Thursday, September 23, 2010


Ramalan GWM mungkin akan menjadi kenyataan kelak. Dalam artikel yang lalu (Zaid Ibrahim Sahkan Wan Azizah Presiden Boneka PKR), GWM ada menyentuh political game Anwar Ibrahim yang sudah mengatur perjalanan politik Nurul Izzah. Parti Anak Beranak!

Tiada yang mustahil jika membabitkan seorang manusia yang bernama Anwar Ibrahim. Mungkin ramai yang tidak bersetuju dengan pandangan GWM.

Perlu diingat bagaimana liciknya Anwar Ibrahim sewaktu menjawat Naib Presiden UMNO mati mati mengeluarkan kenyataan tidak akan bertanding jawatan Timbalan Presiden UMNO menentang Tun Ghafar Baba. Alasan mendapat pencalonan dari majoriti perwakilan yang mahukan beliau bertanding, akhirnya Anwar mengiakan yang beliau bertanding bagi mencabar Tun Ghafar Baba.


Lihat bagaimana strategi politik Anwar Ibrahim menentang dan membunuh karier politik Tun Ghafar Baba setelah memenangi jawatan Timbalan Presiden UMNO. Politik suka menggembar gemburkan sesuatu dan politik masuk bakul angkat sendiri telah menjadi amalan Anwar Ibrahim sejak dalam ABIM lagi.

Sudah timbul desas desus Nurul Izzah akan bertanding jawatan Naib Presiden PKR dan kita hanya menunggu untuk mendengar alasan U Turn ini. Nurul Izzah sebenarnya sudahpun mendapat 8 pencalonan untuk jawatan tersebut. Sebahagian besar pencalonan adalah dari group Zaid Ibrahim.

Sungguhpun begitu, Zaid Ibrahim masih belum boleh berfikir secara matang dan waras bahawa beliau akan dijadikan kambing hitam bagi acara permainan politik anak beranak ini. Bukan sesuatu yang aneh kerana Zaid Ibrahim bukanlah ahli politik yang bijak.

Anwar Ibrahim sudahpun mengarahkan dan telah wujud blog blog untuk menghentam peribadi Zaid Ibrahim dan skandal politik wang sewaktu beliau didalam UMNO dahulu. Zaid Ibrahim dipergunakan sengan secukupnya untuk menaikkan Nurul Izzah dengan menggandingkan anaknya bersama Zaid Ibrahim.


Karier politik Zaid Ibrahim bakal berkubur setelah tamat pemilihan parti pada November 2010. Itu yang pasti! Anwar sebenarnya hanya mahu mempertahankan legasi dan membina empayar poltik setelah gagal berbuat demikian sewaktu berada dalam UMNO.

Wujudnya cakap politik gandingan kem Anwar dan Azmin sebenarnya hanyalah untuk mengabui mata penyokong dan para perwakilan hasrat sebenar Anwar Ibrahim. Dan yang paling malang, rakyat terus menerus diperbodohkan dengan permainan politik gembar gembur Anwar Ibrahim.

Beliau sebenarnya hanya mahu menyekat karier Azmin yang sudah menjadi liabiliti dan duri dalam daging. Azmin terlalu banyak meyimpan rahsia rahsia besar Anwar Ibrahim. Sekali lagi GWM menekankan, di dalam politik tiada yang mustahil. Kawan akan menjadi lawan dan lawan akan terus dibakar menjadi arang.


Anwar Ibrahim mahu mempercepatkan perkembangan karier politik anaknya supaya dapat mengimbangi Azmin Ali. Keupayaan, kuasa politik dan pengaruh Azmin Ali sudah cukup untuk menggugat Anwar Ibrahim jika tidak diwujudkan satu lagi anak emas. Siapa lagi jika tidak Nurul Izzah.

Rakyat harus melihat Pemilihan PKR 2010 dari segenap sudut sebelum mengiakan wujudnya kem Anwar Azmin dan Wan Azizah, Nurul Izzah dan Zaid Ibrahim dan pertelingkahan kuasa di antara Anwar Ibrahim dan Wan Azizah.

Rakyat perlu ingat dengan permainan politik Anwar Ibrahim. Anwar Ibrahim adalah pembohong! Sudah berapa kali Anwar Ibrahim berbohong. Untuk makluman, pembohongan demi pembohongan Anwar Ibrahim telah wujud sejak beliau di dalam UMNO dan paling ketara mengenai Akta Universiti.

Sudah berapa kali Anwar Ibrahim berjanji untuk meminda dan memansuhkan akta berkenaan, tetapi nsampai ke hari ini setitik noktah atau sepatah perkataan dalam akta tersebut tidak terusik.

Sumber rujukan:
http://malaysiandigest.com/bahasa-melayu/8910.html


MELAYU ATAS PAGAR

0 comments: