Friday, September 30, 2011


GWM cukup gemar melayari blog-blog pembangkang kerana blogger mereka cukup berdedikasi menyampaikan maklumat dan gerak kerja, lawatan, ceramah pemimpin kepada akar umbi.

Tobat Lahom ... GWM salute sikap dan dedikasi blogger pembangkang! Sad to say ... blog-blog UMNO ada yang tak pernah update dari 6 bulan ke setahun!

Bertahun-tahun pun ada ... You tell me how the hell BN suppose to win in the next general election? ... How the hell is UMNO going to capture young readers to understand its philosophy, the struggle, programs, assistance, etc?

Susah sangatkah untuk dikemaskini dan update blog? Kalau malas sangat ... copy paste sahaja mana-mana artikel dalam online portal!



Pun begitu, GWM cukup tertarik dengan satu artikel dari blog pembangkang. Kepimpinan tertinggi Pakatan Rakyat sudah mula melancarkan kempen pilihanraya seawal mungkin di kawasan luar bandar.




Lebih menarik lagi adalah kempen Anwar Ibrahim di Pekan Langkap, Perak!




Tu dia ... Anwar Ibrahim dah mula jual balik minyak urat tahun 2008! Kempen Turun Harga Minyak!

Anwar, Anwar! ... Ku sangkakan panas sampai ke petang, rupanya hujan di tengahari!





8 comments:

Jeepers Creepers said...

biasalah bro..minyak ler modal dia..jika tiba takdir Allah minyak dunia turun harga, mau muntah darah dia nak spin isu.

bab blog, sendiri faham ler orang umno macam mana..selagi pegang jawatan, mereka takkan rasa susah..duduk atas kerusi empuk.semua kerja orang lain buat..balaci dok bisik yang indah indah kat telinga.

Pesakit Mental said...

janji sama orang kampung buah pala pon hanya tinggal janji, ni janji nak turun harga minyak, dengar boleh percaya jangan...

psstt..woii anwar hang pi sembang sama orang gila kat perak road la kot heh...

Unknown said...

CAMNO NAK BUAT NI YB RAZ ...

Anonymous said...

Biasalah bagi Pakatan Rakyat untuk kelentong rakyat sesuka hati mereka. Macam-macam mereka boleh cakap, tapi buatnya jauh panggang dari api. Lihat sajalah segala janji Menifesto PRU 12, 80% tak dilaksanakan, ini nak janji lagi, sudah-sudahlah jadi munafik, sebabnya salah satu tanda munafik adalah selalu berjanji tetapi memungkiri, lihat saja Menifesto PRU 12, sekadar janji, penduduk Kampung Buah Pala, akhirnya tak dapat apa yang dijanjikan oleh Pakatan Rakyat, begitu juga janji nak berikan insentif kepada isi rumah berpendapatan kurang dari RM 1500.00, sekadar janji sajalah, tak buat pun, begitu juga kononnya nak beri insentif kepada setiap anak Selangor yang berjaya ke univerisiti atau kolej dengan kadar RM 1000.00, sekadar cakap saja, tak buat pun, itu tak termasuk insentif untuk pelajar pra sekolah, tadika yang dijanjikan insentif secara bulanan, tak ada juga, bersepah-sepah janji itu dan ini, tak buat pun, cakap saja lebih, tapi tak buat pun, apa guna? Musangka telah pergi ke mana? Lama tak lihat dia dalam blog ini, terkejut sebab Pakatan Rakyat termasuk pimpinan PAS yang menyokong tak buat hudud kot? Itulah, cakap banyak sangat dulu, sekarang sudah menangis dalam tandas sebab PAS sendiri tak mahu buat hudud sebab PAS hanyalah 'anjing suruhan' kepada DAP saja.

Unknown said...

OOOOO ... PEDAS TU ANON 8.36PM!

Anonymous said...

GWM, pedas pun,itulah hakikatnya, Pakatan Rakyat banyak buat bohong kepada rakyat, bukan sekadar bohongi rakyat, mereka juga menjadi perosak kepada negara, lihat saja kegiatan ceramah maki hamun, hasut menghasut, demontrasi liar, memburukkan negara sendiri sebagaimana yang dibuat oleh Anwar Ibrahim dan Lim Guan Eng, dan macam-macam lagi, itu semua ada beri peluang kerja pada rakyatkah? Berapa ribu peluang niaga wujud akibat perbuatan buruk berkenaan? Malahan eksport negara akan melonjak berapa ribu kali ganda dengan perbuatan merosakkan imej negara oleh pimpinan Pakatan Rakyat di luar negara?

Pakatan Rakyat ini cakap saja besar, berlagak pandai tapi pandir, buta kayu, bangang dan bodoh piang, mereka ini lebih teruk dari Pak Pandir kerana Pak Pandir walaupun bodoh, tapi tidaklah sebodoh dan sejahat Pakatan Rakyat ini, Pak Pandir tidak merosakkan orang ramai dan negara, tapi Pakatan Rakyat merosakkan orang ramai dan negara, sebab itulah Pakatan Rakyat lebih teruk dari Pak Pandir. Renungkanlah.

Anonymous said...

Mana perginya Musangka? Sudah lari menangis dalam tandas dengan Nik Azizkah sebab PAS sendiri menolak nak buat Hudud sebabnya PAS sedar dia hanyalah 'anjing suruhan' DAP saja, mana boleh 'anjing suruhan' melawan cakap Tuan Besar seperti DAP. Sebab itulah Hadi Awang melepek dan terketar-ketar lutut tak berani menyanggah segala kehendak DAP dan PKR, padan muka PAS, berlagak pandai tapi pandir, sudahlah itu, jadi 'anjing suruhan' DAP, menyalak ke sana ke mari untuk kepentingan DAP sedangkan PAS disepak terajang pun masih rela jadi 'anjing suruhan' DAP. Lihatlah betapa bodoh piang dan bangangnya PAS sekarang ini, berlagak hebat, tapi hamPAS, lembik macam obor-obor.

Anonymous said...

Nik Aziz: Uhuk, uhuk, uhuk, ambo dok sangko Hadi Awe dok terimo cadange ambo nak buat hudud, Musangka, ambo nak nangis lagi, uhuk, uhuk, uhuk.

Musangka: Tak apalah Nicky, aku rasa sedih juga, puas-puas aku hentam UMNO dan Barisan Nasional, tapi akhirnya Hadi Awang dan PAS sendiri tak terima nak buat hudud la ni, aku pun reyau (menangis dalam loghat utara) juga, waaaaa, waaaa, uhuk, uhuk.

Begitulah kesudahan cerita Musangka, Nik Aziz dan Hudud. Kesimpulannya PAS sekadar 'anjing suruhan' kepada DAP dan PKR dalam Pakatan Rakyat, mana berani 'anjing suruhan' nak melawan 'Tuan Besar' dan 'Tuan Muda' dalam Pakatan Rakyat seperti DAP dan PKR. Selama ini macam-macam DAP dan PKR buat pada PAS, tapi PAS tetap jadi 'anjing suruhan' DAP dan PKR juga, nak buat macam mana, PAS pun akronim kepada Parti Anjing Suruhan, sebab itulah selama dalam Pakatan Rakyat, PAS bukan sekadar melukut tepi gantang, tapi sekadar 'anjing suruhan' saja.