Sunday, June 24, 2012





Kementerian Kewangan memberi tempoh tiga minggu mulai hari ini kepada kerajaan Pas Kelantan untuk membuat siasatan terperinci berhubung dakwaan berlaku penyelewengan dalam pertadbiran Kelantan Golden Trade Centre Sdn Bhd (KGT).

Timbalan Menterinya Datuk Dr Awang Adek Hussin berkata hasil siasatan terhadap syarikat yang mengeluarkan mata wang dinar dan dirham milik Perbadanan Menteri Besar Kelantan (PMBK), hendaklah didedahkan kepada rakyat.

“Jika rakyat tidak berpuas hati dan pertikaikan keputusan (siasatan) itu, pihak kementerian akan mengarahkan Bank Negara Malaysia (BNM) dan Suruhanjaya Sekuriti membuat siasatan,” katanya kepada pemberita ketika ditemui pada majlis perasmian Banglo Rakyat Malaysia peringkat daerah Bachok di Perupuk di sini, hari ini.

Awang Adek berkata demikian ketika diminta mengulas tiga laporan polis yang dibuat terhadap apa yang didakwa berlaku salah laku membabitkan seorang daripada pegawai kanan KGT, oleh bekas Pengarah Eksekutif KGT Nik Mahani Mohamad pada 31 Januari lepas, seorang pelabur Jepun Takao Kono pada 28 Mei dan seorang rakyat Perancis Mohamed Esfih pada 1 Jun.

bekas Pengarah Eksekutif KGT Nik Mahani Mohamad membuat laporan polis terhadap skandal dinar KGT


Awang Adek berkata pihaknya tidak mahu mengarahkan kedua-dua badan kerajaan itu membuat siasatan sekarang, untuk memberi peluang kepada kerajaan negeri membuat siasatan sendiri dan hasilnya hendaklah dibentangkan kepada rakyat dengan segera.

Beliau berkata, kementerian tidak mahu isu itu terus berlarutan kerana ia boleh mencemarkan imej Islam yang kini sudah mendapat perhatian ramai termasuk yang bukan beragama Islam.

Katanya, isu itu tidak seharusnya dipandang remeh oleh kerajaan negeri kerana ia membabitkan kepentingan awam yang banyak membuat pelaburan.

Mengapa Wazir kepada World Islamic Mint (paling kiri), Irwan Izhar menulis sesuatu berbentuk ugutan dan ancaman terhadap Kickdefella

“I’m back! (Be careful… Yes be careful, you buggy blogger.)’ – Saya kembali! (Berhati-hati, Ya, berhati-hati, blogger gila)

“Saya sendiri percaya kerajaan negeri tidak mahu perkara itu berlaku atau menyokong penipuan itu dan tidak mahu menyembunyikannya kerana lambat laun orang akan tahu juga,” kata Awang Adek yang juga Timbalan Pengerusi BadanPerhubungan Umno Kelantan.

sumber : DETIK PERUBAHAN & KICKDEFELLA


Husam Jamnapari memberitahu media pada hari Isnin 18 Jun 2012 ...

1) Tidak ada laporan polis seperti yang didakwa. Beliau tidak kata tidak tahu, tetapi tidak ada.
2) Ini semua perancangan UMNO.
3) Rakan blogger Kickdefella dicemuh sebagai Kucing Kurap.
4) Segala dakwaan berkenaan skandal matawang syariah ini adalah karut.
5) Akan mengambil tindakan saman ke atas Utusan dan Kickdefella.


Bagaimana Husam Jamnapari mahu menjawab kembali bahawa bekas Pengarah Eksekutif KGT Nik Mahani Mohamad telah membuat laporan polis terhadap skandal dinar KGT pada 1 Jun 2012?

Adakah benar rakan blogger Kickdefella seorang pembohong dan pembawa cerita karut marut ... atau Husam Musa sebenarnya pembohong besar dalam skandal dinar ini.

Siapa berbohong sebenarnya ...



1 comments:

Anonymous said...

Nak tegakkan kewangan islam tapi bangang tentangnya, macam mana la boleh nak berjaya?