Thursday, May 30, 2013

'Save Chinese Education Campaign' - Agenda CHAUVINIST yang MENJAHANAMKAN Pelan Pembangunan Pendidikan Malaysia 2013-2025

Punyalah HARAM JADAH Persekutuan Persatuan-persatuan Lembaga Pengurus Sekolah Cina Malaysia (Dong Zong) yang menyatakan KEBIMBANGAN dengan pelantikan dua menteri berketurunan Cina itu dalam Kabinet kerana mereka TIDAK FASIH berbahasa Mandarin.

Menurut DRAMA OPERA CINA KIASU ini, kedua-dua pemimpin yang hanya menamatkan sekolah Cina separuh jalan tersebut, tidak mungkin dapat mewakili mereka secara efektif sekali gus tidak layak digelar wakil kaum itu.

Dua menteri terbabit adalah Senator Datuk Paul Low Seng Kwan dan Datuk Mary Yap Kain Ching.

Besar La Punya Haram ... TIDAK FASIH berbahasa Mandarin? Berapa ramai CHAUVINIST dan KIASU OPERA CINA dalam Malaysia yang TIDAK FASIH berbahasa MELAYU ? Lu cerita sikit Ah Beng ...

Sudah cukup baik Kerajaan MELAYAN pelantikan dua menteri tersebut

Ini adalah BAYARAN CASH kepada persatuan EKSTERIMIS dan CHAUVINIST DRAMA OPERA CINA KIASU yang menolak calon-calon MCA dan Gerakan pada Pilihan Raya Umum Ke-13.

Ah Beng DRAMA OPERA CINA KIASU ini bangang gamaknya ... SATU-SATUNYA bahasa yang semua warga negara ini wajib FASIH adalah BAHASA MELAYU yang merupakan bahasa kebangsaan.

Dasar Kepala Batu DRAMA OPERA CINA KIASU ... Perkara 152, Perlembagaan Malaysia memperuntukkan bahasa kebangsaan di Malaysia ialah BAHASA MELAYU. Lu tarak baca ke Ah Beng ?

Sekaligus, RAKYAT perlu diperingatkan kembali dengan insiden yang mencemarkan Parlimen tahun lalu oleh persatuan yang sama, DRAMA OPERA CINA KIASU ...

Persatuan EKSTERIMIS dan CHAUVINIST DRAMA OPERA CINA KIASU mengadakan demonstrasi dengan 500 ahli berarak membawa sepanduk 'Save Chinese Education Campaign' (Kempen selamatkan pendidikan Cina) pada 26 September 2012.




Tahun lalu menyaksikan DRAMA OPERA CINA KIASU ini menuntut ENAM PERKARA yang perlu diselesaikan oleh kerajaan DALAM SERBUAN di Parlimen untuk berjumpa Perdana Menteri.

1) masalah kekurangan guru yang serius di Sekolah Jenis Kebangsaan Cina (SJKC)
2) penempatan guru tidak berkelayakan bahasa Cina masih dihantar mengajar di sekolah Cina.
3) sijil peperiksaan bersama sekolah persendirian yang tidak diiktiraf
4) kesukaran permohonan pendaftaran ahli lembaga pengarah pengelola sekolah
5) kesalahan surat kelulusan penubuhan Sekolah Menengah Chong Hwa, Kuantan supaya memenuhi keperluan sistem sekolah menengah Cina dan;
6) penubuhan sekolah Cina persendirian di Segamat.

Barangkali masyarakat Cina 'MASIH BUTA' melihat sumbangan kerajaan terhadap pendidikan dan bahasa Cina serta sikap tolak ansur kaum majoriti negara ini yang sanggup membenarkan sekolah vernakular diteruskan ...

Bukankah isu lama berkenaan kekurangan guru berlatarbelakangkan pendidikan Cina dan sekolah persendirian Cina di Kuantan, hampir 90 peratus telah pun diselesaikan oleh kerajaan.

Masih ingat lagi dengan PERHIMPUNAN 926 ?
Masih ingat dengan LAKONAN DUA persatuan EKSTERIMIS dan CHAUVINIST DRAMA OPERA CINA KIASU ... Dong Zong dan Jiao Zong ?
Masih ingat bagaimana Kerajaan dibawah kepimpinan ORANG MELAYU KENA MAIN ?

Inilah masalah ORANG MELAYU, MUDAH LUPA ...

