda TG said...

Kepada anon 2.41, bukan hanya Melayu Selangor je...byk lagi rakyat negeri-negeri lain datang Selangor cari makan. Kalau nak kata Selangor je bagi macam2 bantuan, sebenarnya 1 Malaysia BN dah bantu, beri subsidi beras, gula dan macam2 lagi. Tapi apa Pas pis pus buat? Hanya pandai menyalak dan memfitnah. Mengapa mereka jadi begitu? Inilah yg perlu dikaji dan dicari penyelesaiannya. Kalau nak kata Pas pis pus berkuasa sangat di selangor, tak juga, lagi jadi penakut dgn DAPig dari takut kepada UMNO. Dgn UMNO sanggup tuduh bermacam, tapi dgn Dapig mengapa tak berani bersuara?

TAK PAS said...

WOIT.. KAU BARU TAU KE??
KAN PEMIMPIN PAS SUME ANAK BABI.. SUME NAK PERJUANGKAN KOTE ALJUBURI DGN KOTE MASING2..
PEMIMPIN PAS MMG X TAU BUAT KERJA..
X PERCAYA KAU FIKIR SENDIRI APA KERJA NAjis DGN Hadi BOLEH BUAT???
SENANG CAKAP.. PEMIMPIN PAS SUME BABI..X GUNA PUNYA OLANG