Thursday, May 30, 2013

FAKTA ... Selama 56 Tahun Orang Cina TELAH MEMULAUKAN perniagaan Orang Melayu.


Melayu mahu pemimpin ada telur. Melayu mahu pemimpin punyai yang berani melunyai Ah Beng. Ah Beng perlu di ajar. Melayu mahu pemimpin berkurang ajar dengan mereka yang kurang ajar. Melayu mahu pemimpin yang berani katakan TIDAK. Melayu mahu pemimpin yang tak pandang lagi tuntutan melampau para Ah Beng.

Menarik LIBASAN (bukan kupasan) yang dipaparkan oleh blogger GAP. Artikel selanjutnya, klik GAP

Puak-puak KIASU sebenarnya semakin PANAS BONTOT dengan kempen BOIKOT BARANGAN CINA (BBC). Tidak menghairankan apabila peniaga-peniaga KIASU ini mula mengugut dan melancarkan kempen yang sama terhadap barangan keluaran ORANG MELAYU.

Sejak kempen yang dilakukan oleh beberapa NGO Islam, Persatuan Pengguna Islam Malaysia (PPIM), bloggers dan facebookers; puak-puak KIASU ini mula menuduh cadangan ini bersifat PERKAUMAN dan mampu memberi kesan kepada EKONOMI NEGARA.

Khas untuk ORANG MELAYU, jangan percaya dengan RETORIK puak-puak KIASU ini ...

Ini 'reverse psychology' untuk ORANG MELAYU yang lemah dan kurang berfikir. Ini juga 'reverse psychology' agar KANTUNG puak-puak KIASU masih terus bernyawa dengan SIFAT MURAH HATI ORANG MELAYU.

KANTUNG inilah yang digunakan untuk menghancurkan KUASA POLITIK Orang Melayu dan Bumiputera dengan cara MENGGULINGKAN Kerajaan yang ditadbir oleh ORANG MELAYU.

Lihat, analisa dan kaji carta Bancian Penduduk dan Perumahan Malaysia 2010 dibawah ini sebagai rujukan. Fakta dan angka tidak akan berbohong dan tidak mampu berbohong.




1) Anggaran 61.3 peratus (17.35 juta orang) adalah ORANG MELAYU dan BUMIPUTERA yang beragama Islam merupakan penduduk di negara ini. Berapa besar KUASA MEMBELI (purchasing power) ORANG MELAYU dan BUMIPUTERA di Malaysia ?

2) 17.35 juta ORANG MELAYU dan BUMIPUTERA yang beragama Islam membeli barangan dari puak-puak KIASU pada tahun 2010. Berapa banyak barangan yang dibeli dari puak-puak KIASU sejak 56 tahun yang lalu ?

3) Andaikan 17.35 juta ORANG MELAYU dan BUMIPUTERA membeli barangan puak-puak KIASU pada tahun 2010 dalam anggaran RM 100 dalam sebulan. Dalam tempoh sebulan sahaja ORANG MELAYU dan BUMIPUTERA berjaya memenuhkan KANTUNG puak-puak KIASU ini sejumlah RM 1.7 bilion. Dalam tempoh setahun ? RM 20.4 bilion.

4) Andaikan 17.35 juta ORANG MELAYU dan BUMIPUTERA membeli barangan daripada kedai ORANG MELAYU dan BUMIPUTERA. Kantung ORANG MELAYU dan BUMIPUTERA boleh dipenuhi RM 20.4 BILION setahun.


Sudah nampak KUASA MEMBELI ORANG MELAYU dan BUMIPUTERA yang beragama Islam di negara ini. Atau masih samar-samar lagi.

5) Andaikan setiap peniaga ORANG MELAYU dan BUMIPUTERA ini MEMBAYAR zakat perniagaan pada kadar 2.5 peratus. RM 500 juta MAMPU DIJANA untuk membiayai dan membantu penduduk Islam yang memerlukan bantuan yang sewajarnya.

6) Kerajaan AKAN TETAP menerima jumlah CUKAI PENDAPATAN dan CUKAI PERNIAGAAN YANG SAMA dari kuasa membeli ORANG MELAYU dan BUMIPUTERA.

"Keadaan tidak menentu dalam pasaran telah pulih semula selepas pilihan raya umum ke-13 kerana kerajaan penyandang telah menang dan kami menjangka kaunter terus meningkat dengan perlahan-lahan," kata Ketua Penyelidikan Inter-Pacific Research Sdn. Bhd., Pong Teng Siew.

7) Kempen BOIKOT BARANGAN CINA (BBC) Perkauman ? Pelabur Lari ? Jumlah PELABURAN yang masuk dan diterima oleh Kerajaan adalah hasil dasar dan polisi yang dilaksanakan. TIDAK ADA KENA MENGENA dengan kempen BOIKOT BARANGAN CINA (BBC). Pelabur bukan melihat KAUM sebagai pra-syarat untuk membuat pelaburan.




Tidak ada salahnya dengan kempen BOIKOT BARANGAN CINA (BBC). Atau yang terbaru yang dianggap lebih efektif kempen BUY CHINESE LAST (BCL).

KANTUNG yang masuk ke dalam kocek ORANG MELAYU dan BUMIPUTERA lebih selamat daripada digunakan untuk oleh puak-puak KIASU menghancurkan KUASA POLITIK Orang Melayu dan Bumiputera dengan cara MENGGULINGKAN Kerajaan yang ditadbir oleh ORANG MELAYU.

ORANG MELAYU KENA AGRESIF DAN SERIUS ...

8) Orang Melayu dan Bumiputera perlu serius BERDIKARI dalam bidang ekonomi dan perniagaan dalam memenuhi KEPERLUAN penduduk Islam di negara ini.

