Sunday, September 11, 2011



GOMBAK, 11 Sept — Pemimpin PKR dan DAP tidak melihat pendirian PAS bahawa jawatan perdana menteri dan timbalannya akan disandang oleh komuniti Islam sebagai isu “serius” sambil menegaskan, perkara itu masih belum dibincangkan oleh kepimpinan Pakatan Rakyat.

Bagaimanapun menurut mereka, terdapat satu konsensus antara tiga parti itu bahawa jawatan perdana menteri akan diberikan kepada pemimpin Islam parti perikatan itu.

Malah kata mereka, semua pihak telah bersetuju Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim adalah calon terbaik mengetuai kepimpinan negara sekiranya berjaya menawan Putrajaya.

“Itu sekadar pendirian PAS bukan Pakatan Rakyat kerana kita masih belum berbincang sampai ke tahap itu.


“Kita perlu lihat apa konsensusnya, adakah ketua pembangkang sekarang merupakan dari parti yang majoriti dalam Pakatan Rakyat, parti yang majoriti adalah DAP tapi pendirian Pakatan Rakyat adalah Anwar adalah ketua pembangkang, lazimnya ketua pembangkang dipilih berdasarkan parti yang majoriti atau kerusi majoriti,” kata Setiausaha Agung PKR Saifuddin Nasution Ismail kepada The Malaysian Insider ketika ditemui pada Hari Terbuka PAS sempena Aidilfitri di Taman Melewar di sini.

Sementara itu, Ketua Pemuda DAP Anthony Loke turut memberi jawapan yang sama bahawa dua jawatan tertinggi negara masih belum dibincangkan.

Bagaimanapun beliau berkata, “tidak menjadi kesalahan” untuk Melayu-Islam memegang kedua-dua jawatan itu.

“Walaupun ia tidak disebut atau dibincangkan tetapi realiti politik adalah perdana menteri itu mesti Islam.

“Pada masa yang sama, tiada apa yang boleh menghalang kita mempunyai lebih daripada seorang timbalan perdana menteri... kita tidak perlu berfikiran sempit,” katanya. -
MALAYSIAN INSIDER, 11 September 2011


Belum apa-apa lagi sudah bermula episod cantas-mencantas, downplayed antara parti pembangkang.

Hmmm ... kempunan nampak gayanya Hadi Awang mahu diangkat menjadi Timbalan Perdana Menteri.

PAS mahu Hadi Bawang menjadi Perdana Menteri ataupun Timbalan Perdana Menteri ...PKR mahu Anwar 'Peliwat Tegar' Ibrahim dinobatkan sebagai Perdana Menteri ... DAP? Of course Lim Kit Siang ditabalkan sebagai Timbalan Perdana Menteri! ... silap gaya Backdoor Perdana Menteri!


Belum tentu menang balik 76 kerusi parlimen PRU13 nanti dah bergaduh bertekak siapa menjawat jawatan apa!

Barisan Nasional? ... Dari dahulu sehingga kini, Perdana Menteri dan Timbalan Perdana Menteri tetap seorang berbangsa Melayu dan beragama Islam ... tak kecoh pun! Biasa tu Bro!

Agak malang ... penyokong pakatan haram yang akhirnya tercengang dengan gelagat pemimpin pembangkang. Kasihan ... Kah kah Kah!




8 comments:

Anonymous said...

Aje yg banggang org yg nuls diatas. Dlm PR x kecoh org luar je yg bikin kecoh. Apa ni bro? Udah takut dgn gelombang rakyat ke wakaka. Lps ni Umgok BN cium asap je le. Alahai kesiannya. Mcmana le rupenya najib + rosmah lps phhanraya nanti tentu x karuan kan ahakahak.

JAS SALLEH said...

Sungguhlah bahlol bangat si Anon 713, dalam Pakatan Pro Komunis tak kecoh pasal jawatan PM dan TPM ? Ceit podah!

Sedangkan dalam soal jawatan EXCO , MB,KM pun kecoh kecoh formulir parti mana lebih banyak kerusi dalam DUN itulah jadi MB akhirnya PERAK TUMBANG KECUNDANG.

Wakakakakaka Apalah nasib Guan Eng Teresa Kokok, Wan Jijah Nurul Izzah dan betine2 sundal jalang dalam Pakatan Pro Komunis lepas pilihanraya nanti tentu leboh celaru haru biru .. kena jadi model coli dan suar dalam kot ? wakakakkkkakkkaakakkaakakkkaakakak

Anonymous said...

Hahahaha.. PRU13 PAS & PKR mesti kene kencing dengan DAP. DAP mesti desak kerajaan untuk ambil DAP jadi pati komponen BN untuk mewakili kaum Cina. Tu dia ahli-ahli DAP sedang dok sibok melobi & menghampu UMNO & PM untuk buat kawan kat rumah terbuka dan acara-acara BN. Boleh dikatakan sebagai sesi "Suai Kenal" DAP. Matlamat DAP adalah untuk mendapat tempat menjadi menteri cabinet BN selepas PRU13 nanti. PAS & PKR yang kene tipu bulat-bulat dengan DAP dan akan ditinggalkan terkontang-kanting sebagai kambing hitam, manakala DAP akan mengambil nama sebagai pati komponen BN. Perkara mudah macam ni pun mereka tak boleh baca...... Hahahahaha...

Anonymous said...

DAP memang bijak. Mereka belum bincang perkara PM & TPM hingga tiba masa nye nanti. Sebab, bila tiba masa nanti jika pakatan menang dengan kerusi DAP yang terbanyak, maka ahli DAP lah yang akan menjadi PM dan menteri kabinet sebab mereka yang menang paling banyak kerusi. Kalau buat undi anatara pakatan DAP-PKR-PAS pun mesti DAP yang akan menang sebab mempunyai lebih ramai ADUN dan Ahli Parlimen. Terkedu lah orang-orang PAS & PKR waktu itu kerana " hanya "Menang Sorak Tetapi, Kampung Tergadai"... DAP pun gelak besar masa tu biar tengok PAS & PKR yang bodoh kempunan jawatan PM, TPM dan Menteri... Hahahahahaha

Anonymous said...

biasalah gaduh sikit2...macam la lu tak tahu. ketua umno bhg w maju pun gaduh dgn orang jugak kan? tak? rasuah juga kan? tak?

lu orang tulis psl PR byk senang...lu orang punya taik pun bersepah...

sudahlah tu mamat...lu ambil duit bulan2 tu...bg makan anak bini....duit haram tu....

Anonymous said...

ape le kau orang kecoh2 itu semua tektik mereka aje nak kasi BN leka adooii iiii kena siko sikit dah teruja ape le buat keje le

Nam Ron said...

Pelik!...blog pencacai Umnoporno tak ada yang mengulas isu prof anak keling dan madey pandikutty pasal penjajah british!..afsal? takut kena bedal ke?..atau dah mati pucuk???

Anonymous said...

PAS pasti bergoncang kerana geng-geng serban akan mempertahankan pendirian Nik Aziz @ Nicky berhubung hudud, manakalah geng-geng sekular dalam PAS pula akan lebih mengutamakan kepentingan undi berbanding kepentingan terhadap bumiputera dan Islam kerana mereka ini sanggup jadi 'anjing suruhan' DAP dalam semua perkara.

PRU 13 nanti PAS berkemungkinan terbongkang seperti PRU tahun 1986 di mana PAS hanya memenangi satu kerusi parlimen sahaja, mungkin PRU 13 nanti PAS akan terbongkang di semua kerusi parlimen dan Kelantan akan diambil alih oleh Barisan Nasional. Ini kerana pendirian Barisan Nasional adalah jelas dan konsisten, bukannya macam PAS, sekejap nak hudud, sekejap nak negara kebajikan, lepas itu nak hudud balik kemudian negara kebajikan balik dan begitulah seterusnya.

Nik Aziz dan Musangka tengah menangis dalam tandas sambil teresak-esak sebab ramai pemimpin PAS termasuk Hadi Awang boleh ketar lutut dan mengiyakan segala kehendak DAP yang begitu lantang menentang hudud. Geng Serban pun telah terbahagi dua, satu sokong Nicky satu kumpulan lagi sokong Hadi, puak-puak sekular dalam PAS akan bertambah kuat, tapi kekuatan mereka adalah untuk digunakan bagi memperkasakan kedudukan DAP. PAS sekadar 'anjing suruhan' DAP, maka itulah kerja PAS, memperkuatkan DAP setiap masa dan sentiasa menjadi 'anjing suruhan' yang setia kepada DAP. Renungkanlah.