Monday, April 1, 2013

Mazlan Aliman memfailkan PERMOHONAN BATAL SAMAN Ahli Parlimen Pengerang, Dato' Seri Azalina Othman di Mahkamah Tinggi, 27 Mac 2013.



Akhirnya Presiden Persatuan Anak-Anak Peneroka Felda Kebangsaan (Anak), Mazlan Aliman, makhluk PAS ini REBAH, TAKUT dan BACUL untuk menghadapi Ahli Parlimen Pengerang, Dato’ Seri Azalina Othman Said.

Gara-gara terlalu TAKUT, Mazlan Aliman memfailkan PERMOHONAN BATAL SAMAN Azalina Othman di Mahkamah Tinggi, 27 Mac 2013.

Makhluk PAS ini tahu beliau telah melakukan FITNAH terhadap Ahli Parlimen Pengerang ini dalam isu RAPID (Projek Pembangunan Bersepadu Penapisan Minyak dan Petrokimia) pada 30 September 2012 di Dataran Sungai Rengit, Pengerang.



FITNAH dan TOHMAHAN yang dilemparkan ...

1) Ahli Parlimen Pengerang, Datuk Seri Azalina TERLIBAT dan TERBABIT dalam projek RAPID.
2) Azalina didakwa telah mempengaruhi Perdana Menteri untuk memilih Pengerang bagi menjalankan projek RAPID kerana kawasan itu merupakan kubu Barisan Nasional yang terkuat, justeru akan tiada tentangan dalam pembinaan projek multi-billion itu.


Azalina Othman tidak mempunyai pilihan melainkan MENGAMBIL TINDAKAN SAMAN terhadap Pengerusi ANAK ini. Lebih memalukan lagi, Mazlan Aliman ENGGAN menerima notis tuntutan saman tersebut.


Dengan nada ANGKUH dan SOMBONG, Mazlan Aliman berkata beliau tidak akan minta maaf dan bersedia hadapi sebarang kemungkinan. Pengerusi ANAK ini tidak gentar dengan tindakan saman yang diambil Azalina Othman.

“Saya persilakan dengan segala hormatnya jika Azalina nak saman saya. Ia jadi motivasi untuk saya dedah lebih terperinci sandiwara pemimpin BN di sebalik projek yang kontroversi ini. “Azalina jangan gelabah. Bertenang. Tunggu ‘buah’ saya seterusnya. Saya baru sebut sipi2 saja! - FREE MALAYSIA TODAY, 3 Oktober 2012.



Tup, Tup ...

27 Mac 2013 ...



Presiden Persatuan Anak-Anak Peneroka Felda Kebangsaan (Anak), Mazlan Aliman, memfailkan permohonan membatalkan saman yang dikemukakan Ahli Parlimen Pengerang, Dato’ Seri Azalina Othman Said, berhubung kenyataan yang didakwa berunsur fitnah.

Pada 20 Disember tahun lalu, Azalina memfailkan saman terhadap Mazlan yang didakwa mengeluarkan kenyataan berunsur fitnah terhadap beliau berhubung projek Pembangunan Kompleks Bersepadu Petroleum (PIPC) Petronas di Pengerang, Kota Tinggi.

Mazlan didakwa mengeluarkan kenyataan yang didakwa berunsur fitnah tersebut pada Himpunan Hijau 930 yang diadakan di Dataran Sungai Rengit Pengerang, 30 September tahun lalu.

Demikian dinyatakan peguam yang mewakili Mazlan, Mohd Harris Abdullah, pada sidang media selepas memfailkan permohonan tersebut kepada Pendaftar Mahkamah Tinggi, di bangunan Cyber Port Stulang Laut, di sini, 27 Mac lalu.

Menurut beliau, permohonan membatalkan saman tersebut dibuat dengan alasan kenyataan Mazlan pada himpunan tersebut tidak berunsur fitnah selain tidak ada kaitan scara langsung dengan individu terbabit.

Antara kenyataan Mazlan yang didakwa fitnah jelas beliau, Azlina didakwa telah menemui Perdana Menteri, Dato’ Seri Mohd Najib Razak untuk meyakinkan bahawa seluruh rakyat Pengerang bersetuju dengan projek mega tersebut.

“Mazlan juga mendakwa kerajaan negeri akan mendapat imbuhan 10 peratus hasil projek tersebut di samping beliauturut mempertikaikan kesesuaian tapak projek PIPC ini.

“Turut didakwa sebagai fitnah dalam saman tersebut, isu pemindahan perkuburan Islam yang mana Mazlan telah mendedahkan pelbagai kepincangan dalam proses pemindahan kubur”, katanya.