9) Orang Melayu dan Bumiputera perlu serius MENGUASAI bidang-bidang yang telah dikuasai oleh puak-puak KIASU di negara ini.

10) Secara tidak langsung, PEMILIKAN EKUITI ORANG MELAYU dan BUMIPUTERA akan meningkat. Secara tidak langsung juga membantu usaha Kerajaan dalam meningkatkan pemilikan ekuiti ini. ORANG MELAYU dan BUMIPUTERA tidak perlu lagi bergantung harap kepada Kerajaan semata-mata.


Gerakan ini perlu dilakukan secara agresif dan serius. Bukan sekadar lafaz dimulut sahaja. Tidak ada masa lagi untuk retorik 'tanam tebu ditepi bibir' ... Sorry Brader, Time To Get Dead Serious !

Kesan jangka panjang ? Gerakan ini MAMPU MEWUJUDKAN rangkaian dan dan pengkalan perniagaan untuk umat Islam di Malaysia.

Sudah nampak KUASA MEMBELI ORANG MELAYU dan BUMIPUTERA yang beragama Islam di negara ini. Atau masih samar-samar lagi.

Dalam hal ini, Kerajaan jangan pula MAIN LEPAS TANGAN.

Perlu diingatkan, SOKONGAN dan UNDI ORANG MELAYU, BUMIPUTERA dan ORANG INDIA yang telah membolehkan Barisan Nasional MEMBENTUK kembali Kerajaan. Jangan lupa TUNAIKAN SOKONGAN yang diberikan. Terlalu banyak bentuk bantuan yang Kerajaan mampu lakukan.

Boikot Barangan Cina, Buy Chinese Last ... ORANG MELAYU, BUMIPUTERA KENA AGRESIF DAN SERIUS.

Persoalannya ... Sanggupkah Kita, Beranikah Kita.

Jangan terlalu banyak sangat komplen dan rungutan kalau TIDAK BERANI BERUBAH. Bila lagi NAK AJAR puak-puak KIASU ni ...



65 comments:

Anonymous said...

Sokong! baru beli cermin mata baru di kedai ain basaro di putra height dan repair & beli bateri jam di kedai bumiputra di giant putra height

Anonymous said...

saya bukan saja boikot bahan makanam, masakan cina juga semua pembelian dari tokoh cina. mithalnya dhobi,beli buku (jom ke mph aja)tayar mobil pun cari perusahan melayu.

Anonymous said...

Keutamaan sy dari dulu mmg utk org melayu. Bukan nak boikot peniaga cina tapi sy suka dahulukan melayu. :-)

Anonymous said...

Setuju & saya cadangkan agar momentum kempen BBCD ni di teruskan.Minta jasa baik abang² blogger agar meneruskan usaha kempen ni.Dah lama puak² ina ni boikot kita..takkan kita nak dok saja lagi?..Semoga kempen ni akan memberi impaknya.

Anonymous said...

Baru sebentar tadi tolong anak beli tiket penerbangan dari KL ke Singapura. Mula2 anak tengok Airasia. Tapi berjaya suruh anak beli tiket yang lebih murah dari syarikat penerbangan Jetstar dan tanpa caj-caj tersembunyi. Saya sudah berjaya melaksana boikot Airasia....Asal Bukan Airasia (ABA). Rasa puas sebagai membalas kebiadapan CEO Airasia-X dan Rafidah Aziz.

Anonymous said...

bleh jugak check info pasal boikot barang cina seperti berikut:

1.Twitter: www.facebook.com/BBCDrasmi
2.Youtube: www.youtube.com/BBCDrasmi
3.FB Account: www.facebook.com/BBCDrasmi
4.FB Page: www.facebook.com/BoikotBaranganCinaDAP
5.FB Group: www.facebook.com/groups/BoikotBaranganCinaDAP

Anonymous said...

setuju kita boikot semua produk cina dan kedai cina..

Anonymous said...

setuju kita boikot semua produk cina dan kedai cina kafir harbi..

Anonymous said...

tapi camna nak tau itu kdai melayu @ cina? kdg2 cina punya produk pun dah mcm melayu punya fully tulisan melayu/jawi. kalau boleh adakan tanda atau mark yg ini buatan islam

Anonymous said...

agree.. BCL

Anonymous said...

Baik boikot umno bn sbb dialah punca ekonomi malysia di kuasai cina... sdarlah xkn nk tgu cina kuasai 100% eknomi bru nk sdar.. pr pnya manifsto smua mmbntu org mskn yg trdri dr org mlyu.. ble dah xde org mskn mlayu bru melyu bleh brsaing gan cina.. ni bg brim rm500 56 thun skali nk bntu melyu knon, ko bntu mlyu kroni umno je bn...ubahlah org mlyu jgn trus di tpu umno je..

Anonymous said...

you all pegi lah ke kedai rakyat 1 malaysia. Semalam aku dah belah belah di kedai rakyat. Kebanyakan produk KR1M adalah hasil pengusaha kecil bumiputra.

Pertama kali aku beli kicap, sos cili, oren juice, maruku, kopi, teh, susu krimer manis, sabun cuci pinggan jenama KR1M. Sumpah aku tak tipu, banyak keluaran KR1M berkualiti dan hampir sama kualiti jenama bagus di pasaran biasa. yang paling syoknya sabun cuci pinggan harga RM2.50 tapi quality lebih baik dari jenama Glo yang harga RM4.50.Buihnya lebih banyak dan tahan lama. Kira dibwh sedikit dari jenama sunlight yg harga RM5.50.

