Wednesday, April 10, 2013

Akibat KELANTANGAN Abdullah Sa'amah MENGKRITIK PAS, Bangunan Lima Tingkat Di Pondok Geting DI SITA Majlis Daerah Tumpat



Dua puluh empat jam selepas Persidangan Pondok Ulama Pondok, Sekolah Agama Rakyat dan Tahfiz mengeluarkan deklarasi bahawa haram bagi umat Islam mengundi Pas dalam pilihan raya umum nanti, Kerajaan Pas Kelantan bertindak menyita Pondok Geting di sini.

Tindakan sita terhadap Pondok Geting yang diasaskan oleh tokoh agama, Abdullah Sa'amah itu dibuat oleh Majlis Daerah Tumpat (MDT) atas dakwaan membina bangunan tanpa kebenaran Yang Dipertua pihak berkuasa tempatan berkenaan.

Bagaimanapun, tindakan yang dibuat oleh MDT itu mencetuskan persoalan kerana bangunan tambahan yang dibina dalam kawasan pondok tersebut sebenarnya mengikut prosedur ditetapkan.

Malah pada masa yang sama, poster palsu yang menyatakan Abdullah adalah calon Barisan Nasional (BN) bagi Dewan Undangan Negeri (DUN) Pengkalan Kubor ditampal pada batang pokok kelapa dan wakaf sekitar kawasan itu.

Abdullah yang ditemui di sini hari ini berkata, kedua-dua tindakan tersebut dipercayai bermotifkan politik kerana kelantangan beliau menentang Pas di atas pentas ceramah di seluruh negara.

Beliau bagaimanapun menegaskan, tidak gentar sama sekali dengan fitnah dan tekanan yang dibuat oleh Pas itu, malah akan meneruskan perjuangannya menyedarkan umat Islam mengenai perjuangan palsu Pas.


"Ini hanya keputusan politik untuk memberi tekanan kepada saya supaya berhenti berceramah, saya tidak hendak buat apa-apa, cuma hendak baca surah Yasin dan solat hajat supaya masalah ini dapat diselesaikan dan mereka yang terlibat diberikan hidayah.

"Saya berjuang atas UMNO dengan ikhlas dan akan berusaha bagi memastikan Barisan Nasional mengambil alih semula pentadbiran negeri ini, jadual ceramah saya akan diteruskan seperti biasa, pada 14 April ini saya akan berada di Kedah," katanya dalam sidang akhbar.

Abdullah memberitahu, MDT turut mengeluarkan saman semalam ketika beliau berada di Gurun, Kedah dengan memberi tawaran kompaun sebanyak RM500 kerana kesalahan membina bangunan tanpa kebenaran.

Katanya, sebelum itu pihak berkuasa tempatan tersebut telah menghantar empat notis amaran sejak Februari lalu.

"Bangunan lima tingkat ini dibina hasil sumbangan Kerajaan Pusat yang diumumkan oleh Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin dahulu.

"Kita mengikut prosedur yang ditetapkan, malah ketika surat amaran yang pertama dihantar saya bertanya kepada penguat kuasa terbabit untuk apa surat ini, dia hanya berkata tidak ada apa-apa, boleh teruskan pembinaan.

"Tetapi hari ini apabila pegawai Jabatan Pembangunan Persekutuan (JPP) ke MDT untuk bertanya mengenai saman tersebut, isu lain pula timbul. MDT menjelaskan bangunan tersebut akan hanya boleh diteruskan sekiranya mendapat persetujuan daripada 12 orang pemiliknya," kata beliau.

sumber : UTUSAN MALAYSIA



Inilah parti yang MENGAKU mengamalkan ajaran Islam yang sebenar. Islam konon ... 

Baru kena kritik, sudah bertindak LEBIH ZALIM dari Zionis Yahudi. Ini baru sahaja menguasai Kelantan ...

Bagaimana jika puak-puak parti ULARMAK KUCING SENAK ini mentadbir dan memerintah negara ? Perghh ... Lebih DIKTATOR dari Adolf Hitler dan Mustafa Kamal Atarturk !







31 comments:

Anonymous said...

Harap pihak peguam UMNO teliti kes ini, mustahil binaan tanpa kelulusan..

Anonymous said...

apa nak heran dgn puak-puak PAS ni...

Anonymous said...

Kenapa baru sekarang, kenapa tidak dari dulu nampak sangat nak balas dendam. Tok guru pun ada tabiat balas dendam ? nampaknya tok guru yang memerintah Kelantan setaraf dengan Saddam Hussin, pol pot dan Hitler.

