Saturday, September 24, 2011


Tuan / Puan / Saudara / Saudari adalah dijemput untuk menghadiri Rumah Terbuka Aidilfitri - BN Parlimen dan UMNO Wangsa Maju.


Tarikh : 24 September 2011

Hari : Sabtu

Masa : 8.00 malam - 12.00 malam

Tempat : SK Danau Kota Wangsa Maju (Sebelah Tapak Bazar UP-Town Danau Kota)



YAB DS Najib dan YAB Tan Sri Muhyiddin akan turut berada meraikan Rumah Terbuka Aidilfitri - BN Parlimen dan UMNO Wangsa Maju bersama dengan warga Wangsa Maju.



PS - Pembangkang juga dijemput ... jemput tengok aje! Kalau tak malu nak makan free ... join le!



54 comments:

Anonymous said...

Kalau ahli PAS, DAP atau PKR nak datang pun tak dihalang, Barisan Nasional bukannya jenis asobiyah, datanglah, tak kisah. GWM, janganlah begini, nanti Barisan Nasional dikatakan sombong pula. Nik Aziz nak datang pun datanglah, rumah terbuka katakan. Mat Sabu nak datang pun datanglah, rumah terbuka katakan. Tak tahulah kalau Pengerusi Barisan Nasional Wangsa Maju tak mahu mereka ini datang. Tapi bagi saya tak payah sekatlah, nak datang datanglah, Barisan Nasional bukannya jenis pilih-pilih, Barisan Nasional untuk semua kaum, semua bangsa, selagi kita rakyat Malaysia.

Aku Peduli Apa @ APA said...

Salam bro GWM.
Gua ingat nak turun jugak malam esuk.Nk cium tangan Najib ngan Muhyiddin diatas keperihatinan mereka terhadap gua.

Boleh email no phone bro kat azmiapa@gmail.com tak..nanti gua helo bila ada sana..

Gua sebenarnya nak jumpa dgn lu je..bab cium tangan tu lawak je.

Anonymous said...

saya syurkan Pakatan Rakyat hendaklah saman BN, SPR & JPN kerana memalsukan pengundi. Terutamanya yg dah terbukti spt yg didakwa oleh Khaleh Samad, Pelimen Sham Alam..... RM3.5 juta. Kini org Bugis disabah pulak doh. Seekor peng hantu X masa pemerihtan BN yg penipu X jumlah penduduk & duit itu akan diberikan 1/3 kpd rakyat kawasan tersebut.

Gelombang Wangsa Maju said...

HE HE HE ... SINDIR TU ANON 12.51AM!

Gelombang Wangsa Maju said...

INSYA ALLAH A.P.A. ... NANTI GUA EMAIL!

Gelombang Wangsa Maju said...

SEMUA RAKYAT DIJEMPUT HADIR ... GWM SINDIR SKIT JUAK-JUAK PEMBANGKANG NI! ... ANWAR PUN BOLEH BERTANDANG!

aduhai papagomo said...

jom buat aktiviti parti di sekolah. kat sekolah boleh jer politik zer tak? kah kah kah

musangka said...

Pasai apa plak pendokong PAS tegar macam aku takleh pi??

Takde plak tertulis dlm jemputan tu aku takleh makan!!

AKU MESTI PI & MAKAN!!

Nak saman ka?????

musangka said...

PS - Pembangkang juga dijemput ... jemput tengok aje! Kalau tak malu nak makan free ... join le!

Takpe le...! Takleh makan pun takpe, aku bawak bekal!

Dpt tgk pun jadik le. Nak tgk Najib makan tang mana. Bersama rakyat ka or kat MEJA VIP!!!

Anonymous said...

Musangka, berkenaan PM nak makan di mana itu dia punya sukalah, kamu sibuk apahal? Malahan dalam PAS sendiri pun, golongan kononnya ulama dan tok guru pun makan sama-sama mereka saja, tak joint sekali orang ramai, apa cerita? Kalau ada tempat khas disediakan oleh penganjur untuk VIP, apa salahnya? PAS ini cakap saja banyak, tuduh yang bukan-bukan pada Tun Dr. Mahathir kononnya menentang hukum Allah, tapi sebenarnya Tun Mahathir nasihatkan PAS supaya nak buat sesuatu itu fikir panjang, buat perancangan yang teliti, baru buat, barulah dapat dilaksana dengan baik, ini tidak nak buat hudud, tapi perancangan tak ada, tak kaji kesan dan akibat dari keadaan sosial masyarakat sekarang ini, bila jadi masalah lari berambus pergi Syria berkawan dengan Azmil Mustapha, lihat Azmil, kononnya di Syria aman damai dan tenang nak buat ibadat, tapi apahal sekarang lari balik Malaysia? Sebabnya dia takut mati kena bom dengan geng-geng Bashar Assad, meluat tengok ceramah Azmil yang menipu orang ramai tentang kononnya Malaysia jahat dan di Syria aman damai, kononnyalah.