Tpi paling sedap serbuk kopi, memang sedap giler. Aku tak tipu korang boleh try.

Anonymous said...

SATU CARA YG SANGAT SIMPLE NAK KIASUKAN BUSINESS CAYANUN..
TINGKATKAN KAWALAN SIJIL HALAL
DAN TARIK SATU PERSATU SIJIL INI
SEKIRANYA MEREKA TIDAK COMPLY
DAN BESARKAN BERITA PENARIKAN SIJIL
INI SECARA MELUAS.
SATU PERSATU AKAN TUMBANG KERANA
PENARIKAN SIJIL HALAL.
LIHAT BAGAIMANA ROTI HIFIVE YG HAMPIR
TUMBANG. INILAH KAWALAN KUASA ORANG
PEMBELI ISLAM. SIJIL HALAL JUGA
HARUS DI BERI KEPADA BUSINESS
YG MEMBANTU ISLAM BUKAN KEPADA
ORANG KIASU YG NAK BUSINESS TETAPI
MEMATIKAN ORANG MELAYU ISLAM.

pak tua said...

KEPADA ORANG MELAYU BERAGAMA ISLAM( UMNO,PAS PKR) ADA KAH KAMU YAKIN DAGING/AYAM/PRODUK MAKANAN YANG DIKELUARKAN OLEH BUKAN ISLAM YANG BERADA DIPASARAN BETUL BETUL HALAL UNTUK DIMAKAN?.....JANGAN MASUKKAN BENDA BENDA YANG HARAM DALAM PERUT KAMU...SOKONG LAH PERUSAHAAN ORANG ISLAM!!!!!JABATAN AGAMA ISLAM TIDAK TUNGGU 24 DI KILANG PENGELUARAN...WALAUPUN SIJIL HALAL SUDAH DIKELUARKAN...BANGSA KAFIR INI SANGGUP CAMPUR DAGING HALAL DAN HARAM JIKA DAPAT UNTUNG LEBIH!!!
KITA ORANG ISLAM PATUT FIKIR LAH SENDIRI!!!JIKA ADA PUN GAMBAR PENYEMBELIH BERAGAMA ISLAM DIPAMIR,LOGIK AKAL KAH SEORANG DAPAT SEMBELIH 100,000 EKOR AYAM SEHARI?
MULAI SEKARANG KITA BERSAMA SAMA MEMASTIKAN BARANG HALAL SAJA MASUK DALAM PERUT KITA DAN KELUARGA KITA.

Anonymous said...

may 31 11.17pm ...oi red bean bengap..sekarang lah kita nak support muslim, kalau kau boikot umno maknanya kau jual agama/bangsa..pembangkang tu parti tipu rakyat ..itu bukan penyeselaiannya.. kau sanggup derma tanah nenek kau pada DAPigs(Kalaulah kau Melayukan?atau red bean pig)? wahai orang Melayu jangan termakan hasutan red bean cibai/lancau ini..memang niat meraka untuk menghapuskan bangsa/agama kita..BBC!BBC!BBC!

Anonymous said...

Melayu tak sedar diri macam kau ni lah sebenarnya yg jadi batu penghalang.aku bukan kroni umno tp dapat jugak bantuan yg kononnya untuk kroni tu.jangan nak menyalahkan semua sekali gus.dasar kerajaan untuk semua kaum dalam masa yg sama melindungi bumiputera.sebab melayu dengki macam kaulah semua kerja tak jalan.berpolitik 24 jam.kalau kau kesedaran ada kau takkan bersengkongkol dengan cauvinis masa pru13.hapa pun tak bolehla puak2 ikutan orang ni.

Anonymous said...

JAKIM HARUS BERHENTIKAN DENGAN SERTA-MERTA PEMBAHAGIAN SIJIL HALAL KEPADA PENGELUAR/PENGELUAR KAFIR CINA. JAKIM MESTI HENTIKAN PEMBAHAGIAN SIJIL HALAL KEPADA MAKANAN YANG DIHASILKAN ORANG-ORANG KAFIR CINA. BATALKAN SEMUA SIJIL-SIJIL HALAL YANG DIKELUARKAN JAKIM KEPADA PENGELUAR ORANG KAFIR CINA TERMASUK YANG DIKELURKAN KEPADA MCDONALD MESTI DITARIK BALIK.
HENTI BELI KERETA TERPAKAI DARI PENIAGA CINA.HENTIKAN BELI RUMAH DARI ORANG CINA . BELILAH DARI PENIAGA MELAYU/ISLAM.

Anonymous said...

kita ingat bila kita beli barang melayu islam ada akad, "saya jual ya, saya beli" bukan kah itu tuntutan, apa yang kita bayar pada peniaga melayu ada zakat nya, dan untuk ugama kita,.. kalau kita beli dengan orang kafir ada akad ke,lagi dia orang membuat maksiat dengan duit kita,,,
belilah barang melayu islam untuk keberkatan dunia akhirat..penjual melayu, jangan lah ambil untung berlebihan,, jangan jadikan kempen ini nak menekan menindas kaum sendiri,.. semoga semua mendapat berkat..amin..

Anonymous said...

kita orang islam hendak keberkatan dalam hidup kita, beli dikedai melayu islam ada akad, duit kita jadi sebahagian kecil zakat tuan kedai,,bukan kah cantiknya hidup dengan keberkatan dari allah,, sudah tentu barang kita makan, pakai, semuanya bersih...dari segi ugama...
kalau beli barang dari kedai cina, dah tentu duit tu untuk maksiat, judi,melayan cina doll,menipu, ..bak pendek kata,jangka panjangnya...duit kita kearah maksiat..

Anonymous said...

