Friday, June 8, 2012



Sementara itu Pengerusi Majlis Rundingan Keselamatan Keadilan, Brig Jen (B) Datuk Abdul Hadi Abdul Khatab berpendapat skandal tersebut berpunca dari pemusatan kuasa di tangan menteri.

Menurutnya, dari pengalaman beliau berkhidmat dengan angkatan, salah satu perkara yang harus dikaji serta merta ialah campur tangan dan kuasa menteri yang terlalu besar sehingga melunturkan pendapat panglima-panglima angkatan tentera.

"Pengaruh Menteri dan lantikan politik serta pegawai bukan tentera yang terlalu besar boleh mendatangkan kesan buruk pada strategi dan taktik pertahanan negara, apatah lagi apabila ia bukan bidang kepakaran mereka," katanya.


sumber : KLPOS



SIAPA SEBENARNYA BRIGADIER JENERAL DATO' ABDUL HADI BIN ABDUL KHATAB

Dato' Abdul Hadi Al Khatab telah dilucutkan pangkat Brigadier Jeneral TUDM berdasarkan
Perenggan 4 dan 5 PMAT Bilangan 1 Tahun 1975, beliau telah dibatalkan tauliah daripada Perhidmatan Angkatan Tentera dibawah Seksyen 9, Akta Angkatan Tentera 1972



Dato’ Abdul Hadi bin Abdul Khatab telah dilantik sebagai Presiden Majlis Rundingan Keselamatan (MRK) PKR. Sebagai sahabat karib beliau, saya ingin mengucapkan syabas kepada Dato’ di atas perlantikan tersebut. Saya percaya bahawa rakan taulan yang lain pun turut gembira. Di dalam kegembiraan ini, saya rasa amat kecewa dengan beliau kerana sanggup ‘menggigit tangan yang menyuap’ beliau selama ini kerana kepentingan peribadi dan rakus untuk menjadi calon PKR pada PRU 13 kelak.

Menyertai PKR kerana merasakan beliau teraniaya dan telah dizalimi



Dato’ Abdul Hadi seorang yang mudah mesra dengan rakan-rakan dan petah berbicara. Namun, sejak awal lagi Dato’ Abdul Hadi dianggap amat licik dan bijak mengambil kesempatan terbuka serta seorang yang pentingkan diri sendiri di kalangan rakan-rakannya. Beliau memiliki sifat ‘panas baran’ dan seringkali mempamerkan sikap anti-establishment.

Terdapat ramai juga di kalangan staf beliau menghubungi saya dengan memberitahu secara ikhlas bahawa beliau sentiasa mengambil kesempatan untuk mark-up harga asal bagi memperoleh komisen peribadi daripada kontraktor/pembekal berbentuk wang tunai secara sulit dan terancang. Beliau amat bijak dalam aspek ‘penipuan’ ini tanpa meninggalkan sebarang bukti kukuh untuk diambil tindakan oleh pihak ATM.

Gambar Hiasan - Contoh enjin jet pesawat F-5E yang telah hilang di Matra 1, Pangkalan Udara Kuala Lumpur. Enjin berkenaan dibawah seliaan beliau selaku Panglima Logisitik Udara



Beralih kepada insiden kehilangan enjin pesawat pula, beliau dengan bangganya mendakwa bahawa orang yang terlibat telah ditangkap namun beliau terlupa bahawa beliau sebagai Pemerintah ketika itu bertanggungjawab sepenuhnya ke atas semua aspek keselamatan termasuk keselamatan enjin pesawat tersebut.

Persoalannya, bagaimana PKR boleh mempercayai dan yakin terhadap beliau sebagai Presiden MRK masih menjadi tanda tanya. Tapi……perkara sebegini tidaklah menghairankan kerana PKR itu sendiri Penipu Rakyat.

Demi kepentingan peribadi, beliau juga disifatkan sebagai ‘pengkhianat negara’ kerana beliau pernah mendedahkan maklumat strategik TUDM dalam siri ceramah beliau walaupun faktanya tidak tepat dan merupakan pembohongan melampau.


Klik, Artikel penuh PENGKHIANAT NEGARA



Tunggu artikel selanjutnya ... 

Kes salah laku penyelewengan sewaktu BRIGADIER JENERAL DATO' ABDUL HADI BIN ABDUL KHATAB menjawat jawatan sebagai Panglima Logistik Udara dan tindakan disiplin yang dikenakan turut akan didedahkan tidak lama lagi.



