Thursday, September 15, 2011


Orang Melayu dan India sudah boleh mengucapkan selamat tinggal bagi pemilikan tanah di Pulau Pinang. Chauvinist DAP sudah mula mengorak langkah mewujudkan gerombolan kapitalis Cina memonopoli kawasan kediaman utama.

Masyarakat Melayu dan India hanya layak untuk duduk di Balik Pulau jauh dari kawasan utama penempatan strategik. Agenda penyingkiran Melayu dan India dari pemilikan tanah dan kediaman strategik sedang berlaku. GWM cuba berbohong barangkali? ...





Kononnya ... Competency, Accountability and Transparency (CAT) yang dilambung tinggi melangit juak-juak Melayu PAS dan PKR untuk TUAN BESAR DAP bakal dijilat kembali di atas najis berat! ... Khak Ptuih!



PERSOALAN PERTAMA ...

1) Lim Guan Eng tidak pernah menghebahkan kepada rakyat Pulau Pinang berhubung pembelian tanah Turf Club oleh jutawan, Tan Sri Vincent Tan yang berharga RM459 juta.

2) Kenyataan kerajaan negeri DAP yang sering melaungkan tidak mengamalkan duit haram atau duit judi setiap kali ceramah atau majlis, hanyalah retorik paling besar semaya-mata.

3) Lim Kit Siang pernah membantah sebarang usaha projek membabitkan Bukit Bendera sejak kerajaan BN memerintah atas alasan kawasan rekreasi, kini Lim Guan Eng meluluskan projek tersebut.

4) Mengapa tidak dilakukan 'Open Tender System' seperti yang dilaungkan oleh kerajaan negeri DAP dan Pakatan Rakyat. Mengapa harus urusniaga dilakukan secara tertutup (backdoor).


Tapak Kelab Lumba Kuda ini akan dibangunkan sebagai kawasan kediaman berpagar mengandungi banglow mewah, semi-D banglow, kondominium dan lanskap. Anggaran nilai pembangunan kasar (GDV) adalah RM1.5 bilion.





In its rush to achieve this goal, it has opened the flood-gates to developers to build as much and as fast as possible: more houses, more high-rise apartments, more shopping malls and more commercial offices. If this is not properly planned and controlled we could end up destroying the unique charm of Penang island. - Dr Lim Mah Hui, ALIRAN, 26 Ogos 2011.

PERSOALAN KEDUA
Mengapa kerajaan negeri DAP Penang cukup tergesa-gesa untuk membolehkan para pemaju membina lebih banyak banglow, semi-D banglow, kondominium, kompleks membeli-belah, pejabat komersial dengan secepat mungkin tanpa sebarang sekatan?

Mampukah golongan berpendapatan rendah dan kelas pertengahan-rendah terutamanya masyarakat Melayu dan India memiliki aset ini dan mendapat manfaat dari projek mega ini. RM 1.5 billion beb!



BAGAIMANA PULA DENGAN PROJEK-PROJEK MEGA DAP CHAUVINIST YANG LAIN?


Ivory Property Group Bhd berjaya membida sebidang tanah seluas 41.5 hektar di Bayan Mutiara. Nilai transaksi dianggarkan bernilai lebih kurang RM 1.0 bilion. Ivory Property Group Bhd juga bersetuju (dengan syarat) untuk membeli setengah hektar tanah milik mutlak (freehold) di Batu Ferringhi pada harga RM 25 juta.



IJM Land pula akan membangunkan 103 ekar pembinaan hotel, pejabat korporat, rumah kedai dengan nilai RM 5 bilion.



Suiwah Corp Bhd akan bekerjasama dengan Qingjan Group Co Ltd (sebuah syarikat pembinaan China) untuk membangunkan sebuah projek bernilai berbilion ringgit. Suiwah juga terlibat dalam satu projek di tapak 3.6 hektar di Farlim yang mana GDVnya dianggarkan RM 1.0 billion.

Mah Sing Group Bhd memperolehi 3.38 ekar tanah milik mutlak untuk RM38.6 juta. Secara keseluruhannya, Mah Sing akan membangunkan 95 ekar tanah belah pulau di beberapa lokasi utama dengan anggaran GDV RM 1.6 bilion.



“To purchase a high-rise property priced above RM300,000 on the island, the buyer’s monthly household income would need to be between RM8,000 and RM10,000." - Lim Chen Aun, chartered valuer - STAR PROPERTY, 13 Ogos 2011.

Wow! Projek kerajan negeri DAPigs bernilai billion billion billion ringgit untuk membina banglow, semi-D banglow, kondominium, pejabat korporat, rumah kedai dan sebagainya.


PERSOALAN KETIGA
Mampukah masyarakat Melayu dan India memiliki hartamah ini?. Berapa ramai rakyat Pulau Pinang yang mempunyai pendapatan di antara RM 8,000 hingga RM 10,000 sebulan? Golongan dan bangsa kapitalis mana yang majoritinya mampu memiliki hartanah di atas!




BAGAIMANA PULA DENGAN PROJEK KONONNYA PERUMAHAN RAKYAT DAP CHAUVINIST PENANG?







Pukul rata, rakyat marhaen Melayu dan India hanya mampu memiliki rumah kos rendah dan rumah kos sederhana yang dibina tidak lebih dari 12,000 buah! (rumah kos rendah berharga RM 42,000; rumah kos sederhana berharga RM 72,500)

Apa justifikasi kerajaan negeri DAP lebih banyak menumpukan projek mega biliion billion billion ringgit?




Apa yang digembar gemburkan dalam BUKU JINGGAY Pakatan Haram ni? ... transparency? accountability? social justice? pro rakyat approach? responsible government? ... BULLSHIT! ... BULLSHITTING ALL THE WAY!

Agenda penyingkiran masyarakat Melayu dan India dari memiliki aset dan hartanah di Pulau Pinang sedang bermula oleh golongan kapitalis cina DAP.





Juak-juak Melayu Pulau Pinang yang menyokong parti pembangkang mungkin boleh mendapatkan penjelasan dari empat ahli parlimen Pulau Pinang makan gaji buta di atas! ... Kalau dan jika mendapat penjelasan! Rasanya haram sebarang penjelasan boleh diberikan.

Melayu PAS dan PKR sudah diperbodohkan dan di'anjing'kan oleh TUAN BESAR DAP ... Tepuk, Tepuk, Tepuk!


3 comments:

webmahaen said...

Hi, anda boleh bertukar-tukar link dengan saya?terima kasih

Nuar babi anjing dapigs said...

KEJAYAN DAPIGS mewngiport BABI dari China untuk menghalau rakyat MAlaysia

yg miskin..pi mampus


Kah kah kah..Mujahid Yusof Rawa sila asah parang & berjihad..

Anonymous said...

Ini baru permulaan saja...tunggu lah sedikit masa lagi ...
Jika melayu dan india masih tidak sedar, tak tahu apa nak cakap.
Pada PRU 13 yang akan datang...harap2
mereka ini dapat melakukan sesuatu.
Jangan sampai menyesal kemudian hari.