Friday, September 16, 2011


Pagi, 13 Ogos 2011 merupakan pagi yang ditunggu-tunggu GWM untuk menyambut ketibaan sahabat lama yang masih bergiat aktif dalam parti PKR.

Sudah terlalu lama GWM ingin bersemuka dan bertanya khabar rakan seperjuangan sewaktu zaman reformasi tahun 1998. Pertemuan jam 3.30 pagi, bersahur di Kampung Baru cukup mengimbau kenangan lama dalam satu saf reformasi.

Pertemuan yang ditunggu-tunggu GWM
Walaupun masing-masing mengubah haluan sendiri, persahabatan masih kekal terjalin sehingga ke hari ini. GWM sememangnya mahu ketemu teman lama kerana masih ada satu persoalan dalam benak yang belum terjawab dengan harapan akan terungkai dan dijawab oleh sahabat.

Siapa DALANG Di Sebalik PERISTIWA 16 SEPTEMBER? ... Itulah pertanyaan politik pertama dan terakhir GWM kepadanya. Dan jawapan yang diberikan sudahpun GWM agak sejak dari tahun 2009. Jangkaan, telahan dan penyelidikan yang dilakukan selama ini ternyata benar.

ANWAR IBRAHIM dan ABDULLAH BADAWI! Kedua-duanya terlibat secara langsung dalam memainkan peranan pertukaran kerajaan secara songsang. Modus operandi ini disusun dengan cantik dan rapi seolah-olah hanya Anwar Ibrahim yang melakukannya seorang diri, sejak dari tahun 2008 lagi!


Semuanya tampak bermula sebulan sebelum berlakunya pertemuan dua mata diantara Anwar Ibrahim dan Pak Lah. Dan pertemuan di Madrasah Nurul Iman Hulu Langat menoktahkan firasat GWM selama ini.






Apa Anwar Ibrahim katakan mengenai pertemuan beliau dengan Pak Lah dalam entri blognya ...


Pertemuan yang kononnya dikatakan tidak disengajakan di antara Pak Lah dan Anwar (seperti yang didakwa Anwar Ibrahim) merupakan pembohongan paling besar dalam sejarah orang Melayu.




Pertemuan selama 20 minit sebenarnya kerisauan Anwar Ibrahim jika DS Najib diangkat menjadi Perdana Menteri. Anwar sememangnya tidak mahu DS Najib menjawat jawatan keramat tersebut.

Anwar Ibrahim mempertikaikan keputusan mengapa perlu DS Najib ditabal menjadi Perdana Menteri, mengapa Pak Lah boleh menyerahkan silver platter kepada DS Najib. Pak Lah berkata tiada apa yang boleh dilakukannya lagi.

Kedua-dua kutu berahak bercakap tentang keperluan untuk 'menyelamatkan negara' ini dan bersetuju untuk mengekalkan talian komunikasi terbuka di antara mereka. Dan kerana itulah masih lagi terdapat cikaro dan barua Anwar Ibrahim berlegar-legar didalam UMNO ... sehingga ke hari ini ... report duty to Anwar Ibrahim!

Anwar bijak meletakkan ramai cikaro dan baruanya dalam UMNO, survival masa depannya masih dalam UMNO. Anwar hanya boleh berkuasa menjadi Perdana Menteri melalui UMNO! Juak-juak pembangkang boleh bertanya kepadanya ... apa nombor keahlian Anwar Ibrahim dalam PKR? ... Tadak Bro! No ahli UMNO ada la ...

Cikaro dan barua Anwar telah lama menjadi duri dalam daging UMNO sejak Pak Lah berkuasa menjadi Perdana Menteri. Cikaro dan barua Anwar inilah yang masih lagi bertugas menyusahkan tugas DS Najib sebagai Perdana Menteri dengan pelbagai strategi politik yang bakal menjahanamkan karier DS Najib!

Namun ini adalah second attempt Anwar Ibrahim bersekongkol dengan Pak Lah untuk bergelar Perdana Menteri! Bila pula masanya berlaku first attempt Pak Lah memberi kemenangan dan laluan percuma untuk Anwar Ibrahim menjadi Perdana Menteri?



