Tuesday, April 23, 2013


Seorang jurukamera sambilan RTM Kelantan, Muhammas Yaakob, 61, meninggal dunia di Gua Musang malam tadi selepas dipukul beberapa penyokong PAS dihadapan pondok milik parti pembangkang berkenaan.

Menurut sumber, berlaku insiden pukul memukul selepas Muhamas dikatakan meminta seorang penyokong Pas mengalihkan kereta mereka di depan rumah beliau yang didapati menghalang laluan keluar kenderaannya.

Selepas dipukul, menurut sumber berkenaan, Muhamas telah kembali ke rumah dan pada kira-kira pukul 1.15 pagi, beliau mengadu sakit dada dan kemudian tidak sedarkan diri. Beliau meninggal dunia tidak lama selepas itu.

"Ada yang kata arwah mengalami sakit jantung selepas dipukul beberapa penyokong PAS. Apapun kita tunggu keputusan post mortem dan sidang media oleh polis', katanya.

Difahamkan, Ketua Polis Daerah Gua Musang dijangka akan membuat sidang media mengenai kejadian tersebut pada hari ini.



13 comments:

Anonymous said...

Sbnrnya PAS kini di anggotai oleh pentaksub2 yg pemikiran mrk di kuasai oleh SYAITAN...itula akibat dari statement N Ajis yg sgp trime bantuan syaitan utk menjatohkan UMNO...

Sehinggakan bkn setakat menghina, mmfitnah , mencerca , memukul malah sgp mmbunoh saudara seagama sendiri demi perjuangan SESAT parti...

tapi KAFIR HARBI pulak di sanjung malah diangkat mnjadi pemimpin dan sedia menurut sgl perintah HARBI..

PAS parti ajaran SESAT/SYAITAN

Anonymous said...

Itu baru benar-benar islam. Memfitnah, memaki dan memukul. Orang UMNO tak cukup Islam kerana tak pandai buat kerja macam tu.

Anonymous said...

parti ajaran sesat yg.hanya bersaudara dengan musuh islam dari dap seperti kapal sink,kitty siang,leekuan yu dll...

sesama islam dari umno ditolak dan difitnah menolak islam sedangkan negeri yg.diperintah mereka tidak membina masjid dengan sepatutnya sebaliknya stadium,lebuhraya,kambing jamnapari lebih penting.

gen2felda

Anak Perelih said...

umno libas dgn parang terus macam di terengganu.. polis dah tangkap 8 orang dah...

Anonymous said...

mati hukumannya MATI JUGA LA YER....

Anonymous said...

Penyokong tegar PAS rata-rata macam haiwan dihasut shaiton dan eblis. Memang gila babi. Babi gila tak berperangai cam tu.

Anonymous said...

Aku dulu memang penyokong tegar PAS namun selepas parasit parasit Anwarinas menyelinap masuk aku dah tak sanggup bersekongkol. Aku rasa UMNO lebih islamic. Memang benar dalam UNMO pun ada yg tak betul tapi akun nampak Najib dah mula nyahkan sorang demi sorang. Aku rasa UMNO sdg di transformasikan. Inyaallah, UMNO bole ambil tempat PAS menegakkan Islam di bumi bertuah ini.

Anonymous said...

tak pe..nanti tok guru ampunkan dosa...small matter tu...ahli pas bunuh org pun.umno punya konspirasi ni....tak caye???tanya anwar !!

Anonymous said...

ko baca xreport tu.. xda pun kata yg ramai pukul arwah sorang.. cuma pergaduhan antara arwah dan pemandu hilux tu. .. jgn lah ditokok tambah cerita wahai blogger yg bijaksana....

*alfatihah utk arwah..

Anonymous said...

Bukankah ada pemimpin yang suka lihat pengikutnya berkasar, ada pemimpin sendiri sanggup mengeluarkan kata-kata "polis anjing", ada pemimpin yang sanggup menggelar orang lain Firaun, ada pemimpin yang menolak keislaman seseorang waktu melabel KAFIR, ada yang senang menuduh orang lain MUNAFIK.

Agaknya disitulah benih keganasan bercambah.

wallahuAlam.

Anonymous said...

Perangai samseng mcm nilah yang menyebabkan islam disalah tafsirkan sebagai ganas.

Nama saja parti islam tapi perangai mcm setan

Anonymous said...

NIK AJIS AKAN DI TANYA DI DEPAN ALLAH.

Anonymous said...

APE YANG RAMAINYA PUKUL WARTAWAN TU? BACA LA REPORT TU, PERGADUHAN ANTARA ARWAH DENGAN PEMANDU HILUX TU JE KAN. ADUHHH