Musangka, kamu menuduh Barisan Nasional menentang hukum Allah sebab tak laksana hudud, tapi saya nak tanyalah, apakah hukumnya berdemontrasi liar di jalanan hingga menyebabkan kesusahan kepada orang ramai, menyebabkan kekacauan dan macam-macam masalah? Lagi satu, dalam Islam mazhab apakah yang benarkan ceramah maki hamun, hasutan dan demontrasi liar yang menjadi pegangan PAS ketika ini? Kitab apa yang diguna pakai? Adakah telah ada Islam Mazhab Pakatan Rakyat yang berpandukan buku The Prince (matlamat menghalalkan cara) oleh imam Al-Sheikh Al-Fadhil Sahibul Fadhilah Tuan Guru Ustaz Niccolo Micheavelli, pengarang buku The Prince itu? Saya banyak tanya puak-puak PAS ini, seorang pun tak berani jawab, tengok Musangka berani jawab atau tidak? Berani kerana benar, takut kerana salah. PAS kata UMNO asobiyah, tapi PAS menyeleweng maksud asobiyah, asobiyah bukan saja perkauman, tapi taksub dengan jemaah mereka hingga buat salah pun dibela, itulah macam yang berlaku masa zaman jahiliah dahulu, asobiyah menjaga kabilah, hatta kalau ada ahli kabilah menyeksa orang, maka bukannya nak halang perbuatan itu, tapi ditokok tambah lagi hingga yang kena seksa itu mati dengan penuh ngeri. Inilah asobiyah, PAS pengamal asobiyah, kalau dipihak puak mereka, mereka akan sokong buta tuli, kalau di pihak Barisan Nasional, mereka akan menentang buta tuli, lihat isu Anwar Ibrahim dan Dr. Rais Yatim, dalam kes Anwar Ibrahim, ada video, ada bukti DNA, dan macam-macam bukti, PAS kata itu semua pembohong, PAS tak siasat pun, tapi mereka terus tak dapat terima kenyataan sebabnya, Anwar satu kapal dengan PAS, dalam Pakatan Rakyat, video pun kata besi, tak boleh jadi saksi, kena ada 4 saksi lelaki beriman, kena ikut hudud. Tapi bila Mahfuz Omar menuduh Dr. Rais Yatim sebagai perogol, tak ada video, tak ada bukti DNA, tak ada saksi 4 lelaki beriman pun tak apa, malahan yang dikatakan kena rogol pun terkejut dan menafikan kejadian berkenaan, PAS tetap anggap Dr. Rais perogol hingga Mahfuz Omar buat cerita dalam blog dia minta Yang DiPertuan Agong singkirkan Dr. Rais dari parlimen dan menteri kabinet, sebab apa sebab Dr. Rais adalah dari Barisan Nasional, maka mereka akan tuduh sesuka hati, tak pakai hudud pun tak apa, malahan Mahfuz Omar kalau ikut hukum hudud, perlu dirotan 80 kali sebab buat tuduhan bukan saja tanpa saksi, tapi tanpa bukti, Nik Aziz kalau nak buat hudud, sila ambil tindakan terhadap Mahfuz Omar dulu, pergi heret Mahfuz ke Balai Lundang atau ke tengah bandar Kota Bharu, dan rotan dia 80 kali sebagai menandakan betapa ikhlasnya Nik Aziz nak tegakkan hudud demi kemaslahatan agama, bukannya sekadar retorik politik sebab nak undi pilihanraya. Tok Guru, jangan cakap saja lebih, laksanakan dulu, pesalah pertama pun dah ada, Naib Presiden PAS sendiri, kalau berani buatlah, itu pun kalau ikhlaslah, tapi kalau sekadar publisiti murahan tahap longkang, terpulanglah. Kita tunggu komen dari Musangka, apa pula dia nak merapu lepas ini. Saksikanlah hujah putar belit dari Musangka selepas ini.

musangka said...

1246,
Ni soklan ke, ceramah??

Sebagai pimpinan yg dipilih ole rakyat. Tak kira PAS ke atau Umno ke, tunjuk tauladan yg sesuai. Apasai takleh bertinggung makan sama rakyat? Najib or Nik Ajis or others ni, mai dari planet mana?

Aku tak tuduh pun pemerintah tolak Islam! Tapi jika PAS bole ada draf yg dah lulus di DUN & dikatakan tak HALAL,

MANA DRAF HUDUD KERAJAAN BN YG HALAL TU????

Klu ada...pakai je le!!
Nak tunggu apa?
Nak tunggu malaikatmaut mai...!!!

Anonymous said...

Musangka, jawablah dulu soalan saya, jangan kelentong sana sini pula. Tak payah nak pusinglah, kamu semak balik segala komen-komen kamu di merata-rata blog, kamu menuduh Barisan Nasional menyekat hukum hudud dan tak mahu hudud, apa cerita?

Musangka, teladan pimpinan PAS sesuai sangatkah, serban sebesar bakul, jubah putih melepak, tapi maki hamun dalam ceramah macam orang kena rasuk dengan hantu raya, tak cukup dengan itu siap demontrasi liar lagi, kemudian masih tak puas hati, menghasut orang pula, itu teladan jahiliah mana yang diikuti oleh PAS? Musangka, jawablah soalan saya, jangan jadi asobiyah, kena faham asobiyah ini apa, bukannya sekadar perkauman, malahan asobiyah ini taksub kepada kumpulannya saja, kalau buat jahat oleh kumpulan pun 'wajib' dibela habis-habisan macam isu Anwar dan Dr. Rais, satu ada bukti macam-macam, tapi PAS kata itu semua fitnah, tapi yang satu lagi pula tak ada bukti, tak ada saksi, PAS jaja keliling negara tuduh yang bukan-bukan, apa cerita?

Jangan pusing-pusinglah, dalam hudud sendiri pun, menentang kerajaan secara jahat adalah suatu jenayah dan boleh dihukum, kalau bab ini, bila Nik Aziz buat hukum hudud di Kelantan, dia yang paling awal sekali ditangkap, lepas itu mana-mana penceramah PAS yang kaki maki hamun dan tukang menghasut akan ditangkap satu persatu kerana melakukan pengkhianatan terhadap kerajaan dan negara melalui ceramah maki hamun dan hasutan. Musangka, jangan pandir macam tok guru kamu itu, tok guru kamu itu pandir, dia berlagak pandai, tapi dia sebenarnya pandir, tuduh orang macam-macam, tapi diri sendiri tak tahu nak buat apa untuk selesai masalah. Kamu boleh lihat surat Tun Dr. Mahathir kepada Nik Aziz berkenaan hukum hudud PAS 1993 di mana Tun Dr. Mahathir menerangkan pada Nik Aziz bahawa kena tengok kesesuaian keadaan, dan jangan sampai buat sesuatu jadi huru hara dan kekacauan pula, niat baik pun tapi kalau laksana dengan cara yang tidak berhemah dan tak kena cara, maka akan jadi masalah, itu yang diterangkan oleh Tun Dr. Mahathir dalam suratnya, tak ada pun kata-kata maki hamun dan ugutan sebagaimana yang dimomokkan oleh puak-puak tukang fitnah PAS itu, sila lihat di laman sesawang HHalem berkenaan surat berkenaan.

musangka said...

212,
Ceramah lagi..kesian jugak nie!

Suma persoalan dlm ceramah panjang lebaq hg dah aku jawab. Takpe, aku jawab lagi...

MANA DRAF HUDUD KERAJAAN BN YG HALAL TU????

musangka said...

