Sunday, April 21, 2013

Ceramah Kit Siang dan Salahuddin Ayub HAMBAR apabila tidak sampai 200 orang penyokong pembangkang menghadirinya di Taman Pulai Utama, Nusajaya malam tadi.

Kehadiran Naib Presiden Pas, Salahuddin Ayub dan Penasihat DAP dalam ceramah politik di Taman Pulai Utama, Nusajaya dekat sini malam tadi GAGAL MENARIK MINAT orang ramai apabila tidak lebih 200 ORANG sahaja menghadirinya.

Ceramah oleh Salahuddin yang juga calon Pas bagi Parlimen Pulai dan Dewan Undangan Negeri (DUN) Nusajaya itu bukan sahaja dibumbui dengan janji-janji yang belum pasti bahkan penuh dengan PUJI-PUJIAN DIRI SENDIRI.

Beliau berkata, dia dan Kit Siang tidak mempertahankan kerusi Parlimen Kubang Kerian dan Tambun kononnya mahu memperjuangkan nasib rakyat negeri ini yang didakwa tidak mendapat pembelaan daripada kerajaan Barisan Nasional (BN).

"Kalau saya dan Kit Siang bertanding di tempat lama kami, kita pasti boleh menang tetapi kita pilih untuk ke Johor yang belum tentu menang kerana mahu berjuang untuk rakyat," katanya.

Sementara itu, Kit Siang yang akan bertanding di Parlimen Gelang Patah terus cuba mengambil hati pengundi Melayu apabila menuduh UMNO sebagai sebuah parti Melayu yang tidak membela nasib kaumnya.

"UMNO tidak membela orang Melayu, sebaliknya hanya membela segelintir orang sahaja termasuk 'UMNO-putera' dan bukannya bumiputera. Perkara sama juga berlaku di kalangan ahli MCA dan MIC," katanya.

Sebaliknya, beliau mendakwa hanya pakatan pembangkang sahaja yang dapat membela nasib semua kaum di negara ini.


sumber : UTUSAN ONLINE


31 comments:

Anonymous said...

Nampak masih ada pecacai berkupiah dan bertudung mengikuti ceramah cina cauvanis ini. Apa lagi yang mereka harapkan dari LKS, yang hanya pandai bercakap putar belit. Mereka sanggupkah gadai hak melayu pada LKG ni. Fikirkanlah dan sudah-sudahlah menjadi pecacai DAP laknat tu...

Zelan Wahab said...

Harap Melayu sedar akan keadaan genting sekarang.Dan manusia spt Husam ini tak perlu wujud kerana sanggup menyokong perjuangan perkauman

Zelan Wahab said...

Harap Melayu sedar akan keadaan genting sekarang.Dan manusia spt Husam ini tak perlu wujud kerana sanggup menyokong perjuangan perkauman

Zelan Wahab said...

Harap Melayu sedar akan keadaan genting sekarang.Dan manusia spt Husam ini tak perlu wujud kerana sanggup menyokong perjuangan perkauman

Zelan Wahab said...

Harap Melayu sedar akan keadaan genting sekarang.Dan manusia spt Husam ini tak perlu wujud kerana sanggup menyokong perjuangan perkauman

Anonymous said...

Betul ke apa yg dikata oleh Limkitsial ni?... UMNO x bela nasib org Melayu?, apa dia ingat dia Kepala Bapak perkauman ni akan bela nasib org melayu, halo org melayu gelang patah kuhusnya, Cina Kolop ni kau nak percaya cakap dia, jahanamlah kau jika dia menang. Hati dia busuk sebusuk2nya lah. Kapir ni tetap dgn dendamnya yg membara bang oi...

bukitnaning-

Anonymous said...

Sudah lah Din Pudu kau kena halau dari Ktan pasal orang Ktan tak mahu anak Johor jadi wakil rakyat
DiPulau Pinang adakah Melayu kat sana di bantu oleh DAP???

Anonymous said...

Aku harap orang-orang Gelang Patah tak akan termakan hasutan calon-calon payung terjun ni. Kit Sial kata DAP nak tolong orang Melayu? Tolong meranapkan orang Melayu ada. Toksahlah percaya pembohongan besar oleh kedua-dua pembohong besar tu. Korang tak akan dapat apa-apa. Dapat nyesal tak sudah akhirnya.

Anonymous said...

Saya anak jati gelang patah tidak akn sesekali termakan dgn kata2 pkr..tidak ada apa yg perlu diubah kerana BN sentiasa menjaga kepentingan kaum dan suasana aman...yg perlu skrg adalah membuang terus kamu berdua si bumi johor ni..kita tak perlukan kamu berdua..

Anonymous said...

