Wednesday, August 10, 2011



Isu murtad kini semakin jelas dan paling nyata telah berlaku sewaktu umat Islam sedang menyambut Ramadhan Al Mubarak ... bulan penghias segala bulan dalam Islam.

Kubu Gereja Methodist Damansara Utama menjadi medan dimana hampir-hampir 15 umat Islam dimurtadkan. Episod ini bakal menjadi penentu aras kerana tidak pernah berlaku pendedahan sebegini besar isu murtad di media siber.



Berbagai penafian dilakukan oleh gereja, pastor dan Mursidul Murtad PAS kononnya tidak berlaku sebarang aktiviti umat Islam dimurtadkan. Allah Maha Mengetahui Lagi Maha Perkasa ...

Pendedahan dua bukti utama oleh portal Agendadaily sudah cukup membuktikan memang benar-benar berlaku acara untuk memurtadkan saudara kita.

Pendedahan bukti soalan kuiz dan acara program (itinerary) merupakan cara halus kafir harbi untuk memesongkan akidah dengan bantuan manusia munafiq bertopengkan Islam.


Sebelum upacara memesongkan akidah dan murtad dimulakan, soalan kuiz diberikan menguji pemahaman peserta terhadap Islam.

Soalan yang diberikan untuk menentukan kadar pemahaman muslim terhadap rukun iman, rukun Islam, perihal Rasulullah s.a.w., perihal Nabi Isa a.s. dan malaikat Jibril.

Soalan ini juga bakal diterbalikkan minda peserta menunjukkan bukti Tuhan Bapa (Allah Taala), Anak Tuhan (Nabi Isa) dan Holy Ghost (Jibril) dan kononnya Al Quran mengakui ketuhanan Isa.

Soalan ini hanya diberikan kepada umat Islam yang memerlukan bantuan kerana kedhaifan.

Kuiz ini dicarikkan dan dibuang ke dalam tong sampah setelah JAIS dan Polis memeriksa aktiviti dalam gereja tersebut (mengapa perlu dikoyak dan dibuang jika tidak berniat mahu memurtadkan orang Islam).

JAIS telah menyita tong-tong sampah dalam gereja untuk dijadikan bahan bukti jika kes ini diketengahkan di mahkamah kelak.


Namun apa yang cukup menarik untuk diamati adalah laporan dari AgendaDaily berkenaan putar belit kenyataan dalam media Malaysiakini dan Malaysian Insider.


Beliau turut melahirkan kekesalannya terhadap laporan dua portal berita yang katanya memberikan laporan salah kepada rakyat di luar sana.


“Mengatakan bahawa JAIS telah serbu, sedangkan tidak ada sebarang serbuan, penguatkuasa JAIS hanya periksa, atas aktiviti adanya orang Islam di sana.


“Sebagaimana gambaran yang disampaikan termasuk kepada Istana, oleh wakil-wakil pihak gereja, dan media bukan Islam menggambarkan seolah-olah JAIS bertindak begitu rakus.


“Perkara-perkara sebegini amat mendukacitakan kita. Tidak ada sebarang serbuan, keganasan, bahkan penangkapan, tetapi gambaran yang disampaikan oleh media, dan laporan yang disampaikan kepada pihak Istana terlalu berbeza,” katanya.-8/8/2011




Begitu juga dengan jadual program jelas membuktikan niat dan bukti untuk memurtadkan sekelompok umat Islam pasti berlaku di Gereja Methodist Damansara Utama.

Tajuk utama program cukup jauh dari apa yang dilaporkan oleh media Malaysiakini dan The Malaysian Insider. Majlis yang dinamakan ThanksGiving Dinner dalam upacara keagamaan Kristian adalah majlis mengucapkan terima kasih kepada Jesus, bukan seperti yang dilaporkan ianya jamuan makan muhibbah.

Jam 7.15pm - 8.55pm : Bermulanya majlis MAKAN dan nyanyian sehingga dilanjutkan kepada acara tarian secara live. Secara tepat, tidak ada jamuan menyambut berbuka puasa bagi orang Islam kerana pada jam 7.15pm sudah bermula upacara makan.

Jam 8.50pm - 9.25pm : Kelicikan dan betapa jijiknya pihak gereja menggunakan kalimah Allah dalam mengadakan acara nyanyian menggunakan perkataan Alhamdulillah dan Allahuakbar. Intercession atau sembahyang meminta restu dari Jesus.




Khalid Samad merupakan pemimpin Islam yang cukup dayus memperjuangkan kepentingan dan hak orang Islam di Selangor. Bermula dengan isu penggunaan kalimah Allah sehinggalah kepada isu murtad, lebih dilihat sebagai jurucakap utama pihak gereja dan bukan Islam.

