Tuesday, August 16, 2011


Mengapa Anwar Ibrahim langsung tidak mengeluarkan sebarang kenyataan dan komentar dalam isu murtad.

Rungsing dan resah memikirkan tarikh pembelaan 22 Ogos 2011 kelak? Mungkin juga isu murtad begitu remeh dan enteng untuk difikirkan sebagai Ketua Pembangkang!

Jika kerana tidak menghormati Tuan Besar DAP dan kesepakatan perselingkuhan Pakatan Rakyat, perlu apa menyusahkan diri dari kehilangan sokongan dan undi bukan Islam.


GWM pun tidaklah begitu hairan kerana umat Islam umumnya, tahu mengenai pendirian Anwar Ibrahim mengenai isu murtad. Paparan dibawah sudah cukup dijadikan bukti pendirian beliau ...

"Nabi orang Islam Nabi Muhammad, bapa Muhammad namanya Abdullah, nama Abdullah itu sebelum Islam, sebab Nabi belum ada nama sudah ada Abdullah, maknanya hamba Allah, 60-70 tahun sebelum Islam, jadi macam mana kita boleh kata orang Kristian tidak boleh pakai nama Allah, dia (BN) tak pakai otak sebab dia tak faham sejarah," kata Anwar. MALAYSIAKINI 2 April 2011





Namun apa yang cukup menarik perhatian adalah Pengarah Strategik PKR Pusat Rafizi Ramli (a.k.a. New Anwar Jambu After Saiful) secara peribadi tahu dan sedia maklum dengan kegiatan kristianisasi umat Islam di Malaysia!


Pendedahan blog SCREWKUAT berkenaan sindrom virus syaitan bisu pemimpin Islam dalam Pakatan Rakyat cukup memualkan.


Persoalan pokok yang menarik perhatian GWM adalah:

a) Rafizi Ramli tahu, mempunyai maklumat, tutup mulut dan mempunyai ramai kenalan dari gereja.
b) Pemimpin Islam dalam Pakatan Rakyat diarahkan untuk berdiam diri dari memberi sebarang komen dan perlu menunggu laporan dikeluarkan.


Umum pun mengetahui pemimpin parti PKR langsung tidak mengendahkan isu murtad kerana cukup sibuk dalam isu mengangkat Anwar Ibrahim sebagai bakal Perdana Menteri baru. Lebih-lebih lagi kesibukan pemimpin PKR tertumpu dalam melepaskan tengkuk Anwar Ibrahim dari kes liwat yang bakal menguburkan karier politik beliau.

Agak malang kerana parti yang baru mengalami proses rebranding dari Negara Islam kepada Negara Berkebajikan turut mengalami sindrom virus syaitan bisu! Bahayanya sindrom ini kepada pemimpin Islam parti berkenaan menyebabkan simptom seperti mata buta, telinga pekak dan mulut menjadi bisu!

Kenyataan melalui media dan blog cukup jelas membuktikan pemimpin parti Negara Berkebajikan menghidap sindrom virus syaitan bisu.











Kenyataan melepaskan tengkuk dan menyalahkan pihak lain merupakan agenda terbaru parti yang berlandaskan Negara Berkebajikan.

Kenyataan yang dikeluarkan lebih mirip kepada Sekular Alaf Baru! Konsep dan pendekatan parti Negara Berkebajikan kini sokongan dan undi adalah wahid perjuangan, Islam sebagai tempelan!

GWM rasa adalah lebih baik jika parti Negara Berkebajikan ini membuang atau merombak perlembagaan parti tersebut. Fasal 5(2) (mempertahan kesucian Islam serta kemerdekaan dan kedaulatan negara) sudah tidak bolehdigunapakai kerana setiap pemimpin bercakap perkara yang sama ... sokongan dan undi bukan Islam adalah wahid perjuangan.



GWM yakin keterangan dari 12 saksi kepada JAIS inipun bukannya dipedulikan oleh pemimpin Islam dari pihak pembangkang. Not Relevant!


Apa yang relevan adalah menyelamatkan tengkuk Anwar Ibrahim ... apa yang relevan adalah memastikan Anwar Ibrahim berjaya ke Putrajaya ... apa yang relevan adalah berdiam diri demi menyelamatkan tengkuk masing-masing.

Isu murtad hanya mengganggu gugat sokongan dan undi pada pilihanraya umum kelak ...



5 comments:

Anonymous said...

KESIAN ANUWAR....
DIA TAK TAHU TENTANG SEJARAH ISLAM
KATA ORANG LAIN TAK TAHU

DIA INGAT ISLAM HANYA WUJUD
PADA ERA/ZAMAN MUHAMMAD RASULLAH...

BUTA SEJARAH ANUWAR...

DARI ADAM & HAWA TURUN
TAK ADER AGAMA LAIN KECUALI ISLAM
PARA NABI TERDAHULU
SEBELUM RASULLAH PUN BAWA SYIAR ISLAM....

DAN BAGINDA ADALAH PELENGKAP
KEPADA SYIAR ISLAM....

DAH TENTU2 LA
ADBULLAH YANG DIMAKSUDKAN ADALAH
UNTUK PARA NABI DAN PENGIKUT YANG TERDAHULU
MEREKA2 ITU DIGELAR ABDULLAH...

ABDULLAH BUKAN SEKADAR NAMA

DAN KENAPA
YANG MEMILIH ISLAM
DI BIN KAN DENAGN ABDULLAH
SEBABNYA
MEREKA ITU ADALAH HAMBA ALLAH
YANG MENERIMA HIDAYAH DAN PERTUNJUK
MEMILIH MENGIKUT SYARIAT ALLAH...

ITULAH ANUWAR
YANG BUTA SEJARAH
HANYA MENILAI NAMA
DAN HANYA MENGENALI BANGINDA
MUHAMMAD RASULLAH
DAN TIDAK MENGETAHUI
RAMAI LAGI PARA NABI
SEBELUM RASULLAH
DAN WAJIB DI KETAHUI
DALAM KITAB ADA 25 ORANG......

Unknown said...

HEBAT ANON 11.00AM ... ANWAR MEMANG BUTA SEJARAH!

aidil said...

Maksud Anwar Ayah Rasulullah Kafir???? Naudzubillah... Inilah iktiqad org menyokong pluralisme agama.

Bonda & Ayahanda Rasulullah tidak pernah menyembah berhala kerena mereka mengamalkan agama nenek moyang mereka turun temurun iaitu agama Nabi Allah Ibrahim Alaihissalam. Mesta Saiyyiduna Rasulullah kecewa dgn umat dia yg mengkafirkan ibu ayah baginda sendiri..

Wahhabi je kata Bonda & Ayahanda Rasulullah kafir...

Unknown said...

SALAM AIDIL ... INILAH JENIS PEMIMPIN YANG DISANJUNG OLEH PENYOKONG-PENYOKONG PELIWAT DAN PENZINA!

BUTA TERHADAP SEJARAH DAN SIRAH RASULULLAH ...

Anonymous said...

nwar sendiri tidak ada salasilah keturunan yg jelas..checkla dimana2 pun..tak ada! wikipedia pun tarak!