Aku tak kisah hangpa balun pimpinan PAS! Yg salah, balun la! Tapi jgn sampai nampak kedaifan sendiri.

PAS perintah K'tan baru 20 thn lebih. BN perintah Msia & punya kuasa penuh dah 54 thn.

SAPA YG PATUT KUAQ DRAF HUDUD DULU??

musangka said...

MALAYSIA NI,

NEGARA ISLAM KA, SEKULAR?????????

Mmuuaahhhahahaha!!!

musangka said...

Muhyidin kata, Umno terima Hudud. Tapi tak sampai seru lagi nak buat.

Bila seru tu nak sampai? Sementara nak tunggu seru tu, bole pulak kita guna kanun kapiaq!!!

Ni apa jenis punya Islam ni???

Anonymous said...

Musangka, jangan cakap banyak saja, jawablah soalan saya, ini tidak melalak itu dan ini macam Nik Aziz, tapi tak tahu nak selesaikan masalah, biasalah puak-puak PAS ini memang suka melalak itu dan ini, itu saja kerja mereka, melalak di pentas ceramah politik, melalak di jalanan, melalak di mimbar masjid, khutbah jumaat pun jadi khutbah politik, sana sini melalak, itu adalah kerja puak-puak PAS. Musangka, jawablah soalan saya itu, ini tidak pusing sana, pusing sini nak larikan diri dari persoalan sebenar. Musangka, dalam surat Tun Dr. Mahathir kepada Shiekh Nik Aziz, ulama politik PAS telah menerangkan bahawa beliau (Tun Dr. Mahathir) tidak tidak menentang hudud, tapi kena buat kajian mendalam berdasarkan situasi semasa, bukannya pakai main hentam saja. Ini tidak, puak-puak PAS tuduh pula Tun Dr. Mahathir menentang hukum Allah, sedangkan bukan sebegitu yang hakikatnya. Musangka tak dapat jawab soalan saya, lepas itu dia merepek macam-macam, sudah diduga, puak-puak PAS ini bila tak boleh jawab soalan, penyakit gila babi mereka menyerang kembali, mereka akan merepek macam-macam. Isu hudud ini PAS yang mainkan, apahal pula nak salahkan UMNO atau Barisan Nasional pula? Itulah jenis tak reti bahasa macam Musangka ini mana tahu apa, sama sebiji macam tok guru dia itu, sama-sama biul, sama-sama tolol. PAS cakap saja lebih, Mahfuz Omar buat tuduhan melulu,bukan saja tak ada saksi 4 lelaki beriman, malahan bukti pun tak ada tak kena pun rotan 80 kali sebagaimana dalam hudud, apa cerita? Sudahlah buat cerita bohong pasal Dr. Rais Yatim yang dia tuduh perogol, minta maaf pun tidak, ustaz dan ulama politik dalam PAS membela tindakan Mahfuz Omar, tok guru pun cari macam-macam dalil nak tegakkan kepalsuan, inilah PAS asobiyah, taksub kepada kumpulan mereka sendiri, macam Black Metal pula PAS ini, lihat Black Metal, taksub pada kumpulannya, macam itu juga Punk, Skinhead, dan macam-macam lagi kumpulan liar, sama sebiji macam PAS, Musangka pun sama juga, sokong PAS buta tuli, asobiyah melampau, ikut teladan jahiliah. UMNO tidak pula macam itu, misalnya kes Anwar Ibrahim masa dalam UMNO dulu, Tun Dr. Mahathir pecat Anwar sebab isu moral, perbuatan maksiat, tapi Nik Aziz dan tok guru PAS boleh bela Mahfuz, walaupun Mahfuz tuduh Dr. Rais Yatim sebagai perogol, saksi 4 lelaki beriman tak ada, bukti pun tak ada, malahan yang kena rogol pun terkejut dan nafikan dirinya dirogol, tapi tok guru dan ustaz PAS bela Mahfuz habis-habisan, sebabnya PAS adalah parti asobiyah, membela segala tindakan ahli mereka, perbuatan mungkar pun dibela, PAS sudah jelas adalah parti asobiyah, mereka tuduh UMNO asobiyah, tapi UMNO bukan asobiyah, UMNO bela bumiputera, tapi tidak tindas bukan bumiputera, tapi PAS sanggup ketepikan kebenaran, sanggup bela maksiat, sanggup putar belit sana sini untuk kepentingan asobiyah mereka, Musangka ini salah seorang buktinya. Tunggulah, apa lagi Musangka ini nak merepek, atau dia terus lari tak berani bagi komen lagi, PAS memang begini, cakap saja lebih, tapi bukan tahu buat apa pun, kaki kelentong saja.

Anonymous said...

