Saturday, September 17, 2011


GWM tertarik dengan apa yang dikatakan oleh DS Najib pada Konvensyen BN Selangor pagi tadi. DS Najib mahu melihat agar BN mendekati golongan muda sehingga BN boleh dipanggil sebagai Bro!

Mungkin begini bunyinya apabila golongan muda sudah semakin sebati dan menggemari imej baru BN ... agaknya ...

What's up Bro BN ... Lu bergasak lagi ke persidangan hari ini! ...
Yo Yo Yo, Gua ada citer la Bro BN pasal Bro Al Jubs ... check it out, check it out!
Wa cakap lu Bro BN, Gua dengar Anwar Ibrahim kutuk Bro Najib giler babi ...

Erk?! ...



Namun, apa yang menarik perhatian GWM adalah artikel dari Bro GAP berkenaan saranan DS Najib ... padat, satu hala, direct to the point.

cuma tertarik dengan saranan najib supaya BN dilihat cool oleh pengundi muda.najib kata BN perlu dekati golongan bro-bro ni.

cool sampai ke tahap anak muda boleh panggil pimpinan BN bro.

kumpulan bro-bro ni memang ramai. dikalangan blogers, facebookers jugak menggunakan istilah yang sama untuk mengasimilasikan dasar kemesraan. apatahlagi rakyat.

macam anwar, anak muda gelar dia bro aljubs.
kalau mat sabu pulak, digelar bro 121.


kepada najib, kalau nak menang selangor sebenarnya BN boleh capai.

poket golongan bro-bro ni yang kerap bocor perlu ditampal semula. kos kehidupan golongan bro-bro ni perlu dikurangkan.

di lembah klang takde satu pun jalan yang masuk ke KL tanpa tol, semuanya ada.

golongan bro-bro ni banyak protes pasal tol, pasal kos hidup yang meningkat.

dah berapa kali kami cakap bahawa nak menang di selangor, beberapa tol perlu dikurangkan.

golongan bro-bro ni tak peduli pasal ISA mansuh, pasal pada pikiran dorang aku tak salah buat apa aku nak takut.

kos kos kos..

kurangkan kadar tol, ia akan membawa impak meyeluruh. semua bro bro yang pakai kenderaan akan merasai kenikmatan pengurangan kos poket.

jadi kepada najib, bila nak kami gelarkan kamu 'bro najib' ?




Dah tu nama lu AL JUBS! Nak gua panggil Al JUBOR ke ...


5 comments:

Anonymous said...

Datuk Seri Najib nak bertindak kenalah ikut kesesuaian, jangan nanti yang baik diharapkan tapi yang menyeleweng pula yang tiba. Bagi saya kerajaan memang perlu mendekati golongan muda, tapi janganlah kerajaan pun bertindak macam anak-anak muda yang memangnya kita tahu mereka masih mentah dalam kehidupan. Datuk Najib perlu lihat apakah yang boleh diambil tindakan terhadap Namewee, Katy Li Lian, Budak UMT yang hina Lagu Negaraku, Mat Sabu, Ambiga, Anwar, Manoharan dan lain-lain pihak yang mahu merosakkan negara ini. Sekarang ISA dah tak ada, apa nak buat kalau ada lagi kegiatan yang boleh memecahbelahkan rakyat dan merosakkan negara? Bagi saya ini lebih penting dari nak berlagak umpama golongan muda zaman kini, malahan Datuk Seri Najib sendiri telah tua, buatlah cara orang tua, tunjukkan teladan yang baik untuk diteladani oleh golongan muda, bukannya terhegeh-hegeh nak meniru orang muda tapi akhirnya malu sendiri akibat tindakan tidak berfikir panjang, takkan lepas ini Datuk Seri Najib nak menari shuffle dan hip hop di Bukit Bintang dengan anak-anak muda atau memaki topi senget, banger, seluar koyak rabak (rockers kononnya), rambut tercacak macam buah durian, apakah hingga begitu Datuk Seri Najib nak buat kononnya nak ikut golongan muda? Takkan menteri-menteri sekali termasuk si lembik Hishammuddin akan berjalan berkumpulan sambil bertepuk tampar dan menari-nari serta berpakaian seperti anak-anak muda kini? Saya tidak menyalahkan anak muda kini mereka berkelakuan begitu, tapi pihak kerajaan patutnya menarik golongan muda untuk mengikuti budaya timur, bukannya kerajaan pula yang terhegeh-hegeh nak meniru budaya kuning. Inilah masa Pak Lah haru biru, masa Najib tunggang langgang, nak harapkan pada Anwar, tak sanggup saya. Kerajaan patutnya proaktif untuk meningkatkan kualiti hidup rakyat, bukannya sibuk dengan perkara-perkara yang tidak perlu.