Waktu Imsak Kian Hampir ...
GWM masih kurang berpuas hati dengan penjelasan sahabat, peristiwa pertemuan Pak Lah dan Anwar Ibrahim berlaku pada tahun 2009. Apa kena-mengena dengan modus operandi yang telah lama disusun sejak 2008? Dimana kaitannya? Jauh perbezaan diantara 2008 dan 2009.

Dan sahabat memberi penjelasan yang boleh disifatkan logik menurut hukum akal ... Kenaikan harga minyak petrol dan diesel bulan Jun 2008 ... ini adalah first attempt dan perancangan awal Anwar dan Pak Lah untuk menaikkan kemarahan rakyat terhadap UMNO!








Mengapa GWM mengatakan logik mengikut hukum akal? ... Masih ingat lagi dengan kenyataan Ezam Mohd Noor dalam pengakuannya mengapa beliau masuk UMNO? ...





Tidak sampai selang masa beberapa hari selepas Ezam memberi kenyataan akhbar pada 1 Jun 2008, ... 4 Jun 2008 ... Malaysia dikejutkan dengan kenaikan harga minyak petrol dan diesel yang tidak masuk akal, atas nama kenaikan harga minyak di pasaran dunia!

Menurut sahabat GWM, telah berlaku pertemuan sulit empat mata diantara Pak Lah dan Anwar Ibrahim dalam perancangan political acqusition strategy untuk memudahkan Anwar Ibrahim diangkat sebagai Perdana Menteri.

Pak Lah sememangnya telah menyediakan carpet merah untuk Anwar Ibrahim bergelar next Prime Minister ... modus operandi paling mudah menaikkan kemarahan rakyat, dngan kenaikan harga minyak!

Kebetulan? Teori Konspirasi? ... Lu Fikirlah sendiri ...




Kalau Pak Lah dan Anwar Ibrahim boleh melakukan talian komunikasi terbuka, GWM juga ada talian komunikasi terbuka dengan sahabat lama! Keep the backdoor channel open! Cuma ... talian ini 'one way'! maklumat mengenai gerakan pembangkang kepada GWM.

Waktu Imsak semakin hampir, kopi dah bergelas-gelas, rokok dah berkotak-kotak, tiba masanya untuk beredar, berpelukan dan bersalam ...

Lawan tetap lawan ... namun jangan diputuskan silaturrahim sekalipun berada diantara dua kem politik yang berbeza. Jumpa lagi sahabat ...




Pssst ... Pak Lah dan Anwar! Lu dua orang memang tidak boleh dipercayai ... Pengkhianat! ... Musuh Dalam Selimut!


11 comments:

anti bohmau said...

GWM,

pls give us the details....

if only hmmm mmmph given here, it doesnt really give a clear picture!!

clarify pls.

Anonymous said...

Saya berasa kecewa dengan pendirian kerajaan yang mahu memansuhkan ISA kerana pada hemat saya ISA adalah diperlukan untuk menjaga negara ini dari ancaman subversif yang boleh menggugat kententeraman awam dan keselamatan negara. Pendirian pihak kerajaan menunjukkan bahawa kerajaan telah menjadi kerbau dicucuk hidungnya oleh pihak Pakatan Rakyat. Berdasarkan zaman teknologi maklumat kini, kegiatan subversif adalah suatu yang mudah dilakukan melalui blog-blog, facebook dan sebagainya, tindakan kerajaan memansuhkan ISA dan kononnya mahu membuat undang-undang baru yang kononnya hendak menjaga hak asasi manusia sungguh memeranjatkan, apa tidaknya undang-undang seperti ISA adalah perlu dalam sesebuah negara bagi melindungi keselamatan negara, malahan banyak negara yang mengamalkan ISA termasuk Amerika Syarikat, tapi dia tak panggil ISA, dia panggil Patriot Act, sama juga macam ISA.