Musangka, jangan cakap banyak saja, jawablah soalan saya, ini tidak melalak itu dan ini macam Nik Aziz, tapi tak tahu nak selesaikan masalah, biasalah puak-puak PAS ini memang suka melalak itu dan ini, itu saja kerja mereka, melalak di pentas ceramah politik, melalak di jalanan, melalak di mimbar masjid, khutbah jumaat pun jadi khutbah politik, sana sini melalak, itu adalah kerja puak-puak PAS. Musangka, jawablah soalan saya itu, ini tidak pusing sana, pusing sini nak larikan diri dari persoalan sebenar. Musangka, dalam surat Tun Dr. Mahathir kepada Shiekh Nik Aziz, ulama politik PAS telah menerangkan bahawa beliau (Tun Dr. Mahathir) tidak menentang hudud, tapi kena buat kajian mendalam berdasarkan situasi semasa, bukannya pakai main hentam saja. Ini tidak, puak-puak PAS tuduh pula Tun Dr. Mahathir menentang hukum Allah, sedangkan bukan sebegitu yang hakikatnya. Musangka tak dapat jawab soalan saya, lepas itu dia merepek macam-macam, sudah diduga, puak-puak PAS ini bila tak boleh jawab soalan, penyakit gila babi mereka menyerang kembali, mereka akan merepek macam-macam. Isu hudud ini PAS yang mainkan, apahal pula nak salahkan UMNO atau Barisan Nasional pula? Itulah jenis tak reti bahasa macam Musangka ini mana tahu apa, sama sebiji macam tok guru dia itu, sama-sama biul, sama-sama tolol. PAS cakap saja lebih, Mahfuz Omar buat tuduhan melulu,bukan saja tak ada saksi 4 lelaki beriman, malahan bukti pun tak ada tak kena pun rotan 80 kali sebagaimana dalam hudud, apa cerita? Sudahlah buat cerita bohong pasal Dr. Rais Yatim yang dia tuduh perogol, minta maaf pun tidak, ustaz dan ulama politik dalam PAS membela tindakan Mahfuz Omar, tok guru pun cari macam-macam dalil nak tegakkan kepalsuan, inilah PAS asobiyah, taksub kepada kumpulan mereka sendiri, macam Black Metal pula PAS ini, lihat Black Metal, taksub pada kumpulannya, macam itu juga Punk, Skinhead, dan macam-macam lagi kumpulan liar, sama sebiji macam PAS, Musangka pun sama juga, sokong PAS buta tuli, asobiyah melampau, ikut teladan jahiliah. UMNO tidak pula macam itu, misalnya kes Anwar Ibrahim masa dalam UMNO dulu, Tun Dr. Mahathir pecat Anwar sebab isu moral, perbuatan maksiat, tapi Nik Aziz dan tok guru PAS boleh bela Mahfuz, walaupun Mahfuz tuduh Dr. Rais Yatim sebagai perogol, saksi 4 lelaki beriman tak ada, bukti pun tak ada, malahan yang kena rogol pun terkejut dan nafikan dirinya dirogol, tapi tok guru dan ustaz PAS bela Mahfuz habis-habisan, sebabnya PAS adalah parti asobiyah, membela segala tindakan ahli mereka, perbuatan mungkar pun dibela, PAS sudah jelas adalah parti asobiyah, mereka tuduh UMNO asobiyah, tapi UMNO bukan asobiyah, UMNO bela bumiputera, tapi tidak tindas bukan bumiputera, tapi PAS sanggup ketepikan kebenaran, sanggup bela maksiat, sanggup putar belit sana sini untuk kepentingan asobiyah mereka, Musangka ini salah seorang buktinya. Tunggulah, apa lagi Musangka ini nak merepek, atau dia terus lari tak berani bagi komen lagi, PAS memang begini, cakap saja lebih, tapi bukan tahu buat apa pun, kaki kelentong saja.

September 24, 2011 2:54 PM

musangka said...

anon 254,

Mana hg dpt data2 pasai surat TunM tu???

Jawab yg ni dulu, baru aku bole cuba jawab seterusnya, berperingkat.

musangka said...

anon 255,

Kesahihan surat TunM adalah tonggak hujah hg. Aturan dlm debat, aku kena cabar ketulinan kandungan surat tersebut terlebih dahulu.

Sila nyatakan sumber & klu bole lampirkan. Aku nak copypaste. Seterusnya aku akan panjangkan ke pej MB K'tan, utk pengesahan.

Jika ianya tulin. Ia bole dijadikan asas perbincangan kita.
Jika tidak, jgn gunakan persepsi sebagai inti hujah....nampak daif sgt2!!!

Anonymous said...

Lihat di sini Musangka: http://hhalem.blogspot.com/2011/09/hukum-hudud-pas-surat-tun-dr-mahathir.html

Tak ada pun ugutan dari Tun Dr. Mahathir, cuma nasihat untuk elakkan masalah di kemudian hari saja, bukan tak boleh buat hudud, tapi kena lihat kesesuaian keadaan, itu nasihat Tun Dr. Mahathir kepada Nik Aziz, tapi mungkin Nik Aziz buta huruf tak reti baca, dia tuduh yang bukan-bukan pula. Tapi saya nak tanyalah, bila nak jalankan hukuman hudud sebat 80 rotan terhadap Mahfuz Omar yang buat penipuan dengan menuduh perkara yang tidak sepatutnya kepada Dr. Rais Yatim? Bukti tak ada, saksi beriman 4 orang lelaki pun tak ada, sudahlah itu, yang dikatakan kena rogol pun terkejut dan menafikan tuduhan melampau berkenaan, apa cerita, apahal tok guru politik dan ustaz politik boleh bela, jawablah Musangka, takkan kamu pun biul dan bengong macam Nik Aziz juga, ceramah saja tahu, mentadbir negeri macam mangkuk hingga Kelantan jadi macam negeri bangladesh, ramai rakyatnya hijrah ke negeri lain kerana tak ada peluang ekonomi untuk rakyatnya untuk dapat kerja. Jawab Musangka, jangan tak jawab. PAS=Black Metal, Punk, Skinhead dan kumpulan liar, sebab penyokong asobiyah, sebab itulah mereka menyokong Mahfuz Omar yang membuat penipuan berkenaan Dr. Rais Yatim, berani kerana benar, takut kerana salah, Anwar takut dibicarakan kerana takut tembelang pecah, PAS pula jadi 'anjing suruhan' DAP untuk rosakkan perpaduan bumiputera dan Islam.

Anonymous said...

Dah lihatkah surat itu Musangka? Ada Tun Mahathir cakap "Nik Aziz, jangan buat hudud, nanti lebam biji mata", ada macam itu? Tak ada, malahan tidak pula Tun Dr. Mahathir pergi rumah Nik Aziz dan cekak baju Nik Aziz untuk tak buat hudud, ini semua pembohongan Parti Asobiyah Seleweng (PAS) saja. Mana dia komen dari Musangka, sudah larikah? Pergilah tanya Nik Aziz pasal isu surat itu. Berani kerana benar, takut kerana salah. PAS = Black Metal, Skinhead, Punk dan kumpulan liar sebab penyokong asobiyah, Mahfuz yang buat tuduhan melulu boleh bebas bergentayangan buat macam-macam tuduhan melulu yang lain pula, tak ada pun tindakan dari Nik Aziz nak nasihatkan si Mahfuz Bean itu, apatah lagi nak jalankan hukum hudud terhadap Mahfuz Bean, tak akan dibuat oleh PAS punya, jangan haraplah parti asobiyah seperti PAS akan ambil tindakan terhadap puak-puak mereka kerana bagi PAS mereka itu baik sangat dan orang lain saja yang jahat, PAS penipu dan kaki kelentong.

Anonymous said...

