Saturday, September 4, 2010

Namewee disoal siasat lebih tujuh jam
CYBERJAYA: Wee Meng Chee hari ini disoal siasat lebih tujuh jam oleh Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM) berhubung klip videonya dalam YouTube yang mengutuk seorang pengetua sekolah menengah di Johor kerana didakwa mengeluarkan kenyataan berbaur perkauman baru-baru ini.

Wee atau lebih dikenali sebagai Namewee ditemani pengurusnya Fred Wong. Mereka tiba di ibu pejabat SKMM di sini 12.30 tengah hari dan selesai memberi keterangan kira-kira 8 malam tadi.

Ketika ditemui pemberita, Wee berkata beliau diminta hadir untuk memberi keterangan berhubung klip video berkenaan.

Katanya, beliau disoal siasat empat pegawai polis dan SKMM tetapi enggan mendedahkan maklumat yang diberikan kepada mereka.

"Mereka tidak memberi sebarang amaran kepada saya atau mengugut saya dengan tindakan tertentu. Mereka hanya ingin mendapatkan butiran mengenai video klip yang saya hantar dan saya telah menjawab semua soalan mereka.

"Saya menjawab dengan jujur kerana saya tidak mempunyai sebab untuk berasa takut, niat saya menghantar klip video itu ialah sebagai bantahan terhadap sikap perkauman dan bukan kerana saya rasis," katanya.

Sumber Bernama

FUCK Namewee SUCK Banana

4 comments:

YANG GAMBI said...

Inilah pemikiran komunis moden yang masih ada untuk membalas dendam akan kekalahan PKM di dalam hutan......

blogenstarz said...

Binatang BABI makan BANGKAI
Bau BANGKAI amatlah BUSUK
NAMWEE itu memang BANGKAI
Sebab dia berhati BUSUK

Daging BABI makanan CINA
Makan bersama Arak diBekal
NAMWEE itu BANGSAT dan HINA
Macam Binatang takada AKAL

HIDUP 13Mei1969....

Anonymous said...

Budak ini sudah ada rekod rasis. Oleh itu apa layaknya dia untuk menegur orang lain?

Contohnya kalau seseorang itu (si A) telah melanggar lampu merah tetapi sampai pada lampu merah yang satu lagi dia ternampak seseorang yang lain (si B) yang berada di depannya melanggar lampu merah maka logikkah dia memarahi si B?

Dan, hakikatnya dia ini bukan saja rasis tetapi mahu menunjuk-nunjuk kerasisannya pada dunia.

Ini berbeza dengan guru besar tadi yang tidak berasa bangga dengan keterlanjurannya itu.

ATAS PAGAR

Anonymous said...

Hanya chingke saja yang suka berlagak sedemikian rupa. Haha, kalau dah gian sangat nak jadi pengawas moral kat Kedah sana ada 1200 kekosongan, bro.