Yeoman BieJey said...

* PAS adalah gol manusia amat kotor & hitam qalbuNya, sebagaimana gol manusia yg berAktiqad dgn Aktiqad di laknati Allah alYahud-YAHUDI.

* alYahud-YAHUDI masih lagi berAgama-Innaddeen... SELAMA TIDAK ZAHIR Sifat, Perbuatan : kata2 MURTAD - menafikan, membatal, menentang (zat) Allah maha Esa itu hanya Satu : Tunggal & Tidak berbilang.

* Apakah PAS-Nik Aziz belum MURTAD dgn zahir perbuatanNya dgn tegas, jelas & teguh membenarkan qalimah Allah di gunakan oleh umat Trinity bagi merujuk kpd 3 tuhan yg menjadi Tauhid & Aktiqad mereka ???.

Anonymous said...

dh siap bangunan br nk kuar notis...aku phm tekanan pihak pbt...nie sume tekanan politik...kalo xde kelulusan nape pondok nie je kene notis...bangunan lain2 tu konfom ke ade kelulusan..

Yeoman BieJey said...

Pertanggung jawaban kpd Saya...
* Demi Allah & demi kebenaran alQuran (bacaan) & demi alKitab (Qalamallah - qalam, lambang, simbol, sign, huruf...
... Nik Aziz adalah alYahud-YAHUDI bani Melayu menyamar alIslam-ISLAM dgn bertopengkan kupiah-serban, Jubah & janggut serta berpura2 zuhud utk menipu bani Melayu yg dhoef dalam perkara Agama : Ketuhanan utk menipu semata2.

* Nik Aziz adalah keturunan gila Isem sampai mampus.

Anonymous said...

Tindakan bodoh PAS spt inilah yg mengakibatkan PAS tidak akan disokong oleh majoriti orang Melayu kecuali orang2 Melayu yg berkepentingan diri sendiri dan orang2 Melayu yg memangnya bodoh belaka.
Tak kan mereka tidak sedar bhw Anwar Ibrahim yg sedap2 tutuh China Doll dan Saiful. Ada pula orang Islam yg bersubahat dgn menyokong Anwar. Apa hukumnya? Orang bodoh pun tahu hukumnya adalah anda dapat sama dosa yg diterima oleh Anwar. Tapi Anwar dapat sedap, anda dapat apa?
Memang melayu mudah lupa .......

Anonymous said...

Tolong peringatkan dan nasihatkan ularmak-ularmak PAS tentang tanda-tanda islam dan binasa islam.

Yeoman BieJey said...

* Nik Aziz tidak berIman-Percaya kpd alQuran (bacaan) & juga alKitab (qalam).
* Nik Aziz tidak adalah alYahud-YAHUDI bani Melayu bertopeng alIslam-ISLAM.
* Nik Aziz tidak berAgama-Innadden setelah MURTAD - menafikan, membatal, menentang (zat) Allah maha Esa itu hanya Satu & tidak berbilang.

** Nik Aziz akan menemui ajal dgn keadaan hina dina di sisi Allah, Malaikat, Roh para Rasul & nabi serta di sisi orang yg berIman dgn benar.
** Kemapusan Nik Aziz dgn penoh siksa-hina & tak sempat bersyahadah spt mampusNya Nik Abdullah haji Arshad... menemui ajal semasa sedang maki hamun di atas pentas ceramah politik.

Anonymous said...

cara yahudi halau orang yg menentang mereka..dgn alasan macam2 teknikal....pas belajar dari anwar...anwar belajar dari yahudi..

Anonymous said...

namo ajo isle...ni ore nok ngaji pon tok beri...

punoh ore melayu gini...punoh isle..pas bertuankan syoiton..

Anonymous said...

nik aziz tu khtam al quran ka?? x penah tengok die ngaji pon,

Anonymous said...

Aku dh ckp PAS ni lebih hina dari bangkai KHINZIR.. sbb hati mereka kotor.. sakit.. mereka jahat dan zalim. Kuasa sedikit pun mereka berani zalim pd institusi Islam.

Hakikatnya.. dgn TAKDIR Allah SWT.. ulamak pondok diberi RASA sendiri bagaimana JAHAT nya yg digelar org PAS.. berpuluh tahun mereka tipu Allah.. tipu umat Islam..

nah skrg Allah SWT TUNJUK dengan JELAS..

Mau sita bangunan agama.. tp beribu ekar tanah DAP diberi percuma.. PAS Laknatullah!

Anonymous said...

bantuan RM2juta tak dapat dihabiskan kerana ada gangguan dari PBT..jadi ana sebagai tok siak pakai dulu lah peruntukan ini..nanti ana ganti balik, bila ana ada duit......

Anonymous said...

tak lama dah..sebulan je lagi.. lepas ni habislah regim pas di kelantan.. jom tukar!

Anonymous said...

membangun bersama isler? betul ker? tengok situasi ini

ha, ha... pondok diberikan lampu merah sebaliknya kroni Dapig dapat lampu hijau!

bukan sekali, malah di Selangor... Hassan Ali ditunjukkan kad merah sebaliknya Dapig dapat kad hijau.

kenapa jadi begini? hmmm...

Anonymous said...

ada tak pemimpin BN BERANI beri jaminan kalau BN menang saja dikelantan NOTIS SITA AKAN DITANGGALKAN DAN DITARIK BALIK.

Anonymous said...

Begini rupanya Negara Berkebajikan PAS. Fitnah, Khianat, Menipu, Zina, Makan harta anak yatim, makan harta zakat fitrah, tipu duit derma dah jadi amal ibadah dalam agama PAS laknatullah ni.

Kita pakat pancung PAS di PRU 13 ni. InsyaAllah!

Takbir! x3

Anonymous said...

allahuakbar..takbir..takbir

Anonymous said...

PAS akan TUMBANG dalam PRU13 ...TAK lama lg doh PAS dah nak mamposs dah tu GILO MEROYAN rampas TANAH RAKYAT GUA MUSANG GONDOL BUKIT DIUTAMAKAN dan buat projek batu asas ...ha ha PAS akan MAMPOSS

Anonymous said...

Datuk mufti mention hati datuk haji (tah brapa kali haji) nik dah hitam, ulamak pondok pulak ber 'momentum' berdebat... Apapun semua dah tau yg cabaran tu takkan disahut oleh si hati hitam. Sesama lah kita berdoa agar si hati hitam terbuka hati dgn petunjuk-petunjuk yg telah lama ditunjuk ILLAHI... Insya ALLAH... :- karok? Yesss.. Dunia karokan. Jakla..

Anonymous said...

yg nyata bahlol al bengap adalah ahli2 PAS....dr awal salah menuntut ilmu songsang lgi menyesatkn dr ostad2 PAS yg bertopeng Islam...tu yg sampai akal trrtutup hingga tk dpt lgi nk menilai...kesian...sungguh malang..

Karimxdaud Ibnu Sood said...


Connectify: Teknologi perisian tentera kini untuk pengguna bagi perkongsian internet. Sebagai contoh katakan rakan sebilik anda mempunyai komputer riba yang disambung ke talian internet manakala komputer riba atau tablet anda tidak mempunyai sambungan internet, maka perisian inilah yang anda perlukan. Baca selanjutnya...


Telefon pintar Sony Ericsson Xperia tawarkan kapasiti 50GB simpanan secara percuma. Pihak Sony Ericsson telah melancarkan promosi bagi pemilik Xperia yakni ruang simpanan berkapasiti sebanyak 50GB secara percuma berasaskan teknologi cloud storage. Baca selanjutnya...


Telefon pintar berteknologi Android kini turut sama 'berperang' di medan peperangan untuk membantu tentera dengan mengenal pasti lokasi laluan & pasukan yang lain serta membantu membina taktikal sistem pertahanan pasukan. Pihak tentera Amerika Syarikat telah melancarkan versi terbaru prototaip yang diberi nama Army Software Marketplace iaitu sebuah laman web yang menyediakan muat turun aplikasi perisian bagi peranti yang telah disahkan di dalam rangkaian tentera. Baca selanjutnya...


Syarikat pengeluar BlackBerry, Research In Motion (RIM) mengalami masalah kegagalan servis yang serius dalam sejarah iaitu kegagalan titik tunggal atau istilah 'single point of failure' yang disebabkan oleh bencana alam di beberapa negara bebaru ini.Baca selanjutnya...


SINGAPURA (AFP) - Rekrut baru bagi pertahanan tentera Singapura di mana tentera udara & tentera laut akan mendapat senjata baru selain senjata api iaitu iPad. Anggota tentera boleh mengunakan kamera terbina dalam Ipad tersebut untuk mengambil foto & klip video di tempat kerja dan memuat naik ke portal dalam talian Angkatan Bersenjata Singapura(SAF), LEARNet. Anggota tentera juga boleh menggunakan bahan media seperti foto dan video untuk melaksanakan penilaian selepas latihan atau misi.
Baca selanjutnya...

