Saturday, September 4, 2010


KAK JAT NAK 'ROTAN' NURUL IZZAH???

INGAT LAGI MASA MALAM KEPUTUSAN PRU 12, NURUL IZZAH ADA CAKAP DIA ANGGAP KAK JAT MACAM IBUNYA SENDIRI DAN SENTIASA MEMINTA TUNJUK AJAR DARI KETUA WANITA UMNO INI KERANA KAK JAT BANYAK PENGALAMAN DALAM MENTADBIR PARLIMEN LEMBAH PANTAI.

KAK JAT PUN BAGI RESPONS POSITIF TERHADAP NURUL IZZAH...

PE LAGI KAK JAT??? KASI ROTAN INI ORANG...

INI NURUL IZZAH ANAK DERHAKA...

DERHAKA PADA BANGSA DAN NEGARA....

MAKLUMAT LANJUT????

KLIK SINI



Post by.... Melayu CinDia



3 comments:

Anonymous said...

SEBENARNYA KAT JAT PUN DERHAKA JUGA PD UMNO KERANA KALAH DGN BUDAK KECIK DI TEMPAT YG SAMA DGN NURUL...


ITU PUN UMNO JEMPUT DIA JD MENTERI IKUT JLN BELAKANG...!!!

Anonymous said...

Tidak salah kalau seseorang insan itu memilih kefahaman ‘kesejagatan’ yakni menolak fahaman ‘kekitaan’ kerana itu adalah hak masing-masing. Tetapi janganlah memandang rendah terhadap insan yang masih kuat berpegang kepada semangat kekitaan.

Insan yang berpegang kepada semangat kekitaan itu ikhlas dengan pilihannya tetapi apakah pilihan muslimah politikawan dalam menganuti kefahaman kesejagatan itu lahir dari hati yang suci? Tidak mungkinkah penolakkan terhadap semangat kekitaan itu didorong oleh hati yang remuk susulan nostalgia lama yang terpahat di benaknya itu?

Seperkara lagi, dalam konteks ‘tiada balaci maka siapalah politikawan itu’, sudah berapa ramaikah yang menganuti fahaman kesejagatan? Betulkah minda orang Cina yang telah berhijrah dari fahaman 'kekiasuan' kepada fahaman kesejagatan?

Kalau jawapan bagi pertanyaan yang terakhir itu adalah betul masakan apabila Dr Redhuan Tee membuka pekung di dada bangsanya sendiri, dan kalau betul bangsa itu telah menganuti fahaman kesejagatan makanya pendedahan Dr Ridhuan itu tidak sepatutnya mencuit perasaan. Apakah benar mereka tidak tercuit?

Nah! Berdasarkan komentar di blog Dr Ridhuan jelas sekali perasaan mereka tercuit. Dan oleh kerana tercuitnya mereka makanya kenalah Pemblog berkenaan menepis semua komentar yang menerjah masuk kerana majoritinya tidak menggunakan lenggok bahasa bahasa sejagat tetapi 100% berlenggokkan bahasa ultra kiasu.

Justeru kalau muslimah ini sangat teruja kerana pengampu di sekelilingnya adalah berfahaman sejagat maka bolehlah dikatakan yang dia ini syok sendiri. Ini kerana pengampu tadi meskipun memakai topeng yang bertemakan ‘kami berfahaman sejagat’ tetapi hati mereka masih terpaut pada semangat ultra kiasu.

Chinglot

Anonymous said...

skit2..derhaka..skit2..perkauman..skit2..mengganggu ketenteraman awam..skit2..menimbulkan keadaan huru-hara..oi!..kita merdeka 53thn dh..org dh cerdik la skrg..bukan mcm dulu2..