Satellite tv on pc Dish Antenna- Practical Article Related to Satellite Antenna

my webpage; deity

Anonymous said...

Mca n grakn tu islam eh? n parti2 dlm bn cbe sbt brape parti islam? ko yg bebal main skong je bn tp xtau ada brape bnyk parti kafir dlm tu...

Anonymous said...

Umno dah lme jual agama cme ko je bngap xtau, bni pun xpkai tdung nk pjuang agama ape..puik.. nk laksanakn hkum hudud pun tkut nk pthnkn agama ape? baik ko bce plmbgaan mlysia dlu sblum nk prcya ftnah umno dap dpt tnah mlysia kalau pr prntah.. lg nk tnye ko bnci sgt dap tu tp ko skng bn yg dlm parti tu ada lbh dari 1 dap kafir... cbe ckp ada brape parti islm dalm bn?

Anonymous said...

Tme org cina skng pr smua krang nk boikot tp slma ni org cina skng bn krang xnak boikot pdahal dah lme tau org cina kuasai eknmi mlysi tp bt diam je sbb drang skng bn kan.. org mlyu sdarlah abu

Anonymous said...

Bn dah lama tegaskan konsep perkongsian kuasa tapi apa puak sana kata dulu? Haram bekerjasama dengan orang bukan islam.sekarang korang jilat lah ludah sendiri.lagi mau geng dengan orang yg terang2 xmau mendaulatkan islam dah mengiktiraf melayu.banyak lagi benda yg korang kena jilat balik.malas aku nak sebut sbb orang yang taksub xkan boleh dibetah.makin ditegur makin keras bebalnya.

Anonymous said...

Helo bang... pasal tudung pun korang nak jadi modal ke? Sempit xsempit pemikiran kalau orang xde modal ni.daripada dulu sebelum mei 1969 kita memang tak setuju langsung dengan dap.hanya melayu tak sedar diri je bersengkokol dgn parti cauvanis nih.korang lagi nak pakai alasan hudud.kalau isu bukan2 korang sanggup ke mahkamah nak tegakkan, sanggup baring depan kereta, tapi bab hudud xpernah bersungguh nak buat.korang cuma nak buat modal nak tumbangkan bn je.nothing more nothing less.alasan pelbagai.yg tak logik yang takde bukti.bodo... kita melayu dan islam adalah satu.tak macam puak sana macam2 peel macam islam caranya.bersatu hapa macama tuh?

Anonymous said...

Yang kau apasal xsedar2 lagi? Buat langkah sumbang pulak.

Anonymous said...

Aku dah sdar awl2 lg.. lgkah pun cntik je...

Anonymous said...

Bnda kcik xpkai tdung? nilah pmkiran org umno yg nk pjuangkn islam..hahaha hbt islam ko bang..

Anonymous said...

Pgkongsian sgtlah umno, ko bg tau aku 10 org pling kaya kat mlaysia? brape melayu? dlu bn pun xnak dap tp skrg sbuk nk ajak dap join bn..hahaha xmlu..

Anonymous said...

sbb pmkran mcm nilah org umno yg islam sbuk nk hlang org islam bt hkum hdud iaitu hkum allah.. kalau mca or dap xpelah drang org kafir.. hdup melayu umno..hahaha

Anonymous said...

Biasa klu mbr kata "saya jual" wa jwb "wa masyuuk!"... tarik skit line rezki yg malaikat hntr kt mbr..

Anonymous said...

Sbb Cine tak nak sokong BN la nk kene ajar cukup2..

Anonymous said...

well, aku dan keluarga memang dah start buat benda ni semua. Kita kena inform semua kaum kerabat supaya semua bangsat-bangsat Cina ni bungkus.

Anonymous said...

Takpelah, biar orang UMNO je lah yang boikot barangan kedai Cina ni. Tengok setakat lama mana diorang bertahan pun!!!

Anonymous said...

Klu mu x boikot pun x ape... Sebab dap suka tolong pas....
Yang penting boikot kena rasional...
Sokong yang halal, Boikot yang haram lagi tepat...

Bro, x payah cakap pasal hudud di halang... Kat acheh buleh buat hudud, kenapa kat kelantan, selangor, pulau pinang tak start dulu, mana tau kerajaan bn tengok menjadi mungkin mereka boleh gubal di parlimen, cuba dulu....
Fokus bro, akui kelemahan diri, jangan salahkan orang lain dan jangan mencarut...

P/s: kena adil bro, kalau boikot setakat menghukum pengundi cina, aku rasa tidak adil sebab ada pengundi cina 3% yang sokong bn, apa perasaan diorang???

Max

Anonymous said...

Mne bleh ske2 hti bt undang2 kt ngri bro, nk gbl sesuatu undg2 kne dpt 2/3 krusi parlmen, jd nk bt hdud drg kne dpt 2/3 krusi parlmen harap pham plmbgaan mlysia dlu klau nk ckp ok..hehe.. kalau x dah lme pas bt kt kelantan..pham

melayu umno said...

kat tempat aku ni...kalau nak boikot barangan cina...jawabnya abis le kontrektor melayu kelas f,takleh cari mkn..takde satu pun kedai hardware melayu punye..seketul bata pun takde org melayu buat..dah tu,siap utang lagi kt cina2 tu..aduiii...melayu..melayu

Anonymous said...

SAJA NAK TANYA KENAPA ADA KOLEJ MARA DI CHERAS MENYEWA BANGUNAN BUKAN MELAYU BUAT ASRAMA PELAJAR PEREMPUAN ? PELIK KAN KAN...
MARA BOLEH JAWAP TAK ?

Anonymous said...

banyak kan mini mydin, mydin patut galakkan orang islam ambil barang pukal di mydin,dan jual dimini mydin,..kalau speedmart 99 boleh ada merata rata, family store boleh ada merata rata, 7 eleven boleh ada merata rata, mini mydin pun patut ada di merata rata.. baru senang kita beli barang orang islam, beli jual ada akad, dan bawa berkat..francise mydin untuk majukan islam di Tanah air kita..

Anonymous said...

sokong sgt-sgt!!!. Sebenarnya kita tak gunakan kuasa membeli kita.

My sister beli kereta mewahnya di Senawang NS , syarikat melayu. dia sanggup turun servis ke senawang every time, walaupun tinggal kat Kajang.sokong melayu. Dia suruh semua anak-anaknya kalau nak beli kereta, beli kat syarikat melayu.

Saya masih ingat lagi jiran-jiran bukan melayu saya persoalkan kenapa saya dpt diskaun 7 persen beli rumah? walau pertanyaan biasa, tapi pedih brader !!!

Dia orang sanggup pergi ketempat pasar malam yang ramai penjual bangsa mereka , walaupun jauh skt. mereka tak pergi ke pasar malam yang penjualnya ramai Melayu,krn nak bantu ekonomi bangsa sendiri.!!!
Fikirkanlah !!!
Inilah mereka . I just happened to know that dia rupanya penyokong DAP.

Anonymous said...


cadangkan supaya buat satu database senarai bisnes Melayu semuanya. sekecil-kecilnya sampai yang besar-besar. Sapa nak ambik tugas ni?

Cth simple, kalau nak raya beli tudung kat Jalan TAR tu, dgn Pakistan, peniaga Melayu pun dah tak ramai kat sana.

Kat mana , selain kompleks PKNS, "mall Melayu' ? Medan MARA patut dikomersialkan lagi , dgn menempatkan keperluan raya dalam satu bumbung. Tak yah cakap lah pasal KLCC, peniaga Melayu dah kena halau!!! kat sana.

Dulu selalu jugak shopping branded item kat KLCC, tapi la ni ke fikir banyak kali !!. Buy Malay first

Anonymous said...

jun 3/1203.oi red kacang hantu..dap tu PAP lah bodoh...KELURGA AKU PUNYE TANAH dah kena rampas lah bodoh..kat singapore..melayu sana susah masuk universitilah begok..oh aku lupa kau ni cina kan..atau katak bawah tempurung....

ahlee said...

kedai MESRA PETRONAS jual air mineral CINA jenama Spritzer CINA TAIPING DAP begitu juga jenama CACTUS, , DESA dll betul ke? katanya sumber air sebelah JIRAT CINA dan REBAN AYAM? boikot kalau betul.

Anonymous said...

aku setuju cadangan nih....sesiapa yg tinggal patut mencanangkan kedai bumi supaya ia dapat di war war kan. contohnya aku tinggal di taman meru ipoh. ada satu kedai elektrik bumi disini...namanya hub bright....jadi sesiapa yg tinggal berhampiran sokonnglah kedainya....begitu juga kedai camera dslr......namanya e-poh camera dslr berhampiran hypermarket mydin taman meru ipoh....sokonglah kedainya harga berpatutan.

MELAYU KULAI said...

Dulu kalau tgk nama "Pau Ahmad" aku mati2 ingat melayu yang punya, rupanya cinabeng yang punya.
Hampeh...nak kasi hidup bisnes, nama Melayu di gunakan...kalau nama 'Pau Ah Beng" tentu dah lama mati terkubur...

Jaga-jaga dengan nama perniagaan...tak semestinya yg nama Melayu 100% dimiliki Melayu...Cinabeng bertopengkan nama Melayu

Anonymous said...

itu hal mahkamah syariah la bkn sivil...tak perlu naik parlimen la...bntang la kat dun negeri

Anonymous said...

Its the time tht we should Together Boycott Non-Bumi Products!!

Anonymous said...

Nowadays, there were TOO MANY DAPigs Bisness using Islamic Trading name!! We should Aware this proaganda!

Anonymous said...

Dh tu ko ni termasuk dlm 10 org yg kaya tu ke? Ada ke ulamak ko yg termasuk dlm golongan 10 org terkaya tu? Ko x termasuk dlm golongan terkaya tu ko nk salahkn sape? Kerajaan ke? Apa ko pny kemahiran? Apa ko punya perniagaan? Apa usaha ko nk jd kaya mcm 10 org tu? Cukup ke setakat salahkn kerajaan, terus duit ko bertambah otomatik? Kalau ikut ko punya konsep nk salahkn kerajaan je, alamat x kaya-kaya la ko. Dok cam tu jugak la.

Anonymous said...

Inilah masalah.nya dgn org melayu.skrg.. Pentingkan politik dan parti dari perpaduan melayu dan ukhwah sesama muslim.. Mcm mana bangsa melayu tidak diinjak-injak oleh bangsa lain? Fikirlah dgn se dalam-dalamnya..

Anonymous said...

Assalamualaikum..

Saya ingin bertanya kepada sahabat2 sekalian.. Adakah dengan berbeza nya fahaman politik di antara kita sesama melayu dan islam maka perpaduan antara kita tidak boleh terjalin? Bagi saya.. Ia boleh dilaksanakn.. Sudah2 lah berbalah pasal politik.. Walau beza mcm manapun.. Kita tetap seagama dan sebangsa.. Kalau bkn kita sendiri yg berdiri bangun menentang penindasan terhadap bangsa kita.. Siapa lagi? Jadi.. Marilah bersatu..

Anonymous said...

