Monday, September 27, 2010

Sepertimana yang kita sedia maklum, Pemilihan PKR peringkat Cabang sedang berlangsung dan lebih separuh telah selesai. Dan kita dikejutkan dengan beberapa insiden yang amat memalukan apabila berlakunya kekecohan di beberapa PKR Cabang.

Sempat juga saya berborak dengan salah seorang AMK Cabang Gombak, Selangor sebentar tadi. Beliau memaklumkan bahawa mereka yang melakukan kekecohan itu bukan ahli PKR dan telah menjadi Ahli UMNO? Saya hanya membuat muka pelik.

Ianya mengesahkan bahawa PKR sememangnya tidak pernah mengaku kesilapan yang telah mereka lakukan. Semua yang buruk datangnya dari parti lawan walaupun berlaku di dalam parti sendiri. Mereka juga tidak pernah memikirkan punca kekecohan tersebut berlaku. Mudah sahaja. Apa yang buruk semuanya ditujukan ke parti lawan. Yang baik datang dari PKR.

Jika benar mereka telah menyertai UMNO, kenapa pula mereka dibenarkan untuk mengundi? Kenapa mereka dibenarkan berada di dalam perkarangan dewan. Saya pasti senarai nama ahli PKR telah dikemaskini sebelum Pemilihan PKR berlangsung? Kan?? Atau tidak??

Entahlah.. Inilah realiti politik kita. Kita seringkali memikirkan yang terbaik untuk parti yang kita dukung, tapi sebenarnya lebih kurang sama ja.. Tapi jika kesemua ahli PKR mempunyai pendirian dan pandangan seperti ahli AMK Cabang Gombak yang saya temui sebentar tadi, hancurlah PKR..


PANDANGAN ANDA?? SILA BERI PANDANGAN ANDA DENGAN MENGHANTAR KOMEN..



Post by... Melayu CinDia



9 comments:

YB Raz said...

dasar munafik tak akan mengaku salah sendiri..biasalah puak puak ni mana mengaku..semuanya salah umno..anak sendiri kencing malam salahkan umno..dia langgar kereta orang lain salahkan umno..agaknya kena seksa dalam kuburpun nanti salahkan umno juga.

Anonymous said...

Bila parti berdasarkan pelbagai kaum, inilah masalahnya. Parti akan jadi berpuak-puak dan lebih buruk lagi melayu geng melayu, cina geng cina & india geng india.

Nak ke orang cina pilih orang melayu jadi ketua dia atau nak ke orang india pilih melayu?

Pada saya parti yg berteraskan bangsa adalah relevant hingga bila-bila. Parti yg dominant akan jadi parti pemerintah.

Oleh sebab itu, UMNO masih di perlukan oleh orang melayu walaupun ada yg masih menyokong PAS & PKR.

Penggambungan UMNO & PAS adalah sangat baik utk kuasa Melayu. Cuma segelintir puak Erdogan PAS yg masih tidak mahu UMNO & PAS bersatu.

rentaka said...

'aku rasa memang Umno punya angkara..mustahil ahli pkr buat kecoh camni..memang Umno punya keje ni...'

Kepala otak letak kat punai la sape yg fikir camtu..memang sial ahli Pkr yg ckp camtu..memang betullah org kata Pkr ni dah nak mampos..tu psl buang tebiat.

Anonymous said...

yb raz kau ni gay ke?

Anonymous said...

hehe...geng dorang ni dah phobia dengan bayang sendiri tuh... biarkan labu labu tuh terjun seluruhnya...jom kita tengok mana ahirnya....hmmmm....siannyerr...

Anonymous said...

kah kah kah aku suka tengok puak2 PKR ni lintang pukang bergadug sesama sendiri. puas hati aku. harap2 janganlah si Mahpoz PAS tu beri komen, kalau dia beri komen,dengan kedangkalan ilmu yg dia ada, soseh komennya baik sikit drp pelajar tadika PASTI, yg pastinya mesti salah UMNO gak. apa2pun, aku tak sabar nak tengok PKR berkubur disebabkan angakra org2 diowang sendiri.

Anonymous said...

ini bukan salah org pkr bro... ini salah SPR, diaorangkan selalu cakap SPR tak cekap, banyak hantu...rupa2nya jantu byk kat PKR..... inilah demokrasi cara Pakatan

Anonymous said...

salam.
syukur kepada ALLAH taala yg mula menunjukkan kebenaran...
diharapkan lebih banyak kebenaram yang akan timbul....
tak kira kebenaran untuk org UMNO, PAS, PKR dan lain2.
yang paling penting siapa yang Penipu, Penyamun, Perompak, Pembunuh dan seumpama dengannya akan hanyut tenggelam....

org melayu...

Anonymous said...

Hmmm... Aku heran jugak... Diaorang cakap orang2 UMNO yang buat kacau.... tapi, aku tengok lain macam jer rupa org2 UMNO yg buat kacau kat pemilihan PKR ni...

Ada ker ahli2 UMNO yang bernama Muthusamy, Loganathan atau Anurai Vello..?