Wednesday, June 20, 2012


KUALA LUMPUR, 20 Jun 2012 - Ahli perniagaan Jasbir Singh Chahl menafikan beliau telah memainkan peranan utama dalam penjualan dua kapal selam Perancis ke Malaysia seperti yang didakwa oleh kumpulan hak asasi manusia Suara Rakyat Malaysia (Suaram).

Jasbir juga menolak beliau telah disapina untuk memberi keterangan dalam penyiasatan yang sedang dijalankan ke DCNS kontraktor pertahanan Perancis.

Sebuah mahkamah Perancis dikatakan sedang menyiasat DCNS atas dakwaan telah membayar rasuah kepada pegawai-pegawai kanan kerajaan Malaysia untuk mempercepatkan jualan RM6.7 bilion pada tahun 2009 dua kapal selam, di mana RM574 juta telah diperuntukkan untuk perkhidmatan koordinasi dan sokongan untuk Perimekar Sdn Bhd - syarikat yang dimiliki oleh bekas penasihat politik Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak, Abdul Razak Baginda.

"Saya ingin menjelaskan bahawa saya telah tidak menerima apa-apa sepina dari mana-mana bidang kuasa berhubung dengan apa-apa jua prosiding undang-undang, " kata Jasbir.

"Ini adalah tuduhan palsu dan menyedihkan yang dibuat oleh seseorang yang saya tidak tahu dan sememangnya tidak pernah berjumpa.

"Ini adalah satu rekaan dan saya percaya, ianya sebahagian daripada cubaan sengaja untuk menjejaskan reputasi saya dan kredibiliti saya. Saya mahu mereka (Suaram) menarik balik kenyataan yang dilakukan "katanya.

Jasbir Singh Chahl adalah seorang ahli perniagaan yang menjalankan sebuah restoran India, di kejiranan mewah Damansara Heights di mana Abdul Razak pernah menetap.

Beliau mengakui kenal rapat dengan bekas penganalisis politik itu namun menegaskan beliau tidak mempunyai apa-apa kaitan dengan kes Scorpene seperti yang didakwa.


Klik Di Sini

Suara Anak Haram (SUARAM) cukup licik membohongi Malaysia kononnya sudah ada 
rakyat Malaysia pertama yang akan di'subpoena' oleh Mahkamah di Perancis.
 
Bagaimana mahu disapina jika Kementerian Luar Perancis tidak pernah diberitahu 
dalam prosedur mengenai sapina yang dikeluarkan oleh mahkamah Perancis kepada 
mana-mana rakyat negara di dunia.
 
Wisma Putra juga akan dimaklumkan oleh Kementerian Luar Perancis jika terdapat 
tindakan sapina ke atas rakyat Malaysia. 

Jasbir Singh Chahl mana pulak jadi bahan SUARAM ini untuk menghalalkan tindakan mengaitkan DS Najib dengan isu Scorpene ...

Habis peniaga kedai makan ini 'dilacurkan' oleh SUARAM. Siapa pula selepas ini bakal jadi bahan lacuran SUARAM ...




2 comments:

tobeng said...

Bodoh pakatan,percaya dengan fitnah suara anak haram(suaram).

Mana ada kes scorpene masuk mahkamah perancis macam yg digembar-gemburkan.Diorang baru nak siasat sebab ada aduan penyelewengan oleh suaram.Kalau tak ada bukti dan tak de kes terus tutup buku,tak masuk court.

Ini prosedur biasa mana2 sistem perundangan mana2 negara,bila ada aduan pihak peguam negara misalnya kena siasat dulu sama ada kes kuat atau cuma tuduhan tak berasas.Lepas tu baru bawa ke court kalau ada kes.

tobeng said...

Ralat sikit,suaram dengan pakatan tu entiti yg sama.Suaram buat fitnah=pakatan buat fitnah.Penganut ikut sajork.