25 comments:

Anonymous said...

patutnya orang spt abd hadi dihukum pancung atau sula, sbb jadi pengkianat negara. harapkan pagar, pagar makan lembu. puih!

Anonymous said...

Pak Hadi, Pak Hadi!!! Tak abis abis lagi rupanya....

Megat Alam Gempita said...

Peperangan mencantas pengkhianat baru bermula...banyak lagi perkara belum terdedah...ko akan jatuh Jenderal!

hehehe kenangan menghairahkan didalam dakapan manja di Surabaya bakal didedahkan...mabuk-mabuk minum todi, lepas tu ko bagi orang mabuk pulak!

Anonymous said...

ini semua muka kaki pokai

LIMAUDONG said...

Pembelot negara mesti dihukum berat jangan pandang remeh kesalahan mereka . Pegawai - pegawai Kerajaan yang telah diamanah menyimpan rahsia/ dokumen sulit kerajaan mesti bertanggungjawab sebab WANG RINGGIT mereka sangup menjual rahsia kerajaan.

Jawajohor said...

ALAH BISA TEGAL BIASA.
KALAU BISA MELIWAT, MESTI NAK MELIWAT.
KALAU BISA BERZINA MESTI NAK BERZINA
KALAU BISA MENIPU MESTI AKAN TIPU
KALAU BISA RASUAH MESTI NAK RASUAH LAGI......
ITU LAH MANUSIA

ANTARA SEDAR ATAU TIDAK..........
MASIH ADA MASA UNTUK BALIK KEPANGAL JALAN !

Anonymous said...

Alhamdulillah.. bagus kalau semua virus dalam kerajaan keluar tunjukkan diri, dengan sendirinya kebersihan pimpinan Najib terjaga.

Anonymous said...

hoi Hadi! Bagus lah tu kau masuk PKR... sebab kau memang tak layak jadi penjawat kerajaan pun... Tahniah PKR dapat HADI KHATABBBBBB...! malu nak bagitau orang yang aku pernah kerja dengan kau ....! malu...malu..malu..

Anonymous said...

Kamu semua jangan cabar saya. Saya lebih tahu apa yang berlaku dalam organisasi yang saya pernah bersama dan siapa kata saya memfitnah Najib, laporan diambil dari pendedahan SUARAM.
Kamu yang membuat fitnah dan bangang buat cerita hilang jet injin tu apa ada kaitan dengan saya patut tanya mantan PAT yang bangang tu dan orang yang menjawat jawatan di organisasi tersebut.
Sila buka gelangang dan kita lihat siapa yang kena. Kalau kamu semua nak jadi bodoh di persilakan dan kalau kamu nak tahu semua sila buka gelangang bukan sahaja di alam cyber ni di mahkahmah pun bolih dan kita heret semua mereka. Lu ingat gua takut ke kalau takut gua baik duduk diam brother.Saya mampu menelanjangkan mereka dan kamu tidak tahu.

Anonymous said...

anon 8 4:16 kalau berani sila dedahkan diri kamu yang pernah berkata pernah berkerja dengan saya.kita nak tahu kamu hebat ke atau sekadar pencacai.

Anonymous said...

Anon 8 2:57, woi lu sapa mahu pancung gua lu ingat ini bapak lu punya negara ka?

Anonymous said...

Anon 8 3:05
memang tak habis selagi hipokrit yang salah guna kuasa perabut pun nak bawa balik rumah tak kena terajang!
Megat Alam gempita.
jatuh bangun biasa dan kamu kena ingat kita semua akan mati dan saya tidak kenal kamu, I have nothing to look forward except to put thing right for the nation. You like it or you don't is your choice but GOD knows.

Anonymous said...

Gelombang wangsa Maju
Dalam atm ADA AKTA DAN MAHKAMAH TENTERA. aWAK PATUT TANYA ATM KENAPA PAK HADI NI TAK DI BAWA KE MAHKAMAH TENTERA. pASAL INJIN HILANG TU BOMGKAR LA HABIS HABISAN DENGAR CERITA MANTAN PAT BANGANG TU TAHU DAN KAIT KAIT.
kALAU KAIL PANJANG SEJENGKAL JANGAN MANCING KAT LAUT DALAM.