GWM tidak menolak per pentingnya toleransi agama dan kebudayaan yang diamalkan di Malaysia, namun toleransi bukan bererti mengikut telunjuk kepada golongan minoriti. Apa yang perlu difikirkan adalah hak majoriti kumpulan atau kelompok atau bangsa yang terbesar di Malaysia. Dan seharusnya golongan minoriti perlu lebih celik mata dan minda dari mempersoalkan kepentingan dan hak majoriti di negara ini.

Begitu juga dengan tindak tanduk non governmental organisation atau lebih dikenali sebagai NGO. Badan-badan NGO mula turut dilacurkan atas nama hak asasi manusia. Dogma hak asasi manusia digunakan semata-mata mahu menolak kepentingan beragama dan Islam sebagai agama rasmi.


Apa yang lebih mengecewakan adalah jawapan dan kenyataan dari pemimpin tertinggi badan NGO seperti Datuk Hamdan Adnan dan Datuk Zaman Khan. Tindakan menyokong pihak gereja seolah-olah menandakan apakah ada 'gula-gula' yang ditawarkan oleh pihak gereja. Semakin ramai orang Melayu yang hanyut melacurkan diri demi jawatan, pangkat dan kepentingan dalam NGO.

Rakyat mungkin melihat NGO sebagai badan bebas tanpa banyak wang diperuntukkan untuk menjalankan kegiatan amal namun jangan tertipu dan terkejut kerana majoriti NGO di Malaysia cukup mewah dari segi aset dan dana! Dari mana datangnya sumber kewangan itu yang perlu dipersoalkan terutamanya jika mendapat suntikan dana dari luar negara.


Namun yang lebih mengecewakan adalah tindakan Hadi Awang dan Khalid Ibrahim. GWM faham jika Khalid Samad sering menjadi benteng pertahanan bukan Islam yang semakin memperlekehkan agama dan umat Islam kerana beliau layak digelar Mursidul Murtad.

Perbuatan Hadi Awang yang mempersoalkan tindakan pantas Hasan Ali dan JAIS sebegai tidak cukup bukti amat mengecewakan. Begitu juga dengan reaksi lemah iman Khalid Ibrahim yang terus menerus meminta maaf dan apologetik kepada bukan Islam. Walhal dalam perkara ini sudah terbukti dan semakin jelas berlakunya perbuatan mahu memurtadkan umat Islam.





Hasan Ali sebenarnya boleh berbangga dengan apa yang diperjuangkan selama ini. Bahkan beliau sanggup dan rela dipecat. Istimewa manusia bernama Hasan Ali ini. Tidak mungkin beliau akan sujud dan meminta maaf kepada parti komponen yang paling dominan DAP mahupun akur dengan perintah kepimpinan tertinggi PAS.

PAS rugi besar sebenarnya jika terus menerus mengikut telunjuk dan sujud kepada kemahuan DAP. PAS seharusnya berfikir secara rasional pengorbanan yang dilakukan oleh Hasan Ali terhadap parti tersebut.

Tanpa Hasan Ali, PAS Selangor ibarat anjing kurap berpenyakit HIV ...

Belum pernah dalam sejarah PAS seorang calon memenangi dua kerusi Parlimen dan DUN serentak, Hasan Ali yang memulakannya ...

Tertubuhnya KOMPAS (Kompleks PAS Selangor) di Tanjung Karang, Hasan Ali yang berusaha mengumpul dan mencari penyumbang dana ...

Perlukah dimatikan dan ditalqinkan Hasan Ali dari parti jika dibandingkan dengan perbuatan satu makhluk bernama Khalid Samad dan perbuatan sebuah parti kahwin mutaah DAP!

Jadi, memang benar jika dikatakan parti PAS bertaraf sarang pelacuran yang bakal hancur ... DEAD!






3 comments:

Pendekar Siber said...

salam,

depa akan buat apa saja untuk memancing undi... termasuk menjadi hamba abdi DAP haramjadah tu...

sapa-sapa yang belum kenai sapa dia YB Dato' Dr Hasan Ali, mai ke blog ni ... http://blogpendekarsiber.blogspot.com/

Terima kasih.

Anonymous said...

hasan ali seorang pejuang islam melayu tulin,tidak bacul dan berani..

Anonymous said...

oleh kerana dr hassan ali dipuji dan dipuja setinggi gunung..nyamun
kalau parti dinamakan PAS..PAS tetap hancuss...hanya dr hassan dapat politikal mileage utk dirinya walau jika ia menjadi bebas/
non partisan....

jika parti lebih utama..perosak parti dan perosak agama sahaja perlu di tendang kluar..presiden,timb. dan naib lah..orangnya.....