Apakah rakyat tidak terfikir mengapa ditonjolkan isu pendidikan Cina dengan membawa sepanduk 'Save Chinese Education Campaign' atau 'Selamatkan Pendidikan Cina' di Parlimen ?



alt
Laporan Awal Pelan Pembangunan Pendidikan Malaysia 2013-2025 yang dibentangkan 13 September 2012 ... BAKAL MENJADI IGAUAN RETORIK KERAJAAN ?

Mantap lakonan DUA persatuan EKSTERIMIS dan CHAUVINIST DRAMA OPERA CINA KIASU ini ...

Dong Zong menjadi kumpulan PENDESAK manakala Jiao Zong menjadi kumpulan PRO KERAJAAN. Cukup hebat skrip dan wayang Opera Cina yang dipersembahkan.

Secara halus, LAKONAN Jiao Zong untuk tidak menyertai PERHIMPUNAN 926 berjaya MEMBUTAKAN MATA KERAJAAN.

LAKONAN Jiao Zong tidak mahu dianggap terlalu ekstrim sehingga membelakangi kepentingan nasional. GULA-GULA PERISA KIASU Pengerusi Jiao Zong, Ong Chiew Chuan KONONNYA mahu Pelan Pembangunan Pendidikan Malaysia 2013-2025 yang diilhamkan kerajaan perlu diberi keutamaan.


LAKONAN 'terpaksa mengkhianati' rakannya Dong Zong untuk tidak menyertai PERHIMPUNAN 926 sekali lagi berjaya MEMBUTAKAN MATA KERAJAAN.

Barangkali juga MATA KERAJAAN sudah semakin RABUN ...

Dan keputusan Pilihan Raya Umum ke-13 juga menyaksikan MATA KERAJAAN kembali menjadi CELIK setelah RABUN untuk sekian lamanya. TSUNAMI CINA ... Rupa-rupanya KERAJAAN KENA MAIN depan belakang lah. Ke mana menghilangnya UNDi CINA ?

Sudah-sudahlah, Cukup-cukuplah ...

Kerajaan tidak seharusnya melayan lagi tuntutan-tuntutan tidak munasabah pertubuhan ini pada masa hadapan.

Call me a racist, heck i don't care!

Cukuplah memberi terlalu banyak muka terhadap pertubuhan EKSTERIMIS dan CHAUVINIST yang jelas didalangi oleh pembangkang, DAP khususnya.

Sudah TERLALU BANYAK bantuan telah disalurkan kepada sekolah Cina tetapi berapa banyak daripada mereka ini yang menyokong kerajaan ?

Lagi Mau Tolong, Lagi Mau Tunduk ... Tak Serik-Serik !



12 comments:

Anonymous said...

dah tuntut macam2 kat najib tapi haram tak undi najib, pastu dgn muka tembok 34 inci ada hati nak ajar najib pulak, suka hati najib la nak lantik sapa2 yg dia suka.. phuiii...

Anonymous said...

kalau tulisan tuan tanpa maki hamun, fakta dan isi tulisan tuan amat mengkagumkan. saya ingin menyebarkan nya sebanyak banyaknya, malang, kebanyakan pembaca yg juga pro kerajaan mungkin kurang tenteram dengan maki hamun haram jadah...the swear words dont do no justice to your otherwise good stuff...

Anonymous said...

sekolah 1 msia ..semua murid murid boleh bercampur..bahasa melayu sebagai bahasa pengantar.

Roslan Mohd Jaafar said...

Sekolah kebangsaan (national school) sudah ada untuk anak anak muda lebih patriotik untuk Malaysia, kenapa sekolah cina di pentingkan? Bolehkah budaya cina menyokong ketuanan melayu? Soal cina bantu kemajuan Malaysia tidak relevan sebab melayu tetap hidup tanpa cina.

Kalau sudah bertutur bahasa malaysia iaitu bahasa melayu pun tidak tahu, apa kita orang melayu boleh harap mereka sama bantu Tanah Melayu @MALAYsia? Cina hendak tentukan melayu mana yang patut jadi pemimpin?

Roslan Mohd Jaafar said...

Sekolah kebangsaan (national school) sudah ada untuk anak anak muda lebih patriotik untuk Malaysia, kenapa sekolah cina di pentingkan? Bolehkah budaya cina menyokong ketuanan melayu? Soal cina bantu kemajuan Malaysia tidak relevan sebab melayu tetap hidup tanpa cina.