Anonymous said...

sAYA NAK TANYA mELAYU ATAS PAGAR SAYA TAK ADA SAHABAT YANG HIPOKRIT MACAM SAUDARA. kALAU PERANGAI SAYA PUN KAMU NAK FITNAH DAN TAK TAHU CERITA YANG SEBENAR NYA SEKADAR HANTAM KEROMO MAKA KITA TUNGGU DI PADANG MAHSYAR KELAK OR ELSE DON'T CLAIM TO BE MY BEST FRIEND OR ARE YOU AFRAID TO CONFRONT ME AND SEEK THE TRUTH. KESIAN SAMA LU LA CARI DOSA KERING.

Anonymous said...

Marah nya

Anonymous said...

Marahnya

Anonymous said...

Marah nya

Z othman Al-Sudani said...

melayu atas pagar,tajuk berita kamu pun sudah tak betul dan berunsur fitnah..... sebagai bekas seorang pegawai ATM, coretan berita kamu adalah semata-mata bersifat sensasi tiada asas berita... apakah kamu tak terfikirkah bahawa kita semua akan dipersoalkan dimahkamah akhirat setiap apa yang kita lakukan didunia ni

Z othman Al-Sudani said...

melayu atas pagar,tajuk berita kamu pun sudah tak betul dan berunsur fitnah..... sebagai bekas seorang pegawai ATM, coretan berita kamu adalah semata-mata bersifat sensasi tiada asas berita... apakah kamu tak terfikirkah bahawa kita semua akan dipersoalkan dimahkamah akhirat setiap apa yang kita lakukan didunia ni

Anonymous said...

Jgn Marah Dato... Dulu Dato, mana ada org blh marah Dato.. Tp sekarang dunia Dato dah Berbeza, kita semua dh sama je... terima je org komen2 tu.. You got no power dh.. Anyway Good luck with your new life.. SITO still ok?

Anonymous said...

Anon 9 3:40
Bila bila orang boleh marah dan tegur saya tetapi jangan sarcastic when we do not know the truth.
orang yang suka menuduh dan bersyak wasangka sebenar nya dia culprit of the highest order. Tak percaya mari kita tanya itu Tan Sri yang dah pencen. Saya tak pernah mengadu dan tak pernah bercerita tetapi kalau ada sesiapa yang nak mulakan maka akan lebih mudah bagi saya bercerita.
Mari kita lihat siapa yang salah guna kuasa dan siapa yang ada maklumat nya.
Tiada siapa yang marah kalau ada siapa nak heret mereka yang berkaitan maka ayuh lah kita sama sama bongkar bah... Lu cerita itu semua company apa brother semua bukan saya punya lu pergi korek dan kasi mereka lingkup pun saya takda untung... kalau mahu tahu semua mari kita bicara dan siapa mahu mula buka cerita.
Tapi gua mahu nasehat jangan cari dosa. Tanya sama hud hud itu mangkuk bikin apa sekarang duduk itu perabut ada bagus ka? Anak menantu apa macam?

Anonymous said...

alaa ...cakap bolehlah , mana ada orang memngaku berak tengah jalan ? dulu masa keja Army sokongan hanyalah lakonan , dari luar nampak sokong kerajaan , tapi dalam hati sokong pembangkang , hilang enjin tu tanggungjawab ketua , ketua kena ambil tanggungjawab tu , kena berani mengakui hakikat bahawa seorang ketua yg gagal sehingga enjin boleh hilang ,jangan tuding jari sana sini , itu lambang perangai anwar !

sesuai benarlah tu , ikut la pembangkang tu sampai mati , sekarang kutuk kerajaan ...kalau benar jantan serahkan segala pingat dan sumbangan lain yg kerajaan berikan kepada diri , isteri dan anak2 ! biasiswa yg kerajaan berikan tu batalkan , suruh anak jangan kerja dengan kerajaan tapi kerja dengan pembangkang , apa2 hal minta dengan pembangkang ,

alaa ..nama saja panglima , perangai macam prebet mentah , cakap la apa pun , orang dah tak percaya kat kau , banyak rahsia kau dah dibongkar , banyak cerita pasal kau dah terkeluar ,

keputusan ? memang sesuai kau masuk pembangkang !

manjung said...

hambik kau ko ingat ko tu pegawai tinggi ko boleh buat ape ko suka. aku ni yang bukan pegawai pun boleh berfikir dengan waras. ko yang pegawai tinggi akai tak dak...hampehhhhhhhhhhh

Anonymous said...

sepatutnya menteri la kena berenti..dok fitnah org saja

Anonymous said...

kutip ayam pencen la pulak