Lim Kit Siang nak tawan Johor sebab nak dekat dengan dynasty Lim Kuan Yew dan PAP Singapore. Bayangkan kalau dah terlalu rapat dak akrab LEPAS tu baru perkena orang Melayu...Mereka ada agenda licik..

Sekarang diHASUT orang Melayu benci sama sendiri..masukkan jarum jarum beracun pada minda orang JB..cedik apek tua ni entah bila nak mampos.

Anonymous said...

Hanya untuk peringatan, semasa nizar mb perak tanah pajakan b/putra 99 thn, cina 999 thn dan salahudin semasa di Ktan mengapa tak bela b/putra kelantan hakiki dgn memberi tanah kpd DAP.BN hutan terbela tapi sekira Pakatan togel lah hutan. See for yourself in kedah, k/.tan dan selangor

anuari abdullah said...

siapa sebenarnya DAP? DAP ialah penyambung perjuangan PAP di singapura yg dulu dlm Malaysia.DAP tidak sekali-kali akan redha dgn kita melainkan dgn tipu-daya dan selepas dapat apa yg mereka mahu.Kita sepatutnya tdk sekali-kali memberi mereka kuasa melainkan tunduk dgn kita.Sepatutnya kita tdk megadaikan kepimpinan negara kpd PR sebab didlm PR ada Pengkhiana Bangsa dan Dajjal DAP

Anonymous said...

Semoga dua calun PR tu yang bertanding di Johor tu terkubur. BN sebenarnya sudah terbukti dan byk membantu rakyat msia. Kalau ada perkara yg kurang baik, BN masih mdengar keluhan rakyat. Tapi PR ni, mereka anggap mereka perfect dan tidak sekali sekali ada mbuat salah. Bayangkan lah kalau mereka memerintah dan ada mbuat salah, semuanya nanti di spin kpd org lain. Memang terlalu mudah ideologi mereka sebagai pemimpin. Kalau mcm tu, kami yg tak layak sebagai pemimpin boleh senang senang jadi calun pembangkang dan menjadi pemimpin. Itu yg kurang dlm PR.

Anonymous said...

Betul ke DAP bolih kerjasama dgn PAS. Setahu saya lebih dari 70% CEC dap adalah ahli kristian evanglical dan musuh UTAMA evanglical kristian adalah ISLAM. Mungkin dap bolih kerjasama dgn islam pas tetapi bukan dgn islam.

Anonymous said...

DI HARAP BANGSAKU MELAYU, FIKIR2LAH DULU SEBELUM MENGUNDI, JGN IKUT HATI, SOLAT LAH ISTIKHARAH UNTUK MEMILIH PEMIMPIN, LIHAT DAN RENUNGLAH DI SEBERANG TAMBAK JOHOR SANA APA DAH JADI KEPADA BANGSA KITA DI SANA.

Anonymous said...

Betulllll....parti cina komunis ni takan berhenti dari menghancurkan perpaduan dan keistimewaan Melayu...

Anonymous said...

Satu undi kpd PAS bermakna satu undi kpd DAP komunis. ..renung2 kanlah

Anonymous said...

ornag tua cina ni nak bela melayu? apek oi...hang boleh pi mampuih la celako oiiii

Anonymous said...

DAPig haram jadah...cuma puak Ahlul PAS saja akan jilat apek ni dengan menagakngat bendera roket depa merata-rat...jenos tak tau malu

Anonymous said...

Banyaklah sangat anak kau Lim Guan Eng tu menolong Melayu sejak 4 tahun sudah mentadbir Pulau Pinang.Kau ambik hak2 orang Melayu sampai nak pupus adalah.Lim kit Siang ini sendiri cakap tak serupa bikin.Dah lebih 30 tahun kau berpolitik,cuba kau bacakan jasa2 kau terhadap kaum Melayu.Kau mintak bantuan PAP nak melingkupkan Kerajaan yang ada sekarang ni memang konfirm ada dan pasti.Kau tunggang macai2 dan balaci2 Melayu kau yang bengap tu untuk merampas kuasa dari orang Melayu.Jadi,tok sahlah nak berlagak nak menjadi macam Hang Tuah cuba memperjuangkan nasib orang Melayu.Jadi,apa kami nak gelar kamu sebagai Pejuang bangsa kami Melayu.......boleh kami panggil Hang Kenching!!!!

Anonymous said...

