Thursday, May 9, 2013

Anwar Ibrahim’s right-hand man Mohamed Azmin Ali is purportedly set to ditch Parti Keadilan Rakyat and the Pakatan Rakyat coalition.




Anwar Ibrahim’s right-hand man Mohamed Azmin Ali is purportedly set to ditch Parti Keadilan Rakyat and the Pakatan Rakyat coalition.

According to party sources, the 49-year-old politician wants to leave the coalition ‘due to his dissatisfaction over the allocation of Selangor state executive committee seats among Pakatan members.’

It is believed that 11 senior Pakatan figures – said to be newly elected Members of Parliament - are set to follow Azmin out the door.

Azmin’s absence from the mammoth Pakatan Rakyat rally fronted by leader Anwar Ibrahim in Kelana Jaya, Selangor on Wednesday night has not gone unnoticed, thanks in no small part to Azmin’s scathing Tweets about the event.

On Twitter, he slammed Pakatan for organising the rally, urging the coalition to accept their loss at the recently concluded 13th General Election.


Azmin tweeted, “Rakyat letih dengan asakan politik melampau. Terima hukuman, muhasabah diri, akui kelemahan, maju ke hadapan, tumpu rakyat bukan kerabat.” (The people are tired over the excessive political pressure. Accept the punishment, judge yourselves, admit weakness, progress and focus on the people, not kinship).


sumber : YAHOO news



Harapan kita agar Barisan Nasional TIDAK AKAN TERPERANGKAP dengan permainan politik JAMBU LAMA Anwar ini. Harapan tinggi juga diletakkan agar Barisan Nasional TIDAK AKAN menyediakan KARPET MERAH untuk Azmin dan 11 ekor PKR untuk masuk ke dalam UMNO.

Sidang media esok hanyalah PERMAINAN POLITIK JIJIK Azmin untuk MENGUGUT Ketua Peliwatnya, tidak lebih dari itu.

Dan jika benar sekalipun Azmin dan 11 ekor PKR keluar dari Parti Koyak Rabak, maka biarkan mereka ini bermain dengan BATANG-BATANG KAYU untuk MELIWAT Anwar.

MATLAMAT utama Azmin hanyalah untuk bergelar MENTERI BESAR Selangor, tidak lebih dari itu.  

Jangan ada pulak ORANG UMNO yang TERLIUR dengan GENTELAN LEMBUT Azmin Ali ini ... PARAH NANTI !!!






31 comments:

Anonymous said...

Moga jadi realiti. Amin.

Anonymous said...

Anwar kencing Azmin. Azmin kencing balik.

Anonymous said...

ni hanya lakonan azmin dan anwar supaya DAP boleh terima azmin jadi MB,apepun kita tunggu dan lihat mainan kotor mereka

Anonymous said...

da tak ada apa nak harap kat pak juburi tu.. Bulan depan bicara kes menutuh buntot saiful.. Kes Saman dia dgn dato Nallah pun tak lama lagi.. Amin ni wayang aja..jika benar Mati Mat pujaan jubur ni..da laam azmin menahan sabar..heheh

Anonymous said...

Geng2 UMNO, kite tonton je mcm tonton wayang. Xpayah kite sibuk2kn diri, nnti dituduh jdi batu api dan dalang plak. Xsedarkh kita selama ini, apa sahaja keburukan yg timpa PR...salah UMNO. Anak jatuh longkang pn salah UMNO. So...kite baik diam2 je. Dieorg nk gaduh....itu soal rumahtangga dieorg. Nk porak peranda...biarlah...nk buat cmne..dh pengundi selangor buat keputusan dh. Terima je lah wayang terhangat slps PRU13.

Anonymous said...

sedangkan lidah lagi tergigit, azmin ali cuma marah-marah sayang.. mereka berdua umpama irama dan lagu yg tak dapat dipisahkan! nampak macam ada keserasian.. yg sorang gila nak jadi PM, yg lagi satu meroyan nak jadi MB!

raismazzadam said...

Kita tgk sape yg kena tutuh...I LIKE MAT REMPIT..

raismazzadam said...

Kita tgk sape yg kena tutuh...I LIKE MAT REMPIT..

Anonymous said...

Hati-hati ,mereka ingin membalas perbuatan BN menjatuhkan kerajaan Perak satu ketika dulu.Semasa Anwar sibuk dgn September 16,kerajan PR Perak yg tumbang.Sekarang takut dalam kesibukan Azmin yg kononnya menghuruharakan PR ,ada sesuatu muslihat yg bakal di laksanakan Anwar.Jangan peduli pada mereka,Najib kena fokus membena kekuatan dan menyusun team yg ada sebaik mungkin jangan samapai ada yg merajuk dan mencari jalan lain.

raismazzadam said...

