Wednesday, September 1, 2010

Armand Ketua Wira Perkasa dan Pengerusi GPMS

KUALA LUMPUR 1 Sept. - Gabungan Pelajar Melayu Semenanjung Selangor (GPMS) membuat laporan polis di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Dang Wangi di sini, hari ini berhubung kewujudan satu laman sosial Facebook yang menggunakan nama 'Melayu babi'.

Pengerusinya, Mohd. Faizal Mohd. Salleh berkata, beliau dimaklumkan tentang laman itu oleh rakannya pada Sabtu lepas dan kemudian melihat sendiri kandungan itu.
"Laman itu menggunakan gambar babi. Ternyata mempersendakan Islam dan sensitiviti orang Melayu yang boleh membawa perpecahan kaum di negara ini serta berbaur hasutan," katanya kepada pemberita di luar ibu pejabat polis itu.

Sehubungan itu, beliau meminta polis dan kerajaan segera menyiasat serta mengambil tindakan tegas terhadap pelakunya termasuk menimbangkan pelucutan hak kewarganegaraan.
Sementara itu, Sekretariat Penerangan Pergerakan Pemuda Barisan Nasional membuat laporan polis di IPD sama untuk meminta polis menyiasat klip video berbaur perkauman yang dihasilkan Wee Meng Chee atau Namewee.

Sumber Bernama

4 comments:

Anonymous said...

SUDAH LAH...NI TAK BENDA LAIN LAH NIH!! NI SUME KERJA2 GILA SAPA LAGI KALAU TAK UMNO DAN KONCO2NYA...

PERANGAI UMNO SUME ORG DAH TAHU...SUSAH ORG NAK CAYA DAH!!!

Anonymous said...

kepala hotak ko berjambul ini kerja UMNO...mana buktinya...jgn main tuduh sebarangan.

Anonymous said...

Anon 7:10 tu AJK surau ynag baru dapat duit raya daripada DAPigs!!

N.ajis dah bagi fatwa... oakay pada semua... janji melayu masuk gaung!!!

Dia tau perangai orang je,,, perangai sendiri... tak nampak!!

Anonymous said...

DAH BANYAK KALI DAH UMNO NI KELENTONG...ORANG TAK HERAN PUN KO NAK KATA APA PUN..

TENGOK LAH YG LEPAS2 TU, DIA BUAT TAPI TUDUH DAN BURUKKAN ORG LAIN...SKANG TAK MAIN LAH..ORG DAH BOLEH BACA DAH...PERMAINAN KOTOR UMNO JER..ORG GELAK JE LAWAK KO TUH!!!

YE LAH..NAK WAT CAMNER LAK, UMNO NI BOS DIA APCO...JADI JIKA KITA LIHAT PERANGAI DAN PERBUATAN UMNO TAK SALING TUMPAH DGN PERANGAI YAHUDI..YAHUDI BUAT KERJA, TAPI TUDUH ORG LAIN...SAMA LAH...

SAPA PUN TAK CAYA LAGI UMNO....MENJIJIKAN!!! PUITHHH...CIPAN, MAMPOS LAH KO!!