Sunday, August 14, 2011

GWM tidak fikir ianya berkaitan dengan soal syarak mahupun wajib dalam melarang bacaan suci Al-Quran menggunakan pembesar suara. Ini lebih merupakan soal survival politik parti PAS dalam mencari keredhaan parti DAP!

Mengapa baru kini ditimbulkan persoalan larangan tersebut? Jawapan yang dikatakan mengganggu ketenteraman awam dan anak-anak yang sedang tidur merupakan jawapan paling selamat demi menjaga hati rakan khalwat DAP.

Apa istimewanya Kelantan sehingga ianya menjadi perkara biasa sedangkan di negeri lain ianya menjadi cukup luarbiasa? Islam sangatkah di Kelantan dan Non Islamic jika dilakukan di luar Kelantan?

Apakah tidak ada penganut agama lain di Kelantan sehingga diberi hak dan keistimewaan membaca ayat suci Al-Quran menggunakan pembesar suara mutlak digunakan di negeri tersebut.



Walhal perkara ini tidak pernah ditimbulkan sebelum pilihanraya umum lalu dan sebelum Pulau Pinang dijajah dan dikuasai puak kafir harbi DAP.

GWM cukup bersetuju dengan larangan membaca ayat suci Al-Quran didalam masjid kerana ia boleh menggangu jemaah lain yang sedang khusyuk menunaikan solat. Ini memang dianjurkan oleh Rasulullah s.a.w. Selawat dan Salam ke atas junjungan Baginda.

Nik Aziz dan PAS seharusnya terus berhenti dari mempolitikkan soal menggunakan corong pembesar suara membaca ayat suci Al-Quran sebelum subuh. Natijahnya akan lebih banyak suara minoriti menuntut berbagai larangan dan pengharaman ke atas hak golongan majoriti.

Soal menggangu ketenteraman awam dan hak asasi merupakan satu agenda terbesar Yahudi dan Nasrani. Apakah Nik Aziz juga mahu turut disamakan seperti Kamal Attaturk, Bapa Moden Turki!


Dasar Perlembagaan Persekutuan melalui Artikel 11 yang digubal itu meletakkan Islam sebagai agama rasmi Malaysia. Maka sepatutnya juga golongan minoriti menghormati hak dan keistimewaan golongan majoriti!

GWM berhak mempertikai pendirian PAS yang tampak terlalu ekstrim sehinggakan isu murtad dilenyapkan dari agenda parti PAS. Hanya Hasan Ali dan Nasrudin Tantawi dilihat tidak bacul seperti Nik Aziz dan lain-lain ularmak parti PAS.

Apakah hanya dengan tidur sebantal berlainan mimpi sudah cukup meyakinkan PAS bahawasanya DAP adalah Tag Team dunia akhirat politik mereka?

Jika hak asasi dan ketenteraman awam dijadikan kayu ukuran, maka tidak menjadi masalah bagi kerajaan PAS Kelantan untuk melarang menggunakan corong pembesar suara membaca ayat suci Al-Quran sebelum waktu subuh.

Nik Aziz juga perlu beriqtikad dan memfatwakan seluruh negeri di Malaysia perlu mengharamkan penggunaan pembesar suara dalam membaca ayat suci Al-Quran sebelum waktu Subuh malah setiap kali sebelum masuk waktu untuk bersolat.

GWM juga mahu melihat reaksi masyarakat Melayu dan Islam dengan permainan politik terbaru Nik Aziz dan PAS ... political animal!





11 comments:

Anonymous said...

alamak, giler punya bodoh la mamat ni.. yg patut kena ban adalah bakar bunga api ketika chinese new year tu.. singapore pon tak bagi la.. walaupon setahun sekali.. cuma yg dapat approval ministry

http://infopedia.nl.sg/articles/SIP_1140_2007-11-19.html

tu la, ikut sangat china konsai bukit tu.. diorang tu dah la kapir, zionist lagi..

renti2 la makan taik china zionist ni.. jadi jadi la.. bukak la mata yg dah nak pejam ni.. jangan lak 'senile' dek politik ya..

en. muniandy

Unknown said...

SALAM ANON 11.19PM ... DAH SEMEMANGNYA 'SENILE'! MEMPERGUNAKAN AGAMA UNTUK KEPENTINGAN POLITIK ...

Anonymous said...

Berani Nik Ajis nak buat kat Kelantan macm Penang.Lambat lagi..

Anonymous said...

mana tua kutuk tu berani bebb....

doa nangis utk undii....apa nak jadi la dgn tua kutuk ni...

Otak Geliga said...

kat Kelantan BERANI BENOR langgar syarak ye.....ingat negeri serambi Tokong tu lg Islamik ke?...ptuihh!

cepatla kita kebumikan partai pro Israel/kafir harbi ni.

Anonymous said...

nampaknya kafir harbi lebih advance ngaji quran..PAS prove kan
tak boleh bacaan ayat suci pakai pembesar suara ..tentu ada lagi lepas nie....hak majoriti terhapus sikit demi sikit...otai PAS lebih kecut!!