Orang Islam sudah menunjukkan gerakannya.Orang cina sudah menerima kesan.Barangan mereka sudah nampak terjejas..Kalau umat Islam 50 peratus beli barangan islam kita..sudah nampak kesannya..mereka tahu sudah kesannya.Kalau anda perhatikan minyak masakan seperti alif saji dah mula laku dan cepat habis di pasaraya2.Banyak kali teman tak dapat beli minyak masak dan terpaksa tunggu beli di kedai lain..ada kesannya saudara semua teruskan usaha kita..Biar apa yang orang lain kata..saya rasa mereka ini yang kritik ni bukan orang Islam ni..teruskan usaha kita..ok..

Anonymous said...

Biar Allah menguji mereka lagi..dengan mendukakan hati mereka tak dapat apa yang mereka minta..Kita sentiasa gembira bahawa masa masih ada pada kita..Allah bersama kita walaupun apa yang mereka katakan..Kita tak mendustakan nikmat yang Allah berikan untuk membantu umat Islam..Seagama dengan kita..Kita akan membeli barangan yang umat Islam buat dan makan dari hasil tangan seagama dengan kita..Amin

Anonymous said...

sangap tu mana tau undang2...asyik baca harakah tu la sbbnye...

doseven said...

Sebenarnya, cina ni berniaga dgn harga jual barang ikut bangsa. India terutamanya Melayu harga seperti di label. Klu bg disakun pun, masih untung byk. Tapi bila pelanggan tu cina, harga lebih murah dr label harga. kedai yg x letak harga, lg la syok cina tu markup harga kt bangsa lain.sebab apa? Sebab majoriti pelanggan adalah Melayu. Generate income lebih kt bangsa melayu. Cina minoriti, untung skit pun xpe. PERKAUMAN kan? Diorg untung lebih, cukai bayar sket. Tipu audited report. Mcmne leh tipu? Sbb chartered accountant/auditors tu cina jugak. Bagi syarikat melayu, terutamanya syarikat mikro. Jangan bersaing sesama sendiri lg. Jgn dengki mendengki hantar santau jadah semua. Buat kerjasama lah. X cukup modal, bentuk konsortium. Generate income. Jangan mengharap bantuan kerajaan duit free shj. Tgk cina, x cukup stok, pinjam kedai sebelah. Org melayu, x cukup stok, lantak ko la. Ubah sikap! Insyaallah usahawan Melayu/Bumiputera pegang ekonomi kelak.

The Mahadi said...

Boikot Barang Cina! Jatuhkan ekonomi orang Cina!

Kenapa kita perlu boikot barang cina?

Alasannya mudah aje. Mereka perlukan wang ringgit daripada orang Melayu, tetapi mereka bersikap rasis terhadap orang Melayu. Di luar mereka nampak baik dan peramah terhadap orang Melayu, tetapi di dalam hati mereka sangat busuk hati dan benci terhadap orang Melayu.

Saya berikan contoh yang mudah, iaitu diri saja sendiri. Saya pernah bekerja di Hong Kong & Shanghai Bank (HSBC), Alliance Bank & CIMB Bank. Di HSBC bank, ketua kumpulan saya ialah Cina dan bos2 atas yang lain adalah Cina. Kumpulan kami ada dekat 10 orang di mana 4 Melayu dan 6 Cina. Di HSBC bank, hampir 70% pekerjanya adalah Cina maka bakinya adalah orang Melayu. Kerja saya ialah menjual pinjaman peribadi daripada HSBC Bank.

Pelanggan saya ramai, terdiri daripada orang Melayu dan Cina. Tapi, kenapa saya tak sebut orang India? Kerana saya hampir tiada pelanggan bangsa India! Bukannya saya tidak ada mendapat pelanggan orang India. Saya ramai mendapat pelanggan orang India yang ingin membuat pinjaman peribadi daripada HSBC Bank, tetapi kesemua pinjaman peribadi mereka tidak lulus!

Sudah bukan menjadi satu rahsia lagi di bank, dimana pelanggan orang India selalu didiskriminasikan daripada membuat pinjaman. Sama ada pinjaman rumah, pinjaman peribadi atau pinjaman kereta. Pihak bank akan memberikan pelbagai alasan untuk tidak meluluskan pinjaman daripada orang India, seperti orang India bila sudah dapat wang akan larikan wang tersebut, selalu tidak akan membayar pinjaman dengan disiplin dan selalu akan menipu dokumentasi untuk mendapatkan pinjaman.

Contohnya kes palsu pinjaman perumahan yang dibuat oleh pelanggan2 orang India, dimana mereka telah menipu sebuah bank di Bukit Tinggi Klang. Mereka telah menghantar 28 dokumentasi pinjaman perumahan yang palsu untuk mendapatkan wang daripada refinancing rumah2 tersebut. Wang ratus2 ribu malah berjuta ringgit sudah dapat, selepas itu mereka tidak langsung membayar bayaran ansuran setiap bulan. Bila pihak bank membuat siasatan, di dapati, rumah2 tersebut kepunyaan orang lain, bukan kepunyaan orang yang mendapat wang tersebut. Mereka telah memalsukan hak milik orang lain kepada hak milik mereka, jadi
wang hasil refinancing dapat kepada mereka.

Berbalik kerja saya di HSBC, mereka orang Cina memerlukan orang Melayu membuat pinjaman peribadi dengan
mereka melalui HSBC Bank. Mereka tahu, orang Melayu, berbanding orang India, kebanyakkannya akan
membuat bayaran balik hutang mereka, berdisiplin membuat bayaran ansuran setiap bulan dan jarang menipu untuk mendapatkan pinjaman peribadi. Jadi, orang Melayu sebenarnya adalah pelanggan yang bagus atas sifat2 kebanyakan mereka seperti di atas dan ini akan mengguntungkan bank! Kerana itu, pihak2 bank berebut mendapatkan pelanggan daripada bangsa Melayu, kerana potensi untung besar mah!!!