Kerajaan mahu mengkaji perlaksanaan ISA adalah tidak mengapa, tapi tindakan kerajaan memansuhkan ISA bagi saya adalah amat keterlaluan. Walaupun saya menyokong kerajaan selama ini, nampaknya pada PRU 13 akan datang, saya mungkin tidak akan mengundi atau jika saya mengundi pun saya akan merosakkan kertas undi kerana saya tidak percayakan Pakatan Rakyat, tapi pada masa yang sama, pihak kerajaan telah melakukan perkara yang telah merentap kepercayaan saya kepada kerajaan selama ini. Saya pasti ramai lagi yang berpendirian seperti saya di luar sana. Maka pada PRU 13 akan datang, kerajaan mungkin akan menanggung natijahnya kerana melakukan sesuatu perkara untuk populariti politik, tetapi mengabaikan kepentingan negara. Saya dengan ini sesungguhnya melahirkan rasa kecewa dan terkejut dengan tindakan kerajaan memansuhkan ISA sebagaimana perasaan kecewa saya dan terkejut saya sebagaimana semasa pihak kerajaan memansuhkan PPSMI sebelum ini.

Yang benar,

Encik Mohamad,
Penyokong Barisan Nasional, tetapi tidak bersetuju dengan pimpinan kerajaan yang ada sekarang ini.

Anonymous said...

Sekiranya pihak kerajaan mengatakan ISA menindas hak asasi manusia, tetapi perlulah kita bayangkan sekiranya suspek yang dipercayai hendak menjalankan kegiatan subversif dan espionaj hingga membolehkan negara kita diserang oleh musuh, negara kita menjadi huru hara kerana begitu ramai hendak mengadakan demontrasi liar seperti HINDRAF dan BERSIH, maka di manakan hak asasi manusia lain yang menjadi mangsa kegiatan yang tidak bermoral seperti demontrasi liar itu? Begitu juga tindakan provokasi dengan menyebarkan ideologi keganasan atau penyokong komunis sebagaimana yang dibuat oleh sebahagian kecil ahli parti PSM yang cuba menerapkan ideologi komunis melalui baju t yang mempunyai gambar ketua-ketua komunis, apakah lagi tindakan yang kerajaan boleh ambil untuk menghalang perkara ini daripada berlaku? Pimpinan kerajaan sekarang oleh Datuk Seri Najib bin Tun Abdul Razak adalah lemah dan tidak boleh diharapkan lagi, malahan sekiranya Barisan Nasional hendak mengekalkan kuasa lagi pada PRU 13 akan datang, maka Perdana Menteri sekarang ini perlu berundur atau Barisan Nasional akan menerima padah yang lebih buruk berbanding pada PRU 12 yang lepas. Perdana Menteri sekarang lemah dan tamakkan populariti hingga sanggup memperjudikan nasib negara, buatlah sesuka hati, sekiranya tumbangnya Barisan Nasional semasa pemerintahan Perdana Menteri sekarang ini, maka beliau akan dikenang sebagai antara perosak kepada kekuatan Barisan Nasional selain dari Pak Lah dan Khairy.

Yang benar,


Encik Mohamad
Penyokong Barisan Nasional yang tidak menyokong pimpinan kerajaan ketika ini.

Anonymous said...

Saya berharap keluarga Koperal Jenain bin Subi bersabar dengan keadaan yang menimpa Koperal Jenain bin Subi yang disabitkan bersalah kononnya hendak membunuh seorang ramaja yang tidak punya lesen dan memandu dengan berbahaya.

Pihak pendakwaan dan keluarga remaja berkenaan mungkin gembira dan sangat puas hati selepas berjaya merosakkan masa depan dan kerjaya seorang anggota polis yang selama ini berkhidmat untuk keselamatan negara dan rakyat.

Mereka yang gembira itu akan seronok melihat anak dan isteri koperal berkenaan kehilangan tempat bergantung selama ini.

Saya bukannya hendak membela koperal berkenaan tanpa sebab, tetapi keputusan mahkamah adalah suatu yang berat sebelah kerana koperal berkenaan hanya menjalankan tugas, tetapi akhirnya beliau dipenjarakan atas sebab menjalankan tugas sebagai seorang anggota polis.