Anonymous said...

ni ape kejadah dah jadi mcm reuters la plak.

Anonymous said...

Tolong war2kan....kita tawan kelantan kalii ni....ubah...

Kamashima said...

jika PAS sesat.. islam sangatkah UMNO?

jika hudud PAS itu bkn hudud Allah... mana Hudud Allah yg UMNO nak laksanakan?

jika anwar itu agent pd yahudi... APCO agent yahudi untuk UMNO slama ni bagaimana?

jika DAP tu kafir harbi.. MCA yg hina hudud dan tolak islam tu muallaf ke?

jika Melayu yg sokong PAS adalah bodoh.. cerdikkah Melayu yg sokong UMNO yg menolak penghapusan tol, menolak pendidikan percuma, menolak harga petrol turun, menolak pemberian air percuma 20000 liter, menolak turun harga kereta, menolak segala perkara baik tapi menyokong duit bela lembu di beli kondo (tya shahrizat) , menyokong amalan rasuah (tya khir toyo), pemberian komisyen (tya roh altantuya), dan mcm2 lagi kerosakan di buat UMNO.

hmm. korang2 ni buta IT. byk sgt baca brita meloya n harian tipu n tv3suku.

Kamashima said...
This comment has been removed by the author.
Unknown said...

Setuju kali sejuta.

Unknown said...

Taubat le!

Anonymous said...

TUMPAT: Notis pertama pembinaan tanpa kebenaran dihantar pada 7 Febuari 2013, namun pemilik pondok Kampung Tebing, Pengkalan Kubur, Abdullah Sa’amah masih meneruskan kerja-kerja pembinaan.



Kemudian notis kedua dihantar sekali lagi Majlis Daerah Tumpat (MDT) pada 17 Febuari lalu kerana pemiliknya terus berdegil. Kesemua notis berkenaan di bawah Seksyen 70 (1) Akta 173 Jalan, Parit dan Bangunan 1974.



Jurucakap MDT berkata, ekoran Abdullah masih meneruskan kerja-kerja pembinaan menyebabkan notis ketiga dan tindakan sita dimbil terhadap pemilik bangunan berkenaan pada 17 Mac lalu.



“Dan pada 8 April lalu notis kompaun dihantar kerana pemiliknya masih berdegil meneruskan kerja-kerja pembinaan tanpa kebenaran MDT.



“Malah sehingga sekarang pemilik bangunan itu belum menghantar sebarang pelan pembinaan kepada MDT. Selain itu notis pusaka juga belum dikemukakan bagi menjelaskan tanah tersebut milik Abdullah.



“MDT juga tidak menerima surat keizinan anggota keluarganya yang lain bagi memberi kebenaran kepada Abdullah sebagai ganti sekiranya tidak mahu menghantar notis pusaka,” katanya di sini.



Abdullah dalam kenyataan media hari ini mendakwa selepas 24 jam persidangan ulama pondok dan sekolah agama rakyat mengeluarkan deklarasi haram mengundi PAS, kerajaan Kelantan menyita pembinaan pondoknya.



Ahli Majlis MDT, Wan Akbar Wan Abdullah berkata, tidak berbangkit sama sekali dakwaan Abdullah pembinaan bangunan lima tingkat miliknya disita sebaik sahaja dia memfatwa mengundi PAS haram.



Katanya, tindakan menyita diambil MDT pada 17 Mac lalu kerana pemilik berdegil meneruskan kerja-kerja pembinaan tanpa kelulusan pihak berkuasa tempatan.



“Adalah tidak berbangkit sama sekali dakwaan Abdullah kononnya pondoknya disita kerajaan PAS selepas dia mengeluarkan fatwa haram mengundi PAS dua hari lalu.



“Malah ada kakitangan bahagian penguatkuasa MDT memberitahu pemilik bangunan itu tidak kisah dikenakan kompaun kerana dia mampu membayarnya,” kata beliau.



Wan Akbar berkata, MDT tidak pernah memilih bulu, mana-mana pembinaan yang tidak mendapat kelulusan akan disita sekiranya masih berdegil selepas beberapa notis dikeluarkan.



Menurutnya tidak sepatutnya sebagai seorang yang menggelarkan dirinya sebagai seorang ulama, namun tidak mahu mematuhi peraturan ditetapkan kerajaan.



Pada Ogos tahun lepas kerajaan pusat menganugerah cek bernilai RM2 juta kepada Abdullah yang disampaikan Pengerusi Perhubungan Umno Kelantan, Datuk Seri Mustapa Mohamed.

Anonymous said...

Mu tu krturunan gila babi....