Friday, August 19, 2011


GWM menerima satu berita yang belum disahihkan kebenarannya malam tadi dari rakan yang balik dari menunaikan solat tarawih di Masjid Annur Kampung Melayu Subang, malam tadi.

Khabarnya solat tarawih yang sepatutnya dilakukan tergendala akibat ceramah kurang enak dari bekas pelakon dan kini pendakwah, Azmil Mustapha.

Jemaah yang hadir untuk menunaikan solat tarawih selepas solat Isya' tergamam dengan ceramah yang disampaikan (agak hairan mengapa perlu berceramah sebelum solat tarawih ... yang mana lebih penting?).

Dalam ceramah yang disampaikan Azmil dengan nada tinggi menghentam kerajaan BN sebagai tidak Islamik, DEB sebenarnya bermaksud Dasar Ekonomi Bodoh dan Sultan dan Agong tidak perlu dihormati kerana tidak melambangkan sebagai Ketua Agama Islam.

Kariah Masjid Annur Kampung melayu Subang lantas pulang tanpa bersolat tarawih kerana muak dengan dengan ceramah yang disampaikan oleh Azmil Mustapha.

GWM cuba bersikap berkecuali dalam hal ini. Namun jika benar seperti yang dilaporkan oleh rakan yang menetap disana, maka Azmil Mustapha perlu tampil memberi penjelasan mengapa harus ceramah berbaur hasutan dan fitnah disampaikan dalam waktu umat Islam mendambakan keberkatan dan pahala di bulan Ramadhan.

Semoga Azmil Mustapha tampil memberikan penjelasan terhadap dakwaan ini demi membersihkan nama beliau.



11 comments:

Anonymous said...

Bapa dia (MKY) dulu cikgu aku. Punya semangat nasionalis. Datang kelas bawa surat khabar Melayu. Bincang pasal politik dulu sebelum mengajar bahasa dah sastera Melayu. Sekarang anaknya dan pe'el setan. Sama le macan Marina tu, anak Tun M. Sayang sunnguh. Emak bapak bertungkus lumus berkorban & berjuang membina bangsa dan negara; si anak pula porak-peranda kan.

Anonymous said...

Azmil.Kalau BN acuan kafir maka PR acuan apa plak yang PAS sampai tunduk dan taat pada DAP??? Yang tu ape hal?? Ingat hukum ni boleh terpakai pada satu puak tapi tak terpakai pada puak sendiri bila terkena kat puak sendiri?? Cakap je lebih..

Anonymous said...

Azmil dah silap.. Dibawah BN orang2 kafir menerima seadanya tanpa sebarang masalah dan pertikaian.

Selepas PRU12 barulah acaun kafir timbul apabila PR memenangi dan memerintah beberapa negeri. Acuan kafir mula diterap kedalam masyarakat seperti isu-isu murtad dikaitkan sebagai kebebasan beragama, laungan bacaan al-quran tidak dibenarkan dan lain2 lagi isu sensitif. Bodohnya si balaci firaun PR tak tahu bezakan apa yang diucapkan... Dia sendiri yang menggelarkan dirinya pendakwah tetapi pada hakikatnya masyarakat besar tidak beranggapan dia adalah seorang pendakwah....

ajai62 said...

Assalam Bro

Sebelum dia jadi orang baik2 kononnyalah sebab orabg baik2 tak kata benda tak baik pasal orang lain... Bukankah acuan kafir yang jadikan dia manusia yang berperangai macam ... malas cakap bro... sendiri mahu ingatlah...

Gelombang Wangsa Maju said...

SABAR BRO SEMUA, KITA MINTA AZMIL MUSTAPHA BAGI STATEMENT ... itupun kalau dia baca blog gua! he he he ...

Anonymous said...

Kau jangan main hentam je...MKY, gua sudah panas..... kalau sampai melayu dan agama dipersendakan hendak saja wa hamtan itu Ali Setan yang perangai macam setan

Anonymous said...

Ini lah pendakwah cari makan, ikut arus dan angin..macam lalang...samalah dengan ustat Bob tu. Berlakon dan berlawak dah tak laku, dah tak mampu nak compete dalam persaingan. Terjunlah jadi ustat segera, jadi balaci parti politik...nak cari makan lah katakan..modalnya bukan susah, simpan janggut, pakai ketayap dah jubah, pegang tasbih sikit..jeng jeng..jadi lah ustat penceramah bebas, yg intipati ceramahnya hanyalah sumpah seranah...nak carik kerja lain dah tak dapat sebab tak de kelulusan...nak terus jadi artis lagi susah sebab kena perlu bakat jugak. Harap kan rupa saja tak boleh, sebab ia jadi kecut dan berkedut dimamah usia...tak laku lah. Jadilah penceramah bebas pencacai politik..tak payah pandai agama, hanya perlu menyumpah dan menyeranah orang lain, selagi dapat upah/dibayar...takpe lah. semakin lama, semakin ramai lah orang macam gini kot ("desperado"). Akhirnya depa nak kena compete sesama sendiri...bila dah tak boleh compete (cycle berulang), kenalah gi "ceramah" kat tepi2 jalan kat Bukit Bintang, Jalan TAR dll pulak lah kot...life goes on..sampai jadi sewel..

Anonymous said...

Orang macam ni layak dibaling dengan taik.

Bukan kerana serbannya, bukan kerana jubahnya, bukan kerana janggutnya.

Tapi kerana mulutnya yang seperti longkang.

Bodoh.

Kecik2 tak nak mampus, besar2 buat taik menyusahkan orang.

Memang setan betul si mangkuk ni.

Anonymous said...

