Sunday, June 24, 2012


Anwar Berang Diajukan Soalan Mengenai Ummi Hafilda

IPOH, 24 Jun 2012 - Datuk Seri Anwar Ibrahim mengelak untuk menjawab dakwaan Ummi Hafilda Ali mengenai seorang wanita misteri yang dikaitkan dengan bukti baru bagi menyokong tuduhan bahawa Ketua Pembangkang itu memiliki akaun luar biasa berjumlah RM3 bilion.

Ketika diajukan soalan mengenai perkara itu oleh wartawan Utusan Malaysia, Anwar seperti biasa berdolak-dalik dengan bertanya: "You (anda) dari mana? Utusan Malaysia? Utusan Malaysia hendak tanya saya? Tiada standard".

Kumpulan pemberita yang masih menanti jawapan daripada Anwar bagaimanapun hampa apabila Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR) itu dengan nada sedikit berang terus memperlekehkan persoalan yang diajukan.

"You tidak layak tanya soalan. Jangan jadi perkakas. Dia orang tak apalah," katanya ketika ditemui pemberita selepas merasmikan penutup Konvensyen Keadilan Perak di Dewan Chin Woo di sini, semalam.

Sebelum itu, Ummi Hafilda mendakwa mempunyai bukti baru dalam mengaitkan pemilikan akaun luar biasa Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim sekitar RM3 bilion dan telah mengemukakan bukti baru ini kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM).

Ahli perniagaan ini turut mendedahkan hubungan seorang wanita misteri dengan Ketua Pembangkang itu.

Beliau mendakwa wanita misteri tersebut memiliki 62 hartanah mewah kebanyakannya di Pulau Pinang dan dikenakan cukai pendapatan sebanyak RM50 juta ini cukup dikenali oleh Anwar.

Ummi Hafilda turut memberiitahu SPRM cukup teruja dengan bukti-bukti baru ini malah mengesahkan mereka tidak pernah mempunyai sebarang bukti mengenai wanita ini atau 62 hartanah terlibat.

sumber : KLPOS



Inilah perangai Anwar Ibrahim ...

Cukup bacul untuk menjawab soalan dari wartawan. Soalan yang begitu mudah begitu sukar dijawab oleh pemimpin paling hebat dalam Pakatan Rakyat.

Kurang pasti apa dosa wartawan Utusan Malaysia yang hanya bertanya agar beliau memberi komen mengenai pendedahan oleh Ummi Hafilda.

Susah sangatkah mahu menjawab soalan dari wartawan? DS Najib sendiri menjawab setiap soalan dari wartawan sekalipun soalan yang diajukan berbentuk provokasi.

Berbagai gelaran diberikan oleh Anwar Ibrahim kepada wartawan yang bertanya soalan yang agak panas kepadanya ... perkakas UMNO, anjing kerajaan dan sebagainya.

Namun ini bukanlah pertama kali Anwar Ibrahim bertindak kurang ajar dan tidak sopan terhadap wartawan.




Sikap biadab yang ditunjukkan oleh Anwar Ibrahim tidak sepatutnya berlaku bagi seorang pemimpin yang telah lama berkecimpung dalam politik tanah air.

Apatah lagi beliau mantan Timbalan Perdana Menteri sebelum dipecat.

Walhal beliau pernah menguasai TV3 sewaktu berada didalam UMNO untuk mengangkat imejnya di mata rakyat.




Tindakan merampas, menepis mikrofon dan mengherdik wartawan TV3 jelas menunjukkan sikat tidak matang Anwar Ibrahim sebagai seorang cukup berpengalaman berhadapan dengan wartawan.

Anwar Ibrahim sememangnya tidak tahu menghormati profesion seorang wartawan ...

Sudah menjadi lumrah wartawan mahu mendapat berita panas untuk dimuatkan dalam akhbar, portal mahupun di TV.

'Standard' apa yang Anwar Ibrahim letakkan pada wartawan jika sikapnya sendiri cukup 'low class' ...

Macam ni mahu menjadi Perdana Menteri ...



10 comments:

Anonymous said...

kalau dah langgan PELACUR tu apa yang klass sangat....tukang angkat taik pun boleh buat kalau ada duit.

Anonymous said...

hello BABI ada beranikah lu jawab itu soalan pemberita???? Lu boleh tipu atas pentas, tetapi bila olang tanya talak mahu jawab...apa punya banggang punya penasihat PLKR. Telor tarak kah> Mana ala simpan itu telorrr???

Anonymous said...

Kalau jadi PM nanti, sapa nak hormat dia kalau mcm ni layanan nya pada org lain? dalam apa juga keadaan, be cool man!

Anonymous said...

Anwar memang boleh jadi Perdana...... Perdana apa eh???

Hah!!!! Perdana Scandalist dan Perdana Sex Maniac!!

Anonymous said...

ekekeke..... kalu aku jadi wartawan tu aku akan jawab dari blommberg... dari reuters....

tak pon dari bilik berita samsidar taharin....hahaha

baru ada akaiii bebb.......

seronok tgk nyawa2 ikan peliwat di hujung kariernya....

Anonymous said...

si kaki jilat lobang jubur ni ..kata mau kebebasan media..taik bebas utk dia aja..haram jadah..dia liwat org boleh cuba liwat jubur anak dia..atau liwat jubur dia ( ( Azmin sangguplah } geli ada hiv tuuuu

Anonymous said...

apa standard dia nak Debat dgn Najib.. NO Class lah kau NUar, Kau bekas banduan, kaki liwat, taraf kau hanya di mangkok jamban aja

Anonymous said...

you anwar pun xde standard!!!!mmg xde teloq nk jwb soalan wartawan...hahaha mcm nilh perangai anwar setiap kali isu panas...isu jam tgn omega xsetel skrg isu ni pulak..ish ish..bukan main lg bantai kerajaan isu ptptn,isu lembu,..ni jwb dulu isu rm3 billion,azmin ali smpai skrg pun jd tikus nk komen pasal duit yg berjuta2 tu..CIBAI LU ANWAR !!!

Anonymous said...

mmg kroni2 anwar nie lg byk masalah..masalah mental,masalah gile seks,...hahaha smpai ustad badrol pun kantoi khalwat ..ape cerita??fuhhh panas..panas...

Anonymous said...

JANGAN JADI PERKAKAS? CANTIK AYAT. LA NI SAPE JD PEKAKAS. WARTAWAN YANG CARI BERITA ATAU SI NUAR NI YANG JADI PERKAKAS KUASA ASING NAK MENJAHANAMKAN NEGARA. KO SENDIRI ADA STANDARD KE? MANUSIA TAK BERMORAL MACAM KO LAGI LOW CLASS ADA HATI NAK CAKAP PASAL STANDARD. BOLEH BLAAH LA NUAR