Tetapi, orang2 Melayu yang berkerja di bank seperti HSBC selalu menderita dan rasa selalu ditindas.

Mereka orang cina mau wang ringgit orang Melayu, tetapi orang melayu yang berkerja dengan mereka,
membuat duit dan menguntungkan mereka selalu ditindas. Bagaimana bentuk penindasan yang dilakukan oleh mereka?

The Mahadi said...

Pertama sekali, walaupun orang Melayu membuat kerja yang sama dan jawatan yang sama, gaji orang Melayu mestilah lebih rendah daripada gaji orang Cina. Contohnya, gaji saya ketika itu di HSBC adalah RM2,000, tetapi gaji seorang Cina yang sama jawatan dan kerja sama saya ialah RM3,000. Saya dapat tau ini apabila seorang orang cina ini terlihat slip gaji saya dan pelik, kenapa gaji saya sangat rendah berbanding dengan gaji dia. Jadi, saya tanyalah, berapa gaji dia. Jadi, dia pun beritau le.

Kedua, taraf kelayakan untuk kerja bank. Pihak bank seperti HSBC hanya akan mengambil orang melayu yang
mempunyai diploma atau ijazah sahaja. Orang Melayu yang hanya ada SRP, SPM atau STPM saja, tidak layak berkerja di bank. Jadi mereka terpaksa kerja di kilang2, 7-11 atau KFC. Tetapi ini berbeza dengan orang cina dimana jika cina tersebut hanya ada SRP pun, layak diambil untuk berkerja di bank! Mereka akan kata, apa kata kita cuba ambil orang cina ini yang hanya ada SRP, tengok dia boleh jual pinjaman peribadi HSBC ni lebih baik atau tidak berbanding orang Melayu yang ada ijazah itu. Tetapi, orang Melayu yang hanya ada SRP, pandang sebelah mata pun dia tak mau. Sebab itulah, susah mau jumpa orang cina kerja di kilang2, 7-11 atau KFC, kerana mereka semua boleh bekerja di bank. Salah seorang orang cina dalam kumpulan saya hanyalah ada SRP sahaja, tetapi boleh kerja di HSBC bank. Bos cina saya selalu kata "Hah, tengok tu Calvin, hanya ada SRP pun boleh buat, ni kamu ada ijazah pun takkan tak boleh buat?". Dia perli saya le sebagai orang Melayu tu....

Ketiga, ketua kumpulan atau bos2 orang cina akan membantu orang2 cina bawahannya untuk confirm kerja. Tetapi mereka tidak akan sekali2 membantu orang2 melayu bawahannya untuk confirm kerja. Orang2 melayu hanya disuruh buat kerja, tetapi mereka tidak akan dibantu atau ditunjukkan cara bagaimana hendak confirm kerja tersebut.

Contohnya, "Saya nak kamu dapatkan RM1 juta pinjaman peribadi bulan ini untuk kamu confirm kerja". Tetapi mereka tidak akan beritahu bagaimana caranya, apa strateginya atau teknik untuk mendapatkan RM1 juta pinjaman peribadi dalam masa 1 bulan tersebut. Pandai2 kau le nak jual atau nak confirm kerja macam mana.

Sebaliknya, jika ada dikalangan bangsa mereka yang belum confirm kerja lagi, mereka akan membantu
dengan memberikan kes2 pinjaman peribadi mereka kepada orang cina yang hendak confirm kerja tersebut.

Contohnya, Esther belum confirm kerja lagi, jadi 5 orang cina dalam kumpulan saya akan menyerahkan kes2
pinjaman peribadi mereka bulat2 kepada Esther. Biar mereka tiada sales pada bulan tersebut pun tidak
apa. Sehinggakan Esther dapat confirmation kerja di HSBC. Biasanya, bos atau ketua kumpulan akan memberitau setiap anggota kumpulan mereka, bulan ini kita akan pastikan Ester dapat confirm kerja.

Tetapi, orang2 Melayu yang berkerja di bank sebaliknya ramai tidak tau taktik kotor ini. Jika pun orang
Melayu tahu taktik kotor ini, orang Melayu tak dibenarkan bantu-membantu sesama orang Melayu, dengan menyerahkan kes2 mereka kepada orang melayu yang hendak confirm kerja tersebut.

The Mahadi said...

Jika bos atau ketua cina ini tau orang melayu mau guna taktik ini, mereka kata tak boleh nak confirm, pasal kes2 ni bukan u cari sendiri. Tapi kes orang bagi. Atau mereka akan mempersoalkan orang yang memberikan kes tersebut.

"Kenapa u kasi kes u kat Sazzy? Biarlah Sazzy cari sendiri. Dia nak confirm kerja, biar dia cari kes
sendiri". Dia bukan mau tolong Sazzy, tapi dia sebenarnya mau bunuh karier Sazzy. Hanya kalau orang Melayu tu betul2 bagus dia akan simpan. Orang melayu yang biasa2, dia mau kasi buang.

Jadi susahlah orang2 Melayu yang kerja sale di bank untuk confirm kerja. Sebaliknya, orang cina mudah
sangat hendak confirm kerja di bank. Itu pasal, kalau kerja sale di bank, kenapa ramai sangat orang
cina ni? Pandai2 yek, mereka buat sale dan senang confirm kerja di bank. Sebenarnya, mereka menipu &
menggunakan taktik kotor dengan bantu-membantu sesama mereka, tetapi orang melayu dilarang sama sekali meniru teknik yang sama.