Mana dia Musangka, penyokong Parti Asobiyah Seleweng (PAS) yang suka tuduh yang bukan-bukan pada kerajaan itu? Sudah larikah? Itulah mereka ini mana berani berdepan dengan keberanan sebab mereka tak tahu pun nak uruskan negara, mereka (Pakatan Rakyat termasuk Parti Asobiyah Seleweng (PAS)) hanya tahu sibuk berpolitik saja, hal pembangunan, hal menjaga perpaduan, hal mengurus negara mana mereka tahu, sebab dalam kepala otak Pakatan Rakyat termasuk Nik Aziz, adalah pilihanraya, undi, kuasa, itulah yang menjadi keutamaan Pakatan Rakyat. Musangka, saya menunggu komen anda. Sekian, terima kasih.

musangka said...

anon 322,http://hhalem.blogspot.com/2011/09/hukum-hudud-pas-surat-tun-dr-mahathir.html

Walaupun aku MCE 3 ja. Namun aku tau cara2 buat sorat.

Ini bukan sorat TM. Ini penjelasan dari hhalem.blogspot!

AKU NAK TGK SURAT TUNM!!!!!

Kehadapan YB Tuan Guru.............................

La ni, sapa kelentong sapa nie????

musangka said...

anon 322,

Aku dah layan hg, kira dah besaq rahmat. Ikut adat blogger, yg takdak 'MYKAD' Tak payah dilayan.

Takpe, aku tak kisah. Pasai aku anggap macam anak aku. Hg nak cari ilmu! But, jgn guna keletong persepsi pd suma org!!!

Anonymous said...

Musangka, tak payah nak pusing-pusinglah, memang sikap puak Parti Asobiyah Seleweng seperti kamu tak dapat terima kenyataan, kalau tak puas hati,pergi ke pejabat Nik Aziz dan tanya di mana surat yang menyatakan Tun Dr. Mahathir ugut jangan buat hudud itu, ada kamu pernah baca surat Tun Dr. Mahathir ugut Nik Aziz supaya jangan buat hudud? Ketulinan kepala otak kamulah Musangka, tulin konon, tulin kepala otak sajalah.

Berkenaan
Kehadapan YB Tuan Guru.............................

Nak tulis apa pula, takkan nak tulis Kehadapan Adinda Nik Aziz tersayang..........., macam itukah nak tulis? Musangka, jangan cakap banyaklah, kalau kamu tak dapat jawab yang ini, jawab isu Mahfuz Bean, bila nak jalankan hukum hudud terhadap Mahfuz Bean yang buat tuduhan yang bukan saja tak ada bukti,malahan saksi pun tak ada, lagi lucu yang dikatakan kena rogol pun terkejut dan menafikannya, bila nak heret Mahfuz ke Balai Lundang atau ke tengah bandar Kota Bharu untuk laksanakan hudud terhadap Mahfuz Bean? Jawablah Musangka, jangan tak jawab. PAS = Parti Asobiyah Seleweng yang sama dengan Black Metal, Punk, Skinhead dan kumpulan liar sebab amalkan asobiyah.

Anonymous said...

Musangka, kamu tahukah saya tak ada Mykad? Mana kamu tahu, itu tuduhan tulin jenis apa? Saya ada Mykad, takkan nak jaja keliling negara pasal Mykad saya? Saya guna identiti Anonymous itu saya punya hal, kamu sendiri pun, apakah nama sebenar kamu Musangka? Itu sajakah nama kamu? Mesti ada binnya, contohnya Musangka bin Jebonka, sekadar contoh, bukan nak hina. Isu Mahfuz Bean macam mana Musangka, apahal diam? Jawab jangan tak jawab, ia bukan soal saya guna nama anonymous, tapi isu pokok adalah kebenaran yang diperbahaskan di sini. Berani kerana benar, takut kerana salah, Musangka takut jawab soalan saya, maka faham-fahamlah sendirilah.

musangka said...

anon 328,

Hg yg sebut pasi surat TunM tadi kan. Ok, begini. Aku tak bole jawab persoalan berbentuk persepsi. Persepsi setiap makhluk berbeza & masing2 punya hak keatasnya. Jadik ianya tak bole di persoalkan. Aku tak persoalkan persepsi hg terhadap PAS selagi tak sentuh apa2 fakta. Surat TunM itu fakta! Jadi, aku persoalkan tentang itu!!!

musangka said...

345,

MyKad tu ID hg la....
Aku guna ID supaya senang utk pihak KDN cari.

Ada status kat situ!

Jika jujur, guna ID, letak gambor apa pun takpa!!! Sign up with blogger!!

Anonymous said...

Musangka, lepas ini pergilah ke Kampung Pulau Melaka, dan jumpalah Nik Aziz di rumahnya, tanya dia mana dia surat yang kononnya Tun Dr. Mahathir ugut dia jangan buat hudud itu. Lepas itu kamu buat salinan dan upload dalam blog dan youtube, tapi minta kebenaran dari Tuan Guru Ulama Politik Nik Aziz dululah, ada berani? Kita tunggu dan lihat sikap Musangka selepas ini, apakah beliau sanggup terima kebenaran atau beliau takut menerima kebenaran kerana dia seorang asobiyah yang menyokong Parti Asobiyah Seleweng (PAS), sama-sama nantikannya. Tapi sebelum itu isu Mahfuz Bean macam mana pula? Ikut hudud kena rotan 80 kali sebab buat tuduhan yang bukan saja tanpa saksi, bukti pun tak ada, malahan yang kononnya mangsa rogol pun terkejut dan menafikan dirinya dirogo, apa sudah jadi? Jawab jangan tak jawab, ada berani Musangka? Saya nantikan hujah kamu untuk jawab isu ini, sekian, terima kasih.

Anonymous said...

Musangka, nama sebenar kamu apa? Takkan Musangka saja, mesti ada binnya, contohnya Musangka bin Jebonka atau Musangka bin Asobiyah, sekadar contoh, bukannya nak hina. Jangan cakap saja lebih, isu pokok cuba nak elak pula, jawab isu Mahfuz dan hudud dulu, cakap banyak tak guna, tindakan itu penting.

musangka said...

352,

Aik! aku plak kena pegi? Ni hudud mana hg pakai nie??

Lain kali jgn berhujah nak cari menang!!!

musangka said...

354,

Pd yg punya ekses, nama, alamat,i/c no, phone no, suma ada kat acc aku.

Supaya senang, polis cari jika kita kelentong kuat sgt!!!

Anonymous said...

Musangka, apa yang kamu merepek ini, kamu kata surat dalam blog HHalem itu tipu, kalau kamu tak percaya sangat, pergilah tunjuk bukti bahawa surat dalam Blog HHalem itu tipu, heret Nik Aziz sekali untuk buat sidang media. Apahal pula nak larikan diri dari tanggungjawab pula? Takkan saya nak jumpa Nik Aziz pula, apah ke halnya yob, tak kuasa awok nak jumpak tok guru politik itu. Mike pergilah sendiri, mike yang tak puas hati pasal surat itu, bukannya awok, mike pergilah jumpa Nik Aziz sendiri apahal nak suruh awok pula jumpe Nik Aziz? Parti Asobiyah seleweng memang begini, suka putar belit, semua benda mereka akan pusing sana, pusing sini, kelentong sana, kelentong sini, lepas kebenaran terbongkar satu persatu, terhegeh-hegeh buat isu baru untuk larikan diri dari tanggunjawab, macam perangai Musangka inilah, dia tak puas hati pasal penjelasan saya dan tak percaya surat dalam Blog HHalem, dia pergilah jumpa Nik Aziz dan tanya mana surat yang kata Tun Dr. Mahathir ugut PAS macam-macam kalau laksanakan hudud itu. Ada berani Musangka? Kalau jenis tak ada teloq itu lebih baik pergi menyorok dalam bilik air sambil menagis sedu sedan sajalah.

Anonymous said...

Musangka, isu Mahfuz Omar @ Mr. Bean PAS macam mana pula? Boleh bebas buat tuduhan melulu yang bukan saja tak ada saksi, bukti pun tak ada, malahan yang dikatakan jadi mangsa pun terkejut dan nafikan, apa cerita? Bila nak laksanakan hudud terhadap Mahfuz Bean ini? Kononnya nak buat hudud, berikan dulu contoh, jangan sibuk cakap dan tuduh yang bukan-bukan kepada kerajaan kononnya halang hudud, tapi PAS sendiri pun tak tahu nak laksanakan, apa cerita? Jangan kelentonglah Musangka, berani kerana benar, takut kerana salah, jangan pusing cerita lain, daftar namalah, itulah inilah, apa kejadahnya itu, kamu patut jawab isu pokok, bukannya merepek benda yang bukan-bukan.

musangka said...

406,

Memang hg berhujah nak menang. Takpe amik lah kemenangan itu!!

Bentuk surat rasmi, bukan macam tu sayang. Tarak bentuk surat langsung.
Hg tanya sapa2pun. Tanya Tuan GWM! Tu surat ka??? Itu penjelasan!!

Sekolah ke tak nie???

musangka said...

410,

Selesaikan pasai surat tu dulu!!!

Hg dah dikira memfitnah!!!

Anonymous said...

Mana perginya Musangka? Sudah lari menyorok dalam bilik air sambil menagis teresak-esakkah sebab tuduhan dia terhadap kerajaan telah dibongkar bahawa dia sendiri pun kaki kelentong, penipu saja, kononnya tulin, persepsi, dan macam-macam lagi, tapi tak pula dia dapat terangkan macam mana tulinnya tuduhan dia itu, macam mana pula dengan tuduhan yang berunsurkan persepsi kononnya Tun Mahathir sekat dan ugut Kelantan supaya jangan jalankan hudud, surat kononnya ada ugutan itu pun tak dapat didedahkan oleh Musangka, ada hati nak berlagak lagi, kalau penipu itu, jangan berlagak alim dan warak, itu perangai haprak.

musangka said...

anon 410,

Cukup le..! Aku cuba bagi hg paham! Tapi lu manyak spin! Lagi aaa.. gua suda mula sangsi. Lu Islam ka, bukan?????

ID tarak manyak susa oooo...!!!!

Lu mau wa punya detail...jumpa google, mintak ekses! Klu dia tarak kasi, lu pi court, amik order!!

Anonymous said...

Fitnah apa pula? Berkenaan apa saya fitnah? Musangka tuduh Tun Mahathir dan kerajaan bukan-bukan pasal hudud itu apa pula? Fitnahlah itu, dia yang kaki fitnah dia tuduh kita pula fitnah dia. Kalau tak reti dan tak tahu apa-apa, lebih baik diam, jangan menyibuk tuduh itu dan ini. Ini berlagak pandai, tapi pandir, macam tok guru dia juga, pandir, tuduh itu dan ini, tapi lihatlah apa yang dibuat oleh PAS di Kelantan dalma 20 tahun ini, malahan di Terengganu dari tahun 1999 hingga 2004, cakap saja lebih, tapi lain yang dibuat, masa kempen 2008 dulu pun sama, cakap saja lebih, tapi kelentong saja, apa ini semua Musangka? Banyak isu kamu kena jawab Musangka, bukan bab hudud saja, macam-macam yang dibuat oleh Parti Asobiyah Seleweng ini. Berani kerana benar, takut kerana salah, Musangka tak reti jawab, lepas itu untuk lepaskan diri dari tanggunjawab, dia merepek yang bukan-bukan, inilah nilai puak-puak Parti Asobiyah seleweng, larikan diri dari tanggungjawab, itu saja mereka tahu, lain tak tahu apa, buat masalah pandai, tapi nak selesaikan masalah pandir, inilah Pakatan Rakyat, inilah Parti Asobiyah Seleweng @ PAS. Jawablah Musangka, jangan tak jawab. Sekian, terima kasih.

Anonymous said...

Lihat, Musangka sudah pening, dia sudah cakap rentak DAP pula, sebelum ini gaya PAS, sekarang jadi gaya DAPig pula. Mengarut yang bukan-bukan, jawab dululah isu hudud dan Mahfuz Bean, bukannya merapu tak tentu arah, sudah biulkah sampai tak reti nak fikir, itulah fikiran jahat nak hasut orang tak ke mana, tidak diberkati, sekarang pertikaikan saya pula orang Islam atau bukan Islam, jangan main-main bab agamalah, sedarlah ini hal serius, bukannya boleh buat main-main, tapi terlupa, Parti Asobiyah boleh peralatkan agama untuk kepentingan politik, hukum boleh berubah sesuka hati mereka mengikut kepentingan politik, fahamlah saya akan sikap Parti Asobiyah Seleweng ini, sekian, terima kasih.