Anonymous said...

Wahai bahlul2 PAS..sedarlah..isunya bukan pasal pembesar suara..isu yg lebih besar adalah kita tunduk pada permintaan mereka sikit demi sikit..lps ni kalau DAP tak bagi semayang Jumaat sbb jalan sesak pun nik ajis akan kata selaras dgn syarak..

akan dicari lah nas dan hadis utk mengatakan benda tu benar..walaupun ayat sekerat2...adoi..abislah..

Anonymous said...

dulu di P.Pinang, Dap kata x boleh sambut maulidurrasul, tok guru keluar fatwa kata setuju, lepas tu pilihan raya masjid depa setuju gak tp nasib baik x jadi sbb campu tangan YDP agong, sekarang Dap larang bacaan al quran guna pembesar suara di masjid2 surau2 di P.P pun tok guru keluar fatwa kata setuju kononnya mengganggu, pelik, puak2 Dap ni lah yg baca al quran kononnya minat pd islam tp lepas satu2 plak nk dilenyapkan syiar islam di P.P, lagi pelik puak2 yg kononnya mendaulatkan islam seperti tok guru, lebai2, alim ulamak lagi warak sentiasa setuju apa yg puak kafir ni buat utk padamkan syiar islam di P.P kerana politik islam di jual pd puak kafir, lepas ni kita tunggu dan lihat ustaz2 Dap akan haramkan aktiviti2 agama islam di P.P dan kita akan dengar pulak "ulamak2" no 2 akan keluarkan fatwa bg menyokong ustaz2 Dap ini. betapa agongnya ustaz2 Dap ni dikaca mata puak2 kononnya parti islam yg sentiasa menyokong kejatuhan islam di P.P....

Anonymous said...

SALAM,

YANG PATUT DITEGAH ADALAH TAZKIRAH POLITIK PAS DALAM MASJID PADA BULAN RAMADAN NI, CONTOH SEMBAHYANG TERAWIH BARU HABIS 4 RAKAAT, START PLAK TAZKIRAH POLITIK SAMPAI 45 MINIT, SAMPAI MENGGANGGU ORANG LAIN YANG NAK MENERUSKAN SOLAT TERAWIH, PERKATAAN2 DALAM CERAMAH PUN KADANG2 TAK SENSORED, SUARA PENCERAMAH MCM PETIR, GUNA PEMBESAR SUARA LAGI, TAZKIRAH PULA DIBUAT DALAM RUANG SOLAT UTAMA. DIAORANG NI BUKAN TAK NAMPAK ADA ORANG LAIN YANG SAMBUNG SEMBAHYANG TERAWIH SENDIRI, ETC. SAMA JE KAT KEBANYAKAN MASJID2 LAIN YANG BUAT CERAMAH LEPAS MAGRIB/ISYAK, TAK SENSITIVE, TAK PEDULI & TAK KISAH ORANG LAIN YANG DTG SEMBAHYANG, CERAMAH MCM PETIR SAMPAI MENGGANGGU ORANG LAIN YANG SINGGAH SEMBAHYANG, MANA YANG WAJIB? SOLAT MAGRIB/ISYAK ATAU CERAMAH !!!! BACAAN QURAN SEBELUM SUBUH SELALU NYA MENDAYU-DAYU, TIDAK TERPEKIK & TERLOLONG, DAPAT MENGINGATKAN/MENGEJUTKAN ORG YG MOSTLY TIDUR UTK BANGUN SEBELUM AZAN BERKUMANDANG, SATU PERKARA YANG BAIK DAN BAGUS, AYAT2 DIBACA BUKAN DI DALAM KEADAAN BERIMOSI, TERPEKIK & TERLOLONG MCM CERAMAH TAZKIRAH POLITIK DAN CERAMAH2 LAIN YANG LAGI LAH TAK WAJIB PUN. ORG2 TIDO DLM RUANG SOLAT PUN TAK MENGGANGGU (LARANG SAMPAI TULIS NOTIS LAGI) MCM CERAMAH2 NI, NAMPAK SGT CERAMAH2 MCM NI(LEBIH2 LAGI TAZKIRAH POLITIK PAS) TAK SESUAI DIADAKAN DALAM RUANG SOLAT UTAMA MASJID YANG MANA ORANG2 SENTIASA DTG BERSOLAT....

./fendi

mie said...

AWAS ni antara agen2 kristian yang berada dalam Parti hamPAS Nyoir ...POPE NICK, PAStor KHALID, FATHER NIZAR dan FATHER SABU....jauhilah daripada berdampingan dengan mereka.....TAKE BEER..

Anonymous said...

KEPADA SEMUA MANUSIA INGAT INI :

ALLAH TAK PERLU KAN KITA , KITA LAH YANG BERKEHENDAK KEPADA ALLAH , MAKA JANGAN CAKAP2 KITA YANG TIDAK BERASA TAKUT PADA ALLAH MENYEBABKAN ALLAH CABUT IMAN KITA , SIAPA YANG RUGI