Menjadi persoalan sekarang ini adalah apakah motif untuk koperal berkenaan hendak membunuh remaja berkenaan? Ini menjadi persoalannya. Selain itu, tindakan anggota polis berkenaan melepaskan tembakan dalam keadaan jalan lengang, apakah ia menyalahi peraturan? Begitu juga, sekiranya anggota polis itu berniat hendak membunuh remaja berkenaan, mengapakah banyak kesan tembakan di bahagian but berhampiran tayar kereta berkenaan?

Kepada koperal Jenain bin Subi, kebenaran akan terbukti kelak dan di akhirat kelak, kebenaran akan diterangkan di hadapan semua orang, remaja yang terbunuh berkenaan, ahli keluarga remaja berkenaan, pendakwaraya, dan hakim yang membicarakan kes berkenaan.

Gelombang Wangsa Maju said...

SALAM ANTI BOHMAU ... LAPORAN LANJUT MENYUSUL ... hehehe ... SABAR!

Anonymous said...

Pak Lah, Anwar Ibrahim, dan Datuk Seri Najib serta Khairy dan Rosmah adalah perosak Barisan Nasional dan menggugat kepentingan negara. Sekarang Datuk Seri Najib pula, sama macam Pak Lah, hendak musnahkan UMNO dan Barisan Nasional dengan tindakan yang memberikan imej buruk pada UMNO dan Barisan Nasional, ini apa semua ini? Kami penyokong kuat kerajaan berasa tertipu dan terhina dengan sikap mereka ini yang berlagak baik, tapi perosak kepada UMNO dan Barisan Nasional, mungkin mereka akan puas hati selepas UMNO dan Barisan Nasional dapat dimusnahkan sebagaimana Golkar dimusnahkan di Indonesia selepas Suharto berjaya dijatuhkan dari pemerintahan. Tapi lihatlah apa yang jadi pada Indonesia selepas kejatuhan Suharto dan hingga kini Indonesia tidak dapat mencapai zaman kegemilangan rakyat hidup aman dan damai serta dapat peluang kerja yang baik. Sekarang sibuk nak Suharto jadi presiden kembali, tapi nak jadi presiden macam mana kerana Suharto telah meninggal dunia. Itulah masa aman dan damai serta dapat peluang macam-macam tak tahu hargai, tapi bila sudah susah begini, baru puas hati, terpaksa bergelandangan ke sana ke mari, Malaysia pun sudah menjadi sebegitu, semasa pentadbiran Tun Dr. Mahathir dan perdana menteri-perdana menteri sebelum Tun Dr. Mahathir, negara ini ditadbir dengan baik dan rakyat mempunyai banyak peluang untuk kehidupan yang selesa, tapi selepas Pak Lah, dan sekarang Datuk Seri Najib, semuanya caca marba dan menyusahkan rakyat. Puas hati mereka sekiranya UMNO dan Barisan Nasional rebah dengan teruk pada PRU 13 akan datang, kalau sayangkan UMNO dan Barisan Nasional, Datuk Seri Najib hendaklah letak jawatan dengan segera supaya rasa geram rakyat terhadap beliau tidak menjadi barah kepada UMNO dan Barisan Nasional.

Anonymous said...

