Sunday, August 14, 2011


GWM tersenyum dengan desakan dan gesaan ahli Parlimen Nibong Tebal, Tan Tee Beng, Huan Cheng Guan dan Tan Kok Ping, dua bekas Naib Presiden GERAKAN. Jadi memang benarlah GERAKAN sedang mengalami krisis kepimpinan yang cukup teruk.

Ketiga-tiga bekas pemimpin GERAKAN mahukan kepimpinan baru untuk menerajui parti tersebut. Koh Tsu Koon dilihat sebagai lelaki yang mengalami masalah mati pucuk (premature ejaculation) kerana selagi beliau memimpin GERAKAN, selagi itulah peluang merampas Pulau Pinang akan bertukar menjadi sifar.

Tan Kok Ping pernah mendesak Tun Dr Mahathir agar melucutkan jawatan Koh Tsu Koon sebagai Ketua Menteri Pulau Pinang pada tahun 1999 atas dasar tidak membawa pembangunan di Pulau Pinang sejak memegang tampuk pemerintahan.



Tan Tee Beng yang berpendapat bahawa Tsu Koon perlu disingkirkan jika GERAKAN serius untuk merampas semula Pulau Pinang daripada pembangkang.


Huan Cheng Guan pula menyifatkan parti komponen BN sudah dibarisi kepimpinan baru, kecuali parti GERAKAN yang masih diterajui pemimpin expired!




Apa yang Koh Tsu Koon dan GERAKAN lakukan dalam menarik kembali sokongan dan undi mereka yang berada di atas pagar sejak tahun 2008. Almost None! Tidak ada sebarang inisiatif dilakukan. Koh Tsu Koon lebih gemar berposing dihadapan kamera bagi tujuan publisiti media. Itu sahaja.

Itu adalah jawapan bekas-bekas pemimpin GERAKAN yang mahukan perubahan besar dalam kepimpinan. Jika ditanya kepada GWM ... sudah tiba masanya parti GERAKAN percepatkan langkah untuk keluar dari Barisan Nasional dan bergabung dengan pakatan pembangkang.


GWM masih belum mampu melupakan tindakan terbaru ahli dan kepimpinan parti GERAKAN ...

Kenyataan dari seorang jurucakap 'Gerakanlah Gerakan' atau dikenali sebagai gG movement (Parti GERAKAN)yang kononnya mahu mereformasikan parti tersebut, sudah cukup menampakkan belang sebenar parti yang berkiblatkan pembangkang ini.





Dua perkara pokok dibawah yang menjadi asas mengapa GERAKAN sudah sepatutnya keluar dari Barisan Nasional.

Yeap Ban Choon mahu parti GERAKAN menyokong penuh perhimpunan BERSIH 2.0 dan malu dengan tindakan kepimpinan parti tersebut yang menyokong penuh kepimpinan Pengerusi BN, Datuk Seri Najib Tun Razak.

Yeap Ban Choon juga mahu parti GERAKAN untuk memikirkan semula strategi dan mengapa perlu kekal dalam Barisan Nasional, yang menolak perhimpunan haram ini.



GWM pinta DS Najib sebagai Pengerusi BN menunjukkan ketegasan terhadap parti lemah tenaga batin ini dan singkirkan sahaja dari komponen Barisan Nasional.

DS Najib perlu faham dan akur dengan permintaan parti tersebut. Parti GERAKAN sudah tidak sabar untuk keluar dari BN, ini pengakuan parti tersebut. Anggaplah GERAKAN sudah tidak lagi berada dalam parti komponen BN ... Nyahkan sahaja dari BN!






1 comments:

Anonymous said...

SEBENARNYA LGE & KOH SU KUN ADALAH MAKHLOK YG SAMA..

LGE & KOH SU KUN BIMBANG CINA HILANG KUASA DI PENANG..

MAJORITI MELAYU & MAMAK BENCI LGE YG SOMBONG,

PAS & UMNO BERGABUNG DAPAT MAJORITI


INILAH MASANYA PENANG DIAMBIL ALIH MELAYU/ISLAM & HALU KELUAR SINGAP[ORK..

SEBAB ITU KIT SIAL & GOBIN DEO MERANCANG PERALIHAN KIASA KOH SU KUN..MANGI MENERUSKAN AGENDA MENGHALAU MELAYU..

TAPI INGAT..NO MORE 2ND SINGAPORE/HK..MAT SALIH DAH BOIKOT CINA.


SERAHKAN SEMULA PENANG KPD KEDAH..