Hanya orang2 Melayu yang betul2 bagus dalam sale di bank akan dapat confirm kerja dan bertahan lama
bekerja di bank. Ini kerana, semua sale orang melayu itu adalah daripada hasil titik peluh keringat
mereka sendiri tanpa bantuan orang lain.

Tetapi orang cina akan kata kepada orang melayu tu pemalas,
pasal Esther boleh dapat RM1 juta untuk confirm kerja, kamu orang melayu hanya dapat RM500,000 sahaja. Padahal, RM500k hasil titik peluh seorang diri sahaja sedangkan RM1 juta Esther adalah hasil gabungan 6 orang.

Anonymous said...

Aku setuju apa yg diceritakan oleh the.mahadi.resume anak melayu yg cerdik pandai di buang tanpa diberi peluang ditemu duga sedangkan puak pemakan babi yg sebenarnya bodoh.Aku harap kerajaan bantu org melayu dan pantau syarikat gergasi yg menafikan org melayu bekerja disitu.Beri peluang org.melayu memiliki premis perniagaan di bandar besar.Bersatu semua melayu bantu org melayu.kalau bukan melayu siapa lagi.Rampas balik Tanah Melayu yg dicuri oleh puak pendatang pemakan babi haram penghuni puaka.Berjihad hingga nyawa terakhir demi Allah,org melayu ,Tanah Melayu.Kami org Melayu menyokong penuh tindakan kerajaan membantu org melayu dan Tanah Melayu yg tercinta.Ayuh semua Melayu bersatu dan buang fahaman politik berbeza.yg penting semua melayu bersatu.Takbir.

Anonymous said...

Aku setuju apa yg diceritakan oleh the.mahadi.resume anak melayu yg cerdik pandai di buang tanpa diberi peluang ditemu duga sedangkan puak pemakan babi yg sebenarnya bodoh.Aku harap kerajaan bantu org melayu dan pantau syarikat gergasi yg menafikan org melayu bekerja disitu.Beri peluang org.melayu memiliki premis perniagaan di bandar besar.Bersatu semua melayu bantu org melayu.kalau bukan melayu siapa lagi.Rampas balik Tanah Melayu yg dicuri oleh puak pendatang pemakan babi haram penghuni puaka.Berjihad hingga nyawa terakhir demi Allah,org melayu ,Tanah Melayu.Kami org Melayu menyokong penuh tindakan kerajaan membantu org melayu dan Tanah Melayu yg tercinta.Ayuh semua Melayu bersatu dan buang fahaman politik berbeza.yg penting semua melayu bersatu.Takbir.

matboikot said...

boikot barang cina, keutamaan kepada barang makanan.senaraikan untuk diedarkan. bersama lah kita bertindak

Anonymous said...

Hello kawan-kawan,

Khabar baik. Untuk pengetahuan anda, Air Mineral seperti jenama yang dinyatakan di atas ialah menggunakan air bawah tanah dan bukan air tadahan terdedah. Untuk maklumat yang selanjutnya, kawan kawan sila mengunjung ke link seperti bawah. Perak Sultan juga pernah melawat ke kilang tersebut.

Video dari Youtube:
http://www.youtube.com/watch?v=_KYHBvSIihw

Pencapaian Syarikat:
http://www.spritzer.com.my/html/media_room_news_details.aspx?ID=70&Type=News

Terima Kasih

Cadoura Centura said...

Syarikat Water Filter Cina
http://www.m6.com.my/aboutus.html

Pemilik memang Cina dan sijil halal bukan JAKIM.
https://www.facebook.com/guekchong.goh
Search google untuk sijil halal m6 water tidak dijumpai !

Alisha Hemangi said...

Beautiful Actress Kajal Aggarwal Hot And Cute Pictures In Saree, Taapsee Pannu Latest Image In Saree

Malysian Hot Sexy Girl Showing Clean Shaved Pussy By Her Fingure,See Malay Girl Group Sex Viedo

Deshi Hot Sexy College Girl Big Boob Photos,Anushka Sharma's Showering Hot Nude Photo Download

Indian School Girl Vergin Pussy Sexsy Hot Beautiful Boobs And Her Hairy Nice Armputs Photos Download

Irani Hot Sexy Girls Photos Without Dress,Showing Her Nude Attractive Boobs Sexy Fucking Pussy

Priyanka Chopra Full Nude Picturs Download, Tamanna Bhatia Latest Image Pictures Gallery And Movie

2000 Plus Bollywood Movie Free Download, Hollywood Latest HD Movie Download Free

Katrina Kaif's Full Nude Picture Download,Showing Her Sexy Dudu And Her Hot Pussy When It Clean

Beautiful Actress Kajal Aggarwal Hot And Cute Pictures In Saree, Taapsee Pannu Latest Image In Saree

How To Get A Free Master Card And Earn (25+25=50USD) $50 USD, Free Master Card In India, Pakistan

Pakistani Hot Beautiful Girls Sexsy Imaage, Pakistani Actress image,Actress Movie Download

Bollywood Actress Ayesha Takia Real Lifes Hot sexy Wallpapers, Free Download Ayesha Takia's 500 Plus HD Image

Teen Age Girl Free Sex Video Downlad,Enjoy Sunny Leons Free Hd Sex Viedo Download

Tamil Auntis Hot And Sexsy Big Boobs Download And Watch,Download School Girl Full Nude Image

Deepika Padukone Bedroom Hot Sexy Image Download,Watch Her Sexsy Movie Scene

mr paktam said...

sama sama berusaha BCL..buy chinese last