Monday, September 27, 2010


Nallakaruppan berkata gambaran kewujudan dua kem dalam PKR hanyalah wayang bagi memastikan Anwar Ibrahim kekal Ketua Umum, Wan Azizah kekal sebagai Presiden, Azmin sebagai Timbalan Presiden dan newcomer Nurul Izzah puteri kesayangan sebagai Naib Presiden.

Memetik sumber dari Utusan Malaysia, Nallakaruppan juga mengatakan adalah bodoh untuk mempercayai telah berlaku persengketaan maha hebat di antara Wan Azizah dan Azmin. Beliau dengan sinis menyindir Anwar Ibrahim sebagai tokoh yang layak diberikan Anugerah Penulis Skrip Putar Alam Terbaik Malaysia.

Nallakaruppan cukup percaya drama ini telah digarap dengan baik oleh Anwar Ibrahim untuk memastikan juak juak Anwar Ibrahim kekal menguasai PKR. Sebagai bekas rakan karib, Nallakaruppan sudah cukup matang membaca permainan wayang politik Anwar Ibrahim kerana pernah menjadi mangsa permainan politiknya.

Beliau juga menambah situasi terkini jelas menunjukkan Anwar Ibrahim & Family adalah pengamal ajaran sebenar kronisme dan nepotisme.


Dalam artikel artikel yang lalu, GWM juga telah menyentuh political game Anwar Ibrahim yang pasti akan menaikkan keluarga beliau terlebih dahulu.

GWM sudah lama mengikuti pementasan dan permainan wayang Anwar Ibrahim sejak beliau menyandang jawatan Ketua Pemuda dan Naib Presiden semasa di dalam UMNO. Habis semua manusia di tarahnya! Tiada yang terkecuali dari libasan maut Anwar Ibrahim!

Politik suka menggembar gemburkan sesuatu dan politik masuk bakul angkat sendiri sememangnya amalan harian Anwar Ibrahim sejak dalam ABIM lagi.


Tidak kira siapa sekalipun, Anwar Ibrahim akan memastikan wujudnya scapegoat dalam menghasilkan sebuah drama terbaik sebagai diversion dan manuevre karier politiknya. Legasi wajib dipertahankan.

Cuma, GWM tetap beranggapan jawatan mati bagi Azmin Ali hanyalah sebagai Timbalan Presiden PKR dan tidak lebih dari itu. Azmin tetap di anggap duri dalam daging bagi Anwar Ibrahim kerana terlalu banyak menyimpan rahsia rahsian besar beliau.

Mungkin apabila sudah tidak diperlukan lagi dan karier politiknya dapat dibunuh secara senyap, tidak mustahil Azmin Ali akan menjadi kambing hitam terakhir Anwar Ibrahim.

GWM cukup percaya dengan analisa yang dilakukan! ... tiada yang mustahil bagi seorang manusia yang bernama Anwar Ibrahim!

sumber rujukan :
http://mediawangsamaju.blogspot.com/2010/09/zaid-ibrahim-sahkan-wan-azizah-presiden.html
http://mediawangsamaju.blogspot.com/2010/09/nurul-izzah-bakal-presiden-pkr.html
http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2010&dt=0927&pub=Utusan_Malaysia&sec=Politik&pg=po_03.htm


MELAYU ATAS PAGAR

0 comments: