Monday, August 22, 2011


Seperti yang diduga sejak semalam, apabila Hakim Mahkamah Tinggi Datuk Mohd Zabidin Mohd Diah beri pilihan kepada Anwar Ibrahim sama ada beri keterangan atau berdiam diri, Anwar Ibrahim memilih memberi keterangan.

Namun beliau memilih memberi keterangan dari kandang bersalah. Pilihan paling bijak kerana Timbalan Pendakwaraya tidak boleh menyoal beliau yang berada dalam kandang bersalah.

Mahkamah menangguhkan perbicaraan untuk rehat 15 minit. Dengan pantas Anwar Ibrahim keluar dari kandang meluru ke barisan peguamnya.

Anwar Ibrahim kini mahu memberi keterangan dibelakang barisan peguamnya atas alasan dikandang bersalah tidak ada pembesar suara (ngko nak tengok bontot mana cantik ye Anwar!).

Anwar Ibrahim juga memilih untuk memberi keterangan dengan menggunakan Bahasa Inggeris.

to be continued momentarily ...



2 comments:

Anonymous said...

anwar bukan bela diri depan hakim. dia sedang bela diri untuk didengar oleh para pengikut tegarnya yang akan mempercayai segala kata-katanya tanpa sebarang bantahan dan tanpa memikir langsung. dia tahu dia bersalah. lebih selamat bela diri untuk mendapat simpati daripada pengikut. sebab tu dalam hujahnya, konspirasi belaka. pengikut pun percaya bulat-bulat. bila kena hukum, pengikut marah kat kerajaan. sedia untuk berguling di atas jalan.

rakab said...

Setakat tu aje ke yang kau boleh buat ??.

Nampak sangat Anwar menggelabah !!

Nak meyakinkan penyokong sendiri bahawa kejadian liwat itu berlaku atas dasar suka sama suka .

Anwar cuma layak menjadi penghulu banduan sahaja.