Wednesday, September 28, 2011






"Kamu perlu meninggalkan kuota. Tetapi kamu mesti menyokong mereka (Bumiputera) dalam cara yang akan membolehkan mereka berkembang dari usahawan kecil dan sederhana untuk menjadi lebih besar dan menjadi jaguh serantau," kata Perdana Menteri dalam sesi soal-jawab pada Forum Mega Trend Khazanah 2011 di sini. - MALAYSIAKINI, 27 Sept 2011.


Wow ... Satu lagi kejutan dari Perdana Menteri Malaysia DS Najib! Errr ... Mengapa agaknya Utusan Malaysia dan Berita Harian tidak mengeluarkan artikel ini? Bernama, Malaysiakini telah mengeluarkan artikel ini sejak malam semalam!

Jaga Boss? Jaga Periuk Nasi? Jaga-Jaga? ...



Berkemungkinan idea ini terhasil dari 'BASTARDISATION NAZIR RAZAK' ... masih ingat lagi dengan artikel GWM ini ... tahun lalu ...


Mengapa Ketua Pegawai Eksekutif CIMB Group dan adik kepada Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Abdul Razak begitu biadab sekali melabelkan Dasar Ekonomi Baru (DEB) sebagai bastardisation!



7 comments:

Anonymous said...

alaa...
kalau betul pun si nazir ni ckp cam tu....bukannya dia tau apa2 pun...lahir saja duduk dlm tempayan emas...keluarga kaya la tu....dewasa pulak jadi CEO bank...bukan lahir bawah pokok kelapa sawit atau kat bedang padi mcm org lain...pooooraahhh...

Anonymous said...

DEB lahir dari ilham allahyarham Tun Abd. Razak..., bapak pada budak Nazir nii...

Gelombang Wangsa Maju said...

SPOT ON ANON 11.51AM ...

Adi Kencana said...

Isu yang sensitif & perlu ambilkira masa depan orang Melayu...

Kerajaan nak rampas tanah Melayu Kampong Bharu? Baca di sini!!

http://apakecoh2.blogspot.com/

Anonymous said...

org2 kaya mcm korang bolehla kata camtu..

cuba tanya rakyat miskin kat bawah. aku berani cakap semuanya akan kata DEB bukan bastardisation.semua masih mengharap DEB..

oldman said...

Dengan ada nya kuota bumiputra melayu maseh melarat dibumi sendiri,melayu saolah pemerhati kejaayaan bangsa asing,melayu menompang dinegara sendiri tidak dinafikan ada melayu yg berjaya tanya diri sendiri berapa kerat yg atas usaha sendiri, berapa ramai jutawan segara dari golongan mana siapa 'cable' mereka...PAS janji syurga UMNO sumbat kemajuan,kesenangan,kesahjeteraan,kemajuan pada melayu..melayu sekarang saolah duduk bawah tempurung yg baiknya tempuruang diperbuat dari kaca maka dapat lah melayu memerhati sekelingya..nasib melayu. Yang kaya betambah kaya..Yg miskin begitu gak lah..

Anonymous said...

Kalau Najib nak hapuskan kuota bumiputera, maka dia sendiri patut letak jawatanlah sebagai perdana menterilah, beri pada orang lain yang lebih memahami sistem politik negara ini, saya pun menyampah dengan Najib ini, sama macam Pak Lah, cakap berdegar-degar, tapi habuk pun tak ada, buat apa? Tranformasi Ekonomi, 1Malaysia, inilah itulah, tapi hasil kepala otak apa yang ada? Saya memang tidak menyokong Pakatan Rakyat, tapi pada masa yang sama saya juga tidak menyokong kepimpinan Najib sebagai Perdana Menteri, sebabnya Najib macam Pak Lah, nak tungguh jadi masalah baru terhegeh-hegeh nak ambil tindakan. Malahan perkara yang sangat menggeramkan saya adalah pemansuhan PPSMI, pemansuhan ISA, kemudian dengan banyaknya demontrasi liar, hasutan, maki hamun, oleh Pakatan Rakyat, kemudian, keadaan ekonomi masyarakat makin keliru, makin caca marba, apa kerja Najib sebenarnya sebagai Perdana Menteri dan Menteri Kewangan sekiranya hal ini pun tak boleh diselesaikan? Kalau tak reti berhenti sajalah, jangan terhegeh-hegeh menggatal nak jadi perdana menteri, sedarlah kamu itu sudah tak layak, tak ada kualiti, cakap saja lebih, tapi tak guna apa pun, macam Pakatan Rakyat.

Kepada Nazir Razak pula, sedarlah diri, kamu sendiri pun, boleh naik atas macam sekarang ini sebab DEB, tak ada DEB, kamu sekadar orang merempat sajalah. Nak tanyalah, macam mana kamu boleh naik atas seperti hari ini tanpa bantuan kerajaan? Cakap besar saja, kononnya DEB itu 'bastardization', hey, Nazir Razak, your are the real of bastard and shenanigan. Without DEB, your are a beggar and you will not a CEO such you are now.

Inilah jenis manusia bangsa bumiputera yang telah lupa daratan, tidak sedar diri yang dia berjaya atas dasar DEB, kalau bukan kerana DEB, merempat macam gelandanganlah orang-orang sebegini. Mungkin Nazir akan kata bapa dia kaya, bekas PM, tapi sedarlah yang kaya dan bekas PM bapa kamu saja, kalau kamu bukan anak dia, sekarang ini sudah jadi pengemis merempat di tapi jalan mengharapkan belas kasihan orang sajalah, sedarlah diri.

Dulu masa Pak Lah, Khairy dan anak-anaknya (anak-anak Paklah) masuk campur urusan negara, sekarang ini, masa Najib pula bini dia dan adik beradik dia pula berlagak pandai walaupun pandir, kalau sekadar ada ijazah berjela dari luar negeri itu kertas saja, kalau hal untuk kepentingan bangsa pun tak reti nak nilai, itu manusia pandir namanya. Lepas ini biarlah haiwan peliharaan Najib pula masuk campur dalam urusan kerajaan. Biar Barisan Nasional dapat nama buruk sebab Najib dan keluarganya menjadi petualang perosak nama baik Barisan Nasional.

Say No To Najib, not vote for Najib, in 1999, you only win 241 majority, but in 13th general election, you will lost your parliamentary seat. Don't be arrogant person because now you are a prime minister because you are appointed by ordinary people whose vote you in previous general election, you got the post by vote of people and you will kick down from your post by vote of people.