Monday, April 8, 2013


Mengapa Rafizi Ramli BERBOHONG bahawa Anwar Ibrahim Tidak Pernah BERJUMPA Nur Misuari ?




Kita boleh mengandaikan Pengarah Strategik PKR, Rafizi Ramli DENGAN SECARA SENGAJA telah meletakkan sepucuk pistol TEPAT mulut Anwar Ibrahim.

Kenyataan beliau secara SEMBERONO dan MEMBABI BUTA hanya meletakkan Anwar Ibrahim dalam keadaan HAMPIR MAUT apabila mendakwa Ketua Umum PKR itu tidak pernah berjumpa dengan Nur Misuari.




On 16th July 2012, Opposition Leader Anwar Ibrahim flew to Jakarta to meet Nur Misuari -- who is very close to Anwar since the days when Anwar was in the government -- and the military commanders of the MNLF. The meeting was held in the Crowne Plaza Jakarta hotel and was arranged by an Indonesian Member of Parliament -- another close friend of Anwar -- at the behest of Anwar.

16 Julai 2012, Anwar Ibrahim terbang ke Jakarta untuk bertemu Nur Misuari - rakan kenalan lama Anwar sewaktu beliau masih lagi berada dalam kerajaan bersama dengan para komander MNLF. Pertemuan ini berlangsung di hotel Crowne Plaza Jakarta yang diatur oleh ahli parlimen Indonesia - salah seorang rakan baik Ketua Pembangkang, yang mengikut perintah Anwar.

A second meeting was held in Manila on 4th August 2012 to finalise and seal the agreement.

4 Ogos 2012, pertemuan kedua berlangsung di Manila untuk memuktamadkan dan menandatangi perjanjian.

Mengapa Anwar Ibrahim sehingga ke hari ini, TIDAK BERANI MENGAMBIL TINDAKAN SAMAN terhadap Raja Petra Kamaruddin yang MENGESAHKAN PERTEMUAN Anwar Ibrahim dan Nur Misuari sebanyak dua kali ?



Ketua Umum KEADILAN, Datuk Seri Anwar Ibrahim menjelaskan, hubungannya dengan mana-mana pemimpin termasuk bekas gabenor Mindanao, Nur Misuari adalah atas peranannya untuk membawa keamanan serantau. Anwar mendedahkan, Dr Mahathir Mohamad sendiri mengarahkannya yang ketika itu sebagai Timbalan Perdana Menteri ke Manila untuk membantu menyegerakan proses damai antara kerajaan Filipina dengan Barisan Pembebasan Nasional Moro (MNLF).

“Saya sebagai Timbalan Perdana Menteri bawa rombongan dengan peniaga-peniaga untuk bantu, dengan persetujuan Presiden Filipina. Jadi, saya berkawan. Dr Mahathir, Perdana Menteri ketika itu jemput Nur Misuari ke Kuala Lumpur atas jemputan rasmi bagi taklimat EPU (Unit Perancangan Ekonomi). “(Kita) bagi sokongan kepada masyarakat di selatan Filipina ketika itu untuk cari jalan damai, berbaik dengan Manila dan sebagainya,” kata Anwar pada ‘Himpunan Pakatan Harapan Rakyat – Demi Keselamatan, Keamanan & Kedaulatan Sabah’ di Kota Kinabalu semalam. - KEADILANDAILY, 27 MAC 2013

Anwar Ibrahim HANYA BERANI membangkitkan kisah pertemuan beliau dengan Nur Misuari sewaktu menjawat jawatan Timbalan Perdana Menteri sekitar tahun 1990-an dalam satu ceramah di Kota Kinabalu pada 25 Mac 2013.




Dan sekali lagi, Anwar Ibrahim mengulangi ayat yang sama ...

Anwar Ibrahim HANYA BERANI membangkitkan kisah pertemuan beliau dengan Nur Misuari sewaktu menjawat jawatan Timbalan Perdana Menteri sekitar tahun 1990-an dalam satu Ceramah Jelajah Merdeka Rakyat di Tanah Merah, Kelantan pada 6 April 2012.

Soalan yang cukup MUDAH namun Anwar Ibrahim GAGAL CEMERLANG untuk menjawab dakwaan pertemuan beliau dengan Nur Misuari sebanyak dua kali pada tahun 2012.

Jika Raja Petra Kamaruddin berbohong, maka Anwar Ibrahim seharusnya mengambil tindakan saman kerana mendedahkan DUA KALI pertemuan beliau dengan Nur Misuari pada tahun 2012.

Namun bagaimana pula dengan PENDEDAHAN dan BUKTI yang dikeluarkan oleh KELAB PENYOKONG ANWAR IBRAHIM sendiri ?



Kelab Penyokong Anwar Ibrahim, AICMalaysia pula ( KLIK LINK ) meletakkan sekeping foto dalam twitternya yang ditulis sebagai, “DS @anwaribrahim diskusi dgn Gabenor Wilayah Autonomi Mindanao dan wira bangsa Moro, Nur Misuari” dimuat turun pada 17 Julai 2012, jam 3:55 AM.



Anwar Ibrahim perlu menjawab persoalan ini ...

1) Adakah Anwar Ibrahim juga akan mendakwa Kelab Penyokongnya sebagai BERBOHONG dan CUBA MEMFITNAH dirinya ?

2) Adakah Anwar Ibrahim juga akan menafikan GAMBAR FOTO beliau bersama Nur Misuari dalam TWITTER BELIAU sebagai satu konspirasi jahat Kelab Penyokongnya ?

3) Adakah Anwar Ibrahim juag akan mendakwa bahawa GAMBAR FOTO beliau bersama Nur Misuari dalam TWITTER BELIAU sebagai 'superimposed' ?

4) Mengapa harus beliau mengulangi pertemuan beliau bersama Nur Misuari pada sekitar tahun 1990-an ... dan TIDAK BERANI MENJAWAB malah BERTERUS TERANG dihadapan rakyat mengenai PERTEMUAN BELIAU BERSAMA NUR MISUARI PADA TAHUN 2012 ?




5) Mengapa Pengarah Strategik PRK, Rafizi Ramli BERBOHONG dalam isu pertemuan belia dengan Nur Misuari pada tahun 2012 ?

6) Mengapa Anwar Ibrahim BERBOHONG kepada rakyat Sabah dalam 'Himpunan Pakatan Harapan Rakyat – Demi Keselamatan, Keamanan & Kedaulatan Sabah’ di Kota Kinabalu pada 25 Mac 2013 ?

6) Mengapa Anwar Ibrahim BERBOHONG kepada rakyat Kelantan dalam 'Ceramah Jelajah Merdeka Rakyat di Tanah Merah’ di Kota Bharu pada 6 April 2013 ?

Satu perkataan paling tepat untuk Anwar Ibrahim ... TERPERANGKAP DALAM PEMBOHONGAN. Beliau adalah DALANG dan PENGKHIANAT dalam tragedi berdarah di Lahad Datu ...





1 comments:

Anonymous said...

Anuwar ini dari muda sampai tua..hidupnya penuh dgn lakunan semata mata..insaflah kita dah tua..masih belum terlambat!