Saturday, August 6, 2011


GWM cukup tertarik dengan sebuah artikel dalam akhbar The Star, 17 Julai 2011. Pada hemat GWM, memang terserlah kehebatan Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng.


Belum tentu Barisan Nasional mampu mencetuskan sebuah idea segar Ternyata hebat, maka tidak hairanlah mengapa juak-juak PAS dan PKR begitu menyayangi Ketua Menteri mereka.

Buat pertama kalinya GWM terpaksa akui kehebatan Lim Guan Eng dan parti DAP ... HEBAT MENIPU RAKYAT!

Sekali imbas, artikel ini cukup membayangkan negara berkebajikan yang dilaungkan oleh Pakatan Rakyat. Namun, jika dimbas sekali lagi ... ianya sudah cukup membayangkan betapa BESAR PUNYA HARAM LIM GUAN ENG dan DAP!


Ini kenyataan secara terangan menyogok sokongan dan undi rakyat yang bakal ditipu bulat-bulat. Mainan silap mata alaf baru.


Bunyi agak hebat ...

1) Setiap bayi dilahirkan di negeri tersebut akan mendapat RM 100.00 dari kerajaan negeri bermula tahun ini.

2) Kerajaan negeri mencadangkan pemberian RM 100.00 kepada bayi yang baru lahir selagi ibubapa adalah pengundi asal dan berpendapatan dibawah RM 4,000.00

3) Kerajaan negeri dijangka membelanjakan RM5 - RM10 juta setiap tahun.


Benarkah kerajaan negeri terpaksa membelanjakan sehingga RM5 - RM10 juta setahun untuk program ini? Apa realiti yang tersembunyi disebalik mainan politik DAP?

Atau dana yang disediakan hanya untuk mengabui mata rakyat dan sebenarnya akan berlaku Projek Bogus ciptaan DAP!

GWM paparkan laporan dari Jabatan Perangkaan Malaysia, Jabatan Kesihatan Negeri Pulau Pinang dan analisis mainan politik bangsat DAP!




Jika mengikut perangkaan, penduduk di Pulau Pinang berjumlah 1,596.9 juta dan kadar pertumbuhan penduduk tahunan hanyalah 1.1% (peratus).

Pengiraan mudah matematik ...

1,596,900 x 1.1% =
17,565.90 bayi baru akan dilahirkan di Pulau Pinang setiap tahun.



17,565.90 bayi x RM 100.00 =
RM 1,756,590.00 akan dibelanjakan oleh kerajaan negeri setiap tahun.


(Nota: pengiraan di atas belum termasuk jika keluarga mempunyai pendapatan tahunan kurang dari RM 4,000.00 dan kadar kematian yang meningkat setiap tahun di negeri tersebut.)

Bagaimana Lim Guan Eng selaku Ketua Menteri Pulau Pinang, mempunyai kelayakan dan pengalaman sebagai Qualified Accountant boleh mengeluarkan kenyataan rasmi kerajaan negeri akan membelanjakan RM5,000,000 hingga RM10,000,000 setahun.

Walhal pengiraan mudah matematik menunjukkan kerajaan negeri hanya perlu membelanjakan paling busuk RM1,756,590 setahun.

TIU NA SENG lu LIM GUAN ENG! ... lagi mau tipu rakyat! Lu pikir gua bodoh macam juak-juak PAS dan PKR?

Andaikan jika setiap tahun Lim Guan Eng membelanjakan RM5 juta untuk program ini, maka baki RM3,243,410 (ditolak RM1,756,590.00) akan menjadi Projek Bogus DAP setiap tahun!

Bayangkan jika setiap tahun RM3,243,410 akan dimasukkan ke dalam tabung, dana atau saku setiap ahli Parlimen dan ADUN Pulau Pinang DAP! Kaya tu Bro ... Projek Bogus DAP!



Lim Guan Eng ... Professional Qualified Accountant ... tak tau kira? Macam mana lu boleh jadi Accountant Guan Eng? ... Lu beli Degree ka?




3 comments:

Anonymous said...

Kalau report kat SPRM alamat ada yang terjun bunuh diri lagi, macam kes Teo Beng Hok.DAP pandai songlap duit rakyat. Melayu PKR dan PAS, masih buta hati.

anti bohmau said...

takpa, melayu penang ingat yg lebih tu lge nak sedekahkan ka depa!! tu yg sokong sakan!

ambik RM100 bahagi dgn 365hari = 0.2739726sen sehari!
kalau kali pulak dgn jangka hayat bayi tu:
RM100bahagi purata 65thn hidup seorang manusia = 0.004215sen!!!
makan musat hali-hali ooo....

kerajaan bagi macam2 subsidi, sejak pi check perut di klinik, masuk beranak di hospital, pelalian lepas beranak, kirala brapa kena bayar kalau takdak subsidi? mentekedarah subsidi hari2 ihsan dari langkah yg kerajaan ambil. tu baru subsidi ubat, tak masuk subsidi barang2 makanan lagi...

tp RM100 lge jugak yg mrk sanjung!! dahla tak berbaloi, nak songlap laba lebihan peruntukan plak!

tu memang duit dap kan? tak campur cukai yg orang2 umno ada bayar jugak ka? selalu kalau cakap pasai peruntukan kerajaan, puak2 pr ungkit duit cukai macam depa saja yg bayar!

Anonymous said...

nak abik hati.senang songlap duit....janji beranak..tak kira anak kucing..lembu...janji beranakkk...cantik..kira sekor rm100...aku pun nak beranak di penang jugalahhh...