Tuesday, April 23, 2013

“Kita tidak nafikan apa yang dilakukan kerajaan BN untuk kebajikan rakyat,” - KLPOS, 23 APRIL 2013

Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang mengakui kerajaan Barisan Nasional (BN) yang memerintah negara selama ini menjaga kebajikan kepada rakyat.

Katanya, kerajaan memerintah melaksanakan pelbagai program berteraskan kebajikan seperti membina masjid, membantu golongan miskin, membina stadium dan sebagainya.

“Kita tidak nafikan apa yang dilakukan kerajaan BN untuk kebajikan rakyat,” katanya berucap di hadapan kira-kira 700 penyokong yang hadir pada ceramah umum di Kerteh, malam tadi.

Bagaimanapun, katanya pemerintahan BN juga tidak lepas daripada salah dan silap.

“Tak kan ‘tadok silap dan saloh’ selama 50 tahun BN memerintah dan Yang Maha Suci adalah Allah Taala tetapi kita sebagai manusia tetap ada salah dan silapnya,” katanya.

Read More, BN MEMANG TERBAIK



Apapun, kita ucapkan tahniah dan terima kasih kepada Presiden PAS, Hadi Awang kerana BERKATA BENAR sekalipun ianya PAHIT UNTUK DITELAN.

Bukan mudah untuk melihat pemimpin yang BERJIWA BESAR untuk mengakui BARISAN NASIONAL TERBUKTI TELAH MENJAGA KEBAJIKAN RAKYAT SELAMA 50 TAHUN.

Ini bukan kenyataan yang keluar dari kalangan pemimpin BN mahupun UMNO. Ini adalah PENGAKUAN TERBUKA dari seorang pemimpin pembangkang, seorang presiden parti.

Sekurang-kurangnya Hadi Awang tidak bersikap MUNAFIQ seperti pemimpin pembangkang yang lain.

Terutamanya ANWAR IBRAHIM, setiap malam tanpa penat menabur FITNAH dan PEMBOHONGAN terhadap rakyat.




Cuma apa yang kita risaukan ... Ada pula juak-juak pembangkang kata HADI AWANG TELAH DIBAYAR UMNO. Puak-puak haram ni memang tidak boleh menerima KENYATAAN SEBENAR.






5 comments:

Anonymous said...

Rakyat Kelantan tahu tak 10,526 ekar ini berapa besar dan dengan tanah seluas itu berapa banyak rumah boleh dibina untuk rakyat Kelantan ?

1 ekar = 43,500 kaki persegi

Luas sebiji rumah yang buka 20 kaki dan panjangnya 70 kaki (rumah 20 x 70) bersamaan 1400 kaki persegi.

43500kp / 1400kp = 31.

Maknanya di atas tanah yang seluas 1 ekar boleh dibina 31 biji rumah 20 x 70.

Kita tolaklah 8 biji rumah atau 11,200 kaki persegi untuk buat longkang dan jalan....

Setelah ditolak lapan biji rumah maka tinggal lagi 23 biji rumah yang boleh dibina di atas tanah seluas 1 ekar.

Jika 1 ekar boleh dibina 23 buah rumah cuba kita kali dengan 10,526 ekar dengan tanah yang diberikan kepada pemimpin DAP Perak ?

23 buah rumah per ekar X 10,526 ekar = 242,098 buah rumah

Itulah jumlah rumah yang bersaiz 20 x 70 yang boleh di bina di atas tanah seluas itu.

Begitulah gambaran yang saya nak nyatakan kepada rakyat Kelantan betapa luasnya tanah yang diberikan oleh pemimpin Pas Kelantan kepada pemimpin DAP Perak.

Sekarang siapa yang sebenarnya berdosa kepada rakyat Kelantan ?

Umno juga ke ? Manipesto PAS PIS PUS DAP diutamakan, rakyat menderita takpo. Rakyat Kelantan minum air berkeladak, air bekas terompah jamban, seluar spender dna singlet Wally Trompah, takpa asalkan dapat berkat dan dijamin masyukk syurga mak bapok Wally Terompha yg punya. Rakyat Kelantan semua diperbodoh bodohkan oleh PASPIS PUS>

Anonymous said...

Tuan Guru oh Tuan Guru.. Bila d ajak brgabung ngan UMNO demi menegakkan syariat Islam mcm2 syarat d beri.. Bila brsetongkol ngan dap x kisah lak ye?? Sggp mkn babi dgn org kafir dr mkn ayam ngan org umno?? Cmne la owg yg kuarkan statement cmtu bleh jd pemimpin??

Anonymous said...

Hadi pun bercakap benar tentang orang yg sakit lutut...tapi tak bermakna orang yg. sakit lutut tak boleh makan pil kuda untuk menunggang kuda..

Anonymous said...

Perjuangan pas, tidak boleh dilaksanakan di Malaysia, memandangkan corak populasi bangsa agama yg pelbagai, andaikata perjuangan tersebut dilaksanakan. Yg pasti akan wujud pemberonrakkan yg besar, termasuk campur tangan negara asing untuk menjatuhkan negara islam. Mereka yg menyokong pas semestinya tidak terpikir apakah yg akan terjadi pada negara akan dtg, rata2 byk berfikir apa yg nk dilaksanakan, tetapi x nampak apa yg bakal mereka harungi. Yg pasti negara besar akan meracuni minda rakyat untuk membenci negara kita, dan jadi pergolakkan seperti negara2 islam yg lain. Sebut je jegara islam, Mesti wajib ditumbangkan oleh mereka (US/Israel). Sebab itu kerajaan tidak menjadikan negara kita sebagai negara islam. Tetapi dgn syarat, sultan / agong sebagai ketua agama, dan agama rasmi adalah agama Islam. So.... Apa yg diperjuangkn oleh umno salah ker org2 pas? Da bersedia dan sanggup ke kita jadi mcm negara islam yg lain yg hancur dan abis kucar kacir? Disebabkan kita transparent dlm agama, kita mampu tegak dan bantu palestin yg diserang teruk oleh Israel, kita lihat sendiri, siapa yg bantu Bosnia? Siapa yg bantu Palestin? Mampu pas nk selamatkan mereka? Sedangkan dalam negara sendiri pn dgn pendirian yg pentingkan diri sendiri dan tidak berfikir panjang. Pucuk pangkal diri sendiri. Da belajar tinggi2 pandai la fikir, lain la mereka yg masih mentah, apa dia tau, nk semua benda nampak mcmgempak hebat gah. Semuanya sekadar hiburan yg tidak mendatangkan faedah untuk negara.

Anonymous said...

Pada Pendapat peminpin2 PAS PIS PUS makan babi panggang bersama Tokong Lim anak beranak dan sepupu sepepet lebih mulia dan makan lebih lazat dari makan ayam goreng yg halal dgn DS Najib. Inilah terencat akal ahlul2 tolol Parti Ajaran Songsang yg djamin masyuk syurga mak bapok Nicky Najis yg punya. Sedar dan insaflah, PAS bukan Islam dan bukan berada jalan yg dredha. Tetapi jalan sesat lagi songsang yg harami lagi terkutok. Selsmatkan diri dan keluarga, jauhi lah dari menyokong Parti lahanat lagi terkutok. FUCKATOON HARAMJADAH.