Anonymous said...

Gelombang Wangsa Maju perlu menerangkan kepada Datuk Seri Najib bahawa keperluan orang-orang kampung adalah jalan raya yang baik, bekalan air yang berkualiti dan tidak selalu terputus, bekalan elektrik, bank, klinik, lampu isyarat yang berfungsi, balai polis, jambatan, dan lain-lain kemudahan asas. Orang kampung tak perlu benda mega-mega kerana bagi orang kampung, kami tidak mahu hidup kami dicemari dengan budaya kuning, cukuplah dengan masalah dadah yang kini menjadi cabaran besar kepada orang-orang kampung untuk membenterasnya. Pihak kerajaan patutnya lebih tegas dalam isu ini, sungguh hairan dadah masuk ke negara ini makin menjadi-jadi, perkara inilah yang perlu diambil perhatian serius, bukannya terhegeh-hegeh meniru golongan muda, tapi akhirnya malu sendiri. Saya berasa lucu membayangkan Datuk Seri Najib dan menteri-menterinya jalan berkumpulan sambil memakai topi senget, cermin mata besar warna hitam, ada banger, baju t shirt besar yang ada gambar yang entah apa-apa, pakai seluar paras lutut sambil menari shuffle, hip hop di tepi jalan, sambil bertepuk tampar semasa melepak di pasaraya, apakah jenis menteri kalau sebegini rupa. Orang muda patutnya disedarkan dari perkara yang sia-sia, bukannya kerajaan menggalakkan perbuatan yang tidak berfaedah kepada golongan muda. Semangat cintakan negara, menggunakan Bahasa Kebangsaan dengan betul, memupuk sikap hormat menghormati di dalam masyarakat, menyanyangi bendera negeri dan negara, bersikap amanah dalam kehidupan, berbudi bahasa dengan orang lain, dan macam-macam lagi perkara yang sepatutnya dibuat, bukannya Datuk Seri Najib nak jadi Perdana Menteri yang ranggi (bahasa anak muda sekarang) sambil menari hip hop. Kalau beginilah, lebih baik letak jawatan, merosakkan negara adalah perbuatan sedemikian.

Gelombang Wangsa Maju said...

SALAM ANON 12.18AM ...

POINT TAKEN! INSYA ALLAH ... ARTIKEL LAIN BAKAL MENYUSUL ...

Anonymous said...

Lagi satu GWM, tindakan terhadap Namewee lahanat musibat dan barua bangsat dengan Katy Li Lian jahanam celaka itu bila akan diambil tindakan, Filem Nasi Lemak 2.0, kalau tayang juga, mungkin akan mencetuskan keganasan antara kaum, harapnya Najib sendiri yang haramkan penyangan filem lahanat berkenaan kerana kalau nak minta si lembik Hishammuddin, sampai dia mampus pun dia hanya akan beri amaran dan lepas bebas buat apa saja, amaran kepala otak kau lah Hishammuddin, pergi jahanamlah kamu.

Malaysian News today said...

Dear tuan, saya mengaitkan laman web anda.Saya berharap

anda tidak keberatan untuk menghubungkan saya kembali.
ini laman web sayahttp://mal

aysiannewstoday.blogspot.com/


Malysiannewstoday: Terima kasih..