Dia ni kalau nak pandai, mai hisap acuan aku ni. Mulut kau akan jadi lebih besar kalau pakai acuan aku ni.
Bapa dia ni memang nasionalist tapi tak pandai didik anak. mamat bodoh.

Anonymous said...

orang jb banyak tau kau punya cerita lama,ko dengan Azmin Ali ada pesamaan, cuba ko tanya Umi peel abang dia.tak payah lah berlagak alim kalau ko nak bertaubat iklaslah antara ko dgn tuhan.

Wan Solehah al-Halbani said...

Salam,

KERAJAAN MALAYSIA DAN SISTEM POLITIK DEMOKRASI ADALAH KAFIR KERANA :

1. Artikel 4 Perlembagaan Malaysia meletakkan status Perlembagaan Malaysia sebagai undang-undang yang tertinggi yang mengatasi al-Quran dan Hadis;

2. Artikel 43 Perlembagaan Malaysia memberi kuasa kepada para pemerintah untuk menguat kuasakan undang-undang manusia ke atas umat manusia;

3. Artikel 44 Perlembagaan Malaysia memberi kuasa kepada para pemerintah untuk membuat undang-undang manusia;

4. Artikel 161 Perlembagaan Malaysia memberi kuasa kepada mahkamah untuk menghukum manusia dengan undang-undang manusia;

5. Perlembagaan Malaysia menyerahkan kuasa dan hak kepada manusia untuk memerintah ke atas seluruh umat manusia (artikel 43, 44, 161);

6. Perlembagaan Malaysia mewujudkan sistem manusia menjadi para hamba kepada manusia kerana manusia berada di bawah kuat kuasaan undang-undang demokrasi ciptaan manusia(artikel 43);

7. Perlembagaan Malaysia mewujudkan sistem manusia menyembah manusia (artikel 43, 161);

8. Perlembagaan Malaysia mewujudkan Tuhan-tuhan Manusia yang membuat undang-undang, yang memerintah ke atas manusia dan yang disembah oleh manusia (artikel 43, 44, 161);

9. Kepercayaan Kepada Tuhan dalam Rukun Negara mempunyai pengertian mengiktiraf kesemua Tuhan sebagai Tuhan-tuhan yang sah;

10. Kerajaan Malaysia mengimani, menganuti dan mengamalkan agama demokrasi yang kafir dengan sekali gus ia manolak dan mengingkari kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ.


RUKUN NEGARA ADALAH KAFIR

Kepercayaan kepada Tuhan :

1. Allah swt
2. Jesus Kristus
3. Tuhan Buddha
4. Tuhan Hindu
5. Tuhan Zoroaster
6. Tuhan Appolo

Kepercayaan kepada Tuhan dalam Rukun Negara dapat dianalisiskan sebagai mempunyai dua permasalahan yang besar:

1. Tuhan tidak terkhusus kepada Allah sahaja dan dimaksudkan kepada semua Tuhan;

2. Tidak ada penafian dan pengingkaran terhadap Tuhan-Tuhan yang lain, malah Rukun Negara mengiktiraf dan membenarkan kesemua Tuhan selain daripada Allah s.w.t.

Bagi maksud Rukun Negara, Buddha juga Tuhan, Vishnu juga Tuhan, segala patung di kuil-kuil Hindu dan Cina itu juga Tuhan-Tuhan yang layak disembah, kesemua Tuhan itu diiktiraf dan diletakkan sama taraf dengan Allah s.w.t. Rukun Negara yang mengiktiraf dan yang menyama tarafkan kesemua Tuhan adalah kafir.


UMNO DAN PAS YANG MENGAMALKAN AGAMA DEMOKRASI ADALAH KAFIR KERANA :

1. Mereka melantik ahli-ahli Parlimen dan Dun sebagai Tuhan-tuhan Manusia (Taghut) yang kafir.

2. Mereka mengamalkan agama yang kafir, mereka menghalal dan membolehkan amalannya serta mereka menyetujui dan meredhai amalannya itu;

3. Mereka mengiktiraf bahawa Perlembagaan Malaysia adalah undang-undang yang tertinggi yang mengatasi undang-undang al-Quran;

4. Mereka mengakui dan mengiktiraf semua Tuhan, iaitu mereka mengiktiraf Allah sebagai Tuhan kita dan mereka juga mengiktiraf Tuhan-tuhan yang lain sebagai Tuhan-tuhan yang sah yang bererti mereka melakukan syirik terhadap Allah;

5. Mereka mempertahan, memperkasa dan menjadi para pendukung kepada agama demokrasi;

6. Mereka membuat undang-undang manusia yang kafir;

7. Mereka menghukum manusia dengan undang-undang manusia;

8. Mereka adalah berkuasa dan berdaulat untuk memerintah ke atas umat manusia;

9. Mereka berada di bawah kuat kuasa undang-undang manusia yang menjadikan mereka sebagai para hamba kepada manusia;

10. Mereka mewujudkan sistem manusia menyembah manusia kerana seluruh umat manusia mentaati dan mematuhi undang-undang demokrasi ciptaan manusia;

UMNO dan PAS adalah kafir kerana mereka mengamalkan agama demokrasi yang kafir. Kalau setuju dan redha kpd UMNO, PAS, Rukun Negara dan kerajaan Malaysia, kita jadi kafir. Ini adalah Hukum Allah dpd al-Quran dan Hadis, bukan pandangan sendiri. Hapuskan UMNO, PAS, Rukun Negara dan agama demokrasi Malaysia dgn Jihad, Perang dan Revolusi (22:40; 2:193).

Sekian, terima kasih.


Wan Solehah al-Halbani

Lubuk Terua, Temerloh, PAHANG DM