Kita tgk sape tutuh sape...I LIKE

Anonymous said...

aku sokong 10000 persen staement anon 10.38.whahahahahahahahhahah

Anonymous said...

jangan layan la....BN kena fokus untuk masa hadapan.... buat tindakan segera untuk melunaskan aku-janji. itu keutamaan....tang depa nak bergomol, bergaduh atau berbunuhan...itu bukan masalah kita.

Anonymous said...

Anon 10.37 - cadangan terbaik! Perangkap jer ni..

Nanhtc Desire said...

Tak payah BN nak layan karenah Pakatan Rakyat ni teruskan kerja utk rakyat, cumanya jgn main tolong sembrono saja, sebaiknya lihat masa PRU dia di puak mana pulak

Anonymous said...

Ini semua Lakonan UMNO rancang.....!

Anonymous said...

BN is Barua Negara!!! or Bangla Najib???

Anonymous said...

aku x percayalah jambu mawar ni nak kluar parti dgn member2dia tu,tp klw betul pun biarkan,jgn peduli.nak kluar konon,kluarlah

Anonymous said...

Tak kisahlah BN barua negara ke or bangla najib janji BN menang...kau ada.....hahahahaaaaaaaa

Anonymous said...

parti kencing rakyat juga yg 'rkyt2 tu ' sokong..

Anonymous said...

BN menang tu yang meroyan sakan tu......

Yang gua nak sangat tunggu ni...bila PR buat demo nanti ...Cer DAP ramai ker yang turun nak berarak...tak payah buka kedai.....yang PASti nanti lembu2 PAS yang banyak tergolek terlentang.....kesian pengikut

Padahal pemimpin2 PAS baik jer dengan Tok najib.....silap haribulan satu kapal PAS join BN...sejarah dah adakan....PAS pun melayu Islam dan Umno pun melayu Islam.....yang tinggal melayu liberal dalam PKR....tu yang kuat berlakun tu.....merajuk konon.

Anonymous said...

Aku sikit pun tak percaya die nak keluar parti nak letak jawatan ... tengok lak esok ...dia kan kata ini kerja UMNO ... Dah banyak kali macam ini ..Pihak lain yang buat UMNO kena tuduh ..Bagi PAS DAPs lagi mulai dari saudara seagama..JANGAN PERCAYA

Anonymous said...

selagi dia berguru dgn anwar ibrahim tengok kan sajalah.... dia tgh mencarik kambing hitam utk dikorbankan supaya jawatan MB berada dlm gengamannya. UMNO/BN, please stay away from this !

Anonymous said...

selagi dia berguru dgn anwar ibrahim tengok kan sajalah.... dia tgh mencarik kambing hitam utk dikorbankan supaya jawatan MB berada dlm gengamannya. UMNO/BN, please stay away from this !

Anonymous said...

logik akal mengatakan kalau kerusi MB jadi sasaran, lebih terjamin kalau depa masuk Pas kerana Pas dah tolak kerusi berkenaan.

dengan memasuki Pas, ia akan melahirkan situasi menang-menang untuk depa dan Pas. justeru Umnu jangan pulak 'hidung tak mancung..."

kik kik kik

Azrin Hardy said...

Tak betol smua ni..yg akan kuar dlm PC dia nanti adalah 'ini adalah fitnah terancang UMNO yg terdesak untuk melaga2kan kepimpinan PR yg telah mendapat mandat & kepercayaan rakyat di Selangor ni. Kami menghormati segala keputusan yg dibuat oleh DS Anwar yg merupakan ketua pakatan. Majlis Kepimpinan PR hanya memerlukan sedikit masa sahaja lagi utk mendapat persetujuan bersama dalam isu pelantikan MB Selangor.'

Tak cayer? Tunggulahh..

Anonymous said...

Ini semua poyooo anwar...

usin said...

pkr ni tak habis2 dgn drama. lantak kaulah azmin. kau nk luku kepala anwar ke, kau nk jawatan mb selangor ke, kau nk sembur kencing ke muka anwar ke...kau punya pasal la. pr menang kt selangor, buatlah sesuka hati ko dlm 5 tahun mendatang.

Anonymous said...

jom bancuh kopi panas... tengak drama politik tiga segi nih keh keh keh

Anonymous said...

Doa mak Tom buat azmin supaya tinggalkan si nuar dimakbulkan allah.Amin.

Anonymous said...

Jangan terlalu mengharap la. Assmin nak keluar PGayR, bagi aku, hidup mati PGayR, jiwa Assmin tetap bersama bang Nuar nye. Ni umpama memberontak bini tak dapat batang la.... udah la, tak payah di layan 'drama minggu ini' dari PGayR tu...

Anonymous said...

Lambang parti pun dah tau dah lambang lobang, satu parti lagi lambang cucuk pas tu rasa mcm nak gi bulan je...