Monday, August 22, 2011

Esok merupakan perbicaraan hari ke-2 minggu terakhir bulan Ogos 2011. Anwar Ibrahim nyata cukup gentar untuk berhadapan dengan soal balas pendakwaraya apabila mengambil keputusan untuk memberi keterangan melalui kandang tertuduh.

Pendakwaraya tidak boleh menyoal balas tertuduh jika memberi keterangan dari kandang tertuduh.

Perbicaraan pagi tadi cukup jelas menunjukkan Anwar Ibrahim hilang kredibiliti dan bacul kerana:

1) Takut disoal balas oleh Pendakwaraya.
2) Takut untuk memberi keterangan bersumpah.

Persoalannya ... siapa yang bakal dipanggil untuk menjadi saksi wajib disebelah pihak Anwar Ibrahim? Mati hidup semula Anwar Ibrahim tidak akan memanggil Ezam, Rahimi, Datuk Nalakaruppan, Zahid Mat Arip sebagai saksi wajibnya.

Wan Azizah? Nurul Izzah? juga hilang kredibiliti sebagai saksi alibi berikutan keyataan rasmi yang bercanggah dimana Anwar Ibrahim berada pada ketika itu.

Apapun yang penting ... Anwar Ibrahim mengaku dan mengesahkan kehadiran melalui rakaman video oleh forensik. Kehadiran untuk tugas mesyuarat bersama Ibrahim Yaacob.

Umur politik Anwar Ibrahim bakal berkubur tidak lama lagi ...




10 comments:

Nam Ron said...

Hai!..ezam sesumpah pun ada..mana zul lembu kulim?..korang jadi lembu la kalau diaorang ni jadi saksi..semua akan bercakap mcm "lembu bercakap"....hehehh

Nam Ron said...

Amcam..kata Papagomo @ The bitch nak kantoi kena saman betol ke?...

Anonymous said...

Nam Ron said...<- PARIA SEMBAH LEMBU.........KIHKIHKIH........MANYAKMUSUK PUNYA KELING !!!!

Anonymous said...

nam ron,
tak mahu panggil ezam atau zul sebagai saksi pun tak apa, air mani Anwar tersimpan dalam dubur Saiful dah cukup untuk menceritakan segalanya.

roslay raffie said...

Itu Nam Ron, malam tadi tunggu pelangan dekat belakang mati...tak ada pelagan, kesian..duet nak beli baju raya tak cukup hendak dibeli, tu yang dia merapu semacam.....

Anonymous said...

nam ron : hahaa sesumpah ke lembu ke tok hang si anwar tu nk g bercuti kt resort sg buluh..raya taun depan boleh bwk ketupat rendang jgn lupa k.y jelly skali kekekekeke

Gelombang Wangsa Maju said...

RILEKS LA NAMRON! (nasib baik nama lu bukan NAMRUD!)

SUKA BETUL LU DENGAN KUNYIT ANWAR YEK! he he he ...

Anonymous said...

Anwar Ibrahim nak panggil siapa pun dia ikut sukalah, tapi Anwar Ibrahim janganlah jadi bacul hingga tak berani berhadapan dengan soalan pendakwaraya, sekadar baca teks, siapa pun boleh, sudahlah itu, tak boleh disoal pula. Nanti saksi yang Anwar panggil pun bolehlah baca teks juga, tapi lebih baik baca teks surat khabar, lagi tak buang masa. Anwar kalau berada di pihak benar, dia kena terangkan apakah dia ada bersama Saiful ketika itu atau tidak? Mengapakah Anwar ajak Saiful ke tempat berkenaan kerana tempat itu bukannya rumah Saiful, takkan Saiful boleh masuk sesuka hati tempat yang eksklusif sebegitu? Nyatakan juga apa yang dibuat oleh anda, Anwar terhadap Saiful semasa anda berada di kondominium itu, jangan asyik baca teks yang entahlah siapalah penglipur lara menulis teks itu, sekadar menafi, tapi aka bukti, lebih baik tak payah cakap, buang masa dan sia-sia saja. Motto Anwar, Kalau Takut Dikritik, Usah Bicara Soal Perjuangan telah berubah kepada Kalau Takut Tembelang Pecah, Cari Jalan Untuk Tidak Disoal Oleh Pendakwaraya, itu yang sesuai untuk Anwar, sudah-sudahlah nak menipu, kononnya kamu tak liwat Saiful, tapi apaha baca teks saja, apahal tak beri keterangan secara spontan dan kemuka bukti apa yang dibuat oleh kamu di tempat tersebut, apakah sedang main teng-teng, makin guli, sedang main masak-masak, terangkanlah, jangan asyik menafi tapi bukti langsung tak ada, teks yang dibaca itu pun ibarat sampah, mana ada kualiti, sekadar menipu sajalah dia bolehlah, dasar penipu.

Nam Ron said...

Anwar sejak awal2 lagi istihar tidak percaya lagi intigreti mahkamah. berapa banya k bukti yang dilihat pincang tapi diakui berwibawa oleh mahkamah lalu beliau membela diri tanpa boleh disoal balas oleh pendakwa..itu lebih baik daripada gerombolan yang dipanggil temubual saksi..tapi datang mahkamah sekadar makan angin. Kalau nak pergi makan angin..pergila kat belakang mati cari pondan!..alasan ketua polis anwar tak boleh ada masa temu bual sangat tak munasabah takut anwar balun dia!..ada masuk akal ke?..lain kali kamu kalau nak ulas, otak tu kena bawak sekali baru boleh berfikir..jangan otak tinggal kat rumah!

Nam Ron said...

Hei bloger wangsa maju! takut nak berkongsi profil dengan awam afsal??ada barang ke tak der barang?