Anonymous said...

Musangka telah lari, dia takut berhadapan dengan kebenaran, sibuk nak suruh orang daftar google dan macam-macam, tapi isu pokok iaitu hudud dan kes tuduhan melulu oleh Mahfuz Bean dia tak peduli pula, kononnya dah jawab, soalan saja, jawab kepala otak dia, mana ada dia jawab, dia sibuk membohong dan menafi saja, tapi bukti tak ada, itulah puak Parti Asobiyah Seleweng (PAS) ini mana tahu apa, tahu mengarut saja, sibuk ceramah sana sini, pembangunan negara dan rakyat tak tahu nak buat, semuanya diharapkan pada Barisan Nasional, sebabnya Pakatan Rakyat tak boleh diharap, caka saja lebih, tapi tak reti buat apa pun, buat malu sajalah kalau begini keadaanya.

Anonymous said...

Sungguh panas perdebatan dengan Musangka ini GWM, tapi biasalah puak-puak Parti Asobiyah Seleweng (PAS) ini mana peduli akan kebenaran, mereka ini berperangai asobiyah, mereka saja betul dan orang lain semuanya salah, pemikiran ini macam pemikiran Yahudi Zionist, lihat Yahudi Zionist, mereka hanya anggap mereka saja yang benar, orang Palestin semua jahat dan layak diperangi sedangkan Yahudi Zionist itu pencuri, perompak, dasar bangsat merempat di Palestin, tapi kemudiannya mencuri negara Palestin. Saya tak tuduhlah puak Parti Asobiyah ini Yahudi, jangan salah faham pula Musangka, tapi sikap, itu macam sikap Yahudi Zionist, berlagak dan sombong, inilah sikap Parti Asobiyah Seleweng @ PAS. Berani kerana benar, takut kerana salah. Sekian, terima kasih.

musangka said...

lari?

Tuu...atas pokok tu!!!

Anonymous said...

Musangka tak berani jawab isu hudud dan tuduhan melulu Mahfuz Omar, dia sibuk menipu dan menyeleweng itu dan ini, kalau berani Musangka, kononnya nak tegakkan hudud, tak bolehlah pilih-pilih, kalau di pihak PAS tak payah hudud, bela semuanya, tapi kalau di pihak UMNO pula yang tak salah pun boleh dituduh, mana boleh begitu, itu kezaliman namanya. Jawab Musangka, jangan tak jawab, berani kerana benar, takut kerana salah, tapi PAS adalah Parti Asobiyah Seleweng, mana peduli apa, janji puak dia, maka akan dibela habis-habisan, maksiat pun dibela, tapi kalau Barisan Nasional, siap tuduh macam-macam lagi, kononnya bersalah, tapi apa salah pun tak tahu, bukti tak ada, saksi tak ada, tapi boleh tuduh pula, apa cerita ini Musangka? Ini hudud jenis apa pula? Sila terangkan Musangka, ada berani? Berani kerana benar, takut kerana salah, kalau takut nak terangkan dan sibuk larikan diri dari perkara yang ditanya, faham-faham sendirilah.

musangka said...

448,

aku ada...tu ha!

Atas pokok, tgk hg!!

Anonymous said...

Apa sudah jadi dengan Musangka ini, sduah sewelkah hingga jadi biul sebegini rupa, sebelum ini Nik Aziz jadi biul sekarang Musangka pula jadi biul sekarang, lain ditanya, lain pula di jawab, orang tanya pasal hukum hudud terhadap Mahfuz Omar yang buat tuduhan tanpa saksi, lepas itu bukti pun tak ada, kemudian lagi lucunya yang dikatakan mangsa pun menafikan kejadian berkenaan, boleh pula PAS bela habis-habisan, tak pula kena hudud, apahal? Boleh main ampun-ampun begitu sajakah? Malahan tak minta ampun dan maaf pun dari Dr. Rais, takkan tok guru PAS boleh ampunkan begitu saja, macam paderi ampunkan penganut kristian yang buat dosa, itu macamkah Musangka? Ini hudud jenis apa pula? Sila teragnkan Musangka berkenaan mengapakah tiada tindakan terhadap Mahfuz walaupun mengikut hudud dia patut dirotan 80 kali sebab tuduhan tanpa saksi dan tanpa saksi dan yang dikatakan jadi mangsa pun tak tahu menahu, apa cerita? Sila terangkan, nak faktalah, bukannya merapu yang bukan-bukan, tapi kalau sudah jadi sewel, maka fahamlah saya, kalau jawab merapu itu, maka mungkin si Musangka ini telah sewel gamaknya, tapi dalam sewel-sewel pun boleh hantar komen lagi. Nantikanlah hujah dari Musangka sekiranya dia masih siuman lagi.

musangka said...

Ya le..aku le yg sewel...

aku ada...tu ha!

Atas pokok, tgk hg!!

Anonymous said...

PAS perlu mendedahkan surat kononnya Tun Dr. Mahathir mengancam dan mengugut PAS supaya tidak laksanakan hudud, malahan tindakan Mahfuz Omar, yang menuduh Dr. Rais Yatim sebagai perogol, walaupun tak ada saksi lelaki 4 orang yang beriman, malahan bukti pun tak ada, lagi teruk yang kononnya mangsa pun terkejut dan menafikan dirinya kena rogol, apa tindakan PAS yang kononnya hendak buat hudud sangat itu, ini kerana mengikut hudud, Mahfuz Omar boleh didakwa dan dikenakan hukuman sebatan 80 rotan kerana membuat tuduhan melulu dan berniat jahat. Perkara ini ada pernah PAS buat, tak ada, mereka sibuk memaki hamun orang lain, mereka sibuk demontrasi liar, mereka sibuk menghasut orang sesuka hati mereka saja, sebabnya PAS adalah Parti Asobiyah Seleweng, jangan haraplah mereka akan kenakan tindakan terhadap jenayah yang dilakukan oleh Mahfuz walaupun ikut hudud, Mahfuz boleh dihukum 80 rotan, sebabnya PAS mengamalkan asobiyah yang dikutip dari peninggalan zaman jahiliah, walaupun orang Arab sudah tinggalkan asobiyah cara jahiliah itu, tapi PAS pergi kutip dan gunakan cara jahiliah berkenaan, sebab itu mereka bangga jadi asobiyah. PAS sudah pening, itulah buat sesuatu perkara tak fikir panjang, suka-suka hati mereka saja, bila jadi masalah, tak tahu nak selesaikan pula.

Anonymous said...

Lepas isu hudud ini tak dapat diselesaikan oleh PAS kerana mereka sendiri pun pening dan tak tahu nak buat, maka mereka akan kutip balik Negara Kebajikan yang sebenarnya Malaysian Malaysia versi PAS. Lepas itu Nik Aziz akan pujuk Karpal Singh balik, inilah Parti Asobiyah Seleweng @ PAS, mereka sibuk nak politikkan semua perkara, hal kepentingan rakyat dan negara tak pula dipedulikan. Untuk pujuk Karpal Singh dan DAP maka PAS akan lempar balik hudud dan negara Islam ke tempat buang sampah dan kutip dan basuh semula Negara Kebajikan yang sebenarnya Malaysian Malaysia versi PAS sebab dua-duanya nak hapuskan keistimewaan bumiputera dalam negara ini. Inilah sikap pusing-pusing dan kepala ting tong Pakatan Rakyat, sudah terang lagi bersuluh, memang Pakatan Rakyat ini tak boleh dipercayai, cakap saja lebih, tapi entah apa-apa, tak ada hasil.

Gelombang Wangsa Maju said...

WAAAA ... BUKAN MIAN RANCAK BETUL KORANG BERSEMBANG NGAN BALUN DALAM NI

DIJEMPUT SEMUA HADIR KE MAJLIS INI.

musangka said...

Apa pun, Datuk Seri Najib memberi jaminan Barisan Nasional tidak akan melaksanakan hukum hudud kerana tidak berpaksi kepada realiti di negara yang memiliki masyarakat berbilang kaum.

"BN tidak akan laksanakan hudud. Kita memang faham dan terima hudud itu undang-undang Tuhan tapi dia kena berpaksi kepada realiti. Kalau kita tanya para ulama pun, mereka kata begitu. Pada masa kini di Malaysia, ia tidak berpaksi kepada realiti dan persekitaran."

Persoalannya, adakah ALLAHSWT sebelum menurunkan hukum2 tersebut tidak mengetahui yang manusia ini terdiri dari pelbagai kaum! Dan adakah AllahSWT bertanya, sudah bersediakah or belum???

Anonymous said...

Apa lagi yang kamu mengarut ini Musangka? Kerajaan Barisan Nasional bukannya tak mahu langsung jalankan hudud, tapi dalam keadaan yang tidak sesuai sekarang ini, perkara itu ditangguhkan, malahan dengan daya usaha kerajaan meningkatkan syiar Islam di negara ini, mungkin tidak berapa lama lagi selepas keadaan dalam negara ini sesuai untuk hudud, maka ia akan dilaksanakan, insya Allah.

Musangka, kamu memutar belitkan kenyataan Perdana Menteri sesuka hati kamu kerana kamu tidak dapat menerima hakikat bahawa PAS bertindak semberono dalam perlaksanaan hudud, tak ada perancangan, tak ada kajian mendalam, terus nak buat, ibarat kalau nak memasak itu, rumah pun tak ada lagi, dapur pun tak ada, periuk belanga pun tak ada tiba-tiba suruh masak, macam mana nak buat? Inilah PAS, dulu kata hudud dan negara Islam tidak terdapat dalam Dokumen Negara Islam PAS, melalak pimpinan PAS termasuk tok guru politiknya menyatakan dalam Harakah bahawa tak apa, tak buat hudud lagi, itu hanyalah 0.01 peratus saja, ini adalah kata-kata tok guru PAS sendiri, bukannya daripada orang lain. Apa kamu nak mengarut lagi Musangka? Dalam keadaan yang perlukan perpaduan pun PAS sibuk nak berpolitik, PAS ini dengan DAP, dengan PKR sama-sama perosak, bukannya nak membantu negara keluar dari krisis ekonomi, bukannya nak bantu negara untuk kuatkan perpaduan, tapi sibuk nak berpolitik saja, siang malam politik, malahan mungkin bila tidur pun mimpikan politik juga.

PAS, PKR dan DAP ini cakap saja banyak, tapi bukan tahu buat kerja pun, sibuk melalak saja siang dan malam, tapi hasil tak ada pun, melalak saja lebih. Lihat Barisan Nasional, sibuk dengan program untuk pembangunan rakyat, bukan sekadar material, tapi rohani juga diberikan penekanan, sebab itulah banyak sekolah Islam di bina, masjid-masjid banyak di bina, adakan kelas-kelas mendalami agama seperti kelas KAFA untuk kanak-kanak dan kelas takmir untuk orang dewasa, dan macam-macam lagi, pihak kerajaan telah sedaya upaya untuk meningkatkan syiar Islam di samping memberikan kebebasan kepada penganut agama lain mengamalkan agama mereka tanpa gangguan, ini menunjukkan bahawa kerajaan tidaklah seburuk dan sekeji yang dituduh oleh PAS, PKR dan DAP itu, puak-puak tukang tuduh ini bukan tahu apa, sibuk politik saja siang dan malam.

Cakap banyak tak gunalah Musangka, kalau betul-betul laksanakan hudud, sila tangkap dan bicarakan Mahfuz Omar @ Mr. Bean PAS yang membuat tuduhan melulu terhadap Dr. Rais Yatim, bukan saja tanpa saksi 4 lelaki beriman, malahan bukti pun tak ada, lagi lucu, yang dikatakan ken rogol pun menafikannya malahan terkejut dengan perkara berkenaan , apa cerita Musangka? Kalau jenis asobiyah seperti PAS ini, mana mereka boleh terima hakikat puak mereka salah, yang salah pun akan dibela supaya jadi tak salah, sebab itulah video pun jadi besi, komunis pun boleh jadi hero dan sebagainya.

Anonymous said...

tahun ini adakah?