Tuesday, June 26, 2012


KUALA LUMPUR - Pas hari ini secara terbuka mengakui parti itu tiada halangan sekiranya Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) membuka semula siasatan ke atas Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim berhubung pemilikan 20 akaun induk bernilai RM3 bilion.

Sambil mengalu-alukan siasatan semula itu, Naib Presiden Pas, Salahuddin Ayub berkata bukan saja Anwar, malah parti itu sentiasa terbuka untuk melihat suruhanjaya itu menyiasat siapa sahaja termasuk Mursyidul AM Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat.

"Bukan saja Anwar, Nik Aziz, malah siapa pun jika perlu disiasat, siasatlah, itu kita tidak ada masalah.

"Kita tidak ada masalah untuk mana-mana pihak membuat siasatan atas mana-mana tuduhan...itu pendirian rasmi kita," katanya kepada pemberita di lobi Parlimen ketika ditanya mengenai pendirian Pas berhubung isu pemilikan RM3 bilion Anwar seperti didedahkan dalam akuan bersumpah bekas Penolong Gabenor Bank Negara Datuk Abdul Murad Khalid.

sumber : SINAR HARIAN



GWM kurang pasti apa motif disebalik 'seruan terbuka' Naib Presiden PAS Salahuddin Ayub a.k.a. Din Poyo mengalu-alukan SPRM melakukan siasatan ke atas Anwar Ibrahim.

Berbanding dengan pemimpin Parti Adat & Sosialis yang lain, termasuklah pemimpin dari DAP dan PKR sendiri tidak berani mencabar SPRM menyiasat kembali kes songlap RM3 bilion Anwar Ibrahim ini.

Cukup berbeza nada dan cabaran yang dilontarkan oleh Salahuddin Ayub. Semakin lantang Naib Presiden PAS ini memberi kenyataan rasmi bagi pihak parti.

Sumber dalam PKR turut memberitahu kem Anwar Ibrahim cukup marah dengan kenyataan Din Poyo ini.

Dan Anwar Ibrahim secara peribadi telah mengecewakan Salahuddin Ayub dalam isu Menteri Besar Johor yang baru ... kalau ... kalau Pakatan Haram dapat Johor.




Barangkali ramai yang masih terlupa betapa Naib Presiden PAS ini kecewa dengan sikap Anwar Ibrahim yang mendahulukan rakan DAP dalam isu pemilihan Timbalan Perdana Menteri 'bayangan Pakatan Rakyat'.

Anwar Ibrahim secara peribadi tidak pernah membincangkan soal ini bersama-sama dengan PAS. Hanya DAP sahaja yang berada dalam lingkungan perbincangan perlantikan Timbalan Perdana Menteri.

Din Poyo mengambil tindakan drastik melancarkan serangan peribadi ke atas Ketua Pembangkang.

"Kita tidak pernah calonkan Anwar Ibrahim sebagai Perdana Menteri" Utusan Malaysia 31 Mei 2010.



Anwar Ibrahim juga menggunakan Chua Jui Meng selaku Ketua PKR Negeri Johor bagi mengketengahkan calon Melayu PKR sebagai Menteri Besar Johor.

Semakin kuat berlaga angin di antara Anwar dan Din Poyo, dua pemimpin yang gemar berselingkuh dan meliwat sesama sendiri dalam selimut Pakatan Rakyat ini.

Anwar Ibrahim cukup tidak gemar dengan cara publisiti dan promosi awal PAS, yang mahukan Salahuddin Ayub sebagai calon Menteri Besar Johor.

Tiada kesepakatan dan perbincangan kata Anwar mengenai Din Poyo sebagai calon utama Menteri Besar Johor.



'Backstabbing' atau dengan nama lain, 'tikam belakang' (hmmmm) bakal menjadi senjata utama Salahuddin Ayub untuk menjatuhkan imej Anwar Ibrahim.

Bukannya kita tidak tahu, Anwar Ibrahim menggunakan Pro Erdogan Husam Musa untuk menghalau ahli Parliemn Kubang Kerian ini dari bumi Kelantan.

Semakin menggila Pakatan Haram ini ...



1 comments:

Anonymous said...

Apa apa reasons maupun politikal..Seruan Din perlu digamit dgn mendalam... Apakah mengaitkan Nik Aziz dan menantunya hanya kata kata kosong atau ada kes yg sepatutnya terdakwa tapi terlibat juga sama kes 3Billion yg di KUS olih Mantan boss Agency...sebab Anwar perlukan sangat Nik Aziz untuk kosmetik nya...Begitu juga Nik Aziz perlukan Anwar atas sebab tersebut dan sumbangan dana yg sebelumnya...
Sama sama kena jaga ..jgn sampai berbau atau terdedah cara rasmi olih pemimpin Pas lain (non Abim).
Kemungkaran dalam PAS begitu serius khusus Pemimpin PAS Kelantan tidak bolih diambil tindakan malah disenyapkan olih nik Aziz.. penjaga dasar PAS.Sebabnya nanti ...U kacau I..I kacau U...siapa yg banyak mungkar!

Kita lihat saja kes..TokWakil yg hentam bini orang dalam gerabak keretapi di station Tumpat..begitu juga yang menjilat bini orang sampai tak basuh mulut berbual dgn orang tetang Islam..pun dia relaks..Kes duit Dinar yg meragui.banyak lagi kes kes....
yg herannya semua diKelantan..Sebab mereka ada lesen..U kerok I...I kena kudis aje Tapi kalau I keruk U..U dapat kayap semula atau tokak...
Jadi serua Din mesti ada yg tersirat ... Harap SPRM perlu peka dan selongkar semula fail fail KUS dan yg pendakwaaa yg kalah dimasa mantan Boss Agency dulu...Sedih tapi itulah kenyataannya yg perlu diperbaiki,,,
Bab Anwar nak kata Din konspirasi tu... dangkal sangat si Anwar..Dia ingat macam dia berkonspirasi dengan budak budak dia dalam PAS (abim)untuk menyunatkan hj hadi dan Haron din.(sabenarnya dia dah berjaya)
Din tak perlu berkonspirasi...hanya luahkan seruan kedurjanaan Politik Anwar dah memadai..sebab orang bawah PAS dah gelisah amat dangan tindak tanduknya....yg memperkecil dan memperbodohkan Hj hadi yg takut kat Nik aziz..yg takut kat Anwar yg takut kat Karpal... yg ada kala takut kat Kit Siang.....

Politician lain macam Mahfus,,sabu..Mustapa Ali..din..dll semua sama grade..hanya pelaku semasa sewatu diperlukan berlakun watak watak yg diperlukan..lepas tu... habis game..dan dihina agar tak menyusahkannya dimasa depan..
tengoklah berapa banyak yg dah tak mau jadi alat politik Anwar dicerca..fitnah dan dihina.....