Kalau sudah bertutur bahasa malaysia iaitu bahasa melayu pun tidak tahu, apa kita orang melayu boleh harap mereka sama bantu Tanah Melayu @MALAYsia? Cina hendak tentukan melayu mana yang patut jadi pemimpin?

usin said...

dpd kerajaan layan cinabeng tu, baik kerajaan bagi last warning. lagi bising2 dgn agenda cauvenis mereka, bagi pilihan kena hantar balik naik tongkang ke tanah besar cina atau ubah pendirian. SUSAH SANGATKAH NK BERTINDAK WAHAI PAK MENTERI????

Anonymous said...

wujudkan sekolah satu malaysia dulu sebelum kita cakap atau mulakan perbincangan pasal BN jadi satu parti.Minta2 jangan kerana UMNO/orang melayu yg akan rugi kemudiannya. pengalaman saya tahun '95 semasa buat kerja2 pembaikan di sjkc di jenjarom s'gor, anak2 murid di sana ditanamkan dgn kata2 bahawa mrka mestilah berusaha agar menjadi lebih cemerlang drp cemerlang kerana kata gurunya ,kjaan/BN takkan tolong mrka kalau sekadar cemerlang saja. tengok bagaimana psikologi yg ditanamkan diawal usia mrka lagi di sek vernakular tsbt.kjaan dituduh tak membantu. persepsi demikian ditanam diminda anak2 kecil lagi dan ianya akan dibawa sehingga dewasa.pemerintah mestilah bertegas dlm membela bangsa agar kuasa melayu tidak terlepas/terhapus.

Anonymous said...

alah x yah dlayan puaka2 ni!dia nk bckp itu ini.lantaklh..

Anonymous said...

Alaaa Najib , aku nak bagitau ni kat hang. Aku sokong Perkasa. Pi lah tolong Dong Zong tu. Kan Dong Zong yang tolong hang menang pru 13 kan? Orang cina yang 95% sokong BN dan hang menang kat Pekan kan? Orang cina yang hang dok jamu makan 50 gringgit sekepala tu yang kasi menang hang kan? Apa lagi....kasi tolonglah sama itu Dong Zong. Kesian depa...mintak tolong kat hang...kenanglah jasa dan budi Dong Zong nun....orang Mealyu tak pa hang jangan kesah aihh....orang Melayu Belacan Cencalok Tempoyak Budu Petai Jering semua dah kaya2 dah...bukan ka orang Mealyu 70% pegang kuasa ekonomi dalam Malaya ni ka apa ka? Betoii dak Najib oii.... pi pii lah tolong si Dong Zong kapiag haramjadah nun....satni tak menang pulak pru 14 nanti..

Anonymous said...

apakata kita buat piket depan dong ziong tu ...tulis besar besar.....bangsa cina yg tak fasih bahasa melayu sila keluar dari malaysia ...bley tak??? RASIS PUNYA BANGSA CINA ni

Anonymous said...

Mu orang tak pick up rupanya.... Pengerusi dong zong malu nak minta jawatan menteri kabinet cara elok atau dia dah mintak tapi pm buat tak tau jer, so dia cakap la macam tu seakan akan dia lebih berhak jawatan tu... Betul tak???

Max

Anonymous said...

Jgn bg muka lg pd agen2 komunis babi anjing ni krn kuasa undi da xde harga lg. Dulu mereka dgn rasa amat bongkak lg angkuh dgn myatakn kuasa undi mereka adalah penentu kpd kemenangan calon mlyu skligus telah myebabkn mereka mbuat pelbagai tuntutan yg tidak masuk akal lg myesakkn kerajaan tp pada PRU13 yg lepas tlah mbuktikn satu dunia bhwa kuasa pnentu undi mreka adalah tdk brharga lgsung serta tdk dapat mruntuhkn kuasa mlyu wlpn hampir 95% pgundi cinapig turun mngila babi utk mengundi pmbngkang tp tanpa disedari mereka telah mgecop didahi utk pgetauan satu bhwa mreka org2 cinapig adalah bngsa pgkianat dn amat tdk boleh diprcayai lgsung akan kata janji mereka sampai bila2 pn. Tindakn ini menunjukkn mereka ini satu bngsa yg cukup sifat kbabian dia yg amat pentingkn diri serta tdk knal erti knang budi kpd org yg telah kbenaran utk duduk dn mncari rzeki di bumi ini. Baru2 mndarat kt bumi malaya sifat mereka bkn baik skli dn amat mghormati dan myanjungi org mlyu tp slpas nndpt ksenangan serta kmewahan mereka mula rasa amat bongkak lagi angkuh serta mula memasang impian yg cukup busuk utk menguasai negara skligus mghambat org2 mlyu keluar dari bumi yg karamah ini. Bkn ke jelas mereka ni adalah bngsa anak sundal yg brhati kaudu..