Seterusnya, menurut Harris pihaknya mempunyai bukti yang kukuh serta fakta yang lengkap untuk menyanggah saman bekas Ketua Puteri Umno itu.
“Segala bukti dan fakta tersebut akan didedahkan apabila kes ini disebut di Mahkamah Tinggi Johor Bahru pada 11 April depan,” katanya.



Rupa-rupanya Pengerusi ANAK ini sudah TERSEPIT dan TERJERAT akibat betapa CABULnya mulut beliau selama ini.

Alasan yang diberikan untuk membatalkan saman Azalina Othman ... Menurut beliau, permohonan membatalkan saman tersebut dibuat dengan alasan kenyataan Mazlan pada himpunan tersebut tidak berunsur fitnah selain tidak ada kaitan scara langsung dengan individu terbabit.

Mazlan Aliman TIDAK MENGAKU menyebut nama Azalina Othman.

Rakyat diajak untuk mendengar ucapan Mazlan Aliman pada minit ke 0.45 ...



Saya mendapat maklumat AHLI PARLIEMN PENGERANG ini, AZALINA, telah BRIEF kepada Najib Tun Razak, MEYAKINKAN Perdana Menteri supaya projek (RAPID) di buat di sini.

Rakyat diajak untuk mendengar ucapan Mazlan Aliman pada minit ke 0.30 ...



Saya mendapat maklumat AHLI PARLIEMN PENGERANG ini, AZALINA, telah BRIEF kepada Najib Tun Razak, MEYAKINKAN Perdana Menteri supaya projek (RAPID) di buat di sini.

 

Itu bukan lu sebut nama Azalina Othman ke Mazlan Aliman ? Siap sebut ahli parlimen Pengerang lagi. Lagi mau pusing round about.

Kata tidak gentar dengan tindakan saman yang diambil' Lawanlah di mahkamah ...

“Saya persilakan dengan segala hormatnya jika Azalina nak saman saya. Ia jadi motivasi untuk saya dedah lebih terperinci sandiwara pemimpin BN di sebalik projek yang kontroversi ini. “Azalina jangan gelabah. Bertenang. Tunggu ‘buah’ saya seterusnya. Saya baru sebut sipi2 saja! - FREE MALAYSIA TODAY, 3 Oktober 2012.

Apa kata lu pegi jumpa Azalina Othman, lu pegi cium tangan dan tapak kaki ahli parlimen Pengerang ini. Moga-moga sejuk hati Azalina Othman untuk tarik balik saman terhadap lu

BACUL PUNYA MAZLAN ALIMAN ... bagi alasan macam haram. Jadi memang betullah lu FITNAH Azalina Othman.



12 comments:

Anonymous said...

baikkkk punya auta...

saman jgn tak saman... terang2an buat fitnah, lepas tu takut, tak ngaku plak...

memang hampehhhhh... budak ni...

Anonymous said...

kah kah kah kah kah.... ANAK pompuan rupenye Pak Lan Eliman tu... teloq yilek..

kah kah kah kah kah kah

Anonymous said...

kembara oren diketuai mazlan aliman dah tak kedengaran lagi bila majoriti kawasan felda menolak kedatangan unit yahudi yg.menabur fitnah untuk merosakkan keharmonian warga peneroka bertopengkan wajah dan pakaian islam..

Di sabah sarawak yahudi sanggup masuk hutan untuk mengkristiankan orang asli...Pas masuk kampung orang islam untuk pecah belahkan umat !!

gen2felda

Anonymous said...

mangkuk hayun ni takut kena karate azlina ha ha ha no ball

Anonymous said...

Telor kecik rupanya Mazlan Aiman ha ha ha. Lebih pempuan dari Azlina Othman...kah kah kah
Saman terus jangan tarik balik Azlina. Kasi ajar budak pemalas tu.

Anonymous said...

Mungkin dia lupa kot.. Azalina kan lawyer dulu.. Skrg amik kau...bacul punya janta

Teropong Karat said...

Bo..batu org mcm ni..bacul betul ha..ha

Anonymous said...

Jangan2 kote pun dia tak dak kot!

Anonymous said...

oi mazlan..mana teloq 1 set hang tu..?oo..dah bagi anjing makan ye..deyy..balik pegi melancap depan laptop laa lagi baik..

Anonymous said...

Jgn bg muka azalina.ini anjing kena kasi ajar.truskan saman

Anonymous said...

PADAN MUKA KO MAZLAN.

Anonymous said...

mazlan aliman menang kes makamah.. kerajaan malaysia kena bayar kat dia.. today... allah maha kuasa..