Friday, June 8, 2012


Anggaran RM30 juta boleh dihasilkan, belum tentu semua untuk pelajar UNISEL ... hehehe



GWM tertarik dengan pendedahan rakan blogger ANGIN PERUBAHAN






Memang benar ... secara diam-diam, UNISEL mahu menaikkan yuran pengajian secara mendadak. Ini antara punca mengapa 1,000 orang pelajar baru UNISEL gagal untuk masuk ke IPT terbabit.

Sekalipun perkara ini berlaku pada tahun 2010, mampukah rakyat dan mahasiswa yang masih lagi menuntut di UNISEL boleh mempercayai kata-kata hikmat Khalid Ibrahim.

Jangan minta Rafizi Ramli untuk menjelaskan perkara ini ... akhir-akhir ini Ketua Strategik PKR sudah mula 'menjilat' Ketua Pemuda UMNO Malaysia untuk lari dari gagasan utamanya dalam memansuhkan PTPTN.



Rakyat dan mahasiswa UNISEL perlu meminta penjelasan dari Khalid Ibrahim untuk tampil beri penjelasan ... apakah dan bentuk pelan penyelesaian yang akan dilakukan akibat penangguhan PTPTN ini.

Rakyat Selangor dan mahasiswa UNISEL perlu melihat dengan teliti bagaimanakah RM30 juta ini akan dibelanjakan bagi membantu pengajian mereka di UNISEL.

Barangkali juga inilah peluang terbaik bagi mahasiswa di UNISEL boleh mengadakan perjumpaan dengan Khalid Ibrahim untuk mengajukan desakan, jika sekiranya masalah-masalah mereka seperti dibawah, masih belum diselesaikan oleh pihak pentadbiran UNISEL. Rasanya belum selesai masalah-masalah ini ...







Sampai ada mahasiswa mahu masalah mereka ini diberitahu kepada TV3 untuk disiarkan? Berat ni ...



7 comments:

Anonymous said...

Inilah kehebatan Pakatan Rakyat yang memerintah. Ape la sangat kenaikan yuran asrama dan yuran pelajaran tu berbanding cita-cita Pakatan Rakyat nak jadikan UNISEL universiti no wahid dalam dunia dalam serba serbi. Tahniah pada mereka yang pilih Pakatan Rakyat...

Kah kah kah kah kah kah... amekaw

Anonymous said...

Knape perlu tv3 dedahkan? Pegi lah ngadu kat harakah, mkini, suara keadilan....


mudah kata, kalau tv3 dedahkan pun. PR hanya akan kata ini konspirasi umno... takkan membantu unisel.

Anonymous said...

Tahniah.. tahniah... berita yang takkan keluar dalam meloyakini dan haprakdaily...!!!!

Anonymous said...

Ala, duit cukai dari kelab urut sekitar Selangor kan ke banyak. Nape tak guna duit tu je..??? Ronnie Liu boleh tolong janakan lebih banyak lagi...

Anonymous said...

Nanti bila mengadu kat Pakatan, senang je jawap mereka. Sape suruh pangkah Pakatan. Nasib korang lah. Itu baru satu contoh. Belum memerintah lagi. So, jangan jadi bodoh percayakan orang-orang spt ini.

Anonymous said...

kalau sesiapa maseh ingat zaman dsai jadi menteri kewangan setiap kali pembentangan belanjawan tiada satu pun cukai yg turun tak hairan bila orang yg sama menjadi penasihat ekonomi selangor semua akan dinaikan.

Anonymous said...

Mana Adam ADli, Ismath entah apa apa nama...cari laa depa 2 ekor ni, nak saman ka nak apa ka jangan lupa letak Nama Penasihat Selangor sama sebagai defendan.