Sunday, April 28, 2013

TANPA RASA BERSALAH, Bekas Panglima Angkatan Tentera ini GELAR dan LABEL Penjawat Awam Sebagai KERA





Masih belum HILANG KEMARAHAN penjawat awam di negara ini dengan kenyataan Tony Pua mahu MENGURANGKAN JUMLAH kakitangan awam jika pembangkang berkuasa kelak, timbul lagi SEEKOR MAKHLUK yang juga merupakan Calon PKR bagi Johor Bahru, Jeneral (Bangang) Tan Sri Md Hashim Hussein melakukan ONAR.

TANPA RASA BERSALAH, Bekas Panglima Angkatan Tentera GELAR dan LABELkan Penjawat Awam Sebagai KERA.

"Saya dulu pun dalam kerajaan juga. Bila saya dalam kerajaan, orang beri saya makan macam keralah. Di beri makan pisang, beri susu, beri kacang, bagi kelapa. Jadi bila kera ini dilepaskan mula mengamuk mula bermusuh sebab tiada orang jaga lagi," - Jeneral (Bangang) Tan Sri Md Hashim Hussein 22 APRIL 2013.



Wahhh ... Cukup Hebat Jeneral (Bangang) Tan Sri Md Hashim Hussein. Seorang bekas Panglima Angkatan Tentera.

Inilah calon PILIHAN RAKYAT Anwar Ibrahim. Calon yang telah mengKERAkan penjawat awam.

Calon inilah juga yang MAHUKAN SOKONGAN dan UNDI dari KERA.

Rakyat, terutamanya PENJAWAT AWAM yang dilabelkan sebagai KERA ... Perlu menilai kehebatan Calon PKR Johor Bahru ini.  

Mahu undi MAKHLUK yang menggelarkan anda sebagai KERA ?











28 comments:

Anonymous said...


GENDERAL otak kera calun pkr johor.

manusia yg berotak waras tidak jadi calun pkr nak jadi pemimpin.

dulu dapat pangkat genderal kerja kaki ampu bodek dan kipas, tak pernah bertempur dengan komunis, ini muka tak ada bakat wira negara, genderal serupa ini masa zaman darurat dah lama mampos kena bedil.

Anonymous said...

manusia species malaun ni, biadap. Slama saya di dalam pendidikan tak la pula mcm kera atau ajar orang jdi kera. Ke dia ni memang jenis beruk

Anonymous said...

Askar ibarat udang bawak tombak, kura kura bawak perisai. Cerita selanjutnya, sila layari website : www.saffanskot22.com.

Anonymous said...

betul la tu dia kera dijaga, di bagi makan, semuanya dibagi..tapi bila dah keluar kerajaan dah tak dapat apa-apa lagi, itu yang dia meracau tu..sama la kera kalau dilepaskan dengan tak dibagi makan, jadi macam tu la dok cari tuan baru..

Anonymous said...

Kera banggang ni dulu dlm tentera pernah campak beret GGK ke tanah kerana kesalahan kecil aje.

senang cakap puak2 Pil Kuda Rakyat klu diberi mandat berkuasa sebagai kerajaan mmg celaka negara ni.

Anonymous said...

Dia tu mantan bapak KERA..muka pun da tak berseri..cari lah org muda untuk calon bukan bangsat sekor ni

zookeeper said...

mmg banyak kera pun. yg sokong pembangkang bersepah dlm tu.

Anonymous said...

SUDAH LA..MASA KAU JADI KETUA KONTIGEN MALABAT 1 DIBOSNIA[KONJIC] NK MANDI PUN PAKAI AIR MINERAL..BYK KERENAH KAU..KALAU MASA TU AKU KAT MALAYSIA MAU PENAMPAR HINGGAP KAT MUKA KAU..HARAM JADAH PUNYA ORANG..

Anonymous said...

Nampaknya macam orang yang berucap tu cuba 'reflect' diri dia sendiri semasa dia di dalam kerajaan dan selepas dia terlepas keluar. Jadi kata katanya terpakai untuk diri dia la.

Anonymous said...

dah tua bangka baru nak jdi calon ? lupakan je la...beribadat je kt umah

Anonymous said...

penjawat awam yg sokong kerajaan dipanggil kera.....habis tu penjawat awam / pesara yang menentang kerajaan pula adalah anjing....anjing tersepit yang gigit tuan...

Anonymous said...

Awat muka ex general ni macham monyet! Perangai pon macham monyet...

Anonymous said...

Ini la muka penjual negara......

Anonymous said...

kera dah jadi anjing pkr.

Anonymous said...

Ini general kalah perang.bangang pumya olang.tatak sekolah.cakap tatak silupa mikin sohai punya olang

Anonymous said...

Muka dia bukan macam kera lah. Tapi macam KONGKANG

Anonymous said...

KONGKANG..... Ha ha ha ha

Anonymous said...

Dah takde batmen,driver,coffeeboy dan org yg takut ke dia pas pencen ni mula la meroyan. Skrg duk gila talak nak kuasa balik. Nak jd menteri mindef kot.

Dia lupa kot ramai org govt la totok PR. Kawan aku cikgu2 la ramai totok PR. Mampus la korang dipanggil kera.

Along Bukit Beruntung said...

Biasalah bro ...

1) kalau dia tahu bersyukur dia tak akan ckp mcm

2) kalau dah bekas panglima tentera mmg tak heranlah ... gerenti mmg ckp ikut ckp sedap mulut dia jew .. maklumlah org atasan ... kalau dah terbiasa sampai tua pun mcm tu ...

Along Bukit Beruntung said...

Biasalah bro ...

1) kalau dia tahu bersyukur dia tak akan ckp mcm

2) kalau dah bekas panglima tentera mmg tak heranlah ... gerenti mmg ckp ikut ckp sedap mulut dia jew .. maklumlah org atasan ... kalau dah terbiasa sampai tua pun mcm tu ...

Anonymous said...

Hoi, Jeneral (B) Tan Sri Md Hashim Hussein !
mak bapak kau tak ajar ke.

Anonymous said...

dia ni ceritakan dia tu kera kecut,yang pelahap tahap gaban,nasib baik kena beri makan kalau tidak mampus dah,cakap pun mcm tak larat ,mcm tu nak jadi ap.jahanam malaysia.

Anonymous said...

AGENDA TUNTUTAN & ASPIRASI RAKYAT PRU13 : 5 Mei 2013

Saya pilih parti2 dari PR kerana yakin mampu membuat PERUBAHAN TOTAL yang substantial dan impak besar kepada RAKYAT yang 55 tahun gagal direalisasikan oleh kerajaan KORUP BN seperti isu;

1- penyediaan persekitaran pertumbuhan dan agihan ekonomi yang lebih mapan dan saksama kepada semua serta mewujud struktur sosio ekonomi yang seimbang ,

2- mengekang kenaikan harga barangan dan perkhidmatan asas bagi mengurang kos sara hidup rakyat,

3- pembaharuan amalan perolehan & kontrak kerajaan yang terbuka, telus, kompetetif dan menguntungkan rakyat serta negara,

4- pembaharuan struktur perkhidmatan awam yang lebih patriotik, profesional , produktif & neutral kepada semua rakyat serta bukan dimonopoli oleh segelintir pegawai PTD yang tidak berintegriti & mengampu penguasa politik,

5- pembaharuan Badan Akauntabiliti Negara supaya kerajaan pusat lebih bertanggungjawab dan berintegriti memerangi KORUPSI dengan meletakan Jabatan Audit Negara, SPRM, dan Biro Pengaduan Awam dibawah Kuasa Parlimen yang diasingkan dari Kuasa Eksekutif PM & Kabinet seperti PAC.

6- pengasingan kuasa (separation of power) bagi Badan Kehakiman dan Badan Peundangan yang sewajarnya tidak dibawah Kuasa Pentadbiran PM/ Jemaah Menteri.

7- menstruktur semula tugas agensi2 kerajaan yang gagal menangani KRISIS SOSIAL, AKHLAK/MORAL dan JENAYAH seperti agensi dadah, pdrm, penguatkuasa syariah, dll.

8- mempertingkat infrastruktur dan mutu perkhidmatan perumahan, pendidikan, kesihatan, kebajikan dan kesejasteraan rakyat serta meningkatkan KUALITI HIDUP rakyat.

9- membetulkan tadbir urus korporat & pengurusan entity awam yang mampu memaksimumkan pulangan hasil serta faedah tanggungjawab social yang tinggi terutama Syarikat2 Perbadanan kerajaan, GLC, PKEN, PETRONAS, PROTON, MAS, TNB, STM, Syarikat Pengurusan Bekalan Air, syarikat2 pengankutan awam/bas rapidkl, royalty minyak, dll.

10- membebaskan Institusi Istana dan Institusi Islam dari pengaruh politik kepartian, serta menekankan pentadbiran agama , institusi pendidikan & NGO menggerak nilai kerohanian, ketamadunan dan budaya hidup rakyat yang murni dan cemerlang.

11- memupuk ciri-ciri fundamental dalam gaya kepimpinan kerajaan yang BERWIBAWA (kompeten & kredibiliti), BERINTEGRITI (amanah & adil), demokratik dan dinamik yang prihatin dan mesra rakyat!

PRU13____ untuk “PERUBAHAN TOTAL” & “POLITIK BARU” ..... undi tetap PAS/PR!

Anonymous said...

Muka tak ada seri langsung nak jadi pemimpin....
Masuk Maharajalawak lagi best. Kalau aku pengundi JB, walau pun sekiranya aku tak tahu dia ni parti mana, tak selera langsung nak undi. Patut ler perangai mcm tu. Kera lagi bagus dpd dia...kah...kah

Anonymous said...

1137 hang awatt mwroyan ker.kesian

azlan aini said...

Pada aku p awam hok masih sokong puak nih... Dan beri undi kepada pakatan adalah manusia yang perasan bijak tapi sebenarnaya...

Anonymous said...

Anon 11:37, jika di bwh PR, keadaan akan jadi lebih teruk kerana majoriti pendokong PR adalah taksub, x rasional, rasis / chauvinistic. BN telah sedar kesilapan, program transformasi sbg langkah pembetulan. Formula gabungan BN adalah yg terbaik dan sesuai dgn masyarakat Malaysia kerana mengambil kira kontrak sosial yg menjaga keharmonian rakyat majmuk. Kita belum bersedia utk konsep meritokrasi kerana belum tiba masanya. PR, LAIN KALI AJELAH!

Anonymous said...

KERA2 NI JUGAK LA YANG SOKONG PR. KDP KERA2 YANG SOKONG PR SELAMAT MEYOKONG KERA.HAHAHA!!!

AKU NI SEBENARYA MEMANG NAK TGK PR MEMERINTAH MALAYSIA. LINGKUP KE TAK LINGKUP MALAYSIA NI. KALAU TAK LINGKUP ALHAMDULILAH. KALAU LINGKUP PADAN MUKA DENGAN RAKYAT MALAYSIA TERUTAMA AKU DAN ORANG MELAYU ISLAM MALAYSIA...