Lim kit Siang ni satu2nya pencetus/penyebab rusuhan kaum yang berlaku pada 13 May 1969 ketika beliau masih muda2 dulu.kita boleh kata yg dialah diantara salah seorang individu yang senantiasa tak puas hati dengan kerajaan yang memerintah,sebab apa????Bukan sebab kerajaan tak berlaku adil pada kaum2 pelbagai bangsa,tapi sebab majoriti pemerintahan adalah kaum orang Melayu.kita boleh gelar dia "trouble-maker" kerana dia mendapat perhatian bukan sebab dia penyelamat tetapi sebab dia suka membuat "infamous action" dan kemudian meraih "public symphaty".Dia jaja kerajaan kejam dan tak adil bukan sekadar dalam negara tetapi sehingga keluar negara sehingga masuk ke media antarabangsa.Itulah dia Lim Kit Siang>Saya memang 800 % setuju kita anugerahkan dia gelaran bintang "Hang Kenching".

Mansor said...

Bakau Darah,......dimana kau????Kenapa kau tak menjelma kasi taruk sama ini apik tua......menjelmalah kau si Bakau Darah!!!!!!!

Anonymous said...

tapi mase LKS datang Sutera Utama hari tu bukan main ramai lagi datang....

Anonymous said...

umno x membela nasib melayu.. Kuikuikui.. Agak lawak d situ yg lg lawak ada gak owg melayu mengangguk je ckp si komunis ni.. Lim kit sial ko bole jln daa mintak rakyat johor humban karier politik ko ngan din pudu ke longkang!!!

Anonymous said...

Jangan nak tipu kalau UMNO tidak bela bumiputera. LKS memang nak hapuskan kuasa Dan kekayaan bumiputera. Dia nak beri sampah kepada bumiputera

Anonymous said...

Mmg penipu la cina tua ni. Aku anak jati penang mmg hidup dalam bahang perkauman dap. Habis rumah2 kampung melayu diroboh utk laluan projek2 mewah, gerai2 melayu diroboh tp gerai2 cina dibiarkan berniaga, pejbt2 kerajaan negeri mengutamakn calon bukn melayu, tanah2 milik org melayu dirampas dgn alasan xmasuk akal. Aku mmg menyesal undi pembangkang dulu. Org2 melayu di negeri lain, tlg jgn biarkan nasib anda jadi mcm kami. Fikir dgn baik sebulum mengundi.

Anonymous said...

siapa kata UMNO tak bela nasib melayu...kami anak Johor menentang kenyataan si tua kutuk tu...ingat kami anak2 johor telah mencapai kejayaan yg amat membanggakan dalam pelbagai bidang...hasil sumbangan kerajaan persekutuan dan negeri, lihat saja amat jarang anak johor yg berhijrah ke negeri2 lain mencari rezeki...tetapi lihat saje penghijrahan rakyat dpd negeri2 lain di malaysia begitu ramai...tak percaya pergi saja lihat di pasir Gudang, Johor Baharu siapakah yang memenuhi bandar2 tersebut...jangan cuba membuat tuduhan sembarangan!

wak jono said...

si pencacai berkupiah dan bertudung labuh yg mengikut ceramah itulah mereka yg paling awal mengisi borang BRIM...wang anugerah kerajaan BN diambil menjadi darah daging diberi makan anak2...disamping itu sanggup pula menentang kerajaan...serahkan saja kpd Allah swt memberikan pembalasannya...tapi aku dah dapat lihat mereka yg kuat menentang kerajaan ni tapi menggunakan kemudahan yg diberi kerajaan sedia ada hidupnya tak diberi keberkatan oleh Allah swt...hidupnya sekeluarga tidak seceria dan sebahagia rakyat yg yg setia kpd kerajaan...begitulah betapa pentingnya keberkatan itu lebih2 lagi Taat kpd pemerintah itu amat dituntut oleh agama Islam kita!...bersatulah kita rakyat Johor dan tentang segala kebatilan yg cuba nak merosakkan keamanan!

wak sontoloyo said...

tak silap aku Dr Mahathir ada buat satu kenyataan yg tegas dan berani baru2 ni...katanya Si Lim kit siang ni datang ke Johor kerjanya untuk tanamkan perasaan kebencian masyarakat Cina terhadap Melayu...agar kita rakyat Johor berpecah belah itulah saja kerjanya untuk merosakkan rakyat Johor yg selama ini hidup bersatu, aman dan damai...ingatlah wahai rakan dan taulan...Hidup Johor!

Anonymous said...

Gelang Patah sedang pesat membangun, senang2 aje Pembangkang nak ambil alih. Pembangkang tau nak cedok aje kemajuan yang telah dibuat oleh kerajaan BN sebelum ni.

Kalau betul nak berbakti, pegi cari tempat ulu sane. bangunkan sendiri. Rancang la sendiri pembangunan dan kemudahan untuk masyarakat. Boleh?

Anonymous said...

org melayu kat gelang patah makin terpinggir. banyak tanah digadai amno ke cina singapore. yg baham komisen berjuta pemimpin amno. next 2014 kg melayu majidee plak kena baham