Friday, June 22, 2012


Masih belum tampak tanda puteri kesayangan Anwar Ibrahim ini akan berhenti dari menyebarkan kepalsuan dan fitnah untuk terus memburukkan apa yang telah diusahakan oleh kerajaan.

Dengan kata lain ... Nurul Izzah semakin bijak mempelajari ILMU SUNDAL dari ayahanda kesayangannya, Anwar Ibrahim.

Memang ada kebenaran kata bidalan, 'kemana kuah jika tidak tumpah ke nasi'.

Nurul Izzah berkata syarikat itu (Louis Dreyfus) menarik diri daripada memiliki 2.5 peratus pegangan dalam FGVH, antaranya disebabkan yuran tinggi - Malaysiakini, 21 Jun 2012.



Cuma agak malang, barangkali Anwar Ibrahim masih belum sempat menurunkan sepenuhnya, segala ILMU SUNDALAN kepada puteri kesayangannya.


Hari ni punya laporan yang dipetik dari Star Biz melaporkan hal yang sebaliknya pulak. Laporan itu menyebut Louis Dreyfus telah mengesahkan bahawa ia akan menjadi rakan strategik FVGH (Felda Venture Global Holding Berhad).

Louis Dreyfus Commodities Asia (LDCA) dikatakan telah berada di peringkat akhir perjanjian dan terma-terma berkenaan perkongsian strategik dengan FVGH.

For the record ... MoU diantara LDCA dan FVGH ditandatangani pada bulan lepas, untuk menjadikan LDCA sebagai pelabur dan rakan kongsi strategik bagi menggalakkkan pemasaran dan dagangan FGVH dalam perniagaan minyak kelapa sawit.

GWM juga difahamkan harga minyak mentah kelapa sawit (Crude Palm Oil - CPO) melonjak hingga ke RM 3,042/tonne iaitu yang paling tinggi sejak 1 Jun 2012 .

Penyenaraian ini sebenarnya memberi peluang terutamanya kepada peneroka untuk mendapat keuntungan yang lebih berbanding sekiranya mereka memperoleh keuntungan hanya melalui jualan buah sawit yang pada masa sekarang hanya sekitar RM545/tonne .

Keyakinan terhadap penyenaraian Felda ini juga ditunjukkan melalui initial public offering (IPO) yang pada mulanya ditawarkan pada 72.963 juta (36.48 juta untuk bumiputera & 36.48 juta untuk awam).

Namun begitu, jumlah permohonan sebanyak 58,562 untuk 565.4juta saham menjadikan ia lebih sebanyak 6.75 kali dari IPO yang ditawarkan. 

21,829 permohonan diterima dibawah bahagian yang dikhaskan untuk bumiputera manakala 36,706 permohonan di bawah bahagian awam .



Ini bukanlah pertama kali Nurul Izzah cuba MENYUNDAL dalam isu politik ...


Ahli Parlimen Lembah Pantai ini semakin bijak mempelajari cara PENYUNDALAN dalam meraih populariti politik daripada kes kemalangan perlumbaan drag, Himpunan Belia 2012, tempohari.

Bagaimanapun, hasrat Nurul Izzah ingin MENYUNDAL telah ditolak bulat-bulat oleh ketiga-tiga keluarga mangsa.



Barangkali juga keluarga mangsa sudah mampu menghidu strategi MENYUNDAL meraih populariti politik secara murahan.



"Apa you buat ni DS Najib ... anak LIBERALIWAT pun sanggup tolong promosikan barangan KR1M?"

Sehingga kini, hasil PENYUNDALAN Nurul Izzah masih lagi belum mengemukakan sebarang laporan kimia yang mengesahkan dan membuktikan produk jenama KR1M mengandungi bakteria E-coli seperti yang didakwa ... None!




Alstom Group ... sebuah firma kejuruteraan dari Perancis yang didakwa oleh Nurul Izzah memberi rasuah kepada kerajaan (atau kakitangan kerajaan) bagi mendapatkan kontrak RM 2.8 bilion dari TNB bagi menyediakan peralatan utama penjanaan loji kuasa elektrik di Manjung.

Walhal, pihak berkuasa Switzerland mengenakan denda kepada Alstom Group atas kecuaian korporat (corporate negligence) namun siasatan mengesahkan tidak wujud unsur rasuah dalam syarikat pengeluar tenaga dan kejuruteraan dari Perancis ini.




GWM nasihatkan ahli Parlimen Lembah Pantai ini cukup-cukuplah melakukan PENYUNDALAN tanpa batasan ini.

Tidak perlu mengikut jejak langkah ayahanda yang terlalu kuat MENYUNDAL ...



2 comments:

Anonymous said...

Budak mentah politik ni akan tersungkur jatuh di lembah pantai.Lepas tu terpulanglah sama ada dia nak menyundal ke tidak.

Anonymous said...

link saham fvgh terkini

http://www.bursamalaysia.com/market/listed-companies/list-of-companies/plc-profile.html?stock_code=5222