Monday, April 15, 2013


Najib berkata, imbangan muka baru dan pengalaman penting sebagai parti dengan mandat baru akan datang kita memerlukan mereka yang boleh mentadbir negara.

Senarai calon bukan sahaja untuk menang pilihan raya tetapi untuk masa hadapan bagi memastikan aku janji manifesto dapat dilaksanakan.

Bagi mereka tidak dicalon bukan mereka gagal tetapi mereka perlu beri laluan kepada pembahuruan yang dimahukan rakyat.

Latar belakang muka baru di peringkat Parlimen yang berkelayakan diploma dan keatas ialah 90 peratus dan 31 peratus merupakan profesional seperti doktor dan profesor.

Ada juga calon kalangan ulama dan mereka yang popular di kawasan mereka.

Najib berkata, ini adalah senarai akhir dan harap tidak perlu diubah walaupun ia masih boleh diubah.

Najib yakin pasukan BN terkuat yang dapat diketengahkan.

Najib berkata, tidak realistik jika kata semua kerusi boleh menang.

Cuba ketengahkan calon wanita tetapi tidak mudah.

Perubahan besar di negeri yang BN kalah.

sumber : UTUSAN MALAYSIA

12 comments:

Anonymous said...

Webportal berita edisi percuma tanpa perlu melanggan

Freemalaysiakini2.com

Anonymous said...

2x5 jer..calon lama atau baru ker, matlamat BN tertap sama...gila kuasa, rasuah, tamak haloba....sinonim dgnm umno

Anonymous said...

yg aku tau puak2 parti kencing rakyat yang gila kuasa...sampai bertanding melibatkan 3 penjuru,daripada parti haprak yang sama,masing2 letak calon...seks dan spender dh sinonim dengan parti Perosak Rakyat,keh!keh!

Kinta Menjerit said...

Salam tuan,

Mohon bertukar-tukar link. Blog tuan telah dipautkan dalam blog Kinta Menjerit.

tq

http://kinta-menjerit.blogspot.com

Anonymous said...

habis tu puok PR tu bersih sangat la..baru 4 tahun dah mcm2 kita dengar dan lihat. tak tahula kalau 50 thn...kalau BN teruk sangat mcm puak tu cakap, takde le kita kat kedudukan sekarang...takde lagi kita dengar rakyat kita kena lari keluar negara utk cari makan sebab takde pilihan, rakyat negara jiran2 kita pula yg berpusu2 masuk, sabah dengan philipine'nya', indon lagi, kat semenanjung lagilah, mcm2 negara ada...mcm2 mat ada, tak termasuk mat sabu...hehehe

Anonymous said...

Anonymous at: April 15, 2013 at 3:36 PM..kat atas tu memang bodoh piang...tak nampak pemimpin2 dia tu bukan saja gila kuasa tapi gila harta & lebih teruk lagi gila sex depan belakang...baik parti yg berlabel liberal hatta yg berlabelkan Islam....parti yg bermata sepet tu tunggu masa je nak 'ngap'...melayu2 bangang ....

Anonymous said...

apo2 colon pon...BN tetap hancur.

Anonymous said...

yg penting bukan cina dap akan perintah negara.. aku tak mau negara yang sedia aman ni tergadai.. jadi kacau bilau.. kalu lepas ni ada rusuhan dan negara porak peranda disebabkan PR memang aku akan maki sekor2 sape yg sokong PR...

Anonymous said...

keldai2 Pelingkup Rakyat ni nyusahkan je...Allahuakbar!

Anonymous said...

Parlimen Wangsa Maju belum mengundi dah kalah selepas DS Najib meletak kan Setiausaha Politiknya sebagai calon. Sebagai mana yg kita semua ketahui Datuk Dr Shafei bukanlah pemimpin yang berwibawa kerana mengamalkan budaya "Cantas & Mencantas didalam UMNO. Majoriti kaum melayu tidak menyenangi apatah lagi kaum lain dan kemungkinan kalah dengan majoriti yg lebih besar dari PRU12 adalah amat cerah sekali.

Apa2 pon kena ucap terima kasih pada DS Najib kena kehilangan kerusi Parlimen Wangsa Maju atas kesalahan nya sendiri yang tidak sensitif kepada kehendak pengundi setempat...

Anonymous said...

statement bodo anon 12.56pm, tak payah gebanglah psl wangsa maju. awak bukan duduk di wangsa maju pun. masyarakat melayu mahu UMNO ambil alih setelah MCA gagal membuat kerja setelah kalah PRU 12 dengan 150 undi ditangan woo chee keong. MCA banyak lari dari jalankan kewajipan, lari dari program-program BN. Yang banyak menggerakan program-program BN di wangsa maju adalah umno, mic, ppp.
MCA banyak buat kerja ADU DOMBA dengan melaporkan fitnah terhadap umno melalui malaysiakini. datuk seri najib bijak kerana nampak permainan taktik kotor parti komponen BN. Kita yakin UMNO akan memang besar dengan majoriti lebih daripada 5,000 undi.

Anonymous said...

Kalo pr ambil alih kerajaan depa pun nak jaga perut kroni diorg gak....cakapla apa pun...aku tetap undi bn.bn.bn.bn