Kerajaan kononnya nak buat undang-undang baru menggantikan ISA, tapi sedarkah bahawa kerajaan tidak mempunyai majoriti 2/3 dalam parlimen? Malahan ada sesetengah keputusan terutama sekali melibatkan pindaan dalam perlembagaan, hendaklah mendapat persetujuan sekurang-kurangnya 2/3 ahli dalam parlimen. Inilah yang dikatakan yang dikejar tak dapat tapi yang dikendong keciciran. Malahan tuduhan ISA bertujuan untuk menahan orang disebabkan politik adalah tidak munasabah sama sekali kerana bacalah Akta Keselamatan Dalam Negeri 1960 di mana tak suruh pun tangkap orang disebabkan berbeza fahaman politik, tapi untuk digunakan kepada mereka yang disyaki boleh dan dalam pengetahuan kerajaan pihak berkenaan mempunyai perancangan,persediaan dan mempunyai pemikiran yang mahu mencetuskan kekacauan dan kerosakakn dalam negara ini. Nanti kalau keluar buku-buku yang memanipulasikan perkara-perkara yang bukan-bukan untuk memesongkan pemikiran rakyat, macam mana Najib Razak nak buat bagi tangani isu ini, selain itu, lagu-lagu, lukisan-lukisan, lambang-lambang yang boleh dianggap dan dipercayai untuk merosakkan dan menggugat keselamatan negara ini, bagaimana nak diuruskan oleh Najib Razak. Ingat Pakatan Rakyat akan mengundi undang-undang baru yang mereka lihat lagi ketat dari ISA? Jangan mimpilah, mereka akan penuhkan ruang mereka di parlimen untuk menentang sebarang akta baru yang lebih ketat dari ISA, kalau sakit telantar pun akan dibawa samada berkerusi roda atau di atas katil pun akan diusung ke parlimen untuk menentang akta itu. Tapi kalau banyak longgar dan mempunyai ruang untuk mereka berbuat sesuka hati, maka mereka juga akan datang ramai-ramai hingga yang sakit telantar pun akan datang juga sambil berbaring atas katil untuk berikan sokongan. Datuk Najib terperangkap dalam permainan politik beliau yang ingat akan mendapat sokongan rakyat, tapi majoriti rakyat menentang pemansuhan ISA kerana ISA bukanlah alat politik sekiranya ia dijalankan dengan mengikut peraturan. Malahan ramai pemimpin pembangkang, malahan di pihak Barisan Nasional sendiri pun ditahan di bawah ISA kerana berkelakuan yang boleh mendatangkan mudarat kepada rakyat. Kalau maki hamun dan menghasut hari-hari hingga rakyat jadi keliru dan berpecah belah, layak sangatlah ditahan di bawah ISA, tak pernah lagi ada orang kena tahan di bawah ISA tanpa sebab yang munasabah. Sedarlah, Datuk Seri Najib, sila letak jawatan sekiranya tidak mahu UMNO dan Barisan Nasional tumbang pada PRU 13 akan datang kerana ramai rakyat Malaysia sudah hilang kepercayaan dan rasa hormat pada anda. Tapi kalau lebih sayangkan jawatan dan tidak mempedulikan masa depan UMNO dan Barisan Nasional, maka jangan terkejut dna menyesal di kemudian hari bila anda dicatatkan dalam sejarah sebagai perosak UMNO dan Barisan Nasional kerana pada zaman pentadbiran andalah UMNO dan Barisan Nasional kalah teruk. Anda akan disenaraikan bersama-sama Pak Lah, Rosmah Mansor, dan Khairy Jamaluddin sebagai perintis untuk merosakkan UMNO dan Barisan hingga kalah teruk pada PRU 13 dan hilang penguasaan sebagai kerajaan pentadbir Malaysia.

Yang benar,

Encik Mohamad.
Penyokong Barisan Nasional yang menentang kepimpinan tertinggi Barisan Nasional ketika ini.

Aku Peduli Apa @ APA said...

Salam bro GWM.
Spot on..
Bagus entri kali ni.Tu lah sbb ngapa APA tk lepas munafik ini.Nanti gua C&P artikel ini kat blog gua buat tambah perisa apa yang gua sdri nak dedah.

Salam

Gelombang Wangsa Maju said...

SALAM A.P.A. ... IKUT SUKA LU! GWM TIADA HALANGAN ...

Sudir said...

keh keh peluang yang APA tunggu-tunggu

Anonymous said...

Penyokong BN yang tak setuju ISA dimansuhkan:

ISA ja yang dimansuhkan. Susah apa? Dia ibaratkan mcm 'okay, we cancel all atom-bomb programs.' tahun depan, 'we've decided to open a development research for a nuclear-warfare program'. Faham tak?