Wednesday, September 15, 2010



GWM tidak mahu menyentuh isu Tengku Adnan yang mempengerusikan mesyuarat komponen BN yang telah sebulat suara menyatakan UMNO menolak PERKASA. Agak luarbiasa kerana Perdana Menteri yang seharusnya mempengerusikan mesyuarat komponen BN dan memberi kata putus.

GWM juga tidak mahu menyentuh isu Nazri Aziz menyokong penuh UMNO menolak PERKASA yang dianggap sebagai badan ekstrimis orang Melayu. Seorang Melayu yang pernah merangkap Ketua Pemuda UMNO suatu ketika dahulu yang cukup gagah kini semakin lelah dan lemah.

GWM juga tidak sesekali ingin menyentuh Khairy Jamaluddin ...... suara budak hingusan yang mendambakan jawatan Perdana Menteri sebelum mencecah umur 40 tahun.

Kesemua di atas sudah berlaku dan berlalu. The damage has been done! Let bygone be bygone!

Setelah sebuah badan bebas NGO Melayu ditolak sejauh jauhnya oleh UMNO dan BN. Sudah tiba masanya MCA dan MIC wajib menolak badan badan NGO bukan Melayu jauh dari sisi perti masing masing.

MCA dan MIC wajib mendesak para pemimpinnya untuk membuat satu press conference dan press statement untuk menolak sama sekali kewujudan Jiao Zong, Dong Zong, Suqiu dan Hindraf. Malah apa juga pertubuhan yang dilihat mencabar hak dan keistimewaan Islam dan Orang Melayu.

Siapa yang tidak mengenali pertubuhan Cina dan India seperti yang telah disebutkan di atas?

Keempat empat pertubuhan NGO ini adalah ekstrimis, chauvinist dan mempunyai unsur unsur communist dalam perjuangan mereka.

Apakah kenyataan GWM di atas berbaur perkauman dan tidak mempunyai asas kukuh dan bukti menunjukkan pertubuhan pertubuhan 'haram jadah' ini juga berbaur perkauman.

Lupakah MCA dengan tuntutan Jiao Zong (Persatuan Gabungan Guru Sekolah Cina) dan Dong Zong (Persatuan Gabungan Jawatankuasa Sekolah Cina) yang terus terang menolak Sekolah Wawasan dan masih berdegil dengan konsep vernacular mereka?

Pertubuhan ini yang tetap angkuh dan sombong dengan sekolah sekolah Jenis Kebangsaan Cina, langsung tidak membantu ke arah perpaduan nasional yang hakiki.

Lupakah MCA dengan Suqiu (Jawatankuasa Rayuan Pilihanraya Persatuan Persatuan Cina Malaysia)? Apakah MCA juga sudah bebal dan nyanyok atau sengaja melupakan dengan 83 tuntutan yang tidak munasabah.

Pertubuhan ini yang telah mendesak Kerajaan untuk menghapuskan sistem kuota untuk kemasukan universiti, mengambil langkah untuk memansuhkan perbezaan antara bumiputra dan bukan bumiputera dalam semua bidang baik ekonomi mahupun politik, menghapuskan sistem kuota yang berasaskan kaum dan gantikannya dengan sistem pengagihan yang berasaskan kebolehan.

Yang cukup nyata kesemuanya tuntutan di atas sudah termasuk di dalam perkara 153 dan tidak boleh dipertikaikan serta dilindungi di bawah Akta Hasutan 1948 (Pindaan 1971).

MIC juga patut menyatakan pendiriannya dengan pertubuhan haram Hindraf.

Apakah MIC juga turut mengalami sindrom Parkinson Disease sehingga lupa kepada 18 tuntutan Hindraf yang juga termasuk didalam perkara 152 dan 153 Perlembagaan Persekutuan?

Lupakah MIC kepada rempuhan haram pertubuhan ini ke rumah terbuka Hari Raya Aidilfitri sewaktu Abdullah Badawi menjadi Perdana Menteri?

MCA dan MIC perlu menyatakan pendirian mereka dengan jelas terhadap pertubuhan pertubuhan ini.

MCA dan MIC perlu mengikut jejak langkah UMNO untuk turut serta menolak bulat bulat badan badan NGO ini supaya tidak dikaitkan juga dengan parti masing masing.

Persoalannya ... apakah MCA dan MIC masih mempunyai kejantanan untuk berbuat demikian?

Atau kedua dua parti ini akan menyorok di bawah karpet dan mengunci mulut masing masing dari membuat sebarang kenyataan rasmi berhubung dengan desakan ini.

GWM menuntut MCA dan MIC untuk turut serta menolak badan badan NGO ini secara rasmi di dada akhbar rasmi dan portal portal alam maya.

Jika tidak, GWM menganggap kedua dua parti ini, MCA dan MIC sebagai bacul dan bersubahat dengan fahaman dan tuntutan ekstrimis yang dibawa oleh pertubuhan ini.

GWM juga merayu kepada blogger blogger pembela negara malah kepada mana mana blogger pro kerajaan untuk turut serta memainkan isu bagi mendesak kedua dua parti ini untuk menyatakan pendirian mereka.

Sekalipun desakan ini tidak akan disambut oleh MCA dan MIC, sekurang kurangnya kita telah menyatakan pandangan kita dan memberi keadilan kepada PERKASA yang telah banyak membantu mempertahankan dan memperkasakan maruah Islam dan orang Melayu.


MELAYU ATAS PAGAR

3 comments:

Anonymous said...

Apakah pertubuhan pertubuhan NGO cina dan india serta parti parti komponen takut akan PERKASA?

Nampak nya PERKASA bukan perkasam tetapi ianya adalah cili api yang bisa mengegarkan.

Hidup PERKASA.

MM said...

Izin copy.. untuk sebaran..

mediamanjung.blogspot.com

Anonymous said...

Ini realiti senario penghidupan di Malaysia buat masa ini. Melayu terus ditindas dan dipinggir serta diperkotak-katikkan. Melayu wajib berubah dan terus menyahut sahutan perjuangan agama yang lurus dalam menyambung legasi ketamadunan Melayu. Kemudian barulah kita boleh pasrah pada ketentuan Illahi. (Tidak akan berubah nasib sesuatu kaum itu. Melainkan mereka berusaha